Ga naar inhoud

Aliciamas : 6 februari 2020 : Dr. Zaal : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

Bedankt allemaal!

 

Ik was vanmorgen om 11 uur aan de beurt. Ik mocht eerst even wachten in de wachtkamer en daarna in een smal 'kluisjeskamertje' mijn kleren in een kluisje doen en even een uurtje wachten in de 'verkoeverzaal'. Wel grappig om te zien wat er allemaal om je heen gebeurt; een man die keihard snurkt (hoe doet hij dat met al dat geluid om zich heen?!) en een vrouw die ietwat Ijlend uit de operatiekamer terugkomt. Ze was volgens mij heeel blij met haar borstverkleining en zei telkens dat ze zo dankbaar was voor alles en de goede zorgen :)

Dokter Zaal kwam nog even langs om een tekeningetje maken en zei tegen mijn verpleegster dat de plakkertjes niet helemaal goed zaten.. Ook had de verpleegster mijn papieren verwisseld met die van iemand anders. Oh oh.. Gelukkig deed zij de operatie niet ? Een kwartiertje later was het zo ver, ik mocht naar de ok. Ergens was ik wel verbaasd dat ik hier  lopend naartoe ging, maar mijn enige ervaring met een operatie was bij mijn (ongeplande) keizersnede, dus ja, toen kon ik natuurlijk niet lopen ? En een wandelingetje is natuurlijk prima als je weet dat je voorlopig niet zo heel soepel meer vooruit komt. Na een check voor mijn gegevens en de operatiesoort gingen we beginnen. Ik dacht dat je heel langzaam in slaap zou komen, dat de anesthesist tegen je zou aanlullen over iets leuks om aan te denken en bla bla.. Maar ik was zó vertrokken. Ik kreeg links iets in mijn infuus en rechts een mondkapje met gas om in te ademen en na één keer inademen was ik al weg. Voordat ik het wist lag ik weer op de oude vertrouwde 'verkoeverzaal'. Ik hoorde hier en daar wat gemopper op de verpleegster die eerder ook wat foutjes bij mij had gemaakt; de receptioniste kwam vragen waarom ze niks had laten weten over een bepaalde patiënt. Ook sprak dokter Zaal de verpleegster aan toen ze tijdens haar ronde bij de mevrouw naast mij merkte dat niet zo goed met haar ging. Dokter Zaal sprak haar aan dat ze gauw naar de anesthesist moest om iets tegen misselijkheid te halen. De verpleegster had haar namelijk lekker een colaatje gegeven tegen de misselijkheid, maar volgens dokter Zaal zag ze lijkbleek en moest ze gauw iets anders hebben. Pff.. Arm vrouwtje. 

Dokter Zaal kwam ook nog even bij mij langs en zei dat ik naar huis mocht. De verpleegster en een collega van haar gaven mij instructies voor de nazorg en de collega hielp mij met aankleden in het 'kluisjeskamertje'. Eenmaal aangekleed werd mij verzocht om even om het hoekje van de deur te kijken of mijn man er al was om me op te halen, maar hij was nergens te bekennen. Ik belde hem om te vragen of hij misschien beneden zat. Hij zei 'Nee ik ben er niet, ze zouden me toch bellen?' ? ?  Dus de verpleegster had nog helemaal niet gebeld om te zeggen dat ik opgehaald kon worden. Maar goed, geen probleem ik ging weer even naar de zaal, in een stoel zitten en kreeg nog wat lekkers te eten. Niet zo'n ramp dus.  Een uurtje later kon ik naar huis. Nu lekker in bed en zometeen maar even kijken hoe het slapen gaat. Ik twijfel nu wel een beetje of de verpleegster nog andere fouten gemaakt heeft bij mij. Ik heb ook het idee dat de bh die ze me gaf niet erg strak zit. Er zit zelfs een plooi aan de bovenkant van de bh. Ik zou een 70D/ 75C krijgen, maar de bh is 75D. Het zou kunnen dat ze dit ruim nemen vanwege de zwelling, maar het voelt ook niet erg strak. Iemand ervaring mee? Hoe strak hoort het te zitten? Ik kon ze niet meer bellen omdat het al na 17.00 was en dan kan je alleen terecht voor spoed, vandaar mijn vraag. Ik ben zo benieuwd naar de komende dagen. Ik heb hier gelezen dat de heftigste periode na 2-3 dagen is, dus ik bereid me voor op het ergste. Wat was jullie ervaring qua pijn en stijfheid de eerste dagen? Ik ben heel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn @Aliciamas dat het erop zit en goed is gegaan! Wel een beetje klungelig met die verpleegster zeg, hoop dat ze daar opvolging aan geven. Ik heb afgelopen maandag 295 cc gekregen (Velthuiskliniek Eindhoven), mijn PO bh is maat 75c. Overigens mocht ik die pas een dag later aandoen, de eerste dag zat het strak in het verband.
 

Welk type en aantal cc implantaat heb je gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Nina_a zei:

Wat fijn @Aliciamas dat het erop zit en goed is gegaan! Wel een beetje klungelig met die verpleegster zeg, hoop dat ze daar opvolging aan geven. Ik heb afgelopen maandag 295 cc gekregen (Velthuiskliniek Eindhoven), mijn PO bh is maat 75c. Overigens mocht ik die pas een dag later aandoen, de eerste dag zat het strak in het verband.
 

Welk type en aantal cc implantaat heb je gekregen?

Hi, bedankt voor je reactie. Wat heftig dat het strak in het verband zat. Ik heb 330, dual plane en anatomisch. Het ligt er misschien ook een beetje aan wat je voorsituatie is, want daarmee kan  je met een bepaald cc een grotere of kleinere maat krijgen. Voor mij geldt dat er niet veel was dus de 330 is vrijwel helemaal de maat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verband was heel zacht, dus dat zat eigenlijk niet zo verkeerd. De BH drukt strakker in mijn huid ?. Ik had ook weinig borst van mezelf, op zich wel mooie vorm maar niets erin. Heb je ze al kunnen zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aliciamas van harte gefeliciteerd met je nieuwe boobs ? wat was je al snel aan de beurt voor de operatie zeg. Zie dat we dezelfde maat protheses hebben. Ik kwam natuurlijk ook van niks. Ik kreeg destijds een 75c po bh aangemeten. Zit nu op 75E. Hopelijk heb je een voorspoedig herstel en kan je binnenkort genieten van het shoppen. Dat is echt zoveel leuker met boobs ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! Herkenbaar verhaal. Je betaalt zoveel geld voor Velthuis maar na die kluisjes is het een en al geklungel, helaas. Wat goed dat je dr Zaal nog gesproken hebt na de operatie. Die moeite nam ze bij mij niet...


Mijn bh was ook niet gevuld direct na de op. Maar kijk morgen(avond) maar. Beter te groot dan te klein.. trust me. 
Nu pas ik de bh prima. Heb 295cc anatomisch gekregen dp, dus D lijkt me in jouw geval heel plausibel! 

 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Nina_a zei:

Het verband was heel zacht, dus dat zat eigenlijk niet zo verkeerd. De BH drukt strakker in mijn huid ?. Ik had ook weinig borst van mezelf, op zich wel mooie vorm maar niets erin. Heb je ze al kunnen zien?

 

Ja het eerste wat ik deed toen ik wakker werd was heel enthousiast mijn deken omhoog doen om te kijken of het was gelukt. En dat heb ik geweten, had gelijk last van mijn rechterspier ? Maar wat een opluchting dat het er goed uit zag. Had wel het idee dat rechts een wat andere vorm heeft dan links, maar dat trekt vast bij. Ik heb ook van de verpleegster een spiegeltje gekregen. Het ziet er hetzelfde uit als toen ik borstvoeding gaf, toen had ik ook 75C en continu opgezwollen borsten door de stuwing. Dus het voelt lekker vertrouwd ? Heb nog niet thuis gekeken, want ik hou ze nog liever eventjes 'strak' ingepakt tot ik ga douchen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, ABS zei:

@Aliciamas van harte gefeliciteerd met je nieuwe boobs ? wat was je al snel aan de beurt voor de operatie zeg. Zie dat we dezelfde maat protheses hebben. Ik kwam natuurlijk ook van niks. Ik kreeg destijds een 75c po bh aangemeten. Zit nu op 75E. Hopelijk heb je een voorspoedig herstel en kan je binnenkort genieten van het shoppen. Dat is echt zoveel leuker met boobs ?

Hi ABS, inderdaad precies hetzelfde, zelfde arts ook :) Je had dus een C beha en ik een D, terwijl je zou denken dat we dezelfde maat zouden hebben van bijna niets naar 330 cc. Ik had nog even gebeld met de kliniek en ze zei dat de bh niet super strak hoeft te zitten (?) dus het zal wel.. Best een verschil dat je nu een 75E hebt. Is dat wat je van te voren ook had besproken of is het wat groter uitgevallen? Ik had nog even gekeken in je album, het ziet er echt super goed uit, past heel goed bij je zo te zien. Ik hoop dat het verloop bij mij hetzelfde zal gaan. En inderdaad lekker shoppen daar kijk ik echt naar uit ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo vandaag alweer dag 2 PO (operatiedag niet meegerekend). Ik voel me best prima. Ik ben al heel blij met het resultaat, ook al is het nu nog opgezwollen. Het voelt nog wat 'onecht' zo met die mooie tekeningetjes er op (nog niet de moeite genomen om dat er eens even flink af te boenen). Maar het went vast heel snel. Ik vind het mentaal zwaarder dan fysiek, het is lastig om zo afhankelijk te zijn en het is best saai om niks te doen. Ik was de dag voor mijn operatie ook best verdrietig omdat ik er niet voor mijn kinderen kan zijn. Je voelt je toch een soort van egoïstisch ofzo. En mijn kleine meid van bijna twee heeft geprobeerd om me te knuffelen, gelukkig haalde mijn man haar gauw weg maar dat begreep ze niet zo goed. Dat beteuterde gezichtje, dat doet me wel pijn. Ze was het wel weer zo vergeten en ging lekker spelen, dus volgens mij heb ik er meer last van dan zij ? Ik heb elke dag een stukje gewandeld en kan gelukkig ook zelf uit bed komen. Wel voel ik vaak steken aan de linkerkant als ik mijn arm beweeg of als ik hoest. En die kant is ook lekker aan het 'knisperen', de fysio van Velthuis had me daar al voor gewaarschuwd. Daarnaast nog even een dankwoordje voor de dames die hier op het forum het voedingskussen aan had geraden, inclusief de foto's :) Zonder voedingskussen is slapen echt onmogelijk, ook al heb ik wel een rugsteun aangeschaft. Het meest ideaal op dit moment is de rugsteun op laagste stand en dan voedingskussen er op en daar een kussen op. De fysio adviseerde om na 2/3 dagen zonder verhoging te slapen, dus dat morgen maar eens proberen. O ja nog een tip voor degenen die nog moeten; ik ben erg goed geholpen door de zorgcoach van Zilveren Kruis, ze hebben voor mij een zorgbudget geregeld (paar honderd euro) waarmee ik zelf zorg kan inkopen, huishoudster enzo. Ik weet niet zeker of dit alleen geldt voor de operaties die vergoed worden, maar het is het proberen waard. Nu maar weer even slapen en kijken hoe ik morgen wakker word :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2020 om 09:03, renaate01 zei:

Een week later, hoe gaat het nu met je? Voelen ze al als je eigen boobies en kun/mag je al wat meer doen? 
Heb je een album? Zoja zou ik mee mogen kijken?

Het gaat heel goed, thanks! Hierbij een update overzicht:

 

- eerste dagen: lekker niks gedaan, zoals iedereen me op het hart had gedrukt. Vond het wel een verademing eigenlijk, na mijn doorgaans drukke gezinsleven. Ik begreep van anderen dat ze de eerste dagen zelfs niet hun eigen tanden konden poetsen of uit bed konden komen. Dat lukte gelukkig allemaal en ook de vrachtwagen of 100 olifanten waren niet langsgeweest, dus het viel me alles mee. Hier en daar wel wat last van steken, maar pijn had ik nauwelijks. Had meer last van ongemakken, een beetje drukkend gevoel, rugpijn, geen goede houding kunnen vinden om te slapen, moe, opgeblazen buik, etc. Maar ja, als dat het ergste is..

- dag 3 po: voor het eerst weer gekookt, mijn man de pannen laten neerzetten en lekker nasi gemaakt. 

- dag 5 po: mijn zoontje opgehaald uit school en dat ging prima. Al moet ik zeggen dat die harde wind soms tegen me aanknalde als een kleine botsing met een babyolifant (toch nog die olifant..). 

- dag 6 po: voor het eerst alleen gedoucht. Mijlpaal ?

- week 1 po - eerste check:  yess ben door de APK heengekomen? Beetje zwelling, maar niks bijzonders. Fysio zei wel dat mijn schouders stijf waren en ik die wat meer moest bewegen. Whaatt?? Ik dacht ik doe rustig aan, want dat moet. Maar ik heb te rustig aan gedaan, dat kan blijkbaar ook ? Ergens wel een opluchting, dan kan ik me tenminste weer wat meer met het huishouden bemoeien en hoef ik bijvoorbeeld niet meer lijdzaam toe te kijken hoe mijn man de Kenzo zwembroek van mijn zoontje op 60 graden wast enzo ? Ik was trouwens zelf naar Amsterdam gereden, was een half uurtje. Had geen pijn of iets, vond het alleen spannend om te rijden, omdat ik nog best wel moe was. Werd onderweg ook nog eens aangehouden, want ik was aan het bellen met mijn telefoon in mijn hand. Pfff.. Ik dacht mazzel te hebben dat ik deze operatie vergoed kreeg, maar het leek er op alsof het me niet gegund werd ?Ik had namelijk bij de intake ook al een snelheidsboete gekregen (van welgeteld €60, dus 2 km te hard ofzo). Anyway, ik moest achter de agent aan rijden naar een benzinestation waar hij mijn gegevens noteerde. Gelukkig kwam ik weg met een waarschuwing (zou het komen door mijn blauwe ogen?? Of de nieuwe boobs?? Who knows ?)

dag 8 po: weer op mijn zij gelegen, lukte voor geen meter omdat het heel beknellend voelde. Maar gaat inmiddels steeds beter. Lekker aan de slag gegaan met de nieuwe fysio oefeningen, 'appels plukken' en wat andere oefeningen  ( @Marlies84 ik snap nu wat je bedoelde met deurpost knuffelen/ high fiven ?)

dag 10 po -  boodschappen gedaan, waar ik normaal gesproken een grote tas meeneem, hield ik het vandaag bewust bij mijn handtas. Toch weer te veel meegenomen natuurlijk, stiekem dus ook maar mijn jaszakken volgepropt want in mijn handtas paste het helemaal niet. Ik voelde wel wat spanning in de borstregio maar was goed te doen. De grootste uitdaging was om bepakt en bezakt thuis te komen zonder weg te waaien, maar vond die harde wind ergens ook wel een verlichting na zo'n tijd achter de geraniums te hebben gezeten. @polemommy ik hoop dat  dit een opluchting voor je is, dat je waarschijnlijk al best wel snel het één en ander kunt doen in huis ? Al mag je natuurlijk niet te veel doen, want kapselvorming enzo..

 

dag 11 po - vandaag - bananenbrood gemaakt, beetje opgeruimd, doe eigenlijk alles weer, behalve wat de fysio mij de eerste twee weken ontraadde te doen; 'repeterende bewegingen' zoals vaatwasser inruimen, doekje over de tafel, was in de machine, etc. En niet meer dan 2 kilo tillen natuurlijk. 

 

Ben ook weer bezig met conditie opbouwen, 4000 stappen per dag, extra traplopen en voorzichtige squats. Hoe hebben jullie dat gedaan na de operatie om weer een beetje conditie te krijgen? Tips zijn welkom! Met mijn benen is niks mis, dus die kan je gewoon trainen toch?

 

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of je littekencrème meekrijgt van Velthuis, of moet je die zelf nog kopen? Nog 4 dagen, dan mogen de hechtingen er uit.. Ben zo benieuwd. 

 

Ik heb geen foto's vanwege hetzelfde argument als @Marlies84 ik werk ook in het onderwijs. Ik zal nog wel even wat 'discrete' foto's in mijn album  plaatsen ?

 

@renaate01 heb jij je intake al gehad? Ik hoop dat je gauw de goedkeuring van de verzekering binnen krijgt 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aliciamas

Mooi hè. Innige relaties met de deurpost.

Velthuis gaat je de Jacob Hooij vitamine E crème aanraden bij de tweede terugkom-afspraak. Is voor €5,nogwat te krijgen bij iedere drogist. Echt pas smeren als je zeker weet dat het dicht is! Ik mocht na 2 weken smeren maar prompt kreeg ik een gaatje op de plek waar de hechting geknipt was. Heeft nog 3 weken geduurd voordat het dicht was!

 

Mooi herstel heb je totnutoe. Goed bezig!

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je herstel klinkt heel goed en soepel, wat fijn voor je!
Haha, wat een avontuur ook met je aanhouding!

11 maart mag ik weer heen voor het tweede consult en verwacht dan ook de goedkeuring te kunnen regelen met de verzekering. Maar daar ben ik niet zo bang voor, het is zo plat als maar kan ?

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou ik ben nu drie weken po, gaat best goed op zich. Heb een paar keer per ongeluk mijn dochter (15 kilo) een stukje opgetild en nergens last van, maar werd wel bij de laatste controle op de vingers getikt hiervoor ? Ik doe ook braaf de fysio oefeningen en krijg steeds meer kracht in mijn armen terug. Die waren voorheen natuurlijk enorm afgetraind door het zeulen met die tweejarige tientonner ?

 

Wel heb ik het idee dat mijn wond niet helemaal lekker aan het genezen is ? 1,5 week geleden is de hechtpleister er afgehaald en zijn de knoopjes doorgeknipt, maar  de wond van de rechterborst is niet helemaal happy. In het midden komt er een wit hechtdraadje uit. De vpk zei dat ik hier niet van moest schrikken als het zou gebeuren en dat ik het gewoon moet afknippen, maar ik las hier dat je het er ook uit kunt halen met een gesteriliseerd pincet. Lijkt me ook logischer want als dat draadje er blijft zitten gaat het ook niet dicht. Ook is de zijkant van dit litteken nog niet helemaal dicht en er zat ook een beetje een hard stukje op. Mijn man heeft een medisch beroep en voert ook vaak hechtingen uit. Hij zei dat ik de hechtingen die je ziet er gewoon uit kon halen. Dus ik aan de haal met een pincet uitkoken en ontsmetten, spiegeltje er bij.. Haal ik er aan de zijkant zo een draadje uit van 4 cm. Echt weird.. En in de hoek die niet dicht wil zag ik heel duidelijk nog een hechtknoopje zitten. Wtf?! Die hadden ze toch weggehaald? Snap er niks van. Dit is wel een ander draadje dan die in het midden, deze is dunner en lichter/ doorzichtig. Weten jullie wat voor hechtingen ze gebruiken bij Velthuis, is het lichtere draadje een onderhuidse hechting? Vraag me echt af hoe het kan dat er nog een knoopje zit, omdat ze dit vorige week zouden hebben weggeknipt. Zaten er dan meerdere knoopjes? (@best_boobie?) Het zit flink vast, dus daar durfde ik niks mee. Zal vanavond even aan mijn man vragen of hij het wil losknippen en dan hoop ik dat het gaatje dicht gaat. Heb er nu betadine met gaas op gedaan, dus even afwachten. Links ziet er wel netjes uit gelukkig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Aliciamas zei:

Nou ik ben nu drie weken po, gaat best goed op zich. Heb een paar keer per ongeluk mijn dochter (15 kilo) een stukje opgetild en nergens last van, maar werd wel bij de laatste controle op de vingers getikt hiervoor ? Ik doe ook braaf de fysio oefeningen en krijg steeds meer kracht in mijn armen terug. Die waren voorheen natuurlijk enorm afgetraind door het zeulen met die tweejarige tientonner ?

 

Wel heb ik het idee dat mijn wond niet helemaal lekker aan het genezen is ? 1,5 week geleden is de hechtpleister er afgehaald en zijn de knoopjes doorgeknipt, maar  de wond van de rechterborst is niet helemaal happy. In het midden komt er een wit hechtdraadje uit. De vpk zei dat ik hier niet van moest schrikken als het zou gebeuren en dat ik het gewoon moet afknippen, maar ik las hier dat je het er ook uit kunt halen met een gesteriliseerd pincet. Lijkt me ook logischer want als dat draadje er blijft zitten gaat het ook niet dicht. Ook is de zijkant van dit litteken nog niet helemaal dicht en er zat ook een beetje een hard stukje op. Mijn man heeft een medisch beroep en voert ook vaak hechtingen uit. Hij zei dat ik de hechtingen die je ziet er gewoon uit kon halen. Dus ik aan de haal met een pincet uitkoken en ontsmetten, spiegeltje er bij.. Haal ik er aan de zijkant zo een draadje uit van 4 cm. Echt weird.. En in de hoek die niet dicht wil zag ik heel duidelijk nog een hechtknoopje zitten. Wtf?! Die hadden ze toch weggehaald? Snap er niks van. Dit is wel een ander draadje dan die in het midden, deze is dunner en lichter/ doorzichtig. Weten jullie wat voor hechtingen ze gebruiken bij Velthuis, is het lichtere draadje een onderhuidse hechting? Vraag me echt af hoe het kan dat er nog een knoopje zit, omdat ze dit vorige week zouden hebben weggeknipt. Zaten er dan meerdere knoopjes? (@best_boobie?) Het zit flink vast, dus daar durfde ik niks mee. Zal vanavond even aan mijn man vragen of hij het wil losknippen en dan hoop ik dat het gaatje dicht gaat. Heb er nu betadine met gaas op gedaan, dus even afwachten. Links ziet er wel netjes uit gelukkig ?

Hoi hoi

Idd, draadjes die naar buiten komen, met een goed ontsmette pincet weghalen. Dat is het handigst, anders blijft er een stukje zitten, dat dan weer uitgroeit en ervoor zorgt dat het nog steeds niet dicht gaat daar.

Hoe de pc's allemaal hechten, durf ik ook niet te zeggen, maar het kan dat er een knoopje is blijven zitten. Soms als ze wat strak tegen de huid aan zitten, durven ze die niet weg te knippen, en laten ze het liever zitten. Stel ze knippen en het begint te bloeden, dan is dat niet handig. Als hechtdraad vanbinnen oplost, laat het knoopje vanzelf los: heeft dan geen houvast meer :) 
Dus zit het te strak, laat het dan lekker zitten, zolang het niet voor problemen zorgt. 
Ga je daar een rode plek krijgen, vanwege irritatie, dan is het handig om hem weg te halen :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi

Idd, draadjes die naar buiten komen, met een goed ontsmette pincet weghalen. Dat is het handigst, anders blijft er een stukje zitten, dat dan weer uitgroeit en ervoor zorgt dat het nog steeds niet dicht gaat daar.

Hoe de pc's allemaal hechten, durf ik ook niet te zeggen, maar het kan dat er een knoopje is blijven zitten. Soms als ze wat strak tegen de huid aan zitten, durven ze die niet weg te knippen, en laten ze het liever zitten. Stel ze knippen en het begint te bloeden, dan is dat niet handig. Als hechtdraad vanbinnen oplost, laat het knoopje vanzelf los: heeft dan geen houvast meer  
Dus zit het te strak, laat het dan lekker zitten, zolang het niet voor problemen zorgt. 
Ga je daar een rode plek krijgen, vanwege irritatie, dan is het handig om hem weg te halen

 

xx BB

Thanks! 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.