LadyC1981

LadyC1981 : 18 februari 2020 : Dr. van der Lei : Bergman Clinics

Recommended Posts

@Jobo het gaat wel goed en met jou? Ik heb sinds de laatste controle niet meer onder mijn borst gekeken dus ik heb geen idee of het geneest maar ik ga ervan uit van wel. Ik doe er ook geen gaasjes meer in. Ik ga pas weer kijken als ik weer controle heb op 19 mei. Als ik nu ga kijken en het ziet er nog steeds hetzelfde uit dan ben ik weer teleurgesteld en aangezien het een grote wond is heeft het meer tijd nodig. Op de tepel is gisteren een plekje open gegaan en daar kwam een witte hechting uit samen met geel en oranje wondvocht. Daarna bloedde het even. Hopelijk gaat dat plekje nu snel dicht. 

Hoe gaat het met jou? Is de wond al dicht? 

Hoi! 

Doe je nu qua wondverzorging verder niets? En hoe is het qua pijn nu?

Hier een beetje hetzelfde verhaal... ik kijk zo min mogelijk of ik laat iemand anders kijken ? Wel gebruik ik iedere dag na het spoelen flaminal zalf en Mepitel pleisters. Dat werkt best goed.

Het lijkt wat beter te gaan maar er springt hier en daar soms nog wat open (pijnlijk!) en er zit een harde schijf in de borst (of did uit zichzelf weggaat of er nog uitgehaald moet worden dat weet ik niet).

Het heeft allemaal tijd nodig.... daar heb ik nu meer berusting in. Ik moet volg wk dinsdag weer op controle. 

Hou je taai ???

@Jobo qua wondverzorging doe ik niks extra’s. Ik spoel nog steeds 2 keer per dag onder de douche de wond schoon. Qua pijn, dat verschilt per dag. De laatste 2 dagen heb ik pijn aan de linkerborst. Sinds dat kleine plekje open is doet mijn borst meer pijn. Het is best een diep plekje dus ik denk dat het daarom pijn doet. Kleine plekjes doen vaak nog meer pijn blijkbaar. Ik hou het schoon en wacht wel tot het geneest. Verder zijn beide borsten nog wel gevoelig. Als ik teveel doe dan krijg ik weer steken en moet ik rustig doen. Voor de rest gaat het wel goed. Heb jij nog steeds pijn? 

@Robijntje02 dank je wel ?

@LadyC1981 Dit is ook weer herkenbaar!

Als ik net denk dat alles rustig en beter gaat, dan heb ik de dag erna ineens weer pijn. 1 wondje was eindelijk na 4 weken dicht totdat de thuiszorg (die verzorgen de wonden bij mij) het verkeerde gaasje erop had gedaan en het bovenste velletje daarmee kapot hft getrokken ? Dus heb nu weer meer pijn (hoop dat het niet weer gaat irriteren) en voel het ook als ik teveel gedaan heb. Denk ook dat ik behoorlijk wat lelijke littekens overhoud. Maar ja als eerst alles maar eindelijk dichtgaat en pijnloos wordt. Bijna 7 weken verder nu... jij ook hè?

@Jobo wat vervelend dat de thuiszorg de verkeerde gaasjes erop hebben gedaan. Heb je ook wel eens geen gaasjes op de wond? Vorige week toen de wondjes bij mij open gingen op de tepel vanwege de hechtingen die eruit kwamen ben ik na 2 dagen gestopt met gaasjes omdat die muurvast in de wondjes gingen zitten. Het duurde zo lang voordat ik het los had onder de douche. Daarna ging het bloeden enzo. Toen ik stopte met de gaasjes zat er in 1 dag een korstje op en nu zijn ze nagenoeg dicht. Gisteren viel er bij 1 een grote korst af dus dat genezingsproces gaat goed. 

Ik slaap ‘s nachts nu al 3 weken met de beha open. Voor mijn gevoel helpt dat ook met de genezing van de kleinere wondjes. Geen idee of het werkt voor de wond onder de borst maar kan vast geen kwaad als ik het gewoon 2 keer per dag schoon houdt. Slaap jij ook al met de beha open?

Wanneer moet je weer voor controle?

Fijne Paasdagen en pas goed op jezelf! ??

@LadyC1981 Iedere dag heb ik Mepitel pleisters op beide wonden (met Flaminal zalf) en een soort dikke maandverband in m’n beha. De andere zuster vd thuiszorg zei dat ik mss straks beter geen zalf meer kan doen en dan alleen nog spoelen en die pleister een tijdje erop houden (het zijn speciale siliconen pleisters ). 

Wat fijn zeg dat die wondjes bij de tepel bijna dicht zijn! Soms kan het dan ineens heel snel gaan. Heb je verder nog veel pijn?

In principe hoeft de wijkzuster niet meer te komen, maar ik ben zo onzeker (er zit nog een schijf vetnecrose  in de borst onder de tepel) dat hun meekijken of het goed gaat. 

Ik heb ’s nachts nog steeds een sportbeha aan (die onderste rand drukt vooral de nachts op m’n huid dus dan draag ik hem gedeeltelijk open). Zonder is nog niet fijn. 
Sinds gisteren kan ik wel op mijn zij slapen! En jij? Dat vind ik al een hele verademing :)  

Dinsdag moet ik voor controle. Hopelijk is hij dan zo tevreden dat ik voorlopig niet meer hoef.

Fijne Pasen en blijf gezond!

@Jobo hoe is de controle gegaan? 

Fijn dat je weer op je zij kunt slapen! Ik slaap nog steeds op mijn rug. Ik kan op mijn linkerzij liggen maar zonder beha aan voelt dat niet prettig. Op de rechterzij lukt niet want dan trekt het aan het linkerkant heel erg. Helemaal zonder beha. Dus nog maar even niet. Ik vind het heerlijk om zonder beha aan te slapen dus dan slaap ik liever nog wat langer op mijn rug. De wond onder de linkerborst is nog niet dicht maar voor mijn gevoel gaat het wel goed. Alleen met douchen nog steeds wat oranje wondvocht wat eruit komt maar gedurende de dag en nacht heb ik geen vieze gaasjes meer. 

Sommige littekens doen wat pijn maar ik heb al een paar dagen geen steken in de borsten gehad. Afgelopen nacht een keer wakker geweest omdat mijn rechterborst wat pijn deed. Maar niet heel erg veel pijn. 

Hoe gaat het met jou qua pijn?

groetjes en hou je taai!

Hoi!

hoe is het? Zo te lezen gaat het bij jou nu ook de betere kant op? Ik hoop het voor je en dat mag ook wel na 2 maanden hè :) 

Op een gegeven moment ben je het zo zat.

Bij mij langzaam beter. Ik heb zo goed als bijna geen pijn meer en alle wondjes gaan eindelijk sluiten 🙏🏻 

Alleen nog wel een schijfje in m’n borst die uiteindelijk ook op moet gaan lossen. 
Volgens de chirurg moet ik het nu een paar maanden aankijken hoe alles geneest  en of dan evt nog een poliklinische ingreep nodig is.

Het litteken bovenaan m’n tepel lijkt toch een deuk(je) te worden. Er komt ook nog wel een klein beetje “troep” uit.

M’n rechterborst is heel mooi geworden maar links aardig wat littekens. Maar ik ben al zo blij dat de pijn zga weg is en alle angst en onzekerheid eromheen! Het litteken gedeelte is voor later 👍🏻

Wanneer moet jij weer terug? 

Het beste weer & hou je taai!!

@Jobo fijn te horen dat het goed met je gaat! Eindelijk gaat het de goede kant op! Morgen is de operatie voor mij 9 weken geleden. Het lijkt al zo lang geleden! Vanavond durfde ik het aan om een spiegel onder mijn linkerborst te houden en ik geloofde bijna niet wat ik zag. De wond is nagenoeg dicht! Volgens mij nog een paar kleine gaatjes maar die gaan dan ook wel dicht. Ik heb alleen met douchen steeds dat er ergens nog oranje vocht uit komt. Ik denk dat het onder de linkertepel vandaan komt want daar zat een grote hechting en nu al weken een grote korst. Dat gaat uiteindelijk ook wel dicht. 

Met geduld komt alles uiteindelijk toch wel goed blijkbaar 😁

Bij mij hetzelfde rechts is heel mooi geworden. Links heeft veel dikkere littekens en ik heb daar ook meer pijn aan. Het was meteen al na de operatie duidelijk dat links het veel moeilijker had dan rechts. Gelukkig wordt de pijn daar ook steeds minder. Per week zal het steeds beter worden. 

Ik ben het met je eens, de littekens zijn van latere zorg en daar ga ik me sowieso niet druk om maken. Als de wonden genezen zijn ben ik tevreden! 

Wat voor cupmaat heb je eigenlijk gekregen?

Ik moet 19 mei weer terug voor controle en jij?

Ik ben blij dat jij ook eindelijk positief bericht hebt. Al die onzekerheid en narigheid zijn nu voorbij. 

Tot snel en ook jij hou je taai!

Hoi @LadyC1981 !

Hoe gaat het nu? 

Bij mij is nu alles dicht... 🙏🏻 nog wel een lelijk littekentje bovenaan de tepel waar een piepklein openingetje zit, maar verder;

geen pijn meer en kan weer normaal bewegen, tillen en slapen. 

Gewoon alles weer wat normaal zo vanzelfsprekend lijkt. Ik geniet daar nu echt van!

Ik moet 12 mei terug. Er zit onder de tepel nog wel een hard schijfje, maar die lijkt ook kleiner te worden. Dus hopelijk verdwijnt die met de tijd.

Ik hoop dat het met jou nu ook beter gaat en dat je eindelijk kunt genieten van nieuwe borsten en geen narigheid en pijn meer hebt.

Een paar maanden geleden hadden we dit niet durven dromen weet je nog? Zo zie je maar dat het uiteindelijk echt goedkomt. 

Hopelijk geeft dit ook moed aan andere dames die in de toekomst ook zoiets meemaken.

Het beste en we spreken elkaar!

Fijne zondag 

@Jobo, wat fijn om te horen! Eindelijk alles dicht na al die ellende 😀. Je hebt geduld moeten hebben maar je krijgt er wel wat moois voor terug! 

Bij mij is ook alles dicht. Vanochtend nog met een spiegel onder de borst gekeken, maar de wond is echt dicht. Ik ben heel blij. Dit had ik een maand geleden niet gedacht! Ik slaap nog wel steeds op mijn rug omdat mijn borsten nog gevoelig zijn. Ik doe wel weer alles zelf in huis. Het enige wat ik nog niet doe is zwaar tillen. Ook niet met zware boodschappentassen sjouwen. Zodra ik te veel doe doet mijn linkerborst pijn dus ik doe nog voorzichtig. Maar met de week voel ik me beter. Ik loop elke dag buiten. Gewoon wandelen want ik moet er nog niet aan denken om te gaan hard lopen. 

Ik heb een 80 C nu. Binnenkort nieuwe beha’s shoppen!! 

We hadden dit weken geleden inderdaad niet gedacht maar voor ons is het ook goed gekomen. 

Fijne zondag verder en we houden contact!! 

• Like 1