Ga naar inhoud

Janou : 5 juni 2020 : Dr. Feijen : Mooi Kliniek ( Zuyderland Ziekenhuis)


Aanbevolen berichten

Goedemorgen dames, 

 

Ik stel me kort even voor. 

Ik ben Janou, bijna 37 en moeder van 2 meiden van 8 en 5.

7 jaar geleden het eerst een bv gekregen. Zie topics in m'n profiel. 

Helaas is er door kapselvorming, zwangerschappen en fluctuerende kilo's nogal bende ontstaan op m'n borstkast. 

Door aanhoudende klachten (baker IV kapselvorming) nu weer bij een chirurg aangeklopt. 

Zoals het er nu uitziet moet en het kapsel verwijderd worden, de protheses gewisseld en de borsten gelift. 

Ik zie er dus wel een beetje tegenop. Ervaar dit ook als veel spannender dan de bv destijds. 

Ik ben heel benieuwd naar de verhalen van dames in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten. 

Hoor ze graag van jullie! 

 

Veel liefs, 

 

Janou

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dientje, 

 

Bedankt voor je reactie.

Ik merk al dat ik bij de second time around al wat minder lotgenoten vindt.

Ik moet ook maar een geduldig het consult van aanstaande vrijdag afwachten.

Ik maak uit jou topics uit dat je vandaag een consult hebt opstaan? 

Een goed gevoel bij de chirurg is belangrijk. Hopelijk krijg je dit vandaag wel! 

 

Veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even updaten. 

Vandaag weer consult gehad bij Feijen. 

Weer een fijn consult en ik kan me ook wel vinden in wat ze voorslaat. 

Tussen de 475 en 575 cc motiva medium projectie. Afhankelijk van hoe mijn linkerborst er na verwijderen van het kapsel en prothese uit ziet en hoeveel ruimte er is. 

Er zit voldoende borstweefsel van mijzelf voor en we moesten meer de breedte in voor het passender bij mijn bouw te maken . Borst is 16cm en gezien de tabellen die ze liet zien snapte ik ook waarom ze hier voor koos. 

Ik heb nu 400cc natrelle trx. Deze ogen na wat kilo's eraan ook wel wat smaller als 7 jaar geleden. 

Dus ik denk dat het wel de goede keuze is. 

Ze wil ze wel dual plane gaan plaatsen. Daar zie ik dan wel een beetje tegen op.... 

Dus nu even afwachten op de verzekering en dan zal het misschien nog voor de zomer zover zijn.. 

Kan ik nog even verder twijfelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je perse een lift? Of kan dit ook anders opgelost worden?

Zelf 5 weken geleden mijn wissel gehad, ben van 305 cc voor de spier naar 500cc dual plane. Had ook kapselvorming ( niet mega extreem) twee zwangerschappen en twee keer een behoorlijke periode borstvoeding achter de rug. 
Heb meerdere consulten gehad waarbij ook 1x het advies voor een lift, maar heb dit gelukkig niet hoeven doen.

Verschil qua operatie is wel anders dual plane is gewoon wat pittiger maar absoluut te doen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janou is de lift echt nodig?

Het herstel en de littekens zijn heftiger.

Littekens vervagen uiteindelijk wel maar dat duurt wel even hoor. Jaren geleden z’n operatie ondergaan maar had wel spijt. 
En ik weet niet of er nog kinderen gaan komen maar het Kan ten koste gaan van de borstvoeding. 
Na zwangerschap Had ik ook een beetje hangborsten  . Gelukkig hoefde ik geen lift meer. Maar als het echt nodig is dan is het zeker begrijpelijk hoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lindan @bent001

Liften is wel echt nodig. Ik sta hier ook wel achter maar zie er alleen wel tegenop qua herstel, ingreep is nu eenmaal ingrijpender. Meer wonden, meer kans op complicaties. 

Gelukkig genees ik in de regel heel goed en heb nooit ontstekingen aan wonden gehad. Dus ik hoop dit ook zo te houden. 

 

Er zit nu qua eigen weefsel het nodige verschil in. De grote borst hangt echt door (tepel zit zeker 5cm lager) en de borst waarin het kapsel zit is te klein om dit bijvoorbeeld met nog meer cc passend te maken met de andere kant. Daarbij is de tepel van de rechterborst ook onderhand zo groot als een bierviltje (beetje overdreven, maar 't zit er niet ver vanaf ?) en de linkertepel is ook echt kleiner. 

Dus om hier überhaupt enige symmetrie in te kunnen krijgen is zonder lift ook sowieso niet te doen. Ik ben daar wel realistisch over. 

Ik voel dus ook weinig behoefte om nog te gaan 'shoppen' bij een andere Pc, verwacht namelijk elders geen andere oplossing. 

 

Zwangerschappen gaan er niet meer komen en zit sinds m'n 2de kindje al jaren rond hetzelfde gewicht en ben ook niet van plan om nog veel af te vallen. 

Ik ben dik tevreden zeg maar?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je normaal goed herstelt, en kan me voorstellen dat als er zoveel verschillen zijn dat je een lift wilt. Zelf ook wat verschil gekregen door de borstvoeding, ene borst is groter dan de andere maar een lift was niet nodig.

Word wel steeds iets beter nu maat heeft ook wel wat tijd nodig. Dual plane vergt gewoon wat meer geduld ?

Voordeel is wel, dat ze nu dus niet meer hangen? had echt twee hangende schijven.

 

Zou wel super zijn als je verzekering dit vergoed! 
En als het ergens goed voelt is het niet nodig om verder te shoppen, het is jouw lijf en jij moet je er goed bij voelen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig valt het jou ook mee. Goed naar je lichaam luisteren is de helft van het herstel denk ik zo.

Ja ach... en eens 'gedwongen' rustig aan doen is stiekem geen vervelend vooruitzicht. Heerlijk weer eens in een leeg huis (mannetje werken, meisjes naar school) met een boek op de bank gaan zitten en niks hoeven omdat je niks mag doen . Ik werk nu 4 volle dagen en mijn man fulltime. We doen alles samen in huis maar 't blijft flink aanpoten met onze meiden in huis. Je herkent het vast?

Ik vond de bv toentertijd ook echt niet veel voorstellen qua pijn en heb gelukkig een redelijke hoge pijngrens. 

 

De verzekering gaat het gedeelte van het verwijderen van het kapsel gewoon goed keuren. De PC was hier ook stellig in. 

Het is dus meer een kwestie van afwachten wanneer ze de aanvraag verwerkt hebben. 

Kleine pleister om de financiële wond.?

Ben eens benieuwd wat de 'offerte' gaat zijn? de lift en de prothese wissel komen wel voor mijn rekening. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Janou zei:

Gelukkig valt het jou ook mee. Goed naar je lichaam luisteren is de helft van het herstel denk ik zo.

Ja ach... en eens 'gedwongen' rustig aan doen is stiekem geen vervelend vooruitzicht. Heerlijk weer eens in een leeg huis (mannetje werken, meisjes naar school) met een boek op de bank gaan zitten en niks hoeven omdat je niks mag doen . Ik werk nu 4 volle dagen en mijn man fulltime. We doen alles samen in huis maar 't blijft flink aanpoten met onze meiden in huis. Je herkent het vast?

Ik vond de bv toentertijd ook echt niet veel voorstellen qua pijn en heb gelukkig een redelijke hoge pijngrens. 

 

De verzekering gaat het gedeelte van het verwijderen van het kapsel gewoon goed keuren. De PC was hier ook stellig in. 

Het is dus meer een kwestie van afwachten wanneer ze de aanvraag verwerkt hebben. 

Kleine pleister om de financiële wond.?

Ben eens benieuwd wat de 'offerte' gaat zijn? de lift en de prothese wissel komen wel voor mijn rekening. 

 

 


Hahhaa heel herkenbaar, ik doe normaal wel vrij veel, man werkt wisseldiensten dus ben ook vaak alleen met ze. Maar ben dus echt ook wel een beetje bij gekomen. Heel wat series gekeken en soms gewoon even op bed gaan liggen, was ook wel echt vermoeid ook van de laatste maanden. 

 Wel heb ik mijn oudste steeds rond 15.30 van de BSO gehaald, jongste zit nog op het kdv en die is behoorlijk pittig. Oudste was de laatste tijd ook extreem moe, dus die is ook lekker bijgekomen . 

 

Ja ben ook benieuwd, toch is het best snel vind ik na 7 jaar zo extreem kapsel vorming! Maar wel fijn dat er iets vergoed word! Ja lift is ook niet goedkoop en een wissel ook al niet. Hopelijk ben je hierna wel even klaar. Scheelt wel dat we zijn uit gebroed, heb wel echt gemerkt dat dat niet heel fijn was voor mijn borsten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hello... 

 

Om na een lange radiostilte toch maar weer even mijn eigen topic leven in te blazen, breng ik even verslag uit van gedane werkzaamheden. 

 

Afgelopen vrijdag hebben ze in mijn linkerborst het kapsel verwijderd. 

Beide borsten de protheses gewisseld van 400 natrelle trx naar demi motiva 525cc (meer paste niet in de linkerborst die door het kapsel heel vervormd was) en aangezien mijn rechtertiet nog een 'groeispurt' (met name richting het zuiden🙄) had gemaakt de afgelopen 7 jaar was een borstlift waarbij ze rechts ook het nodige weefsel hebben moeten weghalen wel noodzakelijk. 

 

Dus al met al wel een heftige ingreep die ik hopelijk nooit meer hoef te krijgen. 

Grote nadeel vind ik nu ook de drains... Die zitten er nog in en ik verwacht niet dat ze er morgen uitkunnen. 

Ik lek nog steeds te veel.. 

 

Zal morgen eens m'n laptopje erbij pakken en mijn verslag uitbreiden. 

Mobiel werkt niet zo voor me.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janou

 

Hoi hoi,

 

Ik zie dat je pas geholpen bent, ik heb daarom het topic verplaatst naar een andere categorie, en de titel aangepast, in welke kliniek of zkhs ben je geholpen, dan ga ik dat nog even in de titel vermelden.

 

Alle verdere updates kun je nu in dit topic neer blijven zetten.

 

Pak goed je rust, en Ik wens je een goed herstel.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Janou zei:

Hello... 

 

Om na een lange radiostilte toch maar weer even mijn eigen topic leven in te blazen, breng ik even verslag uit van gedane werkzaamheden. 

 

Afgelopen vrijdag hebben ze in mijn linkerborst het kapsel verwijderd. 

Beide borsten de protheses gewisseld van 400 natrelle trx naar demi motiva 525cc (meer paste niet in de linkerborst die door het kapsel heel vervormd was) en aangezien mijn rechtertiet nog een 'groeispurt' (met name richting het zuiden🙄) had gemaakt de afgelopen 7 jaar was een borstlift waarbij ze rechts ook het nodige weefsel hebben moeten weghalen wel noodzakelijk. 

 

Dus al met al wel een heftige ingreep die ik hopelijk nooit meer hoef te krijgen. 

Grote nadeel vind ik nu ook de drains... Die zitten er nog in en ik verwacht niet dat ze er morgen uitkunnen. 

Ik lek nog steeds te veel.. 

 

Zal morgen eens m'n laptopje erbij pakken en mijn verslag uitbreiden. 

Mobiel werkt niet zo voor me.. 

 

 

Gefeliciteerd met je nieuwe boobies! 
Goed rusten, en vlot herstellen. 
 

Ik blijf je topic graag volgen. 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Desert-Rose zei:

@Janou

 

Hoi hoi,

 

Ik zie dat je pas geholpen bent, ik heb daarom het topic verplaatst naar een andere categorie, en de titel aangepast, in welke kliniek of zkhs ben je geholpen, dan ga ik dat nog even in de titel vermelden.

 

Alle verdere updates kun je nu in dit topic neer blijven zetten.

 

Pak goed je rust, en Ik wens je een goed herstel.

 

x

Thanx!! Ik had er inderdaad niet meer bij stil gestaan dat ik 'verhuizen' moest 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janou

 

Jouw ingreep is muv de lift hetzelfde als die van mij!

Heb op 29 mei een prothesewissel gehad ivm kapselvorming ‘linkerkant het meest’ heb ook Motiva ergonomix 525cc demi gekregen.

Herstel valt mij nog mee maargoed ik heb plaatsing voor de spier gekregen en geen lift.
Vind jij het ook zo gek Is om nu superzachte borsten te hebben?

Die tennisbalborsten die pijn ging je toch ook als normaal bestempelen🙈

 

Ik zal je toevoegen aan mijn album daar staan ook foto’s in van mijn oude protheses met kapsel en het resultaat nu!

Heb je zelf ook een album gemaakt?

 

Sterkte met herstellen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Janou, gefeliciteert met je nieuwe boobies!

Ik heb 20 jaar geleden m'n borsten laten liften, of beter gezegd laten verkleinen. 

Had ook drains. Bij mij zijn de littekens mooi vervaagd.

Heb nu Motiva Round Full 255cc voor de spier, cupmaat 70F. 

Heb jij de Ergonomics of de Round?

En als je een album aan gaat maken, zou ik dan toegang mogen krijgen? 

Wens je een heel goed herstel toe! 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fje1981 zei:

@Janou

 

Jouw ingreep is muv de lift hetzelfde als die van mij!

Heb op 29 mei een prothesewissel gehad ivm kapselvorming ‘linkerkant het meest’ heb ook Motiva ergonomix 525cc demi gekregen.

Herstel valt mij nog mee maargoed ik heb plaatsing voor de spier gekregen en geen lift.
Vind jij het ook zo gek Is om nu superzachte borsten te hebben?

Die tennisbalborsten die pijn ging je toch ook als normaal bestempelen🙈

 

Ik zal je toevoegen aan mijn album daar staan ook foto’s in van mijn oude protheses met kapsel en het resultaat nu!

Heb je zelf ook een album gemaakt?

 

Sterkte met herstellen! 

 

Op het moment is er nog niks zachts aan en zitten ze nog in m'n nek😂... 

Ik heb het 'geluk' dat ik een lekkere dikkerd ben en had door al m'n eigen weefsel een harde tennisbal in een squishie verpakking. De pijnklachten die ik had waren ook de voornaamste reden om weer voor een ingreep te gaan. Anders had ik best nog een jaar of 7 willen wachten met een wissel. 

Ik heb trouwens gewoon de ronde motiva gekozen omdat er wel echt voldoende eigen weefsel is. 

Deze keer dan wel dual plane omdat er dan minder kans op kapselvorming is. 

Ze zien er nu ook al heel anders uit dan de vorige keer. In het begin waren ze ook prachtig maar je went snel aan het verval inderdaad 🙈

Ik ga zo wel een foto maken en dan moet ik weer even uitvogelen hoe en wat met die albums en wil je wel toegang geven😉De oude albums staan er wel nog maar die zijn volgens mij privé. Ik zal zo ook een kijkje bij jpu gaan nemen. Ik heb helaas geen foto's voor gemaakt maar die zou ik wel kunnen opvragen bij de PC. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Robijntje02 zei:

Hoi @Janou, gefeliciteert met je nieuwe boobies!

Ik heb 20 jaar geleden m'n borsten laten liften, of beter gezegd laten verkleinen. 

Had ook drains. Bij mij zijn de littekens mooi vervaagd.

Heb nu Motiva Round Full 255cc voor de spier, cupmaat 70F. 

Heb jij de Ergonomics of de Round?

En als je een album aan gaat maken, zou ik dan toegang mogen krijgen? 

Wens je een heel goed herstel toe! 🍀

Thnx.. Ik ga zo eens een fototje maken.. 

Met een beetje mazzel kunnen de drains er morgen uit.. Ben morgen getuige op een 'geheime' bruiloft en zou daar graag staan zonder een halve liter 'titty juice' in een tasje🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Robijntje02 zei:

Hoi @Janou, gefeliciteert met je nieuwe boobies!

Ik heb 20 jaar geleden m'n borsten laten liften, of beter gezegd laten verkleinen. 

Had ook drains. Bij mij zijn de littekens mooi vervaagd.

Heb nu Motiva Round Full 255cc voor de spier, cupmaat 70F. 

Heb jij de Ergonomics of de Round?

En als je een album aan gaat maken, zou ik dan toegang mogen krijgen? 

Wens je een heel goed herstel toe! 🍀

Hoi, Ik krijg 18 juni een borstlift met ronde 275cc :) 

Zou ik even in je album mogen kijken. 

Ik leef in stress haha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Janou zei:

Hello... 

 

Om na een lange radiostilte toch maar weer even mijn eigen topic leven in te blazen, breng ik even verslag uit van gedane werkzaamheden. 

 

Afgelopen vrijdag hebben ze in mijn linkerborst het kapsel verwijderd. 

Beide borsten de protheses gewisseld van 400 natrelle trx naar demi motiva 525cc (meer paste niet in de linkerborst die door het kapsel heel vervormd was) en aangezien mijn rechtertiet nog een 'groeispurt' (met name richting het zuiden🙄) had gemaakt de afgelopen 7 jaar was een borstlift waarbij ze rechts ook het nodige weefsel hebben moeten weghalen wel noodzakelijk. 

 

Dus al met al wel een heftige ingreep die ik hopelijk nooit meer hoef te krijgen. 

Grote nadeel vind ik nu ook de drains... Die zitten er nog in en ik verwacht niet dat ze er morgen uitkunnen. 

Ik lek nog steeds te veel.. 

 

Zal morgen eens m'n laptopje erbij pakken en mijn verslag uitbreiden. 

Mobiel werkt niet zo voor me.. 

Hey , 

 

Proficiat !! spannend he, ikzelf ga onder het mes de 18de borstlift met ronde prothese 275cc..

Hoe valt het mee met de pijn ? 

 

Groetjes en spoedig herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.