Ga naar inhoud

Special-Me : 18 mei 2020 : Dr. Nio : Parkkliniek


Aanbevolen berichten

Hier ben ik dus weer! 🤓
Ondertussen elk uur van de nacht gezien, maar geen pijn echt een uitgeslapen gevoel. 🥱
 

Eindelijk een beetje deftig na alle medicatie. 
Ik moest me vandaag aanmelden om 13u, we waren netjes op tijd en om 12u40 was ik er al. 
Om 13u op de kamer en ze zouden mij rond 14u komen halen om me klaar te maken voor de operatie. Dan om 15u10 iemand aan de deur van de kamer... Dr. Nio kwam even kijken en foto’s maken. Alles zag er eigenlijk heel mooi uit qua vorm, alleen die infectie was er te veel aan. En dan ook de mededeling gekregen dat ik het beste kon blijven overnachten... Daar had ik echt niet op gerekend! Hup, daar kwamen de tranen dit kon er ook nog wel bij. 
 

Dan is iemand mij rond 15u35 komen halen en mocht ik naar de verkoeverkamer waar ze een infuus moesten prikken. Ik had me om 13u45 al omgekleed, dus had het ijskoud! Eerst een poging aan mijn arm ter hoogte van mijn plooi van de elleboog. Niets te vinden.... Dan uiteindelijk in mijn hand kunnen prikken, die voelde ik zo gaan en zat meteen goed. 
Rond 16u10 naar het OK gereden met een hele lieve anesthesiste, mijn armen moesten op van die planken. Jeetje, wat een pijn! Mijn spieren protesteerde, en hup de tranen waren er weer.
 

Ik heb de laatste dagen al weer lekker veel gejankt. 🙄 (gelukkig niet waar de kinderen bij waren! 😉

 

Normaal zou de ingreep een drie kwartier duren, maar ik ben ruim twee uur van de wereld geweest. 🤔

Ik was de laatste patiënt die wakker moest worden. En deze keer ben ik wel voor het ijsje gegaan, want mijn stem was de vorige keer na een paar dagen weg. 

Eens op de kamer kreeg ik een lekkere boterham met kaas, een flesje water en een cappuccino. Dat laatste heeft me zo goed gesmaakt, ik was zo brutaal om er nog eentje te vragen. 😂

 

Om 22u kwamen ze medicatie brengen en de drains open zetten. Wat een troep komt daar uit! 🤢

De flesjes staan in een tasje, dus als ik naar het toilet moet neem ik de tas en de kapstok (geen idee hoe dat ding heet van het infuus) mee. 
Om 23u kwamen ze controleren hoeveel vocht er uit is gekomen, dan kunnen ze morgen beslissen of ze al dan niet moeten blijven zitten. 
 

Zo dames, ik ga een poging doen om nog een dutje te doen. Ik zal jullie morgen op de hoogte houden. 
 

Nogmaals bedankt voor al jullie lieve woorden! 😘❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Special-Me zei:

Dr. Nio heeft beide borsten schoongemaakt, maar hij heeft wel alles meteen terug kunnen plaatsen. 😊

 

Ondertussen ben ik thuis, en ik ga zo tv kijken en dutjes doen. 🥱😴

Hmm klinkt goed tv kijken en dutjes doen. Dat heb je absoluut verdiend na al het gedoe van gisteren ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Special-Me zei:

Dr. Nio heeft beide borsten schoongemaakt, maar hij heeft wel alles meteen terug kunnen plaatsen. 😊

 

Ondertussen ben ik thuis, en ik ga zo tv kijken en dutjes doen. 🥱😴

Oh meis, fijn om te horen dat je thuis bent en je protheses teruggeplaatst konden worden. Hopelijk is het nu klaar en ben je nu van alle ellende af.

 

die andere kant dus ook ontstoken?
ik dacht dat je alleen last van 1 kant had.

 

sterkte en rustig aan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Bridgett zei:

Oh meis, fijn om te horen dat je thuis bent en je protheses teruggeplaatst konden worden. Hopelijk is het nu klaar en ben je nu van alle ellende af.

 

die andere kant dus ook ontstoken?
ik dacht dat je alleen last van 1 kant had.

 

sterkte en rustig aan

 

 


 

klopt, eerst was het enkel rechts... 

De dag voor de operatie knapte links ook nog even. 
Maar achteraf gezien beter toen dan bijvoorbeeld over een week. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Special-Me zei:

Dr. Nio heeft beide borsten schoongemaakt, maar hij heeft wel alles meteen terug kunnen plaatsen. 😊

 

Ondertussen ben ik thuis, en ik ga zo tv kijken en dutjes doen. 🥱😴


Wat fijn!!!! Nu goed herstellen.. lekker je rust nemen 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het erop zit @Special-Me!!

Toch vraag ik me altijd of hoe zo'n infectie dan heeft kunnen ontstaan, wat de oorzaak is van zo'n infectie...?

Op de een of andere manier heb ik dan altijd het idee (heel onterecht misschien?) dat er onvoldoende steriel gewerkt is, dat er vuil ofzo bij is gekomen.... Hoe loop je nou zo'n infectie op?.....  Heeft Nio daar nog iets over gezegd?

Maar fijn in ieder geval dat de implantaten gewoon teruggeplaatst konden worden! Op naar een probleemloos herstel nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Robijntje02 zei:

Gelukkig dat het erop zit @Special-Me!!

Toch vraag ik me altijd of hoe zo'n infectie dan heeft kunnen ontstaan, wat de oorzaak is van zo'n infectie...?

Op de een of andere manier heb ik dan altijd het idee (heel onterecht misschien?) dat er onvoldoende steriel gewerkt is, dat er vuil ofzo bij is gekomen.... Hoe loop je nou zo'n infectie op?.....  Heeft Nio daar nog iets over gezegd?

Maar fijn in ieder geval dat de implantaten gewoon teruggeplaatst konden worden! Op naar een probleemloos herstel nu!


Inderdaad, je begint te denken op dat moment. Maar misschien een korstje er af en dan heb je de hoofdprijs. 
Maar ik ben blij dat er zo snel gehandeld is! Normaal is dit een “routine operatie” van een paar kwartier, ik heb er meer dan 2u gelegen. Dus het zal wel meteen goed gedaan zijn zal ik maar denken. 
 

Het blijven slapen was eerst een echte domper, maar achteraf gezien niet zo slecht. De juiste zorgen meteen bij de hand. Waarom ik daar weer drama van moest maken gisteren... 🙄🤷🏼‍♀️
Straks komt de verpleegster nog even langs, ze was ook wel heel benieuwd hoe en wat.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, Robijntje02 said:

Gelukkig dat het erop zit @Special-Me!!

Toch vraag ik me altijd of hoe zo'n infectie dan heeft kunnen ontstaan, wat de oorzaak is van zo'n infectie...?

Op de een of andere manier heb ik dan altijd het idee (heel onterecht misschien?) dat er onvoldoende steriel gewerkt is, dat er vuil ofzo bij is gekomen.... Hoe loop je nou zo'n infectie op?.....  Heeft Nio daar nog iets over gezegd?

Maar fijn in ieder geval dat de implantaten gewoon teruggeplaatst konden worden! Op naar een probleemloos herstel nu!

Soms is een infectie ook echt gewoon pech helaas. Ik heb dat meegemaakt met mijn zoon na een behandeling in het ziekenhuis. Daar is een kleine handeling niet helemaal volgens protocol gegaan en dat zal ongetwijfeld vaker gebeuren. Alleen bij mijn zoon heeft dat tot een zeer ernstige infectie geleid en bij vrijwel alle andere kinderen met dezelfde behandeling is dat niet het geval geweest. En zelf heb ik een keer een bloedvergiftiging gehad, nadat ik zo'n velletje van mijn nagel getrokken had met een wondje tot gevolg. Dat was een week na de bevalling en wellicht dat daardoor mijn weerstand lager was, want ik heb honderden keren mijn nagelstukjes eraf gehaald en gevloekt als het zeer deed 🙂

 

Het is vaak een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ook stress kan meespelen bijvoorbeeld, waardoor je net wat gevoeliger bent en je weerstand wat lager. Maar inderdaad ook net iets wat niet helemaal steriel was. Het is alleen achteraf vaak niet te achterhalen meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Special-Me Gelukkig ben je nu weer lekker thuis, en begrijpelijk dat je ervan baalde dat toch daar moest overnachten meer dan normaal dat je een baal moment had. Fijn om te horen dat Nio alles goed schoon heeft kunnen maken en de protheses terug konden. Lekker rustig aan doen en zoveel dutjes en Netflix als nodig is je bent echt een power vrouw ! 💪❤️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

F*ck @Special-Me, ik ben even een paar dagen “uit de running” geweest hier en lees nu pas jouw vervolg. Wat kut dat die ab niet aangeslagen is en je opnieuw onder het mes moest! Pfff wat zal jij uitgeput zijn van jouw afgelopen weken.

Heb echt respect voor jouw mentaliteit en houding hierin, vind je echt super sterk En nuchter overkomen. 
Fijn dat er zo snel gehandeld is en wat fantastisch dat je protheses er weer in geplaatst konden worden!

Maar rustig verder herstellen en jezelf (laten) vertroetelen en verwennen, want dat verdien je!

 

😘

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Aardbeitje zei:

Gelukkig weer home sweet home!

 

Op naar een verdere goed herstel.

 


Zeker weten! 
Net een portie fruit binnen, nu weer voor de tv. 
 

Maar qua gevoel en pijn gaat het nu al 10x beter dan de eerste keer. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo fijn dat je je iets beter voelt.❤️ Wat heb jij een hoop voor je kiezen gehad de laatste weken.  Hopelijk vanaf nu alleen maar beter.

 

 

en ja wat dan de oorzaak is van zo n infectie? Ik weet het ook niet, vindt zulke dingen ook altijd lastig.
misschien wel gewoon pech?of inderdaad iets vanuit het ziekenhuis.

hebben ze eigenlijk een kweek genomen om te zien welke bacterie het is.

 

had je niet toen zelf je pleistertjes verwijderd? Misschien is er toen iets open gegaan ofZo

 

Of is er iets van shampoo ofzo ingekomen. Of zou dat niet uit moeten maken?


ik heb ook pleistertjes maar ik dacth dat die er vanzelf af moeten komen maar dat weet ik niet zeker meer toen was ik nog een beetje groggy van de narcose bij die uitleg. 🙃 Moet dat nog eens navragen.

 

maar je rechterborst was dus de boosdoener? Was dat ook de borst waar het litteken in het begin zo,n zeer van deed?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Bridgett zei:

Zo fijn dat je je iets beter voelt.❤️ Wat heb jij een hoop voor je kiezen gehad de laatste weken.  Hopelijk vanaf nu alleen maar beter.

 

 

en ja wat dan de oorzaak is van zo n infectie? Ik weet het ook niet, vindt zulke dingen ook altijd lastig.
misschien wel gewoon pech?of inderdaad iets vanuit het ziekenhuis.

hebben ze eigenlijk een kweek genomen om te zien welke bacterie het is.

 

had je niet toen zelf je pleistertjes verwijderd? Misschien is er toen iets open gegaan ofZo

 

Of is er iets van shampoo ofzo ingekomen. Of zou dat niet uit moeten maken?


ik heb ook pleistertjes maar ik dacth dat die er vanzelf af moeten komen maar dat weet ik niet zeker meer toen was ik nog een beetje groggy van de narcose bij die uitleg. 🙃 Moet dat nog eens navragen.

 

maar je rechterborst was dus de boosdoener? Was dat ook de borst waar het litteken in het begin zo,n zeer van deed?

 


Klopt dat ik ze er zelf af gehaald heb, maar ik voelde dat er iets niet goed zat. En ik had het pleistertje net los en er kwam al pus uit. 
 

En ik heb mijn haren tussendoor niet kunnen wassen (haren tot op m’n kont) dus dat laat ik bij de kapper doen. 😉

 

Ach ja, hebben we dat ook eens meegemaakt. Hopelijk komt het nu wel goed met voldoende rust en de medicatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je weer lekker thuis bent. En als je niet op een overnachting heb gerekend dan is dat in eerste instantie een onwijze teleurstelling, dat is heel erg logisch. Maar goed dat je achteraf inziet dat het een goede zet was. Super fijn dat beide protheses na spoelen terug konden, dat scheelt weer. Nu goed de antibiotica kuur afmaken en je rust pakken. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.