Ga naar inhoud

Werkgever niet willen informeren?


Beyonce

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Ik ben helemaal nieuw hier en hoop dat ik het goed doe. Zelf overweeg ik een borstvergroting. Ik ben vooral druk bezig met het overwegen van alle voor en nadelen. Maar waar ik nu al tegenaan loop is hoe ik dit moet doen met mijn werk? Ik lees eigenlijk overal dat veel dames het ‘gewoon’ vertellen, maar hier voel ik mij echt alles behalve comfortabel bij. Om heel eerlijk te zijn zie ik dat ook gewoon echt niet zitten. 
 

Het maffe is dat ik totaal niet preuts ben. Ik kan graag ouwehoeren en ben echt niet op mijn mondje gevallen. Maar dit vind ik een stukje prive en ik wil hier helemaal niet over praten met ‘mijn baas’ of wie dan ook in mijn werk. 
 

Nou heb ik wat rond gevraagd en de dames hebben het echt allemaal eerlijk verteld. Ook zegt de kleine groep die het wel weet ook dat ik het gewoon moet zeggen. Maar dat idee zorgt ervoor dat ik er dan al helemaal niet aan beginnen wil...

 

Zijn er dames die het niet hebben verteld? En hoe heb je het dan aangepakt? Hier ben ik erg nieuwsgierig naar. 
 

Voor de duidelijkheid; ik ben alles voor open en eerlijkheid. Maar dit overschrijdt bij mij persoonlijk echt de grens. Het is mijn prive, mijn lichaam en ik vind borsten ook iets sensueels en eerlijk gezegd vind ik dat het ‘ze’ niets aangaat. 
 

Hoop dat iemand hier mij verder kan helpen?

 
Bedankt! 
xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het mijn werkgever wel gewoon verteld, en ik weet zo ook even niet hoe je dit zou moeten aanpakken als je dat echt niet wil.

Het enige wat je dan kan doen ben ik bang is proberen te regelen dat je onbetaald verlof probeert te krijgen ivm persoonlijke omstandigheden, of lang genoeg betaald verlof opnemen van je eigen vakantiedagen. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon vakantie opgenomen en niets verteld, ik vind het ook privé en het gaat ze niets aan. Ik weet niet of bij jou het resultaat ‘zichtbaar’ gaat zijn, want dan kun je er niet omheen natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beyonceik heb ook niks verteld .
Alleen echt aan naaste, niet eens mijn schoonfamilie . Ik heb 2 weken vrij genomen van werk. 
Ook ik vind het privé en ik werk in een mannenbedrijf. Hoe ga je zoiets in godsnaam vertellen ? Ik heb me zoveel mogelijk voorbereid. Ik wist dat als ik zou stoppen met borstvoeding de boel slapjes zou worden . Ik heb direct een goede push gedragen tot de operatie . Zodat het minder opvalt ? dat is trouwens niet helemaal gelukt. Maar goed het is niet een grote shock ...Nu ben ik het een beetje aan het “verbloemen” zodat de boel even kan herstellen en iedereen rustig aan kan wennen? ipv BAM boobies ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey! 

 

ik had ook zoveel stress ivm mijn werk, nog meer stress daarvoor dan de operatie zelf ? 

heb deze week gewoon gezegd dat ik een paar dagen verlof neem en daarin een operatie laat doen en ik dus een paar weken niet aanwezig zal zijn.

Ik zeg niet wat ik juist laat doen omdat dat privé is en je niet verplicht bent om jouw werkgever te informeren over de oorzaak van de ingreep. Het is wel een beetje ongemakkelijk maar ja,... gewoon doen! het is jouw leven! 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezegd dat ik op vakantie ging. Was toevallig net van baan gewisseld, dus heb er van gemaakt dat ik naar de Ardennen ging met mijn hond en niemand die er verder naar heeft gevraagd.

 

Overigens kon ik door het winterse weer lekker truien dragen, dus niemand heeft mijn borstband of sportbh gezien. Tevens vermoed niemand iets omdat ze mij natuurlijk nog niet zo goed kende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond dit zelf ook heel lastig. Ik heb het ook tegen heel weinig mensen verteld omdat ik dit echt privé vind. Alleen werk ik bij een heel klein en gemoedelijk bedrijf, en was ik dus wel genoodzaakt het daar te vertellen. Want waarom neem ik anders opeens 3 weken vakantie. 
Mijn baas is hier totaal niet schappelijk in, dus het kost me ook echt m’n eigen vakantie dagen. Hierdoor heb ik van te voren veel extra moeten werken om dagen te sparen. Heb niet “zomaar” 3 weken vakantie over. Ik heb zelfs voor de zekerheid na 3 weken de eerste week halve dagen ingepland, omdat ik niet weet of het me lukt gelijk vol aan de slag te gaan in mij beroep. (Ben kapster) 

Ik ken trouwens genoeg meiden die in een groter bedrijf werken, en het gewoon op een medische operatie konden gooien en daardoor wel hun uren vergoed krijgen, omdat het ziektewet is. 
sommige hiervan hebben het wel eerlijk verteld, en ook die baas ging mee met ziektewet. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er richting mijn leidinggevende open over geweest. Heb mijn eigen verlofdagen ingezet voor de 2 weken die ik vrij heb gehad. Werkgever zat hier anders in en wilde wel tegemoet komen maar dat voelde voor mij niet fair. 
 

Het ligt er aan wat voor werk je doet of je het ‘moet’ vertellen uiteraard. Wanneer je een kantoor baan hebt zou het met opname van vakantie m.i. prima kunnen verbergen als je dat fijner vindt toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap je punt heel goed! Bij mijn eerste bv zat ik tussen twee banen in en had ik vrij.

Nu wilde ik eigelijk gewoon vakantie nemen in Maart en het dan laten doen maar kort voor mijn planning kwam mijn collega met de mededeling dat ze zwanger was. Dus besloten het kort voor haar verlof in te plannen omdat het anders nog een lange tijd zou gaan duren. Zou dan namelijk moeilijk vrij kunnen zijn. Durfde het eigenlijk niet te zeggen, is ook een man maar heb het telefonisch een soort van gezegd en daarmee ook een goedkeuring gekregen op mijn verlof dagen . Het niet vertellen vond ik ook lastig, stel er zijn complicaties wat zeg je dan.. achteraf goed ook want had toch iets langer vrij nodig omdat ik nog niet auto rijden. 

Verder alleen wat vrouwelijke collega’s het verteld, maar het was bij mij een wissel en qua maat scheelt het denk ik een cup dus valt ook niet mega op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij mij weet vrijwel niemand het. Idd zoals hierboven al wordt genoemd de boobs als het ware ‘opgebouwd’ met telkens meer vulling.
Heb me de week voor de kerstvakantie ziek gemeld (in volgorde: griep->daardoor door m’n rug-> met als gevolg nek/schouderklachten waardoor ik niks kan tillen), waardoor ik 3 weken in totaal vrij had (ben docent). Daarna kon ik nog niet echt veel tillen dus heb ik alles in etappes weer mee naar m’n werk genomen. 

Het voelt niet fijn om te liegen, vooral als mensen bezorgd zijn en doorvragen, maar ik zie een borstvergroting (in mijn geval) als een medische noodzakelijkheid omdat ik werkelijk niets had en daaronder gebukt ging en dan mag het van mezelf wel. Daarnaast vind ik het donders vervelend als mensen het wél weten en ze ook echt naar m’n décolleté aan het gluren zijn.. my eyes are up here... de ?

Ik denk dat je vooral moet doen wat voor jou het beste voelt en geen rekening hoeft te houden met andermans gevoelens. Succes met dit alles en vast veel plezier gewenst van de nieuwe boobs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Beyoncé, 

 

Ook ik heb niemand iets verteld, het was bij mij dan wel de andere kant op naar een bvk maar het principe is hetzelfde. Ik zit in een sector waarbij ik met heel veel mensen te maken heb en ik heb er totaal geen behoefte aan dat iedereen dat zou moeten weten. Zelfs mijn directe leidinggevenden weten van niets.

 

Ik weet niet of je ook uit Nederland komt maar ik heb daarvoor een afspraak gemaakt met de bedrijfsarts, hem heb ik onder vertrouwen natuurlijk wel alles verteld, en omdat ik de bvk vergoed krijg (en ik neem aan dat dat ook voor een bv zou gelden wanneer deze vergoed wordt) valt het gewoon onder de ziektewet. Hij zei dat ik mijn leidinggevende niets hoefde te vertellen, enkel van wanneer tot wanneer ik afwezig zou zijn. Ik weet namelijk zeker dat wanneer ik een iemand iets vertel, dit binnen een mum van tijd toch doorverteld wordt, zelfs in vertrouwen. Wel zei hij dat het handig kan zijn om wel ‘iets’ aan te geven omdat met anders gaat speculeren, maar omdat ik niet zomaar iets wil verzinnen en ik er ook niet om wil liegen heb ik ervoor gekozen om echt helemaal niets te zeggen tegen niemand, dus ook geen familie of vrienden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn werk alleen een collega over de bvk verteld. Met haar heb ik een goede band. Ik heb haar wel verzocht het verder niet door te vertellen. Ik werk voor een groot bedrijf waar veel geroddeld wordt en daar heb ik geen zin in. Mijn werkgever geeft ook aan dat hij/zij ook niet hoeft te weten wat voor operatie het is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw bedankt voor jullie vele reacties! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die er tegenaan loopt. 
 

Ik werk in een klein team met grotendeels veel mannen. Echter zien we elkaar maar een aantal keer per maand. Vrij nemen durf ik wel. 1,5e week heb ik zeker nog ‘over’. Vraag me inderdaad alleen af ‘wat als’ ik dan nog meer nodig heb. Maar wellicht kan ik dan altijd nog open kaart spelen. Blijf het lastig vinden. Precies om wat iemand hierboven ook schreef. Als ze het weten dan voel ik mij op voorhand al helemaal bekeken. Logisch ook want zelf zou ik ook kijken als ik dit zou weten haha. 
 

Ik heb dinsdag mijn eerste consult. Zo zo spannend! Zijn er meiden hier die de vergroting al gehad hebben en kunnen vertellen hoelang het duurde voordat zij weer konden auto rijden? Ik zit veel in de auto voor mijn werk. Verder geen fysiek zwaar beroep! 
 

ooh ik vind het allemaal zo spannend! 
 

nogmaals bedankt allemaal :) ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beyonce ik kon na 2 weken Wel rijden . 
Waarschijnlijk wel eerder maar waarom zou ik als ik nog vrij had?
Geen fysiek werk , zit achter mijn bureau. 
Meestal na een week zijn de ergste pijntjes ongemakken al minder. En anders meld je je nog 3 dagen extra ziek ?
Begrijpelijk hoor dat je niet wilt vertellen .

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht 2 weken niet autorijden. Na 2 weken weer direct auto gereden en dat viel nog best tegen; schakelen en de handrem kost veel kracht. Je kunt het misschien het beste je PC vragen wat die adviseert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Beyonce,

 

Er zijn hier best wat uitspraken van de rechter (jurisprudentie) over. De regel is: een niet medisch noodzakelijke ingreep komt voor je eigen rekening. Als je door complicaties uiteindelijk langer dan vooraf voorzien niet in staat bent om te werken, mag je je ziek melden. dat is dus na 2 of 3 weken afhankelijk wat je moment is dat je normaal gesproken weer zou gaan werken. (1,5 week is wel heel kort hoor! Ik heb voor de spier en nu 2 weken po vond ik het rijden vandaag best pittig en pijnlijk) Afwezigheid voor niet medisch noodzakelijke ingrepen komt dus voor eigen rekening, dus vakantiedagen opnemen. 
 

Het staat je vrij om al dan niet iets te vertellen als je verlof neemt. Als je je ziek zou melden, moet je rekening houden met een oproep van de bedrijfsarts en kan je belletjes van je leidinggevende verwachten: die is wettelijk verplicht contact met je te houden.  
 

Mijn advies: niets zeggen (als het niet enorm op valt is dat makkelijk) en verlof opnemen. Heb ik ook gedaan. Ik wilde niet liegen en mijn werkgever oplaten draaien voor mijn privé keuzes. Je werkgever moet je door betalen als je ziek bent. Er is geen sprake van een ziektewet situatie (daar kom je pas na 2 jaar ziekte in) waardoor je werkgever niets vergoed krijgt door de overheid. 

 

succes met je afspraak!

 

groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom bedankt voor jullie reacties! Ik ben gelukkig gezegend met een hele fijne auto (automaat en geen handrem). Dat zal vast al een hoop schelen. Ik denk dat ik toch maar de volle 2 weken vrij moet nemen. Het zal gok ik niet heel veel opvallen bij mij, kom van een D af. Maar door veel gewichtsverlies is er weinig van over. De onderkant is nog wel mooi vol maar daar is ook alles mee gezegd. Draag sowieso goede bh’s. Alleen in bikini ga je het wel zien bij mij, maar dat is ook de bedoeling haha. 

Morgen heb ik consult bij M. Cromheecke (hier zijn er twee van ben ik al achter, een meneer en een mevrouw). Ik ga naar mevrouw toe. Ik ken iemand die in het verleden het door haar heeft laten doen en zij is erg te spreken. Dit was wel bij een andere kliniek dan ze nu werkt. Dan heb ik nog Velthuis en Bergman op mijn lijst staan waar ik graag heen wil. Ik ga vooral af op mijn gevoel want ik lees zulke wisselende verhalen over veel klinieken maar ook artsen. Vind het erg lastig om hierin een keuze te maken. Ik heb ook geen haast dus ga net zo lang consulten af tot ik er een goed gevoel bij heb! Ben erg benieuwd naar morgen, vind zelfs dit na het lezen van sommige verhalen al best spannend.

 

@Eefje 1 dankjewel voor de informatie! Dit is goed om te weten! Ik zou me sowieso niet eens durven ziekmelden. Vind het niet eerlijk zijn tegen mijn baas al heel vervelend. Maar ik voel me daar wel prettiger bij dan het gewoon vertellen :) . 
 

Ik ben trouwens veel op zoek naar voor en na foto’s van chirurgen (buiten deze site). Misschien zoek ik niet goed, maar ik kan dat niet van elke chirurg makkelijk vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met je afspraak morgen. Ik heb 2 weken geleden een vergroting gehad voor de spier, 250 cc rond mentor. Ik ben ook veel afgevallen en mijn borsten waren van boven ook leeg. Als je meer weet van voor de borstspier of dual plane dan kan je wat gerichter zoeken naar ervaringen op t forum. Mocht je meer info van mij hier over willen horen, let me know! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.