Guest Amber* Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 Hoi allemaal, Ik overweeg om een borstvergroting te ondergaan, maar ik vraag me af hoelang zo'n prothese normaal gesproken ong mee gaat. Ik ben namelijk zelf nog jong en zie het eigenlijk niet zitten om een aantal ok's te ondergaan. Mijn portemonnee trouwens ook niet:Pik snap dat je altijd wel een risico blijft houden maar waar ga je vanuit zeg maar? ik lees hier op de site dat er toch aardig wat mensen zijn die en 2de BV hebben laten doen. Ook vraag ik mij af dat als ik nu een bv laat doen en ik later kinderen krijg, of de kans dan nietheel groot wordt dat ik er daarna nog 1 moet ondergaan..graag reacties! Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!groetjes Amber Link to comment Share on other sites More sharing options...
tietie Posted May 13, 2009 Share Posted May 13, 2009 Hoi Amber,Wat ik begrijp is dat je protheses tegenwoordig levenslang mee moeten kunnen gaan.Ik krijg iig levenslange garantie van de fabrikant.In het verleden gingen de (toen nog andere protheses) maar 10 tot 15 jaar mee.Wat je lichaam doet heb je niet echt in de hand, als je ouder wordt zullen je borsten ook veranderen.Ik denk dat het wel reeel is om met een operatie op latere leeftijd rekening te houden, maar ik denk niet dat dat al over 10 tot 15 jaar moest zijn.Veel meiden hier hebben volgens mij een tweede operatie omdat hun eerste operatie al 10 of meer jaar geleden was en die protheses wel aan vervaning toe waren, vanwege complicaties of omdat ze toch wat meer wilde.Succes met beslissen, hoop dat dit een beetje helpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amidi Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 klopt, ik heb me dan laten opereren bij de velthuis kliniek en heb ook levenslange garantie.dus als het goed is, is een BV nu eenmalig.groetjes,amidi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Amber* Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Hey bedankt! Dat is wel erg fijn natuurlijk las namelijk ergens dat de prothese ong 15 jaar mee zou gaan, in dat geval had ik nog wel wat operaties moeten doen! en dat zag ik niet zo zitten. Mag ik vragen waarom je voor de velthuiskliniek hebt gekozen? vind het namelijk erg moeilijk kiezen, en vind het vergelijken van klinieken erg moeilijk. Zit nu zelf namelijk met de boerhaave kliniek in mijn hoofd.. maar ben veel info aan het verzamlen.. groetjes amber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mols1234 Posted May 15, 2009 Share Posted May 15, 2009 Ho! Een heeeel groot verschil.Je krijgt levenslange garantie op het lekken ofwel stukgaan van de protheses.Absoluut geen garantie op dat je een leven lang met deze protheses kunt doen.Als je nu 20 of 30 bent zul je er rekening mee moeten houden dat je ooit minimaal 1 keer zult MOETEN wisselen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat71 Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Hoi,K denk dat Mols hier een punt heeft. Zo'n 12 jaar geleden was er niet veel keuze uit protheses en was het zo dat er naast de zoutwater gevulde protheses ook al zeer goede silliconen protheses op de markt waren. Ik kreeg er destijds 1 van mc-Ghan rond maar ook al reeds geruwd. (Wat de kans op kapselcontractie verminderd, maar ook de gel was stevig zodat wanneer hij kapot zou gaan er geen silliconen konden lekken. Er werd mij destijds gezegd dat ze ongeveer 12 jaar zouden meegaan.Inmiddels zijn er bijna geen 'slechte' of vloeibare protheses meer die in NL geplaatst worden. Het is veelal de Mentor en de Mc-Ghan (heeft inmiddels een naamswisseling ondergaan: Allergen)... die goed uit de bus komen. Ik heb dus de mc-Ghan (Allergen) laten plaatsen. Rond en geruwd. Er werd mij ditmaal gezegd dat er 40 jaar garantie opstaat. Ben nu 37 jaar dus dat is mooi. Maar...Het is niet te zeggen wat de protheses na een langere tijd gaan doen. Zeker na 10 a 15 jaar is het alsnog mogelijk dat er alsnog kapselcontractie ontstaat, de prothese(s) wellicht verschuifd wanneer die is geplaatst onder of half onder de spier of dat de randen zichtbaar worden doordat je afvalt of je huid dunner wordt met de jaren...Conclusie moet dus zijn dat je wanneer je jong bent en Zeker! voor je zwangerschap(pen) en of borstvoeding er niet van mag uitgaan dat wanneer je een garantie krijgt van zeg 40 jaar, je ook niet hoeft al die tijd. Zeker na zwangerschap en borstvoeding is lastig te bepalen. Evenals het plotseling veel afvallen...Gewoon afwachten dus. Maar, de protheses worden wel steeds beter en de techniek staat niet stil. Stel dat je er 20 jaar van kan genieten om nogmaals te gaan, is dat een afweging die velen met mij zullen nemen.Groetjes Pat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Amber* Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Bedankt voor het reageren!Hier kan ik wat mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mama24 Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 hey, ik hoorde van dokter van drunen (medisch centrum scheveningen) dat de prothese maar 15 jaar meegaat. daarnma heb je meer kans op lekkage! ik krijg gewoon een ronde silecone prothese, weet eigenlijk niet eens wat voor merk enzo. ga maandag meteen even bellen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest esj Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Hoi meiden, mijn eerste protheses waren zoutwatergevulde en zouden rond de 10 a 15 jaar meegaan.Nu heb ik McGhan en mijn pc heeft gezegt dat hier een levenslange garantie voor geldt.Natuurlijk kan er altijd iets misgaan buiten de "schuld" van de protheses om en dan ontkom je er niet aan nogmaals onder het mes te moeten.Voorals nog ga ik ervan uit dat ik voorlopig de eerste tig jaar niet meer hoef hahahhaGroetjes ESJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest booty Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 je krijgt vaak garantie op de protese maar dat is de garantie voor stukgaan , niet de garantie dat ze levenslang mee gaan je zal toch naar 10 tot 15 jaar opnieuw moetenveel liefs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest esj Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Heb maar eens even mijn papieren van de kliniek erbij gepakt er staat quote ".....de prothesen die vanaf 2003 zijn of worden ingebracht hebben een levenslange garantie en hoeven dus niet meer verwisseld te worden"Die zal ik dus maar even goed bewaren hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pat71 Posted May 25, 2009 Share Posted May 25, 2009 Hey dames, Ik kom toch nogmaals terug op wat ik eerder al riep. Namelijk; de protheses hebben een levenslantge garagntie (om en nabij de 40 jaar). Deze kunnen dus ook niet meer lekken ed. Maaaaaaar: LET OP: er kan altijd iets anders mis gaan. je kunt na zo'n 10 jaar of langer alsnog last krijgen van kapselcontractie bijvoorbeeld... ...en dan heb ik het nog niet eens over het al dan niet zelf willen wisselen omdat het er esthetisch niet meer zo mooi uit ziet. Bijvoorbeeld door het ervoor laten plaatsen voor de spier en ze zijn (te) veel gaan hangen, of je bent sterk vermagerd en zodoende zie je de randen van de protheses of je hebt kinderen gekregen en of borstvoeding gegeven waardoor ze zijn verslapt... Al met al, levenslang betekent echt niet altijd LEVENSLANG! Afachten dus, maar in de tussentijd gewoon GENIETEN! Groetjes Pat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sann_ Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Jep, levenslang, werd mij verteld. Tot ik word begraven. Mits alles goed gaat natuurlijk in dat hele leven dat ik nog voor me heb . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest passie Posted September 11, 2009 Share Posted September 11, 2009 Ho! Een heeeel groot verschil.Je krijgt levenslange garantie op het lekken ofwel stukgaan van de protheses.Absoluut geen garantie op dat je een leven lang met deze protheses kunt doen.Als je nu 20 of 30 bent zul je er rekening mee moeten houden dat je ooit minimaal 1 keer zult MOETEN wisselen.Zoals ik het gelezen heb krijg je ook geen garantie op het lekgaan en/ of stukgaan van de prothesen maar op productiefouten vd prothesen das heel wat anders, verder staat vermeld dat nog steeds iedere prothese gaat zweten, bron: www. fonteine.com informatie van Marlou Boots van het steunpunt Voor Vrouwen met Silliconen prothesen, dus zou ook voor de huidige generatie geldenzie ook www.natuurlijk-welzijn.org/ artikel/179implantaten.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts