Ga naar inhoud

Charlie1 : 11 maart 2020 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hai, na een gastricbypass operatie in feb 2018 ben ik 43 kilo afgevallen, helaas is er van mijn cup 75 G niets meer over dan vel, en een heel klein beetje weefsel. Ik ben 37 en moeder van een zoon van 11. Mijn gewicht is nu een jaar stabiel, ik ben 1.60 en 58 kg. Onlangs ben ik bij dr Laura Zaal in Velthuis kliniek geweest. Ik voelde me door haar niet serieus genomen. Ze heeft mij een borstlift met een kleine prothese aangeraden, hoeveel cc niet gezegd, er is ook niks opgemetenbinnen het half uur stond ik weer buiten.  Dus volgende arts Frans Straten van kliniek Heyendeal, bij deze arts had ik gelijk een goed gevoel en ook bij zijn consulente. 

Zijn advies luid als volgt, borstlift met ankerlitteken, waarbij uit de rechterborst iets meer weefsel weg wordt gehaald (omdat deze borst iets voller is en de borstplooi 1.05 cm lager is) dan mentor memorygel xtra high profile 365 of memorygel xtra moderate plus profile 350 cc. Om een lang verhaal kort te maken, zijn er meer meiden met ervaring met dit advies?Want zoals vele van jullie slaat ook bij mij de twijfel toe, oh ja mijn omvang is 70 en borstbreedte 11.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dames, 

morgen 20 mrt krijg ik mijn borstlift met prothese, bij dr Frans Straten. Ik ben niet zo snel in paniek. Dus niet getwijfeld of ik de operatie uit moet stellen. Maar na vandaag met alle nieuwe maatregelen, knijp ik hem wel een beetje, mijn man mag bv morgen niet mee de kliniek binnen.mijn vraag is, zijn er meiden die hun operatie uitstellen of zich ook een beetje (veel) zorgen maken over corona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hii Charlie1

 

morgen is het 11 maart, geen 20? 
Maaaar ik mag overmorgen,  en zolang ik mij goed voel en van de kliniek mag komen dan ga ik gewoon. Heb het idee dat ik ‘het’ eerder oploop in de supermarkt of bij klanten dan in een kliniek. Maar misschien klopt dat wel niet en is dat gewoon mijn gevoel. Echter wel vreemd dat je man niet mee naar binnen mag, moet hij dan buiten of in de auto wachten? Dat gaat die van mij namelijk niet doen haha, dat weet ik nu al. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DHai Beyonce,

ik bedoel ook 11 mrt ? snap niet hoe ik bij 20 kom, zullen de zenuwen wel zijn haha.Mijn man is ook not amused, gelukkig wonen we maar 20 min vederop, en ik ben ook niet bang om het op te lopen in de kliniek, maar meer tijdens mijn herstel als je lijf in de kreukels ligt, en je borsten opgezwollen zijn en misschien tegen je longen drukken......of als er een complicatie is (ik klop het af) en je moet naar het ZH. Pfff ik blijf gewoon zen en laat het maar over me heenkomen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak ik me zorgen? nee! Ik heb een kleine man thuis en mijn echtgenoot reist voor zijn werk door half Europa, vorige week zat hij nog in Duitsland en Tsjechie, 2 weken daarvoor Zwitserland en Frankrijk... Ik zelf werk in de tandheelkunde en iedere zoveel minuten loopt er een patiënt naar binnen en naar buiten... handen geven doen we al een paar dagen niet meer en het gebruik van mondkapjes is verplicht. (Voorraad technisch moeten we nu iets meer er op letten).

 

Het artsen team dat je behandeld zal voor de operatie hun handen wassen zoals je ziet in de films. Als iemand in het team "verkouden" is dan mag hij/zij al niet eens meer opereren. Alles wordt netjes ontsmet/schoongemaakt voor ze beginnen en de operatie kamer is steriel. Ik zou me daar dus totaal niet druk over maken.

 

Voor je herstel dat je thuis ligt, tja... daar zal je net even wat meer voorbereidingen kunnen treffen dat je wat minder interactie hebt met mensen buiten de deur. Denk aan de boodschappen, haal wat extra WC papier, koffie, thee, nu al gaan koken en het eten invriezen, voldoende water flesjes zodat je minder hoeft te lopen naar de ijskast. Een beetje dat je de eerste 2 weken goed door kan komen... en het andere is wat minder "ziekenbezoek". Vervelend, maar als het kan alleen directe fam. geen handen geven... iedereen handen goed wassen en ben je ook maar een beetje ziek dan liever niet komen.

 

Zelf zit ik met smart op een datum te wachten van Blooming / Dr. van der Pot en mochten zij straks met een datum komen, dan ga ik er gewoon voor.

 

Just my 2 cents.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo denk ik er ook wel over, maar nu het zover is.... om 12:45 ben ik aan de beurt, en ind ik ben goed voorbereid,ik heb geloof ik voor een jaar boodschappen in in huis, en ga proberen om contact met mensen zoveel mogelijk te beperken zowiezo eerste week. Ik hoop dat je snel een datum krijgt, want ik vind het hele proces zenuw slopend, heb ik wel een goede arts? worden ze niet te groot of te klein? Niet te rond? Hoe zal het herstel verlopen? Maar ik ben dan wel een weegschaal van sterrenbeeld ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaahh dat snap ik heel goed @Charlie1.

voor het herstel heb ik wel lichtelijk de zenuwen hoor. Ineens is je weerstand slecht en val je natuurlijk in een meer risicogroep. Ik heb inderdaad besloten zo min mogelijk mensen over de vloer te krijgen. Eigenlijk de eerste week echt helemaal niemand, behalve partner dan. 
 

en inderdaad meis je bent bijna aan de beurt!! Wat spannend!! Nog een paar uurtjes!! Heel veel succes ??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend meid! Snap dat je hem een beetje knijpt en vervelend dat je vriend niet mee de kliniek in mag, al is het alleen al maar als steun. Ik zou het over je heen laten komen, het komt vast wel goed! Wat de andere meiden al zeggen, de artsen mogen je niet opereren als ze zelf ziek zijn/klachten hebben dus het zal onwaarschijnlijk zijn dat je iets daar op gaat lopen. Voor de rest geen handen schudden etc. en alleen familie langs laten komen. 

Mijn moeder is (aan wat anders) geopereerd vorige week en zij mijdt ook vreemde mensen/kennissen. Het voordeel is dat je 2 weken thuis bent en in ieder geval niet echt in contact komt met vreemden. Positief blijven! 

 

Heel veel succes vanmiddag, als je weer wakker wordt heb je 2 nieuwe vriendinnen!! ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wat goed dat je zoveel bent afgevallen! Jammer dat de borsten dan ook altijd leeglopen he.. 

Fijn dat je bij de 2e een goed gevoel had. Ik heb alleen verder geen ervaring wbt het advies wat je hebt gehad. 

Waar twijfel je precies aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Charlie1, een borstlift is eigenlijk altijd met anker litteken... ik moet hier zelf ook aan gaan geloven.. maar het is niet anders, het schijnt te vervagen over de jaren heen.

Zelf heb ik iets grotere borsten, maar bij mij is het advies om 75 cc weg te halen per borst en dan een prothese (Motiva Full) van 450 / 500 / 550... dit laatste is nog even een onderwerp van discussie waar ik nog een extra pas sessie voor ga inplannen bij Blooming - Dr. van der Pot.

 

In andere woorden, we ontlopen elkaar niet zo gek veel. Het is wel echt super belangrijk dat je je goed voelt bij je PC. Er zijn echt zat goede PC's dus laat je niet gek maken en vraag rustig een extra second opinion aan bij een andere kliniek. Ik ben zelf bij 4 PC's geweest en dit heeft mij uiteindelijk heel goed geholpen in het vraagstuk, wat wil ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai @Anca23,

ik had bij dr van Straten gelijk een goed gevoel. Dus ik ben ook niet veder gaan zoeken. 

En...... ik ben vandaag geopereerd, het is de mentor memorygel xtra moderate plus profile 350cc geworden. Ik ben nu al super tevreden, ik blijf er maar naar kijken haha. Ik ben ook echt super tevreden over heyendealkliniek wat een fijne arts, en een heel fijn team. Vele operaties gehad en ziekenhuizen bezocht maar nooit zo op me gemak gesteld en vertroeteld als hier, (maar mag ook wel voor dat bedrag) ? jij nog veel succes met je proces 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update, @Beyonce @Anca23 @ProjectX

operatie is achter de rug, het valt tot nu toe erg mee, van 1 tot 10 geef ik het een 8 wat betreft pijn. Ook het resultaat mag er zijn. Ik ben (tot nu toe) blij met me nieuwe vriendinnen ? ik heb de mentor memorygel xtra moderate full profile 350cc gekregen, zo dat is een hele mond vol. Bh Triumph 75 D, allen sluiting aan de achterkant. Vind ik niet handig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij juist af waarom klinieken de operaties nog niet uitgesteld hebben. 
 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed is gegaan!! Hoe was je 1e nacht? 
Ik krijg dezelfde protheses, zelfde formaat. Ben heel benieuwd hoe ze jou staan, heb je eigenlijk een album of komt die nog? ? 

sluiting aan de achterkant is niet fijn nee, maar dan kan je hem niet zelf uit doen das mis wel goed.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties☺️ Eerste nacht viel mee, half rechtop slapen valt niet mee, man man me rug pfff, maar ik wist wat me te wachten stond ivm me gastric bypass operatie. 

Ik kan helaas nog geen album maken want de camera van me tel heeft het begeven. Maar zodra ik een nieuwe tel heb ga ik foto’s plaatsen. @ProjectX ik vind ze best groot, maar ik ben ook klein 160 en 57 kg. @Beyonce heel veel succes vandaag ???? en ik ben benieuwd hoe het jou zal vergaan. 

Operatie verslag volgt nog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.