Spookbewoning12

Spookbewoning12 : 8 juni 2020 : Dr. van der Weij : Boerhaave

Recommended Posts

Hallo. Ik heb een maand geleden een borstvergroting met eigen vet laten doen in België. Van een bijna cup B naar een echte cup B, maar merk dat ik ze de eerste week na de ingreep (cup c) eigneljkk het mooist vond dus overweeg nu voorzichtig implantaten. Groetjes 

Hoi! Ik begrijp dat je het nu langzaam aan het overwegen bent. Ik heb binnenkort een lipo met implantaten; heb jij tips over hoe om te gaan met de nazorg voor lipo? Ik laat het uit mijn benen en misschien klein beetje buik halen. Ik zie dat jij je pak maar 2 weken gedragen had, was dit voldoende? Ik raakte een beetje in de war omdat de secretaresse van mijn pc zei dat zo'n pak niet echt nodig is..

Hoi! 
zeker heb ik tips over de nazorg. Strak strakker strakst. De huid wordt namelijk losgeweekt van al z’n laagjes om vet te oogsten. Wil je mooi genezen moet je veel compressie toevoegen. 
ik had dus buik/ rond de navel. Van kliniek strakke band mee, die draag ik nog steeds afwisselend 4 weken postoperatief. Wat ik meteen merkte was dat boven en onder de band enorme zwelling ontstond. Dus ook maar broekjes van de Hema gekocht en het pak besteld wat ik te koop aanbied. Dat pak is een fase 1 pak. Voor de eerste 2 weken. Ik heb ook een fase 2 pak maar omdat ik die nog gebruik verkoop ik die nog niet. 
Ik merk nu een beetje dat t echt mooier wordt, de eerste weken leek het wel een maanlandschap, ongelijk en ingedeukt. 

ik heb bewust voor buik gekozen omdat ik me daar stoorde aan de post partum donut roll die maar niet wegging. Zou ik t nog een keer laten doen worden het de love handles.

pak was volgens de kliniek ook niet echt nodig, maar het is ander materiaal dan de band en als je zittend werk hebt wel fijner, heb ik gemerkt. 

Rare vraag misschien maar waarom overweeg je een vergroting met protheses nu?

Ik lees je kunt het nog een keer laten doen met de inhoud van je love handles, zit daar niet genoeg om het volume te bereiken wat jij wil hebben?
Of heb je toch een andere reden om eventueel voor protheses te kiezen?

Ik heb nu een jaar geleden een wissel ondergaan en ben er eigenlijk nu al mee bezig wat ik het beste kan doen als ik weer aan een nieuwe wissel toe ben, lipofilling heeft daarbij echt een voorkeurspositie omdat het lichaamseigen materiaal is 

Groet, Sjuul

Hé! Geen gekke vraag. Heeft te maken met de hoeveelheid vet die is blijven zitten. Het is nu nog vroeg voor permanent resultaat, dat duurt nog 2 maanden, maar de ruime cup c in de week na de ingreep is een volle cup b geworden.  De kosten waren bijna 4000, dus als ik het nog eens zou doen weer 4000, met wederom onvoorspelbaar resultaat. Een bv is goedkoper en zekerder. 
maar, in het achterhoofd hou ik nog steeds de tweede lipofilling optie open hoor, want op zich is het resultaat super natuurlijk, zacht en zo. Vorm is ook heel mooi, veel volume terug aan de bovenkant. Maar eigenlijk pas ik nog dezelfde beha’s alleen vult t nu veel mooier uit. 

tuurljjk, wist ik van te voren. Maar na een hele week met echte tetten te hebben gelopen is het een beetje dat ik dat wil. 

maar, net wat je zegt, helemaal lichaamseigen heeft echt wel een streepje voor hoor. 

• Like 1

Hadden ze dan niet meteen je lovehandles kunnen meenemen in dit proces en dat ook meteen gebruiken?

Een c cup is inderdaad een hartstikke mooie cupmaat, die had ik ook in mijn zwangerschap en ik was er helemaal blij mee. Nog gehoopt dat het blijvend was maar helaas, baby eruit, borsten weg, plat en vooral leeg ..

Zo jammer als het dan toch net niet is wat je ervan verwachtte, zulke ingrepen kosten kapitalen. 
Hopelijk blijft het zoals het is nu en wordt het niet nog kleiner.

Liefs Sjuul

Vast, maar ze kunnen maar zoveel inspuiten per keer, dus om me in 1 keer leeg te trekken was niet echt handig geweest. 
eigenlijk doen ze voor lipofilling geen volledige liposuctie dus ik heb misschien al geluk gehad met de veel plattere buik. 

• Like 1

Dat is nu wel een mooi voordeel dat je er een plattere buik aan over houdt.

Jammer dat dat niet allemaal in 1 keer kan, als je dus 3 keer zou moeten gaan om het gewenste resultaat te behalen dan moet je dus ook 3 keer het zelfde bedrag op tafel kunnen leggen en 3 keer een liposuctie ondergaan die eigenlijk ook best ingrijpend is.

Ik kan me goed voorstellen dat je nadenkt over implantaten.

Succes met je zoektocht.

Mega bedankt voor je tips @Spookbewoning12! Dat helpt mij enorm. Merk toch dat er (relatief) weinig mensen lijken te zijn die dit gedaan hebben. 

@SjuulNiet echt een vraag aan mij maar ik dacht wellicht vind je het interessant omdat ik voor hybride ga (dus ook prothese en eigen vet) :-). Op je antwoord van waarom prothese: ik kan wel meerdere keren lipofilling doen, maar wanneer je borsten kleiner zijn is je huid vaak ook strakker. Opgevenmoment zal het resultaat van de lipofilling dus steeds minder zijn omdat je eigen strakke huid het vet "wegdrukt"/ niet laat hechten. Tenminste, dit is mij door mijn pc verteld. Daarnaast geeft lipofilling nooit de projectie zoals een prothese die geeft. Wat wel mogelijk is, is om een kleine prothese te nemen waarmee je projectie creëert en ruimte voor vet in de toekomst. Soort langetermijnsoplossing. Daarom kies ik voor hybride, uiteraard heeft eigen lichaamsmateriaal een streepje voor hihi 

• Like 1

Dat is ook een mooie oplossing @Havermout, Ik denk toch als een prothese niet zo groot hoeft te zijn het risico ook kleiner is. Dat kan natuurlijk onzin zijn, maar gevoelsmatig zou ik daar beslist ja tegen zeggen.

Ik heb ook al gelezen van vrouwen die de protheses laten verwijderen en dan met lipo filling hun borst weer opvullen zodat ze niet meteen met een lege borst lopen, ook dat kan een bijzonder mooi en natuurlijk resultaat hebben.

Uiteraard ga ik er niet vanuit dat ik ze al gauw moet laten verwijderen maar het is toch een onderwerp waar ik mee bezig ben omdat er zoveel te doen is in de borstenwereld tegenwoordig.

Dank je voor jou reactie. 

Hi @Sjuul, wat je zegt klopt helemaal! Hier heb ik het ook met mijn pc over gehad. Kleinere protheses geven echt een stuk minder kans op complicaties, zoals heftige kapselvorming of reactie de siliconen. Eigenlijk alle complicaties worden echt een heel stuk minder volgens onderzoek, schijnt zelfs nog beter te gaan wanneer je je eigen vet tegelijkertijd erbij doet. Onderzoek naar dit geheel (hybride, vet etc) is allemaal relatief jong, maar dit zijn de resultaten tot nu toe. Ook krijg je een veel kleiner litteken en heb je inderdaad minder "problemen" met slappe huid nadat je ze laat verwijderen:-)

Bij het diak kun je lipofilling trouwens voor 3500 laten doen door zeer kundige artsen, waarbij elke keer erna 2500 zou kosten.

• Like 1

Belangrijkste feit is dat een vetcel die getransplanteerd wordt ook bloed nodig heeft anders gaat ie dood. Een deel van de ingespoten cellen (30-50%) zal dus sterven door gebrek aan bloed. Daarmee is het maximum Wat ingespoten kan worden ook beperkt dus vandaar dat ze zeggen een halve tot een hele cup krijg je erbij. 

het mooie is dat je in ieder geval meer vet kwijt bent. 

overigens heb ik @Havermoutnu 5 weken post op nog best wat harde plekken, dat zijn eiwitten die als herstelreactie door t lichaam worden gestuurd. moet vanzelf en of met hulp van massage wegtrekken. ben duidelijk nog niet bikini proof. 

ik ga een consult in veldhoven aanvragen. 

• Like 1

En als je gewicht verliest loop je dus ook nog het risico om de 50% die nog over zijn ook te verliezen?

Daar de borsten toch meestal het snelst hun vet kwijt raken als een vrouw afvalt betekent dit dus eigenlijk ook nog dat je altijd op gewicht moet blijven ..

Eigenlijk is dat dan een relatief dure ingreep zonder enige garantie als ik het zo mag zeggen? De enige garantie die je hebt is dat het vet niet meer terug komt op de plekken waar ze het weg gehaald hebben en dat is maar een (wel zo fijne) bijkomstigheid ..

Ik vraag me toch wel af of er geen andere methodes zijn, ik bedoel na borstkanker kunnen ze een borst herstellen door een dieplap methode, daar wordt dus “gewoon” een stuk huid uit je buik of dijen gehaald en daar maken ze een nieuwe borst van. Zou er dan niet de mogelijkheid zijn om eigen buikweefsel zonder huid in een borst te zetten en ze zo te vullen?

Succes overigens met je consult in Veldhoven ?

De vetcellen zullen zich gewoon gedragen zoals altijd. Dus bij afvallen zullen ze krimpen en bij aankomen groeien ze; maar niet meer verdwijnen. 

wat je zegt over dat bij de borsten t snelst vet verliest; daar komt nu dus ander vet, en ik heb buikvet wat geen mogelijkheid meer weg wil, dus ik verwacht dat ook nu ze ergens anders wonen. 

je hebt gelijk wat je zegt. De chirurg zei ook dat hij niet wist of hij z’n vrouw deze ingreep zou laten ondergaan omdat de uitkomst niet voorspelbaar is en omdat je niet groot groot Kan maar net een beetje meer. 
Ik wilde maar een beetje meer, zodat de beha zonder push up kan; maar achteraf gezien was ik echt super blij met de direct na de ingreep omvang zonder dat de hele wereld dacht wat heb jij laten doen. Maar daar is nu de helft van over en dat is toch net niet. 

Andere methodes zoals na borstkanker wordt gedaan vanwege een ander aspect; nu zit je denk ik met de beperkingen van cosmetische chirurgie. Prijskaartje bij reconstructie is vast ook anders. 

volgens mij zijn protheses gewoon t goedkoopst om te nemen. 

• Like 1

Ik denk het ook, en vaak ook nog met het mooiste resultaat waar je jaren plezier van hebt.