Ga naar inhoud

Stiens : 11 maart 2020 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, Mieke2 zei:

Hey @stiens dankjewel! Heb jou ook toegevoegd aan mijn album. Ziet er goed uit bij jou! Ik ga dit weekend nog eens nieuwe foto's maken. Ze zijn weeral een beetje veranderd ... weeral mooier geworden. Ik heb online bh's besteld deze week. Benieuwd of ze gaan passen. Het is een beetje gokken welke maat he als je niet naar een winkel kan gaan nu ? 

 
oeps te snel gedrukt.. hier is de foto.

 

heb trouwens een vraagje over de littekens. In de brief die we hebben meegekregen staat dat we ons geen zorgen moeten maken dat de wonde rimpelig gehecht is, maar is het normaal dat ze ook dik staan? Gaat dit nog weg?

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, stiens zei:

 
oeps te snel gedrukt.. hier is de foto.

 

heb trouwens een vraagje over de littekens. In de brief die we hebben meegekregen staat dat we ons geen zorgen moeten maken dat de wonde rimpelig gehecht is, maar is het normaal dat ze ook dik staan? Gaat dit nog weg?

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.


Wauw mooi hoor!! Hmm wat bedoel je met dik staan? 
Ik durf er zelf eigenlijk niks over te zeggen, sorry, want ik heb zelf ook geen idee ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Veerveertje zei:


Wauw mooi hoor!! Hmm wat bedoel je met dik staan? 
Ik durf er zelf eigenlijk niks over te zeggen, sorry, want ik heb zelf ook geen idee ??


Ja hè! ? ik ben echt fan van soft bh’s. 
 

wel mijn littekens zelf zijn een fijn rood lijntje, maar errond is de huid dik en bobbelig. Zou de verdikking een tijdelijk reactie zijn op de onderhuidse draadjes of zou dit het begin van een hypertrofisch litteken kunnen zijn ?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, stiens zei:


Ja hè! ? ik ben echt fan van soft bh’s. 
 

wel mijn littekens zelf zijn een fijn rood lijntje, maar errond is de huid dik en bobbelig. Zou de verdikking een tijdelijk reactie zijn op de onderhuidse draadjes of zou dit het begin van een hypertrofisch litteken kunnen zijn ?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.


 

hoi, ik had ook die striemen maar is echt zo snel weggegaan door bio oil, over je litteken kan ik niet veel zeggen mijn is niet zo dik als op het begin, ik zal je zo een foto sturen maar ik ben al 5weken po van verdonck. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Noenie zei:


 

hoi, ik had ook die striemen maar is echt zo snel weggegaan door bio oil, over je litteken kan ik niet veel zeggen mijn is niet zo dik als op het begin, ik zal je zo een foto sturen maar ik ben al 5weken po van verdonck. 


Oké top dat het snel weg gaat ? ik smeer nu arganolie omdat ik nog een heel flesje ervan heb staan. Zal ook wel helpen denk ik? Dankjewel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik ook niks van zeggen van het litteken... Bij mij is het eerder een deuk dan een verdikking geweest. Het is nu ook al wel beter, zal zich allemaal nog wat moeten zetten denk ik... Heb je al eens contact opgenomen met de kliniek? Ik meen mij er iets van gelezen te hebben dat als het litteken dik en rood wordt je best contact kan opnemen... Maar rood ziet het niet denk ik he. Zal waarschijnlijk nog van de hechting binnen zijn. Hoeveel weken ben je po?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-3-2020 om 15:25, Mieke2 zei:

Daar kan ik ook niks van zeggen van het litteken... Bij mij is het eerder een deuk dan een verdikking geweest. Het is nu ook al wel beter, zal zich allemaal nog wat moeten zetten denk ik... Heb je al eens contact opgenomen met de kliniek? Ik meen mij er iets van gelezen te hebben dat als het litteken dik en rood wordt je best contact kan opnemen... Maar rood ziet het niet denk ik he. Zal waarschijnlijk nog van de hechting binnen zijn. Hoeveel weken ben je po?

 

Ik ben nu bijna 3 weken PO. Heb een mail met foto's gestuurd maar ik ga morgen toch maar even bellen. Heb vooral schrik dat het een hypertrofisch litteken gaat zijn en altijd zo gaat blijven (ik heb er al zo een van als kind)... Of mss draadjes die niet willen oplossen? Het zijn van die harde bulten precies eronder dus mss knoopjes? Ben al heel de dag opgefokt omdat ik te veel tijd heb om mij er zorgen over te maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-3-2020 om 15:45, Veerveertje zei:

Ik heb ook in mijn album even foto’s geplaatst van mijn littekens. Ik herken dat niet wat jij hebt. Maar het ziet er ook niet naar uit, als in, ontstoken of geïrriteerd. Anders stuur je je pc toch even deze foto? Kijken wat hij zegt erover. 


Oh hoe weet je dat dit een draadje is dat er uitsteekt bij jou? Ik zie niet zo goed waar je het zou moeten afknippen... Ik heb namelijk aan mijn andere litteken ook zo’n korstje dat naar boven uitsteekt als je ziet wat ik bedoel. Zou dit een draadje zijn? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, stiens zei:


Oh hoe weet je dat dit een draadje is dat er uitsteekt bij jou? Ik zie niet zo goed waar je het zou moeten afknippen... Ik heb namelijk aan mijn andere litteken ook zo’n korstje dat naar boven uitsteekt als je ziet wat ik bedoel. Zou dit een draadje zijn? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.


Dat zou ook best een draadje kunnen zijn! Ik voelde dat het een draadje was, omdat alle korstjes al weg waren en het een andere kleur had, en omdat er letterlijk 2 “stengetjes” aan vast zaten die uitstaken ? En heb ook een foto gemaakt (staat in m’n eigen topic) en opgestuurd naar m’n pc, die bevestigde dat het een draadje was. Maar zelf knippen werd hem voor mij ook niet, ben veel te bang dat ik er te lang aan ga vroeten en het gaat irriteren/ontsteken daardoor, dus ga woensdag as terug en dan knipt de verpleegkundige het (voor de tweede keer, dus hopelijk nu goed....) weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Veerveertje  Idd, omdat het een andere kleur heeft vind ik het ook verdacht. Die stengetjes maken het wel duidelijk ja ? Maar ik wil er niet aan prutsen om er achter te komen wat het juist is ? Het vreemde is dat er bij mij geen draadjes moesten geknipt worden. Wordt dit dan afgestoten door mijn lichaam? Hopelijk blijft de rest mooi zitten. Ik zou trouwens ook niet durven knippen hoor, heb alleen een lompe keukenschaar... ja daaaag daar begin ik niet aan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stiens zei:

@Veerveertje  Idd, omdat het een andere kleur heeft vind ik het ook verdacht. Die stengetjes maken het wel duidelijk ja ? Maar ik wil er niet aan prutsen om er achter te komen wat het juist is ? Het vreemde is dat er bij mij geen draadjes moesten geknipt worden. Wordt dit dan afgestoten door mijn lichaam? Hopelijk blijft de rest mooi zitten. Ik zou trouwens ook niet durven knippen hoor, heb alleen een lompe keukenschaar... ja daaaag daar begin ik niet aan ?


Snap ik! Ik heb het geprobeerd met een nagelschaartje, maar ik durfde niet door te knippen omdat het heel lastig was om niet in de huid te knijpen omdat die hechting er zo dicht aanzit natuurlijk, dus heb het mooi gelaten, dan maar weer richting de kliniek.

Wat je kan doen is ook even de foto naar je pc doorsturen en vragen. Ik heb geen idee trouwens hoe het bij jou zit dan met de hechtingen als ze bij jou niet doorgeknipt hoeven te worden. ??‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Veerveertje zei:


Snap ik! Ik heb het geprobeerd met een nagelschaartje, maar ik durfde niet door te knippen omdat het heel lastig was om niet in de huid te knijpen omdat die hechting er zo dicht aanzit natuurlijk, dus heb het mooi gelaten, dan maar weer richting de kliniek.

Wat je kan doen is ook even de foto naar je pc doorsturen en vragen. Ik heb geen idee trouwens hoe het bij jou zit dan met de hechtingen als ze bij jou niet doorgeknipt hoeven te worden. ??‍♀️


Is het ver rijden voor jou? Ja heb mails gestuurd over m’n ander litteken maar ik ga morgen bellen en ook dit ineens navragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @stiens ik ben weer bijgelezen! Mooie foto zeg in die bh, echt prachtig! Ik heb voor het eerst een oude bikini even aangetrokken vanmorgen. Ziet er zo gevuld echt stukken beter uit haha! 

Hoe is het met jouw hechtingen nu? Ik heb die bij mij wel zelf moeten knippen. Kliniek is gesloten. Mijn man heeft het bij mij gedaan! Vond het idee naar maar viel allemaal heel erg mee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Beyonce zei:

Hi @stiens ik ben weer bijgelezen! Mooie foto zeg in die bh, echt prachtig! Ik heb voor het eerst een oude bikini even aangetrokken vanmorgen. Ziet er zo gevuld echt stukken beter uit haha! 

Hoe is het met jouw hechtingen nu? Ik heb die bij mij wel zelf moeten knippen. Kliniek is gesloten. Mijn man heeft het bij mij gedaan! Vond het idee naar maar viel allemaal heel erg mee! 


dank u! ? ja haha echt alles ziet er beter uit met boobs! Ik kan nu zó veel meer aandoen ? meteen al mijn bikini’s en kleedjes met decolleté gepast haha, zo blij dat ik nu niet meer moet sukkelen met al die vulling... droeg afgelopen zomer 2 vullingen boven elkaar in een bikini zodat ik toch niet helemaal plat was ? was echt een gedoe om het natuurlijk te laten lijken. Echt chapeau aan alle vrouwen die er geen moeite mee hebben om plat in bikini te verschijnen. 
 

Wel ik heb antwoord gekregen van de kliniek dat mijn litteken er voorlopig oké uitziet en het waarschijnlijk wel zal wegtrekken. Oef ? En het korstje aan het andere litteken is ook gewoon een korstje en geen draadje. Heb siliconen pleisters besteld om de kans op hypertrofische littekens te verkleinen. Fingers crossed ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, stiens zei:


dank u! ? ja haha echt alles ziet er beter uit met boobs! Ik kan nu zó veel meer aandoen ? meteen al mijn bikini’s en kleedjes met decolleté gepast haha, zo blij dat ik nu niet meer moet sukkelen met al die vulling... droeg afgelopen zomer 2 vullingen boven elkaar in een bikini zodat ik toch niet helemaal plat was ? was echt een gedoe om het natuurlijk te laten lijken. Echt chapeau aan alle vrouwen die er geen moeite mee hebben om plat in bikini te verschijnen. 
 

Wel ik heb antwoord gekregen van de kliniek dat mijn litteken er voorlopig oké uitziet en het waarschijnlijk wel zal wegtrekken. Oef ? En het korstje aan het andere litteken is ook gewoon een korstje en geen draadje. Heb siliconen pleisters besteld om de kans op hypertrofische littekens te verkleinen. Fingers crossed ?

 

Ben geen dokter, maar uit eigen ervaring?(plus altijd belangrijk om idd met je arts te communiceren bij onrust!). Ik vermoed wat je nu qua hobbels die je ziet, je hechtingen nog zijn die nog aan het oplossen zijn en je weefsel nog goed moet herstellen. De hechtingen verliezen op gegeven moment na 2 á 3 weken hun doel qua hechten, dan is het de huid en wond zelf die al dicht genoeg is. De restanten van de oplosbare hechtingen die nog niet volledig weg zijn hebben nog wel wat tijd nodig. Normaal ontstaat er om de hechting een heel klein beetje ontsteking reactie en hierdoor lost het op. (Niet dat het rood dik en warm wordt hoor!). Maar dus minimaal.

 

Soms lost een klein stukje een dikker knoopje of een puntje die niet onder de huid zit minder goed op. Zo wie zo wanneer het met lucht in contact staat lost het minder goed op. Dan kan je dit na enkele weken nog terug zien. Zelf had ik deze week (7 weken PO) een heel klein puntje die toch nog irriteerde waar een mini stukje hechting uitkwam die net niet goed weg wou.

 

Littekens kunnen met 2 a 3 maanden minder mooi er uit gaan zien. De kleur die donkere kan worden en weefsel dat stijf nog is. Dan ja verloop van tijd zal dit beter worden. Met 1 a 1,5 jaar is een litteken vaak uitgerijpt.

 

De huid goed gehydrateerd houden ondersteund het herstel. Door onder andere kan dat met silicone creme of pleisers, deze hebben vaak baad bij hypertrofisch of keloïd litteken om het litteken vlakker te laten herstellen. Info wat je veel op internet terug leest :De beschadigde huid is niet in staat een goede vochtbalans te onderhouden. Siliconenpleisters vormen een zuurstofdoorlatende, ademende laag op het litteken en zorgen voor herstel van de vochtbalans van de huid. Ontstekingsreacties zoals pijn, jeuk en roodheid worden zo verminderd. Siliconenpleisters hebben ook invloed op de vorming van nieuw collageen in het litteken. Door een statische lading tussen de pleister en de huid zorgt de pleister ervoor dat het collageen beter verdeeld wordt.

 

bij mijzelf en ik ben inmiddels meerdere keren open gesneden ? is het altijd van hobbel bobbel weer vrij netjes vlak geworden.! Wel met veel tijd. Maar denk dat het bij jou ook wel goed gaat komen. Even de tijd geven.?. Zelf vind ik de hansaplast siliconenpleisters makkelijk en fijn in gebruik. Knip ze gewoon wat kleiner. Verwijderen doe ik onder de douche. Dan laten ze net wat zachter los, plus makkelijk daarna wassen met zeep en water. Zeker met dat kleine korstje die je nu nog even hebt zou ik beetje voorzichtig met verwijderen zijn. Meer dat het zeer kan doen met verwijderen als je het droog er af haalt en dat korstje net wat mee kan komen.  Misschien heb je er iets aan. Succes ! ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even foto's voor je opgezocht hoe bij mij het is hersteld. Was ook best hobbelig na mijn 1ste operatie al zeg ik het zelf, maar heel ander gezicht na 2 jaar. ? Heb je een beetje idee hoe het nog kan bijtrekken.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rozebooz oh danku dat is echt een geruststelling! Ik dacht ook dat het draadjes waren die niet goed oplosten maar vond hier nergens echt bevestiging over. Jouw foto's geven echt een super goed vooruitzicht! ?Heeeel mooi genezen!

Heb de pleisters van bapscarcare net binnen gekregen. De korstjes zijn nu zo goed als weg dus ik ga er denk ik na het weekend mee kunnen beginnen ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stienskan mij heel goed voorstellen dat je daar ongerust over bent, ik ben daar zelf ook geweest. ? Vandaar dat ik het wilde delen zodat jij en eventueel ook andere dames een idee hebben hoe het kan bijtrekken. Je hebt het in ieder geval gemeld bij je arts wat goed is dat hij hiervan ook op de hoogte is. Verder goed verzorgen en daar constant in zijn. Echt wel enkele weken/maanden de tijd geven voor verdere herstel. Kan zelfs zijn dat het litteken straks nog donkerder wordt iets harder en minder mooi en daarna pas echt de goeie kant op gaat.! Ieder lichaam is anders.

 

Het is ook maar net welke techniek de arts gebruik, hoe "mooi" de littekens er kort na de operatie er uit zien. Maar op langer termijn komt het nagenoeg altijd allemaal goed ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, stiens zei:


dank u! ? ja haha echt alles ziet er beter uit met boobs! Ik kan nu zó veel meer aandoen ? meteen al mijn bikini’s en kleedjes met decolleté gepast haha, zo blij dat ik nu niet meer moet sukkelen met al die vulling... droeg afgelopen zomer 2 vullingen boven elkaar in een bikini zodat ik toch niet helemaal plat was ? was echt een gedoe om het natuurlijk te laten lijken. Echt chapeau aan alle vrouwen die er geen moeite mee hebben om plat in bikini te verschijnen. 
 

Wel ik heb antwoord gekregen van de kliniek dat mijn litteken er voorlopig oké uitziet en het waarschijnlijk wel zal wegtrekken. Oef ? En het korstje aan het andere litteken is ook gewoon een korstje en geen draadje. Heb siliconen pleisters besteld om de kans op hypertrofische littekens te verkleinen. Fingers crossed ?


Hahahahahaha lekker is dat he! Heel veel kleding staat inderdaad zoveel mooier! Jaaaa dubbele vullingen is allemaaal verledentijd! Ik moet zeggen dat ik van echt heel vol (boobs, en ik ook wat voller) naar bijna niks ben gegaan door het sporten. Maar ik moet ook toegeven dat hoewel ik het jammer vond, ik mij in het algeheel heel veel beter voelde en dus echt de hele zomer bhloos door het leven ben gegaan haha. Ook in mijn bikini. Maaaaaar ik had natuurlijk wel boobs gehad dus dan is het ook wel heel anders. Snap heel goed dat als je altijd ’plat’ bent geweest, dat een bikini wel echt een ding kan zijn. En toegegeven, nu ik weer boobs heb denk ik WHY heb je zo lang gewacht muts hahaha. 
 

ik snap je heel goed hoor betreffende je litteken. Ik zou er ook alles aan willen doen om hem zo klein mogelijk te krijgen. Ik heb nog een klein uitstekend puntje van mijn hechting, zal eens kijken of ik dat op de foto kan krijgen voor. Wat een mega verschil zeg @rozebooz! Fijn dat je dat deelt met ons. Komt helemaal goed met jouw littekens Stienz!! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2020 om 07:31, Beyonce zei:


Hahahahahaha lekker is dat he! Heel veel kleding staat inderdaad zoveel mooier! Jaaaa dubbele vullingen is allemaaal verledentijd! Ik moet zeggen dat ik van echt heel vol (boobs, en ik ook wat voller) naar bijna niks ben gegaan door het sporten. Maar ik moet ook toegeven dat hoewel ik het jammer vond, ik mij in het algeheel heel veel beter voelde en dus echt de hele zomer bhloos door het leven ben gegaan haha. Ook in mijn bikini. Maaaaaar ik had natuurlijk wel boobs gehad dus dan is het ook wel heel anders. Snap heel goed dat als je altijd ’plat’ bent geweest, dat een bikini wel echt een ding kan zijn. En toegegeven, nu ik weer boobs heb denk ik WHY heb je zo lang gewacht muts hahaha. 
 

ik snap je heel goed hoor betreffende je litteken. Ik zou er ook alles aan willen doen om hem zo klein mogelijk te krijgen. Ik heb nog een klein uitstekend puntje van mijn hechting, zal eens kijken of ik dat op de foto kan krijgen voor. Wat een mega verschil zeg @rozebooz! Fijn dat je dat deelt met ons. Komt helemaal goed met jouw littekens Stienz!! 

 

 

Haha jup, ik denk dat als ik op zn minst een a cup had gehad ik waarschijnlijk wel een grotere maat had willen hebben, maar daar had ik dan wel mee leren leven. Nu was het gewoon belachelijk... Voel mij nu al zooo veel beter in mijn vel en kan niet wachten om ze te showen in de zomer ? 

 

Ja dat kan ik goed snappen dat je je dan liever fit voelt maar dan met kleinere borsten. Nu heb je beide woohoo ? ? 

We zijn ook al bijna 4 weken, gaat snel he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.