LadyC1981

LadyC1981 : 18 februari 2020 : Dr. van der Lei : Bergman Clinics

Recommended Posts

@LadyC1981 Wat een fijn nieuws! Nog wel veel geduld dus, maar het herstel is in ieder geval aan de gang! En mss gaat het nog wel sneller dan je denkt. Duimen maar ? Straks kun je er eindelijk zorgeloos blij mee zijn. Dat kon je je een paar weken geleden nog niet voorstellen... 

Ik slik t/m morgen nog antibiotica, maar het lijkt (durf het bijna niet meer hardop te zeggen ?) dat het wel helpt. Ik heb sinds gisteren minder pijn en ondanks dat er nog wel gele troep uit het gat komt en het nog lang niet dicht is,  voelt het al beter aan ??
onder die borst ook kleine 2 gaatjes (daar gaat flaminal en mepitel op). Rechts een zeer littekentje wat raar groeit en pijnlijk is. Vrijdag weer terug en nu maar hopen dat ze daar ook tevreden zijn en niet nog meer gaan snijden ?

We blijven positief ??

• Like 1

@Jobo fijn om te horen dat de antibiotica aan slaat en dat je minder pijn hebt!! ?
Hopelijk zit jij nu ook op de goede weg! Ik heb nog wel dagelijks pijn. De littekens onder mijn rechter borst zijn erg gevoelig, maar volgens de pc is dit heel normaal. De korsten zijn er ook nog niet af, dus dat vergt wat tijd. Voor de rest heb ik wel minder pijn met opstaan, dan een week geleden. Maar de borsten zijn aan de zijkanten nog wel gevoelig. Heb jij dat ook? 

Laat je weten hoe het vrijdag is gegaan? 

We blijven samen positief!! ?

• Like 1

Hi!

Ja de borsten zijn nog heel gevoelig, ook aan de zijkanten. Net na het opstaan helemaal, hoewel ook dat wat minder wordt. Merk dat bewegen zonder pijn iets  soepeler gaat.

Aan de andere kant is die pijn niet zo gek want het is een zware operatie (ik heb het toch onderschat) en binnenin is ook veel gebeurd dat allemaal nog moet genezen. Bij ons duurt alles alleen net iets langer dan bij iemand bij wie de complicaties niet heeft, maar het komt vast goed! We blijven zeker positief ?

Ik laat je weten hoe het vrijdag was!

@LadyC1981 Hoi! Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest. Alles ziet er volgens hun rustig uit dus daar ben ik blij mee! Het heeft uiteraard nog tijd nodig want de wond is nog open en onderin wat gaatjes. Volgende wk vrijdag moet ik weer terug, maar het lijkt de betere kant op te gaan...

Hoe is het met jou nu??

@Jobo dat is goed nieuws!! Eindelijk wat positieve berichten! Ik ben blij voor je!

Met mij gaat het wel goed. De wond onderaan de tepel is aan het genezen. Er zat een korstje op vanochtend. Ik heb er geen gaasje op gedaan omdat hij gisteren muurvast in dat korstje zat en ik kreeg het met douchen zelfs bijna niet los. Toen ging het korstje er af en weer bloeden natuurlijk. Vanmorgen dus gedoucht, laten drogen en zonder gaasje in de beha. Ik hoop dat dat beter gaat. De wond onder de borst gaat gewoon heel lang duren en daar heb ik me nu maar bij neergelegd. Na het spoelen zit er steeds oranje spetters op mijn tegels in de douche. Wondvocht, oeps. Ik ga de  douche straal nog zachter zetten als dat lukt. Ik deed al heel voorzichtig maar het spettert nogal ?. Ik laat de boel nu sinds maandag heel goed ademen ‘ s nachts. Beha uit en gaasje niet in de wond maar er iets voor. Als het dan lekt dan loopt het wel in het gaasje. Er komt minder geel wondvocht uit, maar ik heb nog wel een plekje dat nog extra is open gegaan in die wond en dat bloed nog een beetje. Voor de rest gaat het goed. Ik blijf geduld hebben! 

@LadyC1981 

Geduld is zeker het juiste woord! Vandaag had ik toch ook weer pijn en de wond is ook voorlopig nog niet dicht... Gister was ik zo blij omdat het het de eerste keer was dat ze positief deden, maar het gaat zeker nog even duren. Ik dacht na gister dacht het nu eindelijk voorbij was, maar werd vandg ff teruggefloten.

Heb jij ook nog best veel pijn(tjee) echt gemene steken of schaafwond gevoel?

Bij mij komt er ook nog veel troep uit... 

we blijven geduldig ?

@Jobo ja, je moet het echt nog rustig aan doen hoor. Zodra ik te veel doe dan krijg steken in de linkerborst en dan weet ik dat ik rustiger aan moet doen. 

Ja, ik heb ook nog steeds steken en schaafwond gevoel. Maar dat wordt wel ietsje minder. Ben zo benieuwd wanneer de wond dichter gaat. Ik mag er van mezelf niet naar kijken, want dan ben ik bang dat het er nog hetzelfde uitziet als 2 weken geleden. Ik wacht gewoon tot de volgende controle en dan zie ik het dan wel weer. 19 mei mag ik weer. 

Hoe groot is de wond die jij hebt eigenlijk? 

@LadyC1981 Wat grappig dat je dat zegt want ik kijk er ook zo min mogelijk naar! 
Jij doet het spoelen zelf, maar zelfs dat durf ik niet ? Iedere dag komt iemand spoelen en verbinden en dan zegt ze wel van kijk even in de spiegel, maar soms schrik ik me rot en doe het dus zo min mogelijk. Ik ben gewoon geen held en ik vind de pijn soms al genoeg...

Het gat onder de tepel (zeg maar drielandenpunt was iets van 2 cm en die is nu zo goed als dicht). De wond die ze vorige week opengemaakt hebben om het vuil eruit te laten zit bovenin m’n linker tepel en is vrij diep en ook iets van 2 cm. Die is nu op aan het knappen alleen doet hij vandaag weer wat pijn en komt er nog wel vocht uit. En in de rand onderin heb ik ook nog 2 kleine gaatjes. Rechts is het nu helemaal genezen. 

Vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis. Ik dacht dat ik (nu ook ivm het Corona) voorlopig niet meer hoefde, maar toch wel. 

Gisteren was het precies 5 wkn geleden dat ik geopereerd ben. Hoe lang is het voor jou nu geleden?

• Like 1

@Jobo grappig dat we allebei niet naar de wonden durven te kijken ?. Het rare is dat ik prima naar ander hun wonden kan kijken maar dus niet naar de mijne. ?

De wond onder mijn linkerborst is ook iets van 2 cm. Daar komt ook nog troep uit. Mijn moeder heeft het gemeten omdat ik dat zelf niet durfde. Rechts is bij mij ook genezen alleen doen de littekens nog wat pijn onder de borst. 
Wel fijn dat je regelmatig controle hebt en dat je zelf niet hoeft te spoelen. 
Mijn operatie is 5 weken en 4 dagen geleden. We gaan bijna gelijk op ?. Als alles genezen is dan ga ik het vieren. 
Hopelijk gaat het nu alleen maar beter worden voor ons. 

• Like 2

@LadyC1981 en @Jobo wil toch even zeggen dat ik veel respect voor jullie heb.  Is echt niet niks wat jullie moeten ondergaan en een totaal ander herstelproces dan een normale borstvergroting.  Uiteraard heb je geen andere keus dan goed de wonden te verzorgen,  maar ik snap heel goed dat het emotioneel en pittig is allemaal.  Hopelijk zet het herstel zich ook door en kunnen jullie straks van jullie kleinere boobies genieten.  X

• Like 2

Ja idd, leef ook met jullie mee @LadyC1981 en @Jobo

Heb zelf 20 jaar geleden ook een bvk gehad en nu een bv en beide met een probleemloos herstel. Bij mn bvk ging ik na 1 week weer gewoon werken, zonder enig probleem..

Als ik dan lees wat jullie allemaal op je bordje krijgen, pfff... en dan nog zo positief blijven; petje af hoor! 

Trouwens, ondanks dat er wordt gezegd dat het herstel van de meeste bv's/bvk's goed verloopt, vind ik dat er hier op t forum toch best regelmatig verhalen voorbijkomen en in het verleden voorbij gekomen zijn van meiden met best grote complicaties hoor.... 

Dan denk ik, wat een ellende toch allemaal, dat had ik ook kunnen meemaken...

Gelukkig lijkt t bij jullie nu de betere kant op te gaan, maar dat mag ook wel, toch?

Heel veel sterkte meiden! ?

• Like 2