Ga naar inhoud

sportbh of post-operatieve bh?


Aanbevolen berichten

Dag dames,

 

Volgende week ga ik op controle en wordt mijn drukverband eraf gehaald. Ik kan in de kliniek (belgian beauty clinic) een bh kopen, maar vind die dingen zo lelijk en prijzig. Zijn ze het de moeite waard of is een sport bh even goed? 

 

Hebben jullie tips waar ik op moet letten als ik een gewone sport bh koop? (rits, naden, stevigheid, platdrukken, voorgevormd, bandjes,....) Of hebben jullie een merk/type dat goed is? Moet er ook nog een borstband bovenop dragen. 

 

Dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hii Stiens,

 

Ik volg ook even. Zit met dezelfde vraag namelijk. Ik vraag me überhaupt af of mijn controle wel doorgaat en dan zou ik toch moeten weten welke bh + maat ik nodig heb. Kan het niet pas bestellen als het verband er af is want dan loop ik te lang zonder rond. Lastig dit haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het je pc gewoon vragen.

Ik heb mijn pc gevraagd of ik perse een bh van de kliniek moest kopen of dat een andere sportbh ook goed was. Mijn pc zei toen dat een sportbh prima is, als die maar stevig genoeg zou zitten en een voorsluiting zou hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook wat @Veerveertje zegt. En anders kun je zelf ook wel meten welke cup het ongeveer moet zijn. Ik heb een postoperatieve bh aan die de cups C tot en met E ondersteunt en heb zelf een G85 beugelbh aan, dus een cupje meer of minder lijkt me geen probleem. En anders meerdere maten bestellen en terugsturen wat niet goed is. We moeten even roeien met de riemen die we hebben op dit moment

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kreeg van hen niet echt een uitgebreid antwoord, gewoon dat ik er een ter plekke kon passen en kopen. Toen dacht ik oke top, maar nu ben ik ook aan het rond kijken naar andere opties. Sowieso eentje met een voorsluiting dus. Dan ga ik eens rondneuzen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze in de maat L: https://www.emdawear.nl/product/carefix-bonnie-postoperatieve-beha/ . Tja echt fraai is anders, maar zit wel erg fijn. Is deze maatvoering: 

Maatvoering: maat S-XXL
S: BH maat 70A, 75A, 70B, 75B 70C
M: BH maat A,B 80-85, C75-85, D70-80, E70-75, F70-75
L: BH maat A,B,C 90-95, D85-90, E80-90, F80-85
XL: BH maat A,B,C 100-105, D,E 95-100. F90-95
XXL: als het heel los moet zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beyonce

Mijn controle gaat nog door gelukkig, maar is wel de enige dag nog dat ze werken blijkbaar dus heb geluk. Nu meten heeft waarschijnlijk niet veel nut, als het verband eraf is zal het toch wel nog anders zijn geloof ik? Heb even gemeten en zit nu op een 75 A wat toch wel echt miezerig klinkt haha ? Hoop toch op een goeie B uit te komen.

 

@Nog even wachten

Bedankt! Ik heb er een met een rits bij de decathlon gevonden voor 20 euro ? Kan ik er ineens 2 van kopen en ze nadien nog gebruiken bij het sporten. Dan neem ik hem mee naar de kliniek en kan ik daar nog beslissen welke het best zit ? Dat is toch met gratis verzenden en een heel jaar retourneren , komt ideaal uit!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Nog even wachten zei:

Ik heb deze in de maat L: https://www.emdawear.nl/product/carefix-bonnie-postoperatieve-beha/ . Tja echt fraai is anders, maar zit wel erg fijn. Is deze maatvoering: 

Maatvoering: maat S-XXL
S: BH maat 70A, 75A, 70B, 75B 70C
M: BH maat A,B 80-85, C75-85, D70-80, E70-75, F70-75
L: BH maat A,B,C 90-95, D85-90, E80-90, F80-85
XL: BH maat A,B,C 100-105, D,E 95-100. F90-95
XXL: als het heel los moet zitten

Daar sluit ik me bij aan, deze bh zit echt heel fijn, ik heb deze in maat M. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nog even opmerken, voor wie dit topic later leest, dat niet iedere pc een bh met voorsluiting goedkeurt. De bh die 'nog even wachten' hier aanmerkt, is inderdaad een goede bh, maar niet iedere bh met voorsluiting is goed.
Overleg altijd (liefst) even met je eigen pc.  Niet alle adviezen, niet alle visies zijn gelijk aan elkaar :) 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden. 
 

ik meld mij weer even. Kan iemand hier vertellen hoe ik het beste mijn PO BH maat kan opmeten? Ik kan helaas niet naar mijn chirurg toe en ik heb donderdag een video consult. Echt moet daarvoor het drukverband af en heb ik dan al een andere bh nodig. Zijn er hier tips hoe je het beste iniedergeval de omvang kunt meten? Want dat lijkt mij momenteel belangrijker dan de cupmaat (omdat die nog verandert en de sportbh vaak per omvang meerdere cupmaten bevat). Welke punten moet ik hiervoor meten? Ik kan helaas ook niet naar een BH winkel want opmeten gebeurt niet meer i.v.m. veiligheid. Uiteraard kan ik er wel heen om tips te vragen maar als jullie die hebben ga ik de deur liever niet uit ?
 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beyonce

Heb je een meetlint?

 

Het meetlint leg je net onder je borsten. Noteer het aantal centimeters. Vervolgens meet je de cupmaat (letter(s) in de BH maat). Dit doe je door de omtrek te meten ter hoogte van je tepels.

vul dan het in het onderstaande linkje.

klopt op zich wel.

 

https://www.berekenen.nl/a-z/bh-maat-berekenen

 

Mijn Omvang is 70cm

Borstwijdte is 97cm 

 

Heel leuk om bij te houden , zo kan je ook zien of ze nog gaan krimpen of stabiel blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even een update te geven: 

Heb een sportbh en een lichte post operatieve bh gekocht op zalando. De verpleegster vond beide goed en ga ook beide houden (voor overdag en snachts). Er mochten enkel geen vullingen in zitten dus die heeft ze er bij de sport bh uitgehaald. Het mocht nergens spannen en de naden mochten niet over de littekens komen. 

De post operatieve bh voel je echt amper zitten en is dus heel comfortabel, maar ik vind het heel weinig steun geven. Volgens de verpleegster was dit niet nodig, maar voor mij toch te licht om als bh overdag aan te doen. Imo kan ik even goed zonder bh rondlopen. 

De sport bh is steviger en dikker, enige minpuntje is dat de naden dikker zijn en je deze ook doorheen kledij ziet. Maar dat vind ik minder erg. 

 

https://www.zalando.be/anna-field-2-pack-bustier-greyblack-an681a01v-c11.html

Anna Field - 2 PACK POST SURGERY BRA - Bustier - grey/black

https://www.zalando.be/wolf-and-whistle-zip-front-bra-sport-bh-black-woc41i00t-t11.html

Wolf & Whistle - ZIP FRONT BRA - Sport BH - black

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
On 3/25/2020 at 10:06 PM, stiens said:

Om even een update te geven: 

Heb een sportbh en een lichte post operatieve bh gekocht op zalando. De verpleegster vond beide goed en ga ook beide houden (voor overdag en snachts). Er mochten enkel geen vullingen in zitten dus die heeft ze er bij de sport bh uitgehaald. Het mocht nergens spannen en de naden mochten niet over de littekens komen. 

De post operatieve bh voel je echt amper zitten en is dus heel comfortabel, maar ik vind het heel weinig steun geven. Volgens de verpleegster was dit niet nodig, maar voor mij toch te licht om als bh overdag aan te doen. Imo kan ik even goed zonder bh rondlopen. 

De sport bh is steviger en dikker, enige minpuntje is dat de naden dikker zijn en je deze ook doorheen kledij ziet. Maar dat vind ik minder erg. 

 

https://www.zalando.be/anna-field-2-pack-bustier-greyblack-an681a01v-c11.html

https://www.zalando.be/wolf-and-whistle-zip-front-bra-sport-bh-black-woc41i00t-t11.html

 

Mag ik vragen welk maat je hebt gekocht? Mijn omvang is 67,5cm en borstwijdte is 81,5cm. Echt geen idee welke ik moet hebben 😔

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, TinyAA zei:

Mag ik vragen welk maat je hebt gekocht? Mijn omvang is 67,5cm en borstwijdte is 81,5cm. Echt geen idee welke ik moet hebben 😔

 
Uiteindelijk heb ik de 70b gehouden en de 36 in de sportbh. Het mag ook niet te strak zitten omdat alles toch nog zakt ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Op 25-3-2020 om 22:06, stiens zei:

Om even een update te geven: 

Heb een sportbh en een lichte post operatieve bh gekocht op zalando. De verpleegster vond beide goed en ga ook beide houden (voor overdag en snachts). Er mochten enkel geen vullingen in zitten dus die heeft ze er bij de sport bh uitgehaald. Het mocht nergens spannen en de naden mochten niet over de littekens komen. 

De post operatieve bh voel je echt amper zitten en is dus heel comfortabel, maar ik vind het heel weinig steun geven. Volgens de verpleegster was dit niet nodig, maar voor mij toch te licht om als bh overdag aan te doen. Imo kan ik even goed zonder bh rondlopen. 

De sport bh is steviger en dikker, enige minpuntje is dat de naden dikker zijn en je deze ook doorheen kledij ziet. Maar dat vind ik minder erg. 

 

https://www.zalando.be/anna-field-2-pack-bustier-greyblack-an681a01v-c11.html

https://www.zalando.be/wolf-and-whistle-zip-front-bra-sport-bh-black-woc41i00t-t11.html

 

 

Heeft ze verteld waarom er geen vulling in de sportbh's mag zitten?

 

Hunkemöller heeft nu een aantal hele stevige, leuke sportbh's (in veel maten te bestellen via de website) level 3 high support met voorsluiting.

Daar heb ik er een paar van ingeslagen 😅

 

Met dit warme weer wil ik wel wat afwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Maranl zei:

 

Heeft ze verteld waarom er geen vulling in de sportbh's mag zitten?

 

Hunkemöller heeft nu een aantal hele stevige, leuke sportbh's (in veel maten te bestellen via de website) level 3 high support met voorsluiting.

Daar heb ik er een paar van ingeslagen 😅

 

Met dit warme weer wil ik wel wat afwisselen.


Mijn sportbh’s hebben gewoon een klein beetje vulling erin zitten hoor. Zijn die v-hals modellen van Calvin Klein. Mijn pc zelf heeft ook gezegd dat ik gewoon push up bh’s kan dragen als ik dat wil. (Dat doe ik dan weer niet)

 

Vind het toch opmerkelijk hoe hier de meningen onder pc’s zo over verdeeld zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Maranl @Veerveertje

 

tijdens het herstel mag er waarschijnlijk niets in de weg zitten / een bepaalde richting induwen / extra wrijving geven... ik had er ook wat vragen bij omdat het maar een vulling zoals in een bikini is en in mijn ogen niet veel kwaad kan maarja ik heb gewoon het advies gevolgd. Na het herstel kan je het wel dragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stiens zei:

@Maranl @Veerveertje

 

tijdens het herstel mag er waarschijnlijk niets in de weg zitten / een bepaalde richting induwen / extra wrijving geven... ik had er ook wat vragen bij omdat het maar een vulling zoals in een bikini is en in mijn ogen niet veel kwaad kan maarja ik heb gewoon het advies gevolgd. Na het herstel kan je het wel dragen. 


Ohhh sorry, ik dacht dat je bedoelde na je herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Die Carefix/Bonnie ziet er best comfortabel uit.

Andere compressie BH's lijken zo strak onder je armen te zitten.

Is die C.Bonnie geschikt voor een lift/bvk? Of moet je dan juist iets hebben dat strak onder de armen zit.

Ik hoef pas eind november, dus kan nog lang nadenken.

Misschien te lang...want ik maak me nu al zorgen over die BH's.

Pfff...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via Boerhaave deze meegekregen en heb er zelf nog 1 extra bij besteld. Ik vind ze lekker zitten en laag onder je oksel, dus daar ook geen problemen mee. 
zit ook een vrij diepe v in dus ze komen ook niet zo snel boven je shirt uit. 
 

Of ze ook geschikt zijn voor een borstklier weet ik niet. 
 

https://www.postoperatievedrukkleding.nl/home/12-liposuctie.html#/1-maat-s/11-kleur-zwart

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.