Ga naar inhoud

Ld1234 : 27 november 2019 : Prof. van der Hulst : Zuyderland Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Over anderhalve week is het zover. Dan worden mijn protheses gewisseld. 11 Jaar geleden heb ik 290 cc anatomische Mcghan protheses achter de spier laten zetten bij dokter d'hondt in Tongeren.

Deze gaan er nu uit en worden vervangen door 450cc ronde Motiva Protheses achter de spier. Ik ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. Ze worden groter en een andere vorm.

Iemand ervaring met de switch van anatomische naar ronde protheses?

Ik begin nu wel een klein beetje zenuwen te krijgen. De eerste keer heb ik vrijwel geen pijn gehad en ging het herstel voorspoedig. Hopen dat dit nu ook weer zo is.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met prothese wissel :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Ld1234 zei:

Hallo Allemaal,

 

Over anderhalve week is het zover. Dan worden mijn protheses gewisseld. 11 Jaar geleden heb ik 290 cc anatomische Mcghan protheses achter de spier laten zetten bij dokter d'hondt in Tongeren.

Deze gaan er nu uit en worden vervangen door 450cc ronde Motiva Protheses achter de spier. Ik ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. Ze worden groter en een andere vorm.

Iemand ervaring met de switch van anatomische naar ronde protheses?

Ik begin nu wel een klein beetje zenuwen te krijgen. De eerste keer heb ik vrijwel geen pijn gehad en ging het herstel voorspoedig. Hopen dat dit nu ook weer zo is.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met prothese wissel :).

Hoi hoi

Zelf heb ik geen ervaring met een wissel van anatomisch naar rond, maar zolang de prothesen achter de spier geplaatst worden, valt het verschil meestal wel mee. Is natuurlijk ook afhankelijk van welke anatomische prothese je nu precies hebt (welk profile en welke lengte je prothese heeft, want daar hangt van af waar je bolling begint)… Daarbij kan een anatomisch implantaat wat meer projectie geven bij een gelijk aantal cc tov een ronde prothese, met een gelijk profile, dus hoeveel verschil het gaat geven, is daar allemaal afhankelijk van. Moeilijk zo te zeggen dus ;) 

Als je vorige keer haast geen pijn gehad hebt, kan ik me voorstellen dat het nu ook wel mee gaat vallen.. maar goed, beloven kan ik het natuurlijk niet...

Heb je wel lang genoeg vrij kunnen krijgen van je werk (weet niet wat voor werk je doet en óf je werkt) zodat je tijd hebt om te herstellen?

 

Alvast heel veel succes gewenst!!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi

Zelf heb ik geen ervaring met een wissel van anatomisch naar rond, maar zolang de prothesen achter de spier geplaatst worden, valt het verschil meestal wel mee. Is natuurlijk ook afhankelijk van welke anatomische prothese je nu precies hebt (welk profile en welke lengte je prothese heeft, want daar hangt van af waar je bolling begint)… Daarbij kan een anatomisch implantaat wat meer projectie geven bij een gelijk aantal cc tov een ronde prothese, met een gelijk profile, dus hoeveel verschil het gaat geven, is daar allemaal afhankelijk van. Moeilijk zo te zeggen dus  

Als je vorige keer haast geen pijn gehad hebt, kan ik me voorstellen dat het nu ook wel mee gaat vallen.. maar goed, beloven kan ik het natuurlijk niet...

Heb je wel lang genoeg vrij kunnen krijgen van je werk (weet niet wat voor werk je doet en óf je werkt) zodat je tijd hebt om te herstellen?

 

Alvast heel veel succes gewenst!!

 

xx BB

 

Ik werk in de ict dus heb een zittend beroep en kan ook vanuit huis werken. Ik heb 6 werkdagem vrijgepakt en werk er nog 5 van huis uit. Denk dat dat voldoende moet zijn.

 

Ik heb nu 290 cc FF mcghan protheses en ik mis juist de bolling bovenin. Vandaar dat ik nu voor rond ga. Deze hebben inderdaad redelijk wat projectie, maar heb wel met de PC afgesproken dat ik 1 maatje groter wil. Daardoor kwam hij op 450cc uit. Zo spannend!

Ik kan niet wachten. Voor mij mag het zo snel mogelijk 27 november zijn.?

 

Welke protheses heb jij eigenlijk?

 

Xx LD

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Ld1234 zei:

 

Ik werk in de ict dus heb een zittend beroep en kan ook vanuit huis werken. Ik heb 6 werkdagem vrijgepakt en werk er nog 5 van huis uit. Denk dat dat voldoende moet zijn.

 

Ik heb nu 290 cc FF mcghan protheses en ik mis juist de bolling bovenin. Vandaar dat ik nu voor rond ga. Deze hebben inderdaad redelijk wat projectie, maar heb wel met de PC afgesproken dat ik 1 maatje groter wil. Daardoor kwam hij op 450cc uit. Zo spannend!

Ik kan niet wachten. Voor mij mag het zo snel mogelijk 27 november zijn.?

 

Welke protheses heb jij eigenlijk?

 

Xx LD

Hoi hoi

Oh ja dat is een goede regeling wat je werk betreft denk ik hoor! 

Die 450 is een cm breder dan je huidige prothese, een halve cm hoger (omdat de anatomische die je nu hebt hoger is dan breed, en een ronde natuurlijk rond is... haha)
Verder heeft de 450 een halve cm meer projectie, dus ik denk idd dat je het verschil vooral gaat zien in dat je meer volume gaat krijgen. 

Ik heb zelf sinds 2012 Mentor implantaten :) 

Spannend!! Je operatiedatum is gewoon al over 9 dagen!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi

Oh ja dat is een goede regeling wat je werk betreft denk ik hoor! 

Die 450 is een cm breder dan je huidige prothese, een halve cm hoger (omdat de anatomische die je nu hebt hoger is dan breed, en een ronde natuurlijk rond is... haha)
Verder heeft de 450 een halve cm meer projectie, dus ik denk idd dat je het verschil vooral gaat zien in dat je meer volume gaat krijgen. 

Ik heb zelf sinds 2012 Mentor implantaten  

Spannend!! Je operatiedatum is gewoon al over 9 dagen!!

xx BB

Bij welke kliniek ben jij geweest, hoeveel cc heb jij gekozen en heb je ronde of anatomische protheses?

Heb gister even mijn oude verslag hier vanuit 2009 terug gelezen. Is wel grappig om te lezen nu. (was wel onder andere username, maar die login was ik kwijt geraakt).

 

Ja nu nog maar 8 dagen. Ik kijk er echt naar uit, dan ben ik zo met de kerst wel weer redelijk opgeknapt.

Jij nog altijd tevreden met je keuze van toen?

 

xx LD

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Ld1234 zei:

Bij welke kliniek ben jij geweest, hoeveel cc heb jij gekozen en heb je ronde of anatomische protheses?

Heb gister even mijn oude verslag hier vanuit 2009 terug gelezen. Is wel grappig om te lezen nu. (was wel onder andere username, maar die login was ik kwijt geraakt).

 

Ja nu nog maar 8 dagen. Ik kijk er echt naar uit, dan ben ik zo met de kerst wel weer redelijk opgeknapt.

Jij nog altijd tevreden met je keuze van toen?

 

xx LD

Ik ben destijds eerst bij de Valkenhorstkliniek geweest, bij dr. Malfeyt. Dat was geen succes (om een lang verhaal kort te maken) en heb een hersteloperatie laten uitvoeren door dr. de Meyere in Gent (kliniek Artemedis)
Heb 450 cc van Mentor, high profile voor de spier (ronde prothesen dus)
Ben nog steeds erg tevreden :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, best_boobie zei:

Ik ben destijds eerst bij de Valkenhorstkliniek geweest, bij dr. Malfeyt. Dat was geen succes (om een lang verhaal kort te maken) en heb een hersteloperatie laten uitvoeren door dr. de Meyere in Gent (kliniek Artemedis)
Heb 450 cc van Mentor, high profile voor de spier (ronde prothesen dus)
Ben nog steeds erg tevreden

xx BB

Valkenhorst kliniek daar heeft van der hulst eerst ook gewerkt toch? 

Ik lees hier op wat mindere verhalen over hem, terwijl ik juist van kennissen heel veel goede verhalen hoor. Toch altijd een beetje eng zo net voor je operatie. Wat was er mis gegaan de eerste keer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Ld1234 zei:

Valkenhorst kliniek daar heeft van der hulst eerst ook gewerkt toch? 

Ik lees hier op wat mindere verhalen over hem, terwijl ik juist van kennissen heel veel goede verhalen hoor. Toch altijd een beetje eng zo net voor je operatie. Wat was er mis gegaan de eerste keer?

Ja hij heeft daar geopereerd. Zover ik weet 1 dag in de week vanuit het Azm (Mumc)

 

Bij mijn eerste operatie had ik prothesen gekregen die bijna 2 cm breder waren dan mijn eigen borstbreedte. Hele rare fout eigenlijk, maar waarschijnlijk ontstaan doordat hij het een beetje verkeerd begrepen had op een symposium destijds. 
Hij dacht: hoe breder hoe beter, terwijl de boodschap destijds was: breedte x projectie = volume (als ik zo vrij mag zijn dit even zo in het kort te vertalen)

 

Ik had er erg veel last van en zelfs het gevoel dat 1 prothese langzaam wilde migreren naar mijn rug. Heb er een gevoelsstoornis aan over gehouden van mijn borst onder mijn oksel door naar mijn rug.... Uiteraard kan dat ook aan de techniek liggen van de operatie, maar ik ben ook niet opgeleid tot pc en Malfeyt heeft altijd alles ontkend. 
 

Gelukkig kwam ik daarna bij de Meyere terecht, (na 4 si’s) die 2,5 uur werk gehad heeft om mij nieuwe prothesen te geven, mijn pockets te hechten en te zorgen dat alles mooi zou helen. 
 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, best_boobie zei:

Ja hij heeft daar geopereerd. Zover ik weet 1 dag in de week vanuit het Azm (Mumc)

 

Bij mijn eerste operatie had ik prothesen gekregen die bijna 2 cm breder waren dan mijn eigen borstbreedte. Hele rare fout eigenlijk, maar waarschijnlijk ontstaan doordat hij het een beetje verkeerd begrepen had op een symposium destijds. 
Hij dacht: hoe breder hoe beter, terwijl de boodschap destijds was: breedte x projectie = volume (als ik zo vrij mag zijn dit even zo in het kort te vertalen)

 

Ik had er erg veel last van en zelfs het gevoel dat 1 prothese langzaam wilde migreren naar mijn rug. Heb er een gevoelsstoornis aan over gehouden van mijn borst onder mijn oksel door naar mijn rug.... Uiteraard kan dat ook aan de techniek liggen van de operatie, maar ik ben ook niet opgeleid tot pc en Malfeyt heeft altijd alles ontkend. 
 

Gelukkig kwam ik daarna bij de Meyere terecht, (na 4 si’s) die 2,5 uur werk gehad heeft om mij nieuwe prothesen te geven, mijn pockets te hechten en te zorgen dat alles mooi zou helen. 
 

xx BB

Gelukkig dat het goed is gekomen en wat slecht dat Malfeyt zijn eigen fouten ontkend.

 

Fijn dat je nu tevreden bent. 

Las gister trouwens dat ik dus nu protheses in mijn lichaam heb die geen Europees certificaat meer hebben. Ik heb nooit klachten gehad, maar ben stiekem wel blij dat ze er nu dus uitgaan. Nu hopen dat niet hetzelfde gebeurd met die motiva implantaten. (Dat deze straks ook op zo'n lijst komen).

Nu over een week is het gewoon alweer achter de rug..zo spannend ?

 

Xx LD

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ld1234 zei:

Gelukkig dat het goed is gekomen en wat slecht dat Malfeyt zijn eigen fouten ontkend.

 

Fijn dat je nu tevreden bent. 

Las gister trouwens dat ik dus nu protheses in mijn lichaam heb die geen Europees certificaat meer hebben. Ik heb nooit klachten gehad, maar ben stiekem wel blij dat ze er nu dus uitgaan. Nu hopen dat niet hetzelfde gebeurd met die motiva implantaten. (Dat deze straks ook op zo'n lijst komen).

Nu over een week is het gewoon alweer achter de rug..zo spannend ?

 

Xx LD

Ja dat is idd slecht. Is ook het ergst. Had ie gewoon gezegd; ik heb een fout gemaakt, het is inderdaad niet gegaan zoals het had moeten gaan, dan had ik destijds geen klacht ingediend. Maar goed. Het is al een hele tijd geleden. 
 

De reden dat jouw huidige prothesen geen europeesch certificaat meer hebben, is vanwege hun omhulsel en het daaruit voortkomende iets verhoogde risico op Bia-alcl. (Zoek maar op alcl in de zoekbalk, dan kom je alle info tegen hier op het forum. Lees vooral het artikel waar dingen in staan van oa het rivm en nvpc)

Dat kan bij de motiva in ieder geval niet gebeuren, dat ze om die reden geen verlenging krijgen van hun certificaat, aangezien ze een andere coating hebben. 
 

Als we echter in de toekomst kijken konden, zouden er veel mensen niet getrouwd zijn, een baan niet genomen hebben, een bepaalde route op de weg niet genomen hebben enz enz ;)


Heel veel succes!! En hoop op een paar updates van jouw kant, aangezien er van van der Hulst niet heel veel recente verhalen staan hier :)

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, best_boobie zei:

Ja dat is idd slecht. Is ook het ergst. Had ie gewoon gezegd; ik heb een fout gemaakt, het is inderdaad niet gegaan zoals het had moeten gaan, dan had ik destijds geen klacht ingediend. Maar goed. Het is al een hele tijd geleden. 
 

De reden dat jouw huidige prothesen geen europeesch certificaat meer hebben, is vanwege hun omhulsel en het daaruit voortkomende iets verhoogde risico op Bia-alcl. (Zoek maar op alcl in de zoekbalk, dan kom je alle info tegen hier op het forum. Lees vooral het artikel waar dingen in staan van oa het rivm en nvpc)

Dat kan bij de motiva in ieder geval niet gebeuren, dat ze om die reden geen verlenging krijgen van hun certificaat, aangezien ze een andere coating hebben. 
 

Als we echter in de toekomst kijken konden, zouden er veel mensen niet getrouwd zijn, een baan niet genomen hebben, een bepaalde route op de weg niet genomen hebben enz enz


Heel veel succes!! En hoop op een paar updates van jouw kant, aangezien er van van der Hulst niet heel veel recente verhalen staan hier

 

xxx BB

Hahahaha helemaal waar wat je zegt! 

Dat van bia alcl had ik idd gelezen. Ik heb gelukkig nooit iets van klachten gehad.

 

Ik zal zeker mijn operatie verslag hier neerzetten! En hoe het herstel verloopt?

 

XX LD

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag geopereerd? alles is goed gegaan.

Professor van der Hulst heeft op het laatste toch besloten ze voor de spier te plaatsen, omdat ik genoeg eigen borstweefsel heb.

Op dit moment alleen last van de littekens, dit is omdat ze een nieuwe manier van hechten doen bij deze gladde motiva protheses (450 cc Full) en de pocket strak houden. Dus het is vast gehecht aan spierweefsel en dat doet dus wat meer pijn.

Heb een hele voorraad medicijnen meegekregen (paracetamol, tramadol, anti biotica en een ontstekingsremmer) en waar ik heel blij om ben geen drains!! 

Top verzorging gehad in het zuyderland ziekenhuis en wat ik tot nu toe kan zien heeft van der hulst mooi werk opgeleverd?.

 

Xx LD

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Ld1234 zei:

Vandaag geopereerd? alles is goed gegaan.

Professor van der Hulst heeft op het laatste toch besloten ze voor de spier te plaatsen, omdat ik genoeg eigen borstweefsel heb.

Op dit moment alleen last van de littekens, dit is omdat ze een nieuwe manier van hechten doen bij deze gladde motiva protheses (450 cc Full) en de pocket strak houden. Dus het is vast gehecht aan spierweefsel en dat doet dus wat meer pijn.

Heb een hele voorraad medicijnen meegekregen (paracetamol, tramadol, anti biotica en een ontstekingsremmer) en waar ik heel blij om ben geen drains!! 

Top verzorging gehad in het zuyderland ziekenhuis en wat ik tot nu toe kan zien heeft van der hulst mooi werk opgeleverd?.

 

Xx LD

Gefeliciteerd met je boobs meid!!

Fijn dat ze toch voor de spier konden??

Een heel goed herstel gewenst!!!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, best_boobie zei:

Gefeliciteerd met je boobs meid!!

Fijn dat ze toch voor de spier konden??

Een heel goed herstel gewenst!!!

 

xx BB

Ja dat voor de spier was echt last moment.

Hij zei dat dan het volume bovenin het mooiste zichtbaar zou zijn, dus vandaar dat ik heb gezegd: doe maar wat u denkt dat het beste is.

Jij hebt ze ook voor de spier he? 

Ik lees steeds dat ze dan wat sneller kunnen gaan hangen. Klopt dat?

Doet wel minder pijn dan achter de spier.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-11-2019 om 09:46, Ld1234 zei:

Ja dat voor de spier was echt last moment.

Hij zei dat dan het volume bovenin het mooiste zichtbaar zou zijn, dus vandaar dat ik heb gezegd: doe maar wat u denkt dat het beste is.

Jij hebt ze ook voor de spier he? 

Ik lees steeds dat ze wat sneller kunnen gaan hangen. Klopt dat?

Doet wel minder pijn dan achter de spier.?

Nou, het is ook wel ff een dingetje, vooral omdat de meesten dual plane krijgen natuurlijk..

Weet je, hoe zwaarder borsten zijn, hoe beter je ze moet ondersteunen natuurlijk.. Dat hoort er gewoon bij, ze noemen het 'zwaartekracht' ;) 
Maar ik heb ze nu dik 7 jaar.. 7,5 jaar volgens mij al, en die van mij zitten echt niet veel lager dan toen ze geplaatst werden. Ik kan je wel ff toevoegen aan mijn album, dan kun je eens kijken.
Moet er wel bij zeggen dat ik altijd een bh draag, alleen in bed niet. Wel doe ik in de avond al eens een lekker zittende sportbh (echt geen zwaar level hoor) aan, zodat ik wat comfortabeler op de bank zit, maar als ik in de ochtens opsta, is mijn bh het eerste dat ik aantrek, en het is het laatste dat ik uittrek. Daar wen je aan, ik vind het zelfs totaal niet prettig om met van die loshangende tollende bollen rond te lopen :P (dat klinkt wel heftig zo trouwens :45:

Dus trek ze wat moois aan, zorg dat je ze genoeg ondersteunt en ze blijven jaaaaaaaaaaaaaaaaren mooi!
Ik ga zeker geen lift nodig hebben bij mijn wissel als ik 10-12 jaar po ben. 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, best_boobie zei:

Nou, het is ook wel ff een dingetje, vooral omdat de meesten dual plane krijgen natuurlijk..

Weet je, hoe zwaarder borsten zijn, hoe beter je ze moet ondersteunen natuurlijk.. Dat hoort er gewoon bij, ze noemen het 'zwaartekracht'  
Maar ik heb ze nu dik 7 jaar.. 7,5 jaar volgens mij al, en die van mij zitten echt niet veel lager dan toen ze geplaatst werden. Ik kan je wel ff toevoegen aan mijn album, dan kun je eens kijken.
Moet er wel bij zeggen dat ik altijd een bh draag, alleen in bed niet. Wel doe ik in de avond al eens een lekker zittende sportbh (echt geen zwaar level hoor) aan, zodat ik wat comfortabeler op de bank zit, maar als ik in de ochtens opsta, is mijn bh het eerste dat ik aantrek, en het is het laatste dat ik uittrek. Daar wen je aan, ik vind het zelfs totaal niet prettig om met van die loshangende tollende bollen rond te lopen (dat klinkt wel heftig zo trouwens :45:

Dus trek ze wat moois aan, zorg dat je ze genoeg ondersteunt en ze blijven jaaaaaaaaaaaaaaaaren mooi!
Ik ga zeker geen lift nodig hebben bij mijn wissel als ik 10-12 jaar po ben. 

xxx BB

Ja lees idd alleen maar dual plane, maar hij zal ze bij mij wel met een reden ervoor geplaatst hebben. Dus daar vertrouw ik gewoon op.

Zou inderdaad eens graag in jouw album willen kijken.?

 

Bh dragen doe ik ook altijd alleen snachts niet en bij een jurk met decolleté niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Ld1234 zei:

Ja lees idd alleen maar dual plane, maar hij zal ze bij mij wel met een reden ervoor geplaatst hebben. Dus daar vertrouw ik gewoon op.

Zou inderdaad eens graag in jouw album willen kijken.?

 

Bh dragen doe ik ook altijd alleen snachts niet en bij een jurk met decolleté niet?

Heb je toegevoegd, dus neem gerust een kijkje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen al bijna 2 weken PO en echt bijna nergens last van gehad. Het is allemaal heel goed meegevallen.

Komende woensdag op controle (ben benieuwd).

Ik heb een foto toegevoegd in m'n album dus wie het resultaat graag wilt zien stuur me dan even een berichtje en ik voeg je toe.

 

Liefs

 

LD

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Ld1234 zei:

Ondertussen al bijna 2 weken PO en echt bijna nergens last van gehad. Het is allemaal heel goed meegevallen.

Komende woensdag op controle (ben benieuwd).

Ik heb een foto toegevoegd in m'n album dus wie het resultaat graag wilt zien stuur me dan even een berichtje en ik voeg je toe.

 

Liefs

 

LD

Wil je mij toevoegen aan je album? Wil wel graag volgen hoe ze worden namelijk :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-12-2019 om 15:13, Ld1234 zei:

Ondertussen al bijna 2 weken PO en echt bijna nergens last van gehad. Het is allemaal heel goed meegevallen.

Komende woensdag op controle (ben benieuwd).

Ik heb een foto toegevoegd in m'n album dus wie het resultaat graag wilt zien stuur me dan even een berichtje en ik voeg je toe.

 

Liefs

 

LD

Dit klinkt echt positief. Super! Hoe was je controle? Hechtingen eruit?

Bij jou hadden ze t ook gehecht aan de ribbenwand oid toch? Dat wilde ze bij mij ook doen. Heb je er veel last van gehad. Ze zeiden dat dat pijnlijk was. Je foto is nu al mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Whisper zei:

Dit klinkt echt positief. Super! Hoe was je controle? Hechtingen eruit?

Bij jou hadden ze t ook gehecht aan de ribbenwand oid toch? Dat wilde ze bij mij ook doen. Heb je er veel last van gehad. Ze zeiden dat dat pijnlijk was. Je foto is nu al mooi!

Controle was goed. Knoopjes hechtingen zijn doorgeknipt. Ze waren onder de indruk hoe snel ik genees..litteken zag er al heel goed uit voor 2 weken po. Het hechten is wat pijnlijker ja maar je krijgt ook een zwaardere pijnstiller voor ernaast, maar ook dat vond ik reuze meevallen. Het doet de eerste dag wat pijn maar niks wat ondragelijk is of echt vervelend. 

Ik ben tot nu toe echt blij met het resultaat.?

 

Liefs,

LD

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.