Jump to content

Recommended Posts

Ha meiden,

Over 1,5 week ben ik 6 weken po en mag eindelijk mooie bh’s kopen. Heeft iemand enig idee waar ik op moet letten (wel/geen beugel, voorgevormd, etc)? Momenteel kun je bij Hunkemoller niet meer je bh maat laten opmeten. Zijn er andere manieren om je maat op te meten? (Behalve wat verschillende bh’s opmeten natuurlijk)?

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben nu 6 weken PO en ben in 1 speciaalzaak geweest afgelopen zaterdag, de maat viel anders uit dan ik dacht. Ik was overtuigd van 75C, maar verkoopster zei dat ik echt omvang 70 moest hebben en dan

Meiden kijk uit met te snel push up bh’s te gaan dragen he!  

Idd wat Bent zegt. Daar zijn ze nog lang niet klaar voor dus wacht echt nog met dragen. Ik had me met ruim 2 mnd PO laten opmeten en op aanraden van verkoopster nog even gewacht met meer dan 1 bh ko

Posted Images

Goh da's handig @Lindan!!!!!

Bedankt voor de link!!! Echt superhandig!

Meteen mezelf opgemeten..

Ik heb eem omvang van 70 cm en een borstomvang van 90 cm, dus volgens de berekening van die site zou ik 70E moeten hebben.

Toevallig gisteren naar Hunckemoller geweest. Lekker rustig, was daar de enige klant ha ha..

Ze hebben daar nu hele mooie push-up bh's in lichtgevende kleuren. 

Maar push-up bh's gaan maar tm cup D.

Dus een 75D gepast. Stond supermooi en supersexy. Dar komt ook omdat je bij een push-up nog wat huid ziet; en je borsten niet helemaal ingepakt zitten.  Meteen 3 push-up bh's gekocht (3e gratis)..

Ook nog andere modellen gepast, wel in 70E, maar zat dan net te krap. 75D ( is net iets groter dan 70E) zat beter. 

Thuis de push-up geprobeerd met wat strakkere truitjes, en oen schrok ik wel, dat vond ik niet zo mooi staan; too much, om t zo maar te zeggen.. En niet mooi gewoon, alsof er een opgefrotte theedoek onder zit; geen mooie vorm.. 

Mn sportbh staat wel mooi onder strakke bovenkleding; die verkleint een beetje, en ook een mooie vorm..

Wil nog wel een bh erbij, naast mn sportbh, die niet mooi hoeft te zijn, maar wel 1 waarin mn borsten niet zo groot ogen en een mooie vorm geeft onder strakke kleding; misschien een minimiser; en dan ga ik dezelfde bh in 3 maten uitproberen; 75D, 70E en 70F, met een strak truitje, en kijken welke dan het mooiste staat..

Ik ben nu 6 weken PO en ben in 1 speciaalzaak geweest afgelopen zaterdag, de maat viel anders uit dan ik dacht. Ik was overtuigd van 75C, maar verkoopster zei dat ik echt omvang 70 moest hebben en dan D of E. Per merk kan het verschillen. Ik vond deze link mbt de bh maat, vond ik heel handig aangezien ik geen idee had  http://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/

Wehkamp of Zalando heeft een mooi online aanbod! Ik ben benieuwd hoe merken vallen.

Ik wil graag hardlopen weer gaan opbouwen. Ik lees goede verhalen over panache. Iemand daar hier ervaringen mee en hoe die qua maat valt? Of andere tips voor type sportbh?

• Like 2

Idd wat Bent zegt. Daar zijn ze nog lang niet klaar voor dus wacht echt nog met dragen.
Ik had me met ruim 2 mnd PO laten opmeten en op aanraden van verkoopster nog even gewacht met meer dan 1 bh kopen, en nu (3 mnd PO) pas ik hem idd niet meer. Hangt natuurlijk ook af of je DP hebt of voor de spier. In dat laatste geval gelden er miss andere regels. 

• Like 1

@Marlies1984 ik heb nog niets gekocht want vind ze nog niet fijn zitten + zullen idd nog wat veranderen, maar wil mezelf wel op een mooie bh trakteren?

Hoe zijn ze bij jou veranderd qua bh maat? 

@Robijntje02 haha heel herkenbaar. 
je pakt gauw de bh die je altijd gedragen heb en mooi vond. En dan trek je ze aan met kleding en dan ziet het opeens apart en vreemd uit? Misschien push up meer voor zonder kleding dragen ?

Ik draag nu ook een sport bh . Maar ik heb er 1 die mijn borsten niet plat drukt maar mooi vormt? ik moet nog een goeie bh kopen . Kon bij bij Hunkemöller maar 1 bh vinden. Ik zou graag een mooie simpele voorgevormde bh willen ?ik ga volgend weekend even naar Super Bra. 

Ik heb het  Park Medisch Centrum gebeld en de receptioniste heeft voor mij aan dr Nio gevraagd  wanneer ik weer beugelbh's mag gaan dragen. En zoals ik al verwachtte, mag dat na 6 weken PO. Voor mij volgende week dus.. Ik ga ze dan ook niet meteen 7 dagen per week aandoen hoor; maar wel 3 dagen per week, en de overige dagen nog mijn sportbh, de komende weken. En zo langzaam opbouwen..

Ja @Lindan een push-up bh vergroot natuurlijk wat, dus vind m'n borsten te aanwezig als ik een push-up bh aan heb onder hele strakke bovenkleding, maar onder wat wijdere kleding, of een trui, een t-shirt of een vest, kan het gelukkig wel...

Maar toch wel even wennen hoor; is toch anders en groter dan met een sportbh..

Ben benieuwd of andere mensen het gaan zien bij mij dat ik een bv heb gehad. Hoop van niet.. 

Ik heb zelf niet het idee dat mijn borsten nog veel gaan veranderen de komende tijd. Maar heb mijn implantaten ook voor de spier.

Ze zijn qua volume niet veel veranderd vergeleken met net na de operatie; alleen zijn de zwellingen nu weg. Maar ik heb mijn implantaten ook voor de spier, dus dat is wel anders dan wanneer je dual plane hebt, en ze echt moeten indalen.

Heb gisteren toen ik naar de Hunckemöller ging wel een oude beugelbh van mij aangedaan, waar ik nog in paste (idd, net zoals bij kleding valt een bh de ene keer wat kleiner uit en de andere keer wat groter uit); gewoon om even te kijken hoe dat nou aanvoelt, want  ik lees hier op het forum dat veel dames een beugel-bh na hun bv niet goed kunnen verdragen, en dat de beugels op de littekens drukken wat pijn doet. Nou, ik moet zeggen dat de beugelbh net zo fijn zat als mijn sportbh, nog iets fijner zelfs.

Het scheelt denk ik ook wel dat de littekens niet in de plooi vallen bij mij. Bij mij zitten ze net boven de plooi, omdat de oude littekens van mijn bvk van 20 jaar geleden zijn gebruikt, dus de beugels drukken ook niet op de littekens.

Welke sportbh heb jij @Lindan, als ik vragen mag? En wat voor sluiting heeft deze bh? 

Ik heb de Ava Carefix bh. Vind alleen de voorsluiting niet zo handig (met 3 haakjes en een rits)... Ik heb ook de non-padded sportbh van de Hema; maar bij deze bh is de stof zo dun, dat je tepels erdoor heen zichtbaar zijn. Bij de Carefix is dat niet zo; is een dubbele stof; maar heb het liefs een sportbh met een simpele sluiting aan de achterkant...

@Robijntje02

wat toevallig dat jij ook een verkleining heb gehad . Ik heb hem in 2002 gehad. 
mijn litteken zit ook boven de borstplooi. 
ze hebben ook mijn oude litteken gebruikt .

ziet er op zich wel netjes uit nu.
Maar Hebben ze bij jou destijds de ankermethode gebruikt? En hoe vind je de litteken samen met de oude litteken er nu zien? 
Mijn litteken is best wel lang onder de borst . Maar door de volume zijn ze niet zichtbaar . Echter wanneer ik lig viel me toch op dat de littekens vanaf tepel naar onder toch wel opvalt.  Niet storend , maar misschien valt het mij nu meer op vanwege de vergroting .?‍♀️

ik heb deze sport bh, draag het nu 7 weken en ik kan ook geen afscheid nemen ?

mijn borsten worden niet platgedrukt( wat de meeste wel doet)  , ze hangen er lekker in, stevig ook , sluiting achterkant , en belangrijkste in kleding zien me borsten er mooi uit. ? ook strakke truitjes 

Maar toch wil ik ook wat nieuwe bh kopen . En ik zou ook wel voor de lol een push up willen passen puur om te kijken hoe dat eruit ziet . Maar ik denk dat het bij mij echt geen gezicht is ?? geen idee of het bestaat aangezien jij zegt dat het maar tot D gaat??‍♀️

1C9158E5-46AC-493F-938A-0F9092A307CD.jpeg

2 uur geleden, Nina_a zei:

Ik ben nu 6 weken PO en ben in 1 speciaalzaak geweest afgelopen zaterdag, de maat viel anders uit dan ik dacht. Ik was overtuigd van 75C, maar verkoopster zei dat ik echt omvang 70 moest hebben en dan D of E. Per merk kan het verschillen. Ik vond deze link mbt de bh maat, vond ik heel handig aangezien ik geen idee had  http://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/

Net even het filmpje bekeken @Nina_a ; ja heel interessant!  Ja bij het ene merk valt een bh wat groter uit, en bij het andere merk weer wat kleiner, net als bij kleding. Ik heb alle maten kleding in mijn kledingkast hangen, van XS tot XL ha ha. Zo heb ik ook onderbroeken van de Zeeman maat XL die kleiner uitvallen dan andere slips die ik heb in maat M. Dus ja, het is inderdaad verstandig om kleding, bh's en schoenen eerst te passen, voordat je ze koopt...

@Lindan, bij mij is ook de ankermethode gebruikt. Ik had grote en vooral erg hangende, slappe/platte borsten, en aan dat laatste irriteerde ik me; het maakte me heel onzeker. Vond dat ik de borsten had van een vrouw van 80...

De oude horizontale littekens onder mijn borst lopen ook best ver door naar de zijkanten; nog een stukje voorbij mijn borst zelfs, zeg maar. Maar ze storen mij niet. De nieuwe littekens die Nio gemaakt heeft, lopen perfect door/mee in de oude littekens en zien er heel mooi en dun uit; alsof ik me aan een vel papier heb gesneden. Dunner dan mijn oude littekens, maar ik weet niet of dat na verloop van tijd misschien toch nog wat breder wordt. Ze zijn nog wel een beetje rood, maar wel helemaal dicht.

De verticale littekens die lopen van de tepels naar beneden vielen mij nooit zo op voorheen, en nu nog steeds niet. Ja, als je goed kijkt zie je ze natuurlijk wel, evenals het litteken rondom de tepels, maar zijn als het waren een beetje 'vervaagd' en, nou...., ik ga eerst even kijken naar mijn boobs voor je, dat ik het wel goed zeg...

...

Nou, m'n sportbh heeft geen 3 maar 2 haakjes, correctie ha ha..

En nee, heb voor de zekerheid nog even echt goed gekeken, maar vind mijn verticale littekens niet meer opvallen na mijn bv. Vond en vind ze er juist onopvallend uitzien; maar ja, niet onzichtbaar natuurlijk..

Die Triumph bh ziet er erg comfortabel uit en idd, ziet er niet uit dat ie je borsten helemaal plat en naar binnen drukt. 

Ik zal eens kijken in welke winkel ik die kan kopen. Bedankt voor de tip en de foto! Heb jij 'm in de winkel gekocht of online?

30 minuten geleden, Lindan zei:

@Robijntje02 

het moet echt de Triump triaction Hybride lite model , want de shock absorber van triump drukt ze weer wel plat. En ik had een paar maten gekocht omdat je toch moest voelen wat het fijnste zit.

bedoel je de shock absorber van Triump of van shock absorber zelf. Want die laatste draag ik eigenlijk altijd. Mijn sportbh moet ook gekruiste bandjes hebben, anders word ik gek. Zal wel komen van de jaren handballen en dan zijn bandjes over je schouderbladen echt niet tof

@Lindan ik heb nog even in jouw foto album gekeken, en ik weet niet hoe het er in het 'echt' uitziet,  maar ik vind jouw littekens op de foto's zo goed als onzichtbaar hoor!

Vind het er heeeeeeeeel erg netjes uitzien!!! Heeft die chirurg destijds heel erg mooi gedaan hoor, als je het mij vraagt.

Als je het niet weet, zie je het bij jou niet (op de foto's in jouw album) dat je in het verleden een lift hebt gehad, vind ik.

3 uur geleden, Nina_a zei:

Wehkamp of Zalando heeft een mooi online aanbod! Ik ben benieuwd hoe merken vallen.

Ik wil graag hardlopen weer gaan opbouwen. Ik lees goede verhalen over panache. Iemand daar hier ervaringen mee en hoe die qua maat valt? Of andere tips voor type sportbh?

Ik wil ook graag weer hardlopen. Ik hoopte gewoon mn huidige sportbh te kunnen gaan dragen....

@Nog even wachten

Ik bedoel echt de shock absorber van Triump , de sport bh drukt je borsten plat ofzo. Vind ik van de meeste. 

en de Triump triaction hybride lite vormen de borsten mooi zonder dat ze plat gedrukt worden. Ze hangen er lekker in. 
Maar als je echt gaat hardlopen dan moet je wel degene nemen die borsten plat drukt voor de versteviging uiteraard!

@Robijntje02

https://www.lingeriehuisonline.nl/artikel/triaction-sport-bh-hybrid-lite

Het Handige hiervan is dat je op factuur kan bestellen. Ik had een paar maten besteld en gepast eerst . Want ik had andere sport bh die zaten te strak en drukte alles plat .

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.