Ga naar inhoud

Parle : 3 maart 2020 : Dr. Nio : Parkkliniek


Aanbevolen berichten

5 uur geleden, Parle zei:

Nou mijn operatie zit erop. Ga nog een heel verslag plaatsen. Maar ben er nu nog niet zo fit voor. 

Was een helse rit na de operatie iig... 

 

Rustig aan doen! Dat verslag komt wel. Hoop dat je je een beetje oké voelt! ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie allemaal voor de lieve berichtjes. 

Het herstel valt me aan de ene kant mee maar aan de andere kant ook tegen. 

Als ik iemand zou moeten adviseren is; om er heel goed over na te denken. 

Maar goed ik ben nu eigenlijk nog geen 2 dagen PO en kan niet alles meteen verwachten. 

 

Maar bij deze mijn verslagje;

 

Dinsdagochtend reden we om 6 uur weg bij mijn vriend vandaan. Het zou anderhalf uur rijden zijn, maar wou wel op tijd zijn. Nou de eerste file hadden we al na een kwartiertje onderweg te zijn en dat was ook nog niet de laatste. 

Om 8 uur most ik me melden en om 5 voor 8 waren we in de kliniek. 

Toen we binnen kwamen eerst netjes onze handen ontsmet en werd de temperatuur van ons beiden opgemeten (ivm Corona). Daarna nog een paar gegevens ingevuld en belde de telefoniste of ik al naar boven kon als tweede patiënt van Dr. Nio. Hem zag ik toen nog lopen, dus was nog niet bezig met zijn eerste operatie. 

Eigenlijk meteen mochten we naar de 2e verdieping. Daar werden nogmaals wat gegevens gecheckt, bloeddruk gemeten en bloed geprikt want ik zag wat bleekjes (maar ben heel wit van mezelf). Alles was in orde en kon me alvast omkleden. In een mooi blauw jasje met blauwe sokken. 

Om kwart over 9 moest ik mee richting de uitslaapkamer. (moest nog even een haarnetje op doen en kreeg beeldige blauwe crocs aan). 

Daar werd mijn bloeddruk en hardslag nog eens gemeten en dat was een beetje aan de hoge kant. Maar dat kwam door de zenuwen. 

Vervolgens kwam de anesthesist bij mij, hele vriendelijke man die lekker aan 1 stuk door kon lullen en vragen terwijl ze het infuus bij mij in brachten in de rechterhand. Daar kwam allereerst een zakje antibiotica aan te hangen. 

Het was al half 10 geweest. En volgens mij tegen kwart voor 10 mocht ik mee en werd ik de operatiekamer in gereden. Heeel spannend haha. 

Moest op het operatiebed gaan liggen. M'n armen gespreid naast me leggen. Kreeg een koude plakker op m'n been en vervolgens werd de narcose in het infuus gedaan. Het mondkapje werd geplaatst en moest diep in en uit ademen. Nog voordat ik dacht van; dit lukt niet... Was ik weg. 

Tegen kwart over 11 werd ik weer wakker. Bleek dat ik om 11 uur klaar was. Verder geen last alleen nog heel erg duf en toen zag ik nog even @Vogeltje voorbij rijden. Daarna kreeg ik een raketje. Toen die op was, mocht ik weer langzaam aan naar de kamer.

... En daar begon de ellende. 

Begon over te geven... Maar dit was ik gewend van mijn vorige narcose. Ik kreeg een middeltje wat me moest helpen en nog een broodje om te eten. 

Maar vervolgens moest ik weer overgeven en het hele bakje en m'n deken zaten onder. Daarna moest ik na het toilet maar was erg wankelig en duizelig en dat ging dus ook al nauwelijks. Daarna snel weer op bed. Kreeg een grote zak met vocht aan m'n infuus en nog een ander middeltje voor de misselijkheid. Maar het ging maar niet over en moest alweer over geven. 

Ondertussen was de anesthesist ook nog een paar keer geweest om te kijken hoe het ging. Hij zei dat ik het niet zomaar een makkelijke operatie was. Vooral omdat ik van niks naar 800cc ben gegaan per borst en die 1,5 kilo per stuk wegen. 

Om half 4 besloten we dat het toch tijd werd om richting huis te gaan. Ik ging opstaan om me aan te kleden, maar werd al meteen weer duizelig en viel weg. 

Daarna ging het wel weer en ben om 4 uur met de rolstoel naar beneden gereden. Daar stond m'n vriend voor de deur te wachten met de auto. 

Toen we net weg wouden rijden kwamen we de anesthesist met zijn mooie auto tegen en hij stapte nog even uit om. Me veel succes en beterschap te wensen en dat m'n vriend extra voorzichtig moest rijden.

Na een lange rit waren we eindelijk thuis en ik ben meteen naar bed gegaan. 

 

Wat ik nog wel wil zeggen dat ik echt super tevreden ben over het personeel wat in Parkkliniek werkt. Allemaal super vriendelijk en erg behulpzaam! Echt een top team, stuk voor stuk. 

 

Dat was dus 3 maart. 

Gisteren ging het redelijk maar had super veel last van m'n rug, want ben geen rugslaper. 

Afgelopen nacht heb ik goed geslapen tot 3 uur en daarna kreeg ik pijn. M'n borsten trekken heel erg. Lijkt wel of het litteken open wil springen. 

En was weer een beetje duizelig vanochtend. Dus vandaag ook even rustig aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend om zo misselijk de eerste uren na je operatie in te gaan, dat is gee fijne start. Maar wel fijn dat het team daar zo goed voor je gezorgd heeft. Goed je medicatie nemen en nu herstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, @Parle, dat klinkt best heftig!

 

Twintig jaar geleden, toen ik werd geopereerd (bvk), was ik na het ontwaken uit de narcose ook heel erg misselijk (niet overgegeven hoor). Heb dat toen ook aangegeven bij Nio, en op de formulieren die je in moet vullen, en tijdens het telefonische gesprek met de anesthesist; en die zeiden tegen mij dat de narcose tegenwoordig zo is, dat je er niet misselijk meer van wordt.

En idd, toen ik bij kwam uit de narcose was ik totaal niet misselijk; wat vervelend dat jij wel zo misselijk was!

Ik neem aan dat je na 24:00 uur niets meer gegeten en gedronken hebt (op wat slokjes water na..)?

Hopelijk voel je je nu wat beter..

En ja van niets naar 800 cc is natuurlijk best ingrijpend... Meestal kan dat toch ook niet in 1x?...  Maar Nio zal het wel weten; hij durft ook wel meer aan dan de gemiddelde pc... En 3 kg aan borsten; wowwww; da's niet niks! Vind mijn borsten al zwaar als ik mijn bh uitdoe; terwijl ik maar 255 cc heb, ha ha (maar had al wel wat borst van te voren hoor).

Nou, ik zou zeggen, op naar een voorspoedig herstel en hopelijk voel je je snel wat beter!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig als ik dit zo lees. Idd best wel iets om heel goed over na te denken hè. Het is ook niet NIx. Zeker gelijk 800cc kan me voorstellen dat je borstspier tegen stribbelt! 
ik hoop dat je je snel weer wat beter zal voelen. Rustig aan sterkte met je verdere herstel . ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vanochtend weer overgegeven. Dus ben nog niet helemaal goed. 

Maar had inderdaad voor het laatst om. Half 7 die avond er voor gegeten. Tot ongeveer 10 uur gewoon gedronken en daarna alleen nog een paar slokjes voor de paracetamol. 

Vanmiddag is het al wat beter gegaan. Pijn redelijk onder controle met heel weinig pijnstillers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Parle. Bedankt voor je verslag ? klinkt alleen zo heftig, aangezien ik een fobie heb voor overgeven ? zo zie je maar dat elk mens anders reageert op narcose. En dan best een lange rit naar huis! Gelukkig lees ik wel dat de pijn nu even onder controle is . Alleen naar dat je weer overgegeven heb!
En ja het rugslapen is lastig he , herkenbaar ?

 

Ik hoop dat je snel opknapt en lekker kan herstellen ?? het getrek gevoel aan je litteken zal minderen na mate de zwellingen mindert! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lindan zei:

@Parle. Bedankt voor je verslag ? klinkt alleen zo heftig, aangezien ik een fobie heb voor overgeven ? zo zie je maar dat elk mens anders reageert op narcose. En dan best een lange rit naar huis! Gelukkig lees ik wel dat de pijn nu even onder controle is . Alleen naar dat je weer overgegeven heb!
En ja het rugslapen is lastig he , herkenbaar ?

 

Ik hoop dat je snel opknapt en lekker kan herstellen ?? het getrek gevoel aan je litteken zal minderen na mate de zwellingen mindert! 
 

 

Ja had het wel een beetje verwacht. Want vorig jaar ben ik ook geopereerd en toen ook 2x moeten overgeven na de operatie. Maar was niet zo heftig als dit. 

 

Heb echt die dag spijt gehad dat ik er aan begonnen ben. 

Maar het is denk ik gewoon een paar dagen in een hel leven en daarna gaat het iets beter. Hoop morgen ook op een betere dag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh meis klinkt pittig! Ik had al dat gevoel moet open springen maar dat zal jij dan helemaal hebben nu. Is de pijn nu dragelijker, waarschijnlijk heb je ook een aardige lijst gekregen met medicatie ? dat vond ik ook super fijn van Parkkliniek.

Ben wel heel benieuwd naar jouw resultaat dus als je me wilt toevoegen heel graag!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, bent001 zei:

Oeh meis klinkt pittig! Ik had al dat gevoel moet open springen maar dat zal jij dan helemaal hebben nu. Is de pijn nu dragelijker, waarschijnlijk heb je ook een aardige lijst gekregen met medicatie ? dat vond ik ook super fijn van Parkkliniek.

Ben wel heel benieuwd naar jouw resultaat dus als je me wilt toevoegen heel graag!?

 

Ja klopt. Aardig lijstje. 

Maar niet opgehaald... Want zit bij m'n vriend en de apotheek doet hier erg moeilijk. En had de dag erna nog echt geen zin en energie (+te veel pijn) om daar uren te gaan zitten om alles te regelen. Dus leef zo goed als alleen maar op paracetamol. 

 

Ik wil nog wel een album maken. Maar wil dan iets fitter zijn en dat ik even achter de computer kan kruipen. Dit komt dus nog wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt wel je antibiotica gehaald toch? Dat is wel belangrijk hoor. Balen dat ze zo moeilijk doen!

En begrijpelijk ik heb ook pas op dag 5 de eerste foto’s gemaakt hoor daarvoor ook nog geen puf om dat te doen. Sterkte meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.