Ga naar inhoud

Whisper : 8 juli 2020 : Dr. Meesters : Zuyderland Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Nog even wachten zei:

Hij moet strak zitten, maar zeker niet knellen. Dus als iets loser nog steeds goed aansluit zou ik dat zeker doen.  

 

Hij sluit dan idd nog gewoon aan. Merk na een tijdje dat hij dan toch ook weer strakker zit. Kan het dat de zwelling nog toe neemt als je hem minder strak doet?Tijdelijk losser leek me in elk geval veiliger dan uit doen. Al lijkt me dat ook wel eens prettig, maar weet niet hoeveel kwaad het kan om dat nu al te doen. 

Ik mag officieel nu ook douchen, maar na jullie verhalen durf ik nog niet goed en houd het nog bij washandjes. Wat dat betreft zou de bh dan ook tijdelijk uit mogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Whisper zei:

 

Hij sluit dan idd nog gewoon aan. Merk na een tijdje dat hij dan toch ook weer strakker zit. Kan het dat de zwelling nog toe neemt als je hem minder strak doet?Tijdelijk losser leek me in elk geval veiliger dan uit doen. Al lijkt me dat ook wel eens prettig, maar weet niet hoeveel kwaad het kan om dat nu al te doen. 

Ik mag officieel nu ook douchen, maar na jullie verhalen durf ik nog niet goed en houd het nog bij washandjes. Wat dat betreft zou de bh dan ook tijdelijk uit mogen. 


Ik zou dan je bh uit doen voor je wasjes aan de wasbak. Even tussen je borsten verfrissen kan zo fijn zijn! ❤️
Maar bel of mail even naar de kliniek of arts, die weet het exacte antwoord. Voor elke patiënt is de raad anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Hij moet strak zitten, maar zeker niet knellen. Dus als iets loser nog steeds goed aansluit zou ik dat zeker doen.  

 

Heb je de band aan de achterkant zoveel mogelijk naar beneden? Dus voor 2 tit 3 cm boven je tepels en achter zover mogelijk naar beneden naar de onderkant van je bh? 

Nee, heb hem eigenlijk gewoon recht onder mijn oksel! Ik moest hem van voren zeg naar net boven het ritsje van de voorsluiting maar van de zijkant hebben ze niks gezegd! Ik ga eens kijken of dit idd fijner is! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Special-Me zei:


Ik zou dan je bh uit doen voor je wasjes aan de wasbak. Even tussen je borsten verfrissen kan zo fijn zijn! ❤️
Maar bel of mail even naar de kliniek of arts, die weet het exacte antwoord. Voor elke patiënt is de raad anders. 

Ik ga sowieso niks forceren. Komt goed. Dankjewel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Whisper zei:

Ik ga sowieso niks forceren. Komt goed. Dankjewel 

En als je mag douchen en je voelt je goed genoeg gewoon lekker doen he. Zorg dat de straal niet vol op je borsten komt. Ik ga niet onder de regendouche staan, maar onder de handdouche en hang dan een beetje voorover met mijn borsten. 

Zolang je arts niet zegt dat het niet mag zou ik me geen zorgen maken. Ik moest  na mij 2e operatie juist 3x per dag spoelen. Maar vooral volg je gevoel. Als jij het spannend vindt, dan lekker met een washandje doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vannacht op alleen Pcm gedaan en dat is gelukt, vandaag de laatste antibiotica en dan heb ik alweer wat pillen minder. Kan mijn buik ook even tot rust komen. 

Ik weet dat alles nog moet zakken en vormen (geduld, haha), maar ik vroeg  me af of de ruimte tussen de borsten ook nog kleiner/smaller kan worden of dat het zo blijft?

Er zit namelijk best wel wat ruimte tussen nu. Mss had ik dat vooraf ook, maar viel het minder op door t kleinere volume. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Whisper zei:

Ik heb het vannacht op alleen Pcm gedaan en dat is gelukt, vandaag de laatste antibiotica en dan heb ik alweer wat pillen minder. Kan mijn buik ook even tot rust komen. 

Ik weet dat alles nog moet zakken en vormen (geduld, haha), maar ik vroeg  me af of de ruimte tussen de borsten ook nog kleiner/smaller kan worden of dat het zo blijft?

Er zit namelijk best wel wat ruimte tussen nu. Mss had ik dat vooraf ook, maar viel het minder op door t kleinere volume. 

Fijn dat alleen pcm voldoende was vannacht. 

Als de boel gaat zakken lijkt het wel voller (en ook optisch wel iets meer bij elkaar, althans bij mij was dat zo), maar de ruimte tussen je borsten gaat in principe niet veranderen meer. Dit is inderdaad afhankelijk van je voorsituatie, mits de pc daar iets aan heeft gedaan, maar dat zijn er maar een paar die dat kunnen/doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update. Vandaag 10 dagen po. 

Ik heb al een aantal dagen alleen nog voor het slapen gaan paracetamol en dat gaat prima. Heb wel last van mijn rug door dat rugslapen, dus denk dat ik dat voorlopig nog even aanhoud. 

Verder niet echt pijn, op af en toe wat steken na en zodra ik ga bewegen dan spant het zich allemaal samen. Ik neem aan dat dit er nog bij hoort (dual plane). Ben wel benieuwd wanneer ik wat verder kan wandelen. (Ja, ja geduld 😉)

 

Afgelopen woensdag heb ik een verkeerde beweging gemaakt waardoor ik de rechter prothese ineens voelde schuiven. Die borst is erna ook enkele dagen wat pijnlijk geweest aan de zijkant en ik voelde de prothese bij elke beweging schuiven (bijvoorbeeld de klink omlaag doen). Dit is inmiddels iets minder vaak.

 

Komende woensdag heb ik mijn eerste controle en zullen de pleisters verwijderd worden en de knoopjes van de hechtingen gaan er af. Ben erg benieuwd naar de littekens. Heb geen idee hoe groot ze zijn. 

Ik ga ook eens navragen wanneer ik weer op mijn zij mag slapen. In de papieren wisselt het tussen 4 en 6 weken. Aangezien ik na 4,5 week op vakantie ga, zou het fijn zijn als het dan al mag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Whisper zei:

Komende woensdag heb ik mijn eerste controle en zullen de pleisters verwijderd worden en de knoopjes van de hechtingen gaan er af

Laat de knoopjes goed wegknippen. Ik heb na de controle nog zeker 6 knopjes zelf weg gehaald. En daar waar ik ze niet weg kreeg zaten ook de grootste korsten. Zonder al die knoopjes die er nog zaten was de boel vast al helemaal korst rij geweest. 

 

Ik ben na 4 weken weer op m'n zij gaan liggen. Stond zo in m'n brief vanuit het ziekenhuis. Aangezien dat jij ook via MOO! Bent geopereerd neem ik aan dat dat hetzelfde is.. 

En net zoals eerst wennen aan rugslapen met bijbehorende spierpijn heb ik dat ook gehad toen ik weer eenmaal op m'n zij sliep🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janou Goed dat je het zegt. Wel slecht dat ze de helft vergeten zijn. Ik mag op controle bij dr. Feijen, dus ben benieuwd.

Was het wel mogelijk om op de zij te liggen of is dat echt enorm wennen met dat extra gewicht? Had niet verwacht dat je daar ook weer spierpijn van zou krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Whisper zei:

@Janou Goed dat je het zegt. Wel slecht dat ze de helft vergeten zijn. Ik mag op controle bij dr. Feijen, dus ben benieuwd.

Was het wel mogelijk om op de zij te liggen of is dat echt enorm wennen met dat extra gewicht? Had niet verwacht dat je daar ook weer spierpijn van zou krijgen. 

Ik heb gewoon de controle bij een verpleegkundige gehad. Was verder ook prima vond ik omdat er niet echt gekkigheid aan de hand was..en ja.. Ik snap ook wel dat ze toen niet in die wonden heeft gezocht en gedaan. Die dingen lossen immers wel op vanzelf.. Al duurt dat echt wel lang.. Heb volgens mij zelfs nog in week 5 een knoopje weggehaald dus ik zag ze ook niet gelijk allemaal zitten. Dinsdag zie ik Feijen wel zelf. 

 

Het sliep de eerste nachten ook niet echt fantastisch. 

Maar ik ben ook een behoorlijke 'woeler' in bed en nu houd ik me toch onbewust rustig en dan wordt ik gewoon zo stijf als een plank wakker

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Janou zei:

Laat de knoopjes goed wegknippen. Ik heb na de controle nog zeker 6 knopjes zelf weg gehaald. En daar waar ik ze niet weg kreeg zaten ook de grootste korsten. Zonder al die knoopjes die er nog zaten was de boel vast al helemaal korst rij geweest. 

 

Ik ben na 4 weken weer op m'n zij gaan liggen. Stond zo in m'n brief vanuit het ziekenhuis. Aangezien dat jij ook via MOO! Bent 

Ow wat apart! Ik mocht dat echt pas na 6 weken. Stond ook zo in mijn brief met instructies die ik van mooi had gekregen.🤔🤷🏼‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Ld1234 zei:

Ow wat apart! Ik mocht dat echt pas na 6 weken. Stond ook zo in mijn brief met instructies die ik van mooi had gekregen.🤔🤷🏼‍♀️

Volgens mij staat in de instructies van mooi ook iets anders dan in de brief van het ziekenhuis. Daarom twijfel ik ook tussen 4 en 6 weken. Zal het nog eens opzoeken.

 

26 minuten geleden, Ld1234 zei:

Ik heb bij mijn 2 weken controle professor van der hulst wel gezien. De knoopjes van de hechtingen zijn wel door verpleegkundige doorgeknipt, maar de pc kwam zelf ook kijken.

 

Oke, dus zou toch kunnen. Ik kwam in elk geval niet bij mijn eigen chirurg. Bij de controle na 3 maanden volgens mij wel. 

 

Heb trouwens een harde pijnlijke ader sinds het infuus. Was voor en na de operatie ook pijnlijk op het moment dat  ze er iets inspuiten van water oid. Is niet zozeer de plek van het prikken, maar meer richting de pols. Beetje vreemd, maar heeft mss ook tijd nodig. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Whisper zei:

 

 

Heb trouwens een harde pijnlijke ader sinds het infuus. Was voor en na de operatie ook pijnlijk op het moment dat  ze er iets inspuiten van water oid. Is niet zozeer de plek van het prikken, maar meer richting de pols. Beetje vreemd, maar heeft mss ook tijd nodig. 😉

Wsl wel. Ik had ook een tijdje last na de 1e operatie. Nu had ik een infuus in de elleboogplooi en was de ader naar boven toe gewoon blauw. Nu nog lichtgeel 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Ld1234 zei:

Ow wat apart! Ik mocht dat echt pas na 6 weken. Stond ook zo in mijn brief met instructies die ik van mooi had gekregen.🤔🤷🏼‍♀️

In welke brief van mooi had jij dat staan? Ik meen het ook ergens gezien te hebben, maar in de leefregels na de operatie staat alleen iets over de eerste 2 weken. 

Ik meende dat er ook een lijst was met wat na 6 weken pas mocht, maar kan het niet vinden. Ik zie ook niks staan over in bad gaan bijv. Alleen bij de eerste 2 weken dat je de littekens niet mag weken onder de douche. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Whisper zei:

In welke brief van mooi had jij dat staan? Ik meen het ook ergens gezien te hebben, maar in de leefregels na de operatie staat alleen iets over de eerste 2 weken. 

Ik meende dat er ook een lijst was met wat na 6 weken pas mocht, maar kan het niet vinden. Ik zie ook niks staan over in bad gaan bijv. Alleen bij de eerste 2 weken dat je de littekens niet mag weken onder de douche. 

Ik had idd zo'n brief met zo'n lijst.

In bad mocht ik ook niet de eerste 6 weken.

Deed dit toch maar dan het bad niet te veel vullen.😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.