Ga naar inhoud

Xanaa : 9 maart 2011 : Dr. van Dam : Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi dames,

Ik krijg 9 mrt 2011 een borstlift met prothese. 340 cc dual plane onder de spier (dit is alles wat ik weet). Ik ben 1.71 cm en weeg 64 kg.

Na mijn zwangerschappen zijn mijn borsten nu 2 leeggelopen ballonnen....

Heeft iemand tips voor na de operatie? Ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten. Hoe pijnlijk is het? Moet je lang op je rug slapen?

Alle tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 149
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Xanaa,

Welkom! :D

Je bent al snel aan de beurt, SPANNEND!!! :104: Heb je titel alvast een beetje aangepast, laat je ook effe je pc en kliniek/ziekenhuis weten, dan zet ik dat ook nog bij in je titel, is handig voor anderen die op zoek zijn naar ervaringen van jouw arts.

Het is belangrijk dat je zeker de eerste 6 weken na de operatie rustig aan doet, niet zwaar tillen (+10 kg), niet boven schouderhoogte reiken, je borstspier zo min mogelijk belasten zodat je prothesen mooi kunnen inkapselen. Dual plane schijnt pittig te zijn, maar de pijn is voor iedereen anders, als je je voorbereid op het ergste dan kan het alleen maar meevallen :106: , het zal iig aanvoelen als zware spierpijn. Met een beetje geluk kun je na een week of twee wel al weer voorzichtig op je zij slapen, misschien een beetje tussen rug- en zijslapen in met een dik kussen in je rug zodat je niet terugrolt.

Wens je iig veel aftelplezier en veel lees- en postplezier op het forum!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hallo Xanaa,

Ik heb vorig jaar ook een lift met protheses gehad. Ik kon na zo'n anderhalve week wel weer op mijn zij slapen hoor (en ik had een combi-operatie, samen met een buikwandcorrectie). Je moet inderdaad net met een gewone vergroting 6 weken rustig aan doen. Weet je al wat voor litteken je gaat krijgen, lolly of anker? Moet je in het ziekenhuis blijven voor 1 nachtje, en krijg je drains? Ik moest 3 dagen blijven, en de drains bij de borsten mochten er de dag na ok al weer uit.

Mijn fotos kan je bekijken in de galerij bij de borstliften. Succes met het afwachten en alles regelen enzo.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties en advies!

Mijn chirurg is drs van Dam van Bergman Kliniek. En ik krijg een ankerlitteken. Ik moet één nachtje in het ziekenhuis blijven en krijg ook drains.

Ik ben inderdaad snel aan de beurt! Ik heb eind januari twee gesprekken gehad en bij het 2e gesprek heb ik het eerst volgende vrije plekje gereserveerd.

Ik heb je foto's bekeken Ingrid, en ik vind het echt super mooi! Ben benieuwd hoe die van mij eruit komen te zien... Heb jij ook nog gevoel in je tepels? En klopt het dat je littekens steeds een beetje wegtrekken?

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hoi Xanaa,

Klopt, de littekens worden steeds lichter, na ongeveer een jaar zijn ze "uitgerijpt" ofzoiets noemen ze het. Na een jaartje zouden ze bijna niet meer opvallen. Laten we het hopen. Ik smeer nog wel mooi 2 keer per dag met een creme, en masseer dan de littekens ook een beetje. Het gevoel in mijn tepels was eerst ver weg, maar nu heb ik al een heel stuk terug. Voorheen had ik supergevoelige tepels (mijn man mocht er niet aankomen dan sprong ik in de lucht), en nu kan ik het goed verdragen dat hij eraan komt ;-) Vanaf een paar weken na de lift begonnen ze ook al goed te reageren op warm/kou, dus dat komt ook allemaal in orde!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid,

Super, dat het gevoel weer terugkomt! Ik vind het altijd wel mooi staan als ze op kou enzo reageren :141:

En het zou natuurlijk helemaal super zijn als de littekens redelijk wegtrekken. Maarja voor mij is het belangrijkste dat ze niet meer op twee leeggelopen balonnen lijken! Zomers weer een mooie bikini aan .... Ben heeel benieuwd. Ik zal ook foto's voor en na maken.

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje...

Hoelang ben je na een borstlift uit de roulatie?

Ik heb nl 3 kinderen in de leeftijd van 1 tot 5 jaar. Dat betekent dus veel was, vaak stofzuigen en een paar keer per dag school op en neer.

De eerste week na de operatie is mijn man thuis en daarna kan ik mijn moeder altijd "inhuren". Maar ik heb geen enkel idee hoe snel je ong. hersteld.

Eigenlijk wil ik mijn borstlift (nog) niet bekend maken. Ik woon in een dorp (waar iedereen elkaar kent en be(ver)oordeelt), en heb geen zin in de roddels :blush: .

Dus is de pijn tegenover anderen ook goed te verbergen?

Liefs Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Xanaa,

Wat leuk om te lezen, jij bent al de tweede die ik hier op de site tref

die 9 maart word geholpen in de bergman kliniek door Dr. van dam.

Ik krijg een BV. Spannend allemaal en het komt gelukkig steeds dichterbij.

jij hebt neem ik aan ook nog geen tijd ontvangen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Xanaa,

Gewoon hetzelfde herstel als bij een gewone borstvergroting. Dus 6 weken lang niet met de armen boven schouderhoogte. Niet stofzuigen etc. Ik moet zeggen dat ik het na 4 weken wel weer voorzichtig heb opgepakt hoor. De pijn vond ik best heftig, ik kreeg de prothese onder de spier. De eerste paar dagen zijn erg pijnlijk, daarna gaat t best.

Groetjes van ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ingrid,

Ik krijg hem volgens mij onder de spier en ze had het over dual plane...

Het lijkt me eerst ook errug pijnlijk rond de tepel, omdat die dus verplaatst wordt. Raar idee.... Maar ik heb jouw resultaat voor ogen, dus heb alle vertrouwen!

Groetjes Xanaa

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Andrea,

whaaa.... wat leuk ! Dus jij mag ook de 9e en ook nog door dezelfde chirurg! Wie is de andere dan?

Nee ik heb ook nog geen tijd ontvangen... Ik vind sowieso dat ze niet heel veel info geven. Daarom heb ik me ook hier aangemeld.

Ik moet in ieder geval een nachtje blijven en krijg ook drains voor het vocht. Als alles goed gaat, mag ik de volgende ochtend 9.00 uur weer naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Andrea,

whaaa.... wat leuk ! Dus jij mag ook de 9e en ook nog door dezelfde chirurg! Wie is de andere dan?

Nee ik heb ook nog geen tijd ontvangen... Ik vind sowieso dat ze niet heel veel info geven. Daarom heb ik me ook hier aangemeld.

Ik moet in ieder geval een nachtje blijven en krijg ook drains voor het vocht. Als alles goed gaat, mag ik de volgende ochtend 9.00 uur weer naar huis.

Ja toevallig he, mamatweekids word ook 9 maart door haar geopereerd. Wij hoeven alleen geen nachtje te blijven

omdat het bij ons om een BV alleen gaat. Ben benieuwd naar de tijd, en hoe alles gaat verlopen natuurlijk.

Wie weet treffen we elkaar daar. Woon je in de buurt van Hveen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Nee hoor, de littekens deden bij mij helemaal geen pijn, ook niet rond de tepel, er zijn natuurlijk ook zenuwen doorgesneden, dus het is meer een beetje gevoelloos allemaal. Dat komt met de weken pas terug, dus ik heb dat echt niet als pijnlijk ervaren eigenlijk.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andrea, ja ik woon ong. 45 min. van H'veen. We zullen elkaar vast wel treffen... Dus dr. van Dam heeft het die dag druk haha....

Ze denken dat mijn operatie ong. 2,5 uur gaat duren. Ik hoop dat ik zo vroeg mogelijk aan de beurt ben! maarja dat hoop natuurlijk iedereen.

Moet je trouwens nuchter zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben super blij te lezen dat je je tepels eerst niet voelt! Daar zie/zag ik dus het meeste tegenop.

Ingrid wat goed van je dat je nog steeds forum bezoekt en nu ook mij voorziet van adviezen. Er zijn niet veel die een borstlift met prothese doen. Ben wel benieuwd naar meer foto's van een borstlift, jammer dat er niet meer in de gallerij staan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andrea, ja ik woon ong. 45 min. van H'veen. We zullen elkaar vast wel treffen... Dus dr. van Dam heeft het die dag druk haha....

Ze denken dat mijn operatie ong. 2,5 uur gaat duren. Ik hoop dat ik zo vroeg mogelijk aan de beurt ben! maarja dat hoop natuurlijk iedereen.

Moet je trouwens nuchter zijn?

Oke, ik woon ongeveer 35 min. van H'veen vandaan. Ik denk bijna dat wij eerst zijn omdat wij weer op de dag

zelf naar huis gaan, en jij blijft een nachtje, maar ja dat is maar een idee van mij ik heb geen idee??

Zo weet ik nu ook niet of ik nuchter moet zijn, dit hangt van de tijd van operatie af.

Zodra ik tijd heb laat ik het hier op forum zeker weten, jij ook? Al spanning/stress?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zodra ik iets weet laat ik het weten. Ik verwacht één dezer dagen wel iets bij de post. Ik heb nu nog niet echt last van spanning, ik heb nog het idee dat het nog lang niet zo ver is.....

Wel wordt is 's ochtends wakker met de angst dat ik Pamela 2 wordt, maar 's avonds na het inlezen op het forum ben ik weer bang dat ze te klein worden.... Heb jij dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En na vandaag nog steeds geen tijd gehoord helaas.

Ja ik heb die twijfel ook wel idd, ook omdat ik 'maar' 245/250 cc krijg.

Bijna iedereen hier krijgt 'veel' meer. Maar waarschijnlijk komt het wel

goed want de pc weet hoe en wat, en ik ben zelf ook maar klein en smal

dus zal vast mooi resultaat opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog niks gehoord. Ben wel errug benieuwd ....

Volgens mij komt het helemaal goed hoor! Zoals jezelf ook zegt je bent maar klein en smal. Dr. van Dam ziet vlg mij heel goed wat bij je past.

Weet jij ook wat voor type prothese je krijgt? rond of anatomisch, high of low profile? Ik weet dat dus niet. Sinds ik op dit forum zit kom ik pas met die vragen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog niks gehoord. Ben wel errug benieuwd ....

Volgens mij komt het helemaal goed hoor! Zoals jezelf ook zegt je bent maar klein en smal. Dr. van Dam ziet vlg mij heel goed wat bij je past.

Weet jij ook wat voor type prothese je krijgt? rond of anatomisch, high of low profile? Ik weet dat dus niet. Sinds ik op dit forum zit kom ik pas met die vragen.....

Ja ze is idd wel een vrouw die weet wat bij je past en wat mooi staat etc.

Ik vertrouw haar ook volkomen. Ben echt benieuwd hoe laat ik mag komen, kan

bijna niet meer wachten, liever vandaag als morgen haha.

Ik krijg ronde prothese maar welk profile weet ik dus ook niet?? haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad je hebt gelijk, het tijdstip krijgen we telefonisch door!

Heb jij ook info gekregen over het herstel etc...? Ik niet. Ben ook blij dat dit forum er is, weet nu waar ik op kan rekenen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.