Ga naar inhoud

Whisper : 8 juli 2020 : Dr. Meesters : Zuyderland Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, Aardbeitje zei:

lieve wishpertje.

 

Heel veel succes morgen, hopelijk kun je een beetje slapen.

Anders tel je maar tietjes ipv schapen 🤪🥰

Moet ik dan de fotogalerij er naast houden en gaan tellen? 🤣🤣🤣

Dankjewel! 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Whisper!

 

Ik zag in de chat voorbij komen dat je vandaag geopereerd bent! Gefeliciteerd!! Hoop dat het goed met je gaat! Ik zat even je voorstel topic te lezen en was benieuwd of ik met je album mee mocht kijken om te vergelijken. Ik heb nu voor 9 september een afspraak staan voor een BV met lift 440 cc rond en ben heel benieuwd naar hoe jou resultaten zijn zonder lift 😃

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren heel misselijk geweest en moest steeds overgeven. Heb er 4x iets voor gekregen maar het hielp niet. Als ik nu weer te lang typ / praat merk ik dat t weer terug komt. Het verslag komt dus later. 

Door de peck blok heb ik nog niet super veel pijn, maar die zal zo wel uitgewerkt zijn. 

Vannacht elk kwartier wakker geweest. Ben geen rugslaper en zakte steeds omlaag. En dan duwde ik me weer omhoog, terwijl dat volgens mij niet mag met de armen (wel met hulp van benen). Mochten jullie nog tips hebben...

Later meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Whisper zei:

Ik ben gisteren heel misselijk geweest en moest steeds overgeven. Heb er 4x iets voor gekregen maar het hielp niet. Als ik nu weer te lang typ / praat merk ik dat t weer terug komt. Het verslag komt dus later. 

Door de peck blok heb ik nog niet super veel pijn, maar die zal zo wel uitgewerkt zijn. 

Vannacht elk kwartier wakker geweest. Ben geen rugslaper en zakte steeds omlaag. En dan duwde ik me weer omhoog, terwijl dat volgens mij niet mag met de armen (wel met hulp van benen). Mochten jullie nog tips hebben...

Later meer.


@Whisper toch... 😔😢

En niet op je armen drukken, ik deed mijn benen iets hoger en schuifelde met mijn achterwerk naar boven. Heb je een voedingskussen achter je liggen? En echt samen met iemand een comfortabel fort bouwen waar je in kan zitten/liggen. En als het mogelijk is iemand in de buurt hebben die je recht kan helpen met een duwtje in je rug. Ik kon de eerste weken niet zelf recht, maar dat was door de infectie. 
 

Ik heb eergisteren op mijn rug geslapen, iets platter dan de afgelopen weken, echt ik was zo slecht gisteren... Gisteren terug iets hoger gaan liggen en ik heb weer geslapen als een Roosje tot deze ochtend de wekker ging.
 

Het is de eerste dagen zoeken wat comfortabel ligt... Ik had een fort in de zetel en in bed, alle kussens in huis had ik geclaimd. 😉 

 

Hopelijk ben je snel minder misselijk, ik heb veel aan je gedacht gisteren. 😘

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Whisper zei:

Ik ben gisteren heel misselijk geweest en moest steeds overgeven. Heb er 4x iets voor gekregen maar het hielp niet. Als ik nu weer te lang typ / praat merk ik dat t weer terug komt. Het verslag komt dus later. 

Door de peck blok heb ik nog niet super veel pijn, maar die zal zo wel uitgewerkt zijn. 

Vannacht elk kwartier wakker geweest. Ben geen rugslaper en zakte steeds omlaag. En dan duwde ik me weer omhoog, terwijl dat volgens mij niet mag met de armen (wel met hulp van benen). Mochten jullie nog tips hebben...

Later meer.

Ja heel herkenbaar... De nachten zullen beter gaan. En anders overdags ff lekker n dutje doen.

Ik kon mezelf ook niet makkelijk omhoog helpen, ik gebruikte mn buikspieren om rechtop te komen (heb de 2de dag ook mega buikspierpijn gehad 😅, maar dat was bij dag 3 weer minder) dan gebruik je niet je borstspieren en niet je armspieren. En als ik omlaag was geschoven kwam ik elke keer rechtop en stapte ik uit bed en dan mezelf weer terug plaatsen met mn zit en dan liet me weer vallen op mn kussen. Het is n heel gehannes, maar je moet ff doorbijten. Ik kan nou, 2wkn po, nog steeds niet helemaal plat. Maar inmiddels gaan de nachten wel goed. Probeer ook je paracetamollen (2× 500mg) vlak voor je slapen te plannen, dat scheelt misschien bij jou ook.

En als je last hebt van je rug, leg n plat kussentje of n opgevouwen handdoek op de plek waar je rug ligt. Dan blijf je nog tussen je 'bunker'/voedingskussen, maar dan hangt je rug niet door. Ik, met rugklachten, heb daardoor amper last gehad van mn rug.

De eerste dagen zijn t zwaarst. Maar dat gaat je lukken 💪💪!

Heel veel sterkte meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Detje_P zei:

Ja heel herkenbaar... De nachten zullen beter gaan. En anders overdags ff lekker n dutje doen.

Ik kon mezelf ook niet makkelijk omhoog helpen, ik gebruikte mn buikspieren om rechtop te komen (heb de 2de dag ook mega buikspierpijn gehad 😅, maar dat was bij dag 3 weer minder) dan gebruik je niet je borstspieren en niet je armspieren. En als ik omlaag was geschoven kwam ik elke keer rechtop en stapte ik uit bed en dan mezelf weer terug plaatsen met mn zit en dan liet me weer vallen op mn kussen. Het is n heel gehannes, maar je moet ff doorbijten. Ik kan nou, 2wkn po, nog steeds niet helemaal plat. Maar inmiddels gaan de nachten wel goed. Probeer ook je paracetamollen (2× 500mg) vlak voor je slapen te plannen, dat scheelt misschien bij jou ook.

En als je last hebt van je rug, leg n plat kussentje of n opgevouwen handdoek op de plek waar je rug ligt. Dan blijf je nog tussen je 'bunker'/voedingskussen, maar dan hangt je rug niet door. Ik, met rugklachten, heb daardoor amper last gehad van mn rug.

De eerste dagen zijn t zwaarst. Maar dat gaat je lukken 💪💪!

Heel veel sterkte meis!

Ow ja ik heb wel mn bed half omhoog staan. En mn benen had ik de eerste dagen ook iets omhoog staan. En anders idd wat @Nog even wachten zegt, een kussen onder je benen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bed wat omhoog kan, dus ik had het voedingskussen onder mijn knieën gelegd. Vanavond maar weer wat anders proberen. Overdag probeer ik van houding te wisselen ivm rugklachten.

 

Ik moet helaas al stoppen met tramadol ivm misselijkheid. Hopelijk helpt pcn genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Whisper zei:

Ik heb een bed wat omhoog kan, dus ik had het voedingskussen onder mijn knieën gelegd. Vanavond maar weer wat anders proberen. Overdag probeer ik van houding te wisselen ivm rugklachten.

 

Ik moet helaas al stoppen met tramadol ivm misselijkheid. Hopelijk helpt pcn genoeg.


 

Even naar je arts bellen, die kan vast andere (zware) medicatie voorschrijven waar je niet misselijk van bent, tramadol is echt **** Ik had daar ook veel last van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga proberen om mijn verslag te typen.

Gisteren moest ik me om 11.00u melden en mocht meteen de charmante blauwe jurk aan en ik kreeg Pcm. Ik was misselijk van de zenuwen, maar mss ook omdat ik vanaf 22.00u niets meer gegeten had. Ze gaven aan dat de operatie ws rond 12.30u ging plaats vinden. Ondertussen nog 3x naar de wc geweest. 

Om 12.00u kwamen ze me halen en mocht ik naar de "voorbereidingskamer" / anesthesie. Daar kreeg ik mijn infuus. Ik bleek een vrije stugge huid te hebben, dus ze moesten behoorlijk duwen. Geen pretje.

Rond 12.30u bedachten ze zich dat ik ook nog een pecs block zou krijgen. Dan zoeken ze met een echo de zenuwen rondom de borstspieren en die leggen ze lam. Daardoor heb je vlak na de operatie minder pijn. Is niet heel pijnlijk, maar wel wat vervelend en drukkend, mss ook mede door mijn stugge huid. 😉 Maar ik heb het er graag voor over gehad. 

 

Daarna kwam de plastisch chirurg nog even een mooie tekening op me maken. Ze zei dat ik moest zitten met mijn benen naast het bed. Dus ik heel moeilijk, elk been aan een kant van het bed gehangen. Wat nog best een opgave was, gezien zo'n plankje aan de zijkant. Ze keek me een beetje verbaast aan en zei dat de benen allebei aan haar kant van het bed moesten. Oh ja, natuurlijk. Ik gooide het maar op de zenuwen en ze kon er wel om lachen. 🙈😂

Tegen 13.00u ging ik naar de operatiekamer en rond 14.30u werd ik wakker. Ik kreeg een raketje, maar door de misselijkheid heb ik het uiteindelijk niet gegeten. Verder had ik vooral scherpe steken rond mijn ribben. Ze hebben me hier 2x iets voor in het infuus gespoten en daarna zakte t. De misselijkheid werd helaas alleen maar erger. Heb meerdere keren moeten overgeven en ze hebben me er 4x iets voor gegeven, maar het hielp niet. Ik vroeg om eten maar dat gaven ze normaal niet als het water niet binnen bleef. Uiteindelijk toch gekregen en dat bleef wel binnen. Omdat ik een tijdje later weer moest overgeven twijfelde ze over een nacht blijven. Heb gezegd dat ik thuis ook kan overgeven. In je eigen bed lig je toch het lekkerst (nu even wat minder dan). Ik heb na 21.30u niet meer overgegeven, maar merk wel dat ik als ik praat of nu met lang typen ik wel weer misselijk word.

 

Volgens dr meesters is alles goed gegaan en heb ik Motiva 450 full DP gekregen. Ze had de corsé er blijkbaar toch ook nog in gepast (wie had dat gedacht van haar), maar dat was too much. Dit vond ik zelf vooraf ook.

Vannacht heb ik elk kwartier gezien en ik zakte steeds onder uit. Hopelijk gaat dat komende nacht beter. Qua pijn is het nog te doen op dit moment (afkloppen). 

Het eerste bovenaanzicht bevalt me prima. 😁

 

Bedankt voor het meedenken en jullie lieve woorden! Doet me goed. 

 

Vraagje: wat was bij jullie de pijnlijkste dag /dagen en wanneer werd dit minder? Dan weet ik ongeveer wat me te wachten kan staan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.