Ga naar inhoud

Xanaa : 9 maart 2011 : Dr. van Dam : Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

Oja, ik lees nog veel op het forum over hoe het komt met het gevoel in je tepels.

De eerste 5 wkn lijkt het net alsof je tepels 'eropgeplakt' zijn. Ik had wel meteen heeele gevoelige tepels. Zelfs meer als voorheen.

Nu met 6 wkn po wordt het steeds meer één met mijn borsten en werkt het als vanouds :2:

Dus ze reager bij kou, aanraking, water etc......

En het hele gevoelige zoals in de eerste weken is gelukkig voorbij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 149
  • Created
  • Laatste Reactie

Lol je zegt het zo droog maar tis idd zo :3: ...ze halen hem eraf en plakken hem terug...hahaha net een sticker ofzo..haha nou :152::152:

En kan je weer alles doen met je armen enzo of moet je nog rekening houden met bepaalde bewegingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik kan gelukkig alles weer :1: Het herstel is bij mij gelukkig erg vlot gegaan.

Ik heb alleen nog last bij de beweging van bv. dweilen en krachtig een doekje over de tafel heen halen. Maar ik kan wel weer tillen en mijn armen gewoon bewegen.

De eerste paar weken ben je erg krampachtig, je houdt je schouders hoog. Onbewust en bewust houdt je er toch rekening mee. Maar na 4 weken ga je weer ontspannen en gaat het steeds beter ;)

Mijn littekens helen ook als zo mooi. Het is wel een heel anker :20: , maar dat had ik er graag voor over. Jij krijgt een sleutellitteken toch? Dat gaat nog mooier worden :6: , die littekens zijn zo dun :3: Nog 71 dgn voor je te gaan, spannend!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

JAh ik weet het echt super spannend...k kan haast niet meer wachten...jah ik krijg de sleutelgat en das 1 lijn en de cirkel om mijn tepels natuurlijk soort van lolly..haha mr wel mooi :136: ik vroeg me af vanaf wanneer ben je weer gaan werken? of fietsten? xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na mijn lift een week op de bank geleefd. Heerlijk!

Ben helemaal in de watten gelegd en super verwend :D Ik had allemaal boeken gekregen dus het was gewoon genieten hihi......

Op dag 7 had ik mijn eerste controle, daar ben ikzelf naartoe gereden, toen nog even geshopt ;) Moet wel eerlijk toegeven dat is 's avonds gesloopt was. Maar dat komt natuurlijk ook door de lange narcose (dik 3 uur)

Vanaf week 2 pakte ik alles weer voorzichtig op ook fietsen. Kantoorwerk kan volgens mij met 3 wkn wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das wel fijn om te horen...mrjah ik moet nog een treinreis maken van 40 minuten en en dan nog de fiets pakken straks wil ik naar mijn nieuwe werk gaan dus ik denk dat ik tot week 4 wel lekker thuis blijf anders vergt het te veel energie van mijn herstel....

Tjah tis mijn eerste echte baantje omdat ik nu in juni mijn diploma krijg dus ik zou het gelijk wel goed willen doen in augustus...miss dat ik dan halve dagen kan afspreken ofzo...ach tis allemaal reuze spannend en het liefst wil ik alles van te voren in plannen zodat ik geen verrassingen heb maar dat gaat denk ik niet haha :46:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Xanaa,

Ik heb net je foto's bekeken in de galerij. Ze zien er prachtig uit! Ik ben me momenteel ook aan het oriënteren voor een lift plus vergroting. Fijn om hier zoveel ervaringen te lezen. Was jij nou ook veel afgevallen?

Mag ik vragen hoeveel jij er voor hebt betaald?

Groet Snoozie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Yanet,

Ja je wil natuurlijk wel goed van start gaan bij je nieuwe job!

En helaas weet je nooit zeker hoe je herstel zal gaan, dat weet je wel van Prutseke. Maarja daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan.

Het gaat je vast heel erg meevallen :141:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Snoozie,

Dankjewel voor je compliment :blush: Ik ben ook heel blij met het resultaat!

Tijdens mijn zwangerschappen groeide ik zo 25 kilo. Gelukkig was ik die ook vrij snel weer kwijt.

Wel groeiden mijn borsten dan van cup 75D naar 75H. Helaas bleven ze wel groot maar hingen enorm. Vreselijk gezicht met bukken enzo.....

Ik ben zo blij dat ik toch de stap heb genomen om hier wat aan te doen :1:

Het heeft mij 5.900,00 gekost. Das best heel veel, vooral vergeleken met een borstvergroting of borstverkleining. Het is bij een lift en vergroting een beetje dubbel op he.....

Maar ik had het er graag voor over en ben gelukkig in de positie dat ik het kan betalen.

Je kan het vast goedkoper laten doen. De Bergman Kliniek is waarschijnlijk wel de duurste, maar ik had hier zo'n goed gevoel bij ;)

Ben jij veel afgevallen? Ben wel benieuwd wat je eventueel gaat doen?

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2e en laatste controle

Mijn laatste controle was helemaal goed. Mijn protheses zitten zoals het nu lijkt op z'n plek en mijn borsten worden al redelijk soepel.

De littekens gedragen zich ook naar behoren. Mijn pc was helemaal tevreden en ik ook :)

Alleen blijft zij en ik ook het raar vinden dat mijn rechtertepel in 1x is vergroot. Ze heeft daar nog steeds geen verklaring voor. Dus ik ben ook hierin weer een geval apart .....

Ook zij vind het verschil te groot, maar wil wachten tot dat ik een jaar PO ben. Zo hebben de littekens nog een kans te herstellen en is er nog kans dat mijn tepel ook weer kleiner wordt.

Dit lijkt mijzelf zeer onwaarschijnlijk :( .

Maar in ieder geval mocht dit verschil na een jaar nog zo opvallend zijn en dat ik er moeite mee heb... Dan "krijg" ik een tepelcorrectie. Dit kan waarschijnlijk onder plaatselijke verdoving dan en zal niet een grote ingreep zijn.

Ik ben benieuwd of het dan ook door hun vergoed wordt, wat vinden jullie hiervan???

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Xanaa,

Proficiat met je goede controle, fijn he dat alles zo goed is gegaan, ik vind je borsten echt prachtig!

Die eventuele correctie krijg je altijd vergoed hoor, gooit de pc gewoon onder littekencorrectie, en wordt vergoed. Hopelijk dat t niet nodig is, maar het is toch een fijne gedachte dat het altijd mogelijk is, toch?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ingrid,

Dankjewel :blush: ! Ik vind die van jou prachtig!

Dus jij vind wel dat zij het dan moeten vergoeden. Mijn pc was hier niet echt duidelijk in toen ik haar dat vroeg.

Ja ik vind het verschil te groot en te opvallend.

Je kan het wel goed zien op die ene foto in mijn album. Ik vind het zo jammer, omdat ik verder zo tevreden ben. Dus hoogstwaarschijnlijk laat ik er wat aan doen, het heeft me veel gekost en ik wil nu niet iedere dag hier steeds van balen :66:

Gelukkig is die mogelijkheid daar inderdaad, nu nog even geduld haha......

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ja zeker vind ik dat het vergoed moet worden, dat vind ik heel normaal hoor. Je hebt immers genoeg betaald voor je operatie, en als daar wat kleine correcties aan moeten gebeuren dan is dat normaal dat je dat niet meer moet betalen. Mijn pc gaf gelijk aan dat die ene kant bij mijn heup verkleefd zat, en dat hij dat kosteloos zou fixen. Hij zei tegen mij dat hij dat onder een bepaalde code doet en dan wordt t via de ziekenfonds voor mezelf vergoed (ik moest daar iets van 70 euro voor betalen, en heb dat later via de mutualiteit terug gekregen. Maar in Nederland gaat dat allemaal weer anders he. Hij zei ook van mijn ene borst dat die vanaf het begin al de rand zichtbaar was aan de onderkant, en dat hij dat ook kosteloos mooi gaat maken. Alleen vind hij (en ik ook) het helemaal niet opvallend en erg genoeg om me daarvoor onder narcose te brengen. En omdat ik toch nog operaties in het vooruitzicht heb gaat hij dat dan ineens meepakken. Aan mijn andere borst is er een heel klein huidplooitje aan de onderkant, dat ga ik ook vragen of hij dat gelijk dan doet, als hij toch bezig is :-) En ik heb een paar bultjes op mijn gezicht (heel raar, die komen er ineens, ik heb al eens vaker wat weg laten halen), en die haalt hij dan ook gelijk weg. Zo worden mijn opeaties ook lang hihi. Owja, en hij moet dat vet van mijn armen en benen ook nog in de neusplooi spuiten. Whaahhh wordt weer een lange narcose denk ik.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat super zeg van jou pc! Echt fijn dat hij met oplossingen voor je komt.

Nu kan je alles in één keer doen en maar één keer onder narcose. En inderdaad dan kan ie dat huidplooitje meteen ook meenemen hihi.... Echt super dat alles in één keer kan!

Wel raar joh, dat je steeds bultjes in je gezicht krijgt. Weet je al hoe dat kan? Jij leeft volgens mij super gezond.

Je bent nu zeker nog druk aan het sparen? Zou wel fijn voor je zijn dat het zo snel mogelijk kan he! Maar ik vind het al top :136: wat je bereikt heb!

Ik heb altijd al moeite met een paar kilo's pfff........

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow goed zeg dat je laatste controle goed is gegaan en dat je nieuwe boobies helemaal geweldig zijn... :3:

De tepelcorrectie moeten ze gewoon vergoeden hoor want niemand kon van te voren weten dat je tepel groter zou worden .. :7:

Heb je ook foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een pb met ww naar je gestuurd :1:

Fijn te horen dat jij en Ingrid beide vinden dat 'zoiets' vergoed moet worden. Ik kan dan wel onzeker zijn en het gewoon zelf betalen. Maar nu voel ik me wat meer gesterkt hierin hihi.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah maar het is ook meer dan logisch hoor...kon je pc ook niet voorspellen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een 'tepel' update nu 9 wkn PO

Mijn linkertepel reageert nu helemaal zoals het hoort, nog wel iets minder gevoelig als voorheen.

Mijn rechtertepel, die ook iets groter is, reageert veel trager en minder goed.

Als ik op mijn l.t. druk voel ik daar ook weefsel onder zitten. Bij mijn r.t. zit er minder weefsel onder. Die voelt ook nog net alsof hij erop geplakt is.

Wel raar en jammer dat ze zich zo verschillend ontwikkelen.

Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren?

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Xanaa,

Jammer van die tepel"complicatie", want ik vind je borsten echt supermooi!

Verder kan ik je niks vertellen, mijn tepels zijn beiden hetzelfde qua herstel. Minder gevoel in allebei dan voor de ok, wat ik niet erg vind omdat ze daarvoor te gevoelig waren. Wat ik wel heb dat is dat ze nu eigenlijk altijd kleine knopjes zijn zegmaar, voorheen waren ze een klein beetje ingetrokken. Ze zijn niet constant stijf (want de tepelhof is dan wel gewoon ontspannen), maar in een truitje zonder bh zie je ze wel zitten (mannen denken dan gelijk dat je wel zin hebt..pfftt <_< )

Ik ben benieuwd hoe je ene tepel zich gaat herstellen. Hopelijk komt er nog wel wat gevoel in, want het is een raar gevoel he, dat je er helemaal niks aan voelt (ik heb dat in het gebied tussen navel en schaamheuvel na de buikwandcorrectie, maar dat is "normaal" bij die operatie, echt een vies gevoel als je eraan komt he.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Ingrid mannen :141:

Ik begrijp wat je bedoelt met de "knopjes" op je tepel. Dat heb ik dus ook bij mijn linkerborst.

Deze vind ik dus ook super mooi :)

Mijn rechtertepel voelt gewoon niet van mezelf...... Het litteken rondom is ook minder mooi dan bij de andere. Het lijkt wel of ze beide door een verschillend iemand gehecht zijn?!

Een beetje grote verschil in tepels vind ik trouwens niet erg hoor, dat hebben natuurlijk heel veel vrouwen. Maar door de littekens en het verschillend reageren van de tepel vind ik het wel storend. Dus ik laat bijna 100% zeker een tepelcorrectie doen.

En zoals jij dat ook met jouw stukje huid hebt een voelt een beetje vies. Net alsof het niet van jezelf is ....

Is dat blijvend bij jou of verwacht je pc dat je daar weer gevoel in krijgt?

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...
Op 21-2-2011 om 11:10 zei Xanaa:

Bedankt voor jullie reacties en advies!

Mijn chirurg is drs van Dam van Bergman Kliniek. En ik krijg een ankerlitteken. Ik moet één nachtje in het ziekenhuis blijven en krijg ook drains.

Ik ben inderdaad snel aan de beurt! Ik heb eind januari twee gesprekken gehad en bij het 2e gesprek heb ik het eerst volgende vrije plekje gereserveerd.

Ik heb je foto's bekeken Ingrid, en ik vind het echt super mooi! Ben benieuwd hoe die van mij eruit komen te zien... Heb jij ook nog gevoel in je tepels? En klopt het dat je littekens steeds een beetje wegtrekken?

Groetjes Xanaa

Hoi hoi. Ben je nog actief op dit forum. Is al wel een hele tijd geleden dat je geopereerd bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.