Ga naar inhoud

CBHP : 5 maart 2020 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Kleine update op vrijdag de 13de.

Een heerlijke wandeling door het bos gemaakt, zon op de kop, tietjes goed opgeborgen, wat heerlijk was dat! Lente is coming!

Naast wat lichte stuwing, geheel pijnvrij, dat doet mij deugd.

Mijn PO BH begint wat ruimte te krijgen dus heb just in case een extra BH besteld in een kleinere maat. Vind het een prettig idee ze goed stevig bij elkaar te houden de nog komende 5 weken. Ik bestel deze bij postoperatievekleding.nl/boerhaave het gaat om de 2061 en naderhand ook als sport BH te gebruiken, ik ben fan. Rits aan de voorkant, geen vervelende kriebelende naden.

Met de kortingscode: boerhaave krijg je 10% korting (niet doorvertellen)

Ik slaap sinds de operatie enorm goed, ik ben dan ook een doorgewinterde rugslaper.. 

Afgelopen nacht heb ik dan ook mega liggen dromen, ik moest in de dromen wat bijen van me afslaan.

Je raad het al, armen omhoog ver boven waar ze uberhaupt mogen zijn en dan keihard wakker schrikken van de pijnscheuten in je borst van het rondzwaaien met je armen om niet bestaande bijen weg te pesten.. 

Ik schrok er wel even van, gelukkig is er niets geks aan de hand, zit alles nog op zijn plek en geen blauwe plekjes te ontdekken. Dat loopt met een zoemer af :P

 

Nu lekker op de bank. Ik ben altijd een enorme doener en vind het niets doen heel erg moeilijk, not gonna lie. Gelukkig is er dit forum om even met gelijkgestelden mijn gedachten er ervaringen te delen. :)

 

liefs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend leuk om jouw verslag te lezen @CBHP!! 
 

ik ben zelf gisteren geopereerd. Ik train ook heel veel, al ruim 3 jaar fanatiek met een personal trainer. Geen wedstrijden, ook zeker geen wedstrijd shape maar wel best ‘sterk’ vooral in buik en benen. En ik vind het gewoon eng goed gaan. Ben daardoor ook bang teveel te doen. Net als jij ben ik ook niet gewend om niks te doen en merk dat ik daar rusteloos van word haha. Ik vind het geruststellend te lezen dat jouw herstel ook zo soepel verloopt! 
 

Mag ik vragen waar ik aan moet denken bij stuwing? Ik lees het hier meer maar geen idee wat ik daarvan kan verwachten haha. En mag ik ook in je album kijken? Ben ontzettend nieuwsgierig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeey! @Beyonce (heet je echt Beyonce? ❤️)

Hoe voel je je? Ben zo enorm benieuwd? Heb je al een beetje een idee hoe je er uit ziet of ben je als een michelin mannetje ingepakt? ? 

Jaaa ik begrijp dat hoe fitter je bent voor de operatie des te vlotter het herstel is, nou dan hebben we toch een voordeeltje meegepakt!

Dat 'eng' goed gaan herken ik zooo erg, je zit gewoon te wachten tot de pleuris uitbreekt, aangezien ik ook erg vervelende verhalen lees over pijn, klachten en complicaties.

Rusteloos ja, ik doe altijd wel wat, ik leer nu echt geduld hebben, nooit geadresseerd, zo zie je maar. Misschien een dikke vette puzzel kopen van 10000 stukjes, zijn we over 5 weken wel klaar toch??

 

Stuwing Stuwing, ik ervaar het als een warm, drukkend gevoel, je bloed wordt sneller door je lijf gepompt en juist omdat je een wondzonde hebt, voel je dat daar vooral plaatsvinden. Het is zeker geen pijn!

Ik ga je toevoegen aan mijn album, mag ik bij jou ook kijken?

 

XLiefs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiii @CBHP,

 

Sorry voor de late reactie! Und nein, was het maar zo'n feest. Wel afgeleid daarvan ☺️

Ik voel me echt heel erg goed, zo goed dat ik me eigenlijk al afvraag wat ik allemaal wel zou mogen/kunnen maar dat ga ik donderdag aan de arts vragen (helaas niet face to face maar het moet maar even). Ik heb een beetje een idee omdat ik inmiddels naar binnen kan spieken haha maar ben zo ontzettend nieuwsgierig als ik van het verband verlost ben. 

 

Ik denk inderdaad dat het al veel scheelt als je fit bent, ik had niet verwacht dat het zo snel al zo goed zou gaan! Dingen zoals autorijden durf ik echt niet maar ik zorg dat ik elke dag mijn 5000 stappen aantik sinds de 1e week PO en na mijn 2e week wil ik weer minimaal 10000 per dag halen. Gaat me allemaal zo goed af tot nu toe maar probeer ook verstandig te zijn. 

 

Hahaha ooh zo herkenbaar dit! Ik zit nu inderdaad maar te wachten tot mijn hechtingen/littekens ofzo gaan opspelen als het verband eraf is. Ik voel ze echt totaal niet. Betrap mezelf er soms op dat ik er gewoon aan krab (verband jeukt, heel irritant) maar voel er echt helemaal niks van. Dus ik reken er maar op dat als het bloot komt te liggen dat het dan gaat opspelen, dat moet haast wel ?. Maar ik ben vooral heel blij dat het so far zo goed gaat. Inderdaad een voordeeltje aan het keiharde trainen. 

 

Hahahaha die puzzel is wel een goed idee! Mijn moeder heeft er altijd 1 liggen en als ik daar aan begin kan ik niet meer stoppen. Dus dat is opzich een hele goede suggestie haha. Hoe kom jij je tijd nu door? Zit je ook thuis door corona?

En pak je alweer e.e.a. op? Jij bent nu 16 dagen PO toch? 

 

Ik mis het sporten wel ontzettend.. Voel me zo opgeblazen en vol. Door deze ellende met lege schappen in de supermarkt ben ik ook al een paar keer gedwongen tot het eten van dingen die ik eigenlijk liever niet eet. Klinkt een beetje gek zo maar ik eet altijd 5 dagen heel bewust en 2 dagen ga ik los. Die 5 dagen lukken gewoon niet omdat er bijna niets te krijgen is. Daardoor baal ik dubbel. Maargoed, het was er niet in 2 weken af dus het komt er ook niet in 2 weken aan (HOOP IK). Heb jij nog tips om toch een beetje de boel weer op orde te krijgen zonder jezelf fysiek te belasten of uit te sterven (dat doe ik overigens nooit, goede balans tussen bewegen en gezond eten)? Ik gebruik ook nooit supplementen o.i.d. Nu overigens wel vitamine B, D en magnesium maar that's it. 

 

Wellicht dat ik dat stuwing nog ga krijgen als het verband af is. Ben heel erg benieuwd, tot nu toe niet gevoeld haha. Lief dat ik in je album mag kijken! Ik ga jou ook meteen toevoegen. Kun je mijn ingepakte voorgevel ook zien haha en mijn voorsituatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.