Ga naar inhoud

Loesje3 : 29 januari 2020 : Dr. Franssen : Kliniek Veldhoven


Aanbevolen berichten

Zo ladies, even een update.
 

Na de controle 2 weken po afgelopen woensdag ben ik donderdag weer aan het werk gegaan. Djiezzz dat viel wel even tegen. Begon al bij het autorijden; ik moest de medicijnman vragen om de auto van de handrem te halen. Het rijden ging op zich oké, schakelen blijft een beetje een vies gevoel. En toen kwam ik bij de slagboom en moest mijn padje voor de kaartlezer houden, hoe dat er uit zag heeft gelukkig niemand gezien :45: 
Op zich is de dag goed gegaan, hoewel je continue ervaart hoe beperkt je bent. Zware deuren kreeg ik niet open, liep te hannesen met mijn laptoptas enzovoorts. Aan het eind van de dag liep ik weer helemaal krom en was alle opgebouwde ontspanning weer verdwenen. Steeds een gespannen en strak gevoel op de borsten. 

 

s avonds kwam ik erachter dat er wat plakkerig maar wel doorzichtig vocht uit een plekje op het litteken kwam. Verder zag het er wel allemaal goed uit, toch voor de zekerheid even vrijdagochtend de kliniek gebeld en op verzoek foto’s gestuurd. Werd dezelfde ochtend nog terug gebeld, vooralsnog kijken we dit nog even aan omdat het niet rood of gezwollen is en ik geen pijn of koorts heb. Vrijdag weer gewerkt en ging al iets beter, ondanks dat ik nog wel snel moe ben en mijn hersens nog moeten opstarten na 2 weken niks doen en paw patrol kijken ;)


Gisteren was ik vrij, en in de middag kwam de man met de hamer. Ondanks dat ze niet groot zijn boeken mijn borsten weer erg zwaar aan en heb ik echt het gevoel dat ik ze moet ondersteunen. De avond heb ik dan ook op de bank doorgebracht met kijken naar de binnenkant van mijn ogen.

 

Daardoor was ik vanmorgen om 5 uur al wakker ?

Moest werken maar ik heb er een half dagje van gemaakt. Blijf een strak bakstenen gevoel houden als ik iets doe dus lig nu maar weer even op de bank. Echt bij elke stap die ik zet voel ik ze. Geen pijn hoor, maar een zwaar gevoel en soms het idee dat ik voel alsof ze nog niet ‘vastgeplakt’ zitten daarbinnen. Sja, hoe leg je dat nu uit. 

 

Waar zijn de dames die me nu gaan vertellen dat dit snel over gaat ?‍♀️ Ik heb me heel goed aan de voorschriften gehouden, de eerste 2 weken heel weinig gedaan en op mijn werk ook vooral rondgelopen, bijgepraat en wat achter de laptop gezeten. Ben nu 18 dagen PO.

 

Morgen weer lekker vrij dus wordt weer een rustig dagje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loesje3 

wanneer je dan weer wat meer gaat doen, merk je toch dat je nog niet zoveel waard bent hè? Ik ben hier straks ook zo bang voor aangezien ik nu, na pas een week, nog steeds op bed lig. 
ik ben gelukkig 3 weken vrij, maar kan me niet indenken dat ik me dan ook weer helemaal top voel, en m’n lange werkdagen als kapster vol ga houden. 
 

ik kan je dus niet vertellen dat dit snel overgaat. Maar hoop wel echt met je mee!!! ? Zeker nu je bijna 3 weken po bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loesje3 hopelijk voel je je snel weer top en heb je weer energie. Ik schrik hier ook erg van hoeveel het vraagt van een lichaam. Ik ben nu 7 dagen po en doe bijna niks anders dan liggen en slapen. Voel me zo futloos. Misschien ook wel omdat ik slecht slaap op mijn rug. Ik ben eigenlijk een buikslaper... nu zit mijn nek precies heel de tijd in kramp. En komt er nog vocht uit je borst? Hoop dat het niets is en alles goed blijft gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loesje3 @Mieke2

Gek wat t allemaal met je lichaam doet hè? Ik heb me echt ingesteld op een lang herstel, en echt niet gedacht “dat doe ik even”. En toch valt t je “tegen” met hoe weinig je waard bent. 
Ik ben inmiddels 8 dagen PO. Iets meer uit bed gelukkig. Maar al heel snel bekaf! Alsof ik de marathon heb gelopen, terwijl ik werkelijkwaar niks Heb uitgevoerd ?

en ik heb toch ook een aardige conditie etc. Dus had niet verwacht dat ik zo uit het veld geslagen zou zijn?

En jaaa, dat rugslapen ook zo vreselijk irritant. Elke ochtend last van m’n nek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lady.D Ik slaap met een zwangerschapskussen en daarop mijn kussen. Moet zeggen dat dit best goed slaapt; heb in ieder geval geen last van rug- of nekpijn. Ga soms ook op mijn zij liggen hoor; en dat mag gelukkig ook van dr. Nio.. 

Ik heb ook een voedingskussen, maar hiermee lig ik net te hoog; en dan krijg ik dus ook last van mijn nek en mijn rug.. En heb ook nog een verstelbare rugleuning; maar vind ik ook niet fijn om mee te slapen; wel om hoog te liggen/zitten als je tv wil kijken of een boek wil lezen in bed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robijntje02 wat is het verschil tussen die kussens?

ik heb 2 gewone kussens en dan het voedingskussen ertegen. Moet zeggen dat dat best goed ligt. Maar lig ook echt nooit op m’n rug. 
Ik denk dat het bij mij vooral ligt aan het feit dat ik letterlijk een week alleen maar in bed heb gelegen ??? dus heel m’n lijf deed pijn en was stijf. 
maar begin me nu heel langzaamaan ietsje beter te voelen. Denk dat ik gewoon een klap heb gehad van de narcose..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-2-2020 om 18:22, Loesje3 zei:

Waar zijn de dames die me nu gaan vertellen dat dit snel over gaat ?‍♀️

Hier een dame die je kan vertellen dat dat idd snel overgaat. Ze gaan echt helemaal eigen voelen en dan voel je ze ook niet meer bewegen van binnen!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ld1234 Ah finally. Dank je wel ?

 

@Lady.D Kan hoor, ik heb eigenlijk geen pijn gehad maar wel misselijk en hoofdpijn van de narcose. Vind dat nog het ergste de eerste week. Zal nu echt minder gaan worden hoor, naarmate de troep uit je lijf gaat. 
 

@Mieke2vandaag ging beter, ben nu wel gevloerd maar heb 10 uur gewerkt dus dan mag dat ook ;) Het litteken is sinds 2 dagen droog dus dat is een fijne geruststelling  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Loesje3 Hey Loesje, hoe gaat het ondertussen met jou? Al terug wat gewend aan het werken? Ik begin maandag ook terug te werken... heb er wel schrik voor eerlijk gezegd. Bij mij is het ook nog wel een andere situatie. Ik start na 5 maanden thuis te zijn met een burn-out/depressie. Ik hoop dat het goed gaat. Niemand weet op het werk dat ik deze operatie heb laten doen, dus hoop geen opmerkingen te krijgen en hopelijk valt het niet op. Ik vind persoonlijk niet dat het opvalt, maar met meer dan 100 vrouwen samen zit de kans er dik in dat er toch iemand oog voor gaat hebben ... Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2020 om 20:55, Loesje3 zei:

Hee Meis, gaat heel goed, ben al weer helemaal gewend. Wat gaat de tijd toch snel, jouw 2 weken zitten er ook al weer op. Heel veel succes met werken weer, ga je rustig opbouwen? T is toch niet niks geweest allemaal ?

Hoihoi, ik ben maandag terug gestart na 5 maanden. Was best zenuwachtig gezien de situatie waar ik van kom, maar het is heel erg goed meegevallen. Alleen stikkapot s' avonds. Gelukkig werk ik 4/5 en heb ik dinsdag een halve dag vrij en woensdag ben ik ook vrij. Dat breekt de week wel. Er heeft niemand iets opgemerkt tot hiertoe op het werk want ze weten niet dat ik nog 'snel' tijdens mijn voorgeschreven ziekte een borstoperatie onderging. Ben wel opgelucht dat het allemaal zo goed gaat. Alleen auto rijden is best nog pijnlijk voor mijn rechterborst en bij het huishouden voel ik ook wel dat dat allemaal nog niet te veel moet zijn. Doe jij al veel terug in het huishouden? Ik durf ook niet zo goed eigenlijk... Zou je al mogen stofzuigen als het goed aanvoelt?

Jij zit al in de helft van de 8 weken ? Gaat echt snel he! Het wachten voordien duurde lang, maar nu gaat het snel gelukkig ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te lezen dat het je meegevallen is! 
Autorijden is een dingetje hè, ik rijd nu al weer 5 weken maar mijn man lacht me nog altijd uit; het onderhands uit- en inparkeren of een rotonde draaien ziet er toch echt wat debiel uit ;) Maar ik voel het ook nogsteeds aan de rechterkant hoor, vooral als ik veel heb moeten schakelen.

 

Uhh huishouden...ik moet bekennen dat ik al heel weinig deed en nu helemaal niets doe. Mijn man werkt parttime en ik fulltime + dus hij doet bij ons het huishouden. Voor de operatie pakte ik nog wel eens een stofzuiger of draaide ik een wasje maar dat heb ik nu dus al 5 weken niet gedaan ?

 

Nog een weekje, dan zit ik op 6 weken po en zal ik me weer eens van mijn goede kant laten zien hier ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heerlijk een man die het huishouden mee doet ? Ik kan er alleen maar van dromen. Voel me net een commandant de laatste weken. Maar als ik het niet doet, doet hij echt niks en erger ik mij zo aan de rommel, was, afwas en vlokken stof die rond dolen in ons nieuwe huis dan nog ?. Ach ja hij doet zijn best, maar hij ziet het gewoon echt niet... Nog effe volhouden en dan kan ik er terug invliegen ? .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ha dames, hier even een 2 maanden update omdat ik het zelf ook fijn vond om wat meer te lezen van dames enige tijd na de operatie.

 

Het gaat erg goed, ik heb nergens last meer van al enige weken. Ik slaap heerlijk op mijn zij, soms nog met po-BH maar meestal zonder. Sinds de magische 6 weken grens draag ik een beugelBH (85C) en ik merk dat sindsdien mijn borsten ook beter ‘in model’ komen. Met name links, de rechterkant heeft nog wat meer tijd nodig. Ook prima, en anders maar niet. Ik ben al heel blij met wat er nu zit in vergelijking tot de voorsituatie.

Verder ga ik nu bijna dagelijks een rondje joggen, ook dat gaat prima. Ik ben daar niet direct bij 6 weken mee begonnen, een klein weekje later schat ik in. Was wel even wennen de eerste keer maar ach, de protheses moeten toch nog wT verder in de onderpool zakken dus dan schudden ze mooi op hun plek zo ?

 

Het beste dames, blijf gezond ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loesje3

Wat leuk om te lezen dat alles goed met je gaat. En je bent al aan het ?‍♀️ hardlopen ? slaap je dan zonder Bh bedoel je?

ik moet zeggen dat durf ik echt niet. Mijn borsten zijn alleen onder de douche zonder bh maar daarna toch een sport bh. Bang dat Door de zwaartekracht de boel gaat rekken en hangen . 
En qua gevoel aan je borsten ?aan de  Onderkant borsten heb jij je gevoel terug of is een deel nog gevoelloos ? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee @Lindan! Ja, ik slaap al regelmatig zonder BH. Ik heb geen grote borsten en ze moeten nog wat soepeler worden, ik heb zelf het gevoel dat de sport BH dat juist tegenhoudt.

Ben ook heel blij dat het hardlopen meteen weer goed ging, had het zo gemist. Mijn conditie mag wel weer wat beter na ruim 7 weken rust, maar ik had de vrees dat het echt pijnlijk zou worden. Gelukkig niet dus!

Het gevoel aan de onderkant is nog niet terug, in mijn tepels begint het nu wel terug te komen. Hoe is dat bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loesje3

Mijn afdeling doen vaak hard loop uitjes . 
Dus ik zal binnenkort er ook Aan moeten geloven ?Wel 3 sportbh over elkaar heen . Nee het gevoel aan onderkant is er gewoon niet. Is echt verdoofd . En verder totaal geen last maar om er echt aan te zitten voelt een beetje irritant. Waarschijnlijk doordat het half nog verdoofd is . Maar het komt terug lees ik hier van de meiden . Dat schijnt wel eens heel lang te duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.