Ga naar inhoud

Marlies84 : 16 december 2019 : Dr. Zaal : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Mijn naam is Marlies, moeder van een zoon van 2 en een dochter van 6. Vier dagen per week geef ik les op een middelbare school. 

Mijn wens voor een borstvergroting is sterk; daar waar ik dit vroeger nooit zou doen met mijn bescheiden A-cup, denk ik daar nu wel anders over sinds er niets meer over is gebleven na de borstvoeding van de laatste; mijn A-bh’s zijn veel te groot. 

Het combineren van een borstvergroting met, met name, mijn jongste kind en mijn werk wordt een hele puzzel. Ik zal daarom het forum goed afstruinen voor bruikbare tips. 

Wens is om het direct na de kerst te doen en dan 2 weken vrij, maar het is de vraag of er dan klinieken open zijn. 

Ik ga overigens voor een bescheiden 200 cc. Voor mij is het puur om de balans terug te krijgen. Ik ben heel smal van boven, dus groter valt direct op; ik hou de vergroting graag voor mezelf. Maar nu dus stap 1: het vinden van een goede kliniek die na de kerst opereert. 

Zijn er meer dames hier die een vergroting hebben gecombineerd met een jong (nog knuffelig) kind of een baan in het onderwijs?

Welke klinieken ten zuiden van Amsterdam adviseren jullie?

 

Dank vast voor jullie antwoorden!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ha! Inmiddels ben ik al een stuk wijzer. Ga helemaal niet voor een bescheiden 200 hoor. Er moet echt wel minstens anderhalve cupmaat bij en dat red ik niet met 200cc..Wat betreft de datum kijk ik nu ook naar de week voor de kerstvakantie. Dan gebeurt er toch allemaal niet zoveel meer en kan ik me gemakkelijker ziek melden. Leerlingen ook weer blij?

 

Daarnaast heb ik een intake met, jawel, Velthuis, Bergman, Cosmed Bosch en Duin en wellicht nog Jan van Goyen..

Boerhaave heeft niet gereageerd, maar dat is allicht ook nog een mogelijkheid.

 

Cosmed Bosch en Duin heeft nog plek in die week, maar plant wel pas een consult in november. Dat vind ik wat dubieus dus heb al even teruggemaild met de vraag of het niet eerder kan... To be continued. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je er voor gaat. En laat je gewoon goed voorlichten door de arts. Vertel wat je wil en kijk met welk advies ze komen. Ik dacht dat 300cc al heel wat bij mij zou worden, maar vanwege mijn breedte heb ik echt wel 550cc of groter nodig. Volg je gevoel en kijk wat goed bij je past en welke arts een goed gevoel geeft. Op zich niet zo heel.erg toch wat later consult. Ze zitten nou eenmaal erg vol dus eerder gaat wsl niet lukken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nog even wachten Dank voor je antwoord! Ja het is bij mij idd ook 100% intuïtie waar ik op af zal gaan. Niet de plantjes op de balie of de witte tanden van de chirurg, haha?.

Ik ben juist heel smal van boven. Geen peerfiguur meer maar eerder een piramide ?. Voor mijn gevoel valt het ook eerder op daardoor (zeker omdat ik van bijna niks kom) als ik grote implantaten neem. 

 

Toevallig heb ik vandaag kunnen regelen dat ik volgende week dinsdag bij zowel Velthuis als Bergman, 2 uur later, terecht kan dus ik wacht even met Bosch en Duin. En daarna heb ik een date met de zoekfunctie van dit forum, hahaha?

 

Ik hou je op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ha Allen,

 

Afgelopen dinsdag consulten gehad bij zowel Velthuis als Bergman. Velthuis is super shiny, iedereen glimt en is overdreven vriendelijk, Bergman Amsterdam wat meer down to earth. Maar dat maakt me allemaal niks uit, want het gaat om mijn verschrompelde AA borstjes die een dikke boost nodig hebben. Er is na 2x borstvoeding geven niets meer van over...


Dokter Zaal adviseerde me met mijn, zeer slanke, postuur anatomische protheses in 245 cc, daar het van mij niet zo op hoeft te vallen.

Dokter Corion van Bergman zag de noodzaak van anatomische protheses niet zo in en raadde 275 ronde gladde protheses aan. Beide trouwens Mentor.
 

zojuist mijn afspraak ondertekend en bevestigd. Ik ga maandag 16 december onder het mes. 
 

Wat heel suf is, is dat ik met oog op mijn beroep, geen album wil plaatsen. Ik ben docent en mijn carrière zou zo goed als over zijn als de foto’s verder dan dit forum komen. Ik hoop dat jullie dat begrijpen! Mijn plan is wel om hier updates te plaatsen die volkomen ongecensureerd en eerlijk zijn. Dat is dan wel weer mijn stijl...

 

keep you posted!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, vithoufiore zei:

Hoe was het passen?

Nou, dat was weer zoef zoef.  Zowel ik als Dr Zaal waren vorige keer heel duidelijk: Bescheiden was ‘t beste, en dus 245 cc. “Niemand gaat dit zien” zei ze op haar typisch chirurgen-lompe manier ?. En dat knaagde een beetje. Het liefst zou ik voor 275 gaan maar die was niet in mijn maat.
Dus dit keer een variant van de 295 gepast (ze hadden geen anatomische pasprothesen in die maat).

”Gaan mensen zien dat het niet per sé natuurlijk is?” vroeg ik.

”Ja mensen gaan wel zien dat die mooie borsten niet bij jouw figuur passen” ??‍♀️??‍♀️??‍♀️
Oké bedankt, Dr Zaal. 
 

‘t Is maar goed dat ik een stevige olifantenhuid heb en kan relativeren, maar ik kan me oprecht voorstellen dat menig mens niet voor haar kiest vanwege dit soort uitspraken. Zonde, want ze is schijnbaar wel goed, en we hoeven geen kopjes thee met haar te drinken, denk ik dan. 
 

“Bij twijfel ga voor ‘groot’” dus 295 it is..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

@AnoukK Wij zitten in een vergelijkbare situatie zie ik! 2 jonge kinderen, dezelfde arts en type prothese (anatomisch).

Ben binnenkort aan de beurt en heb nu ineens toch wel een beetje zorgen over mijn jonge knuffelige zoon. Hoe heb jij dat ervaren met jouw kleintjes? Ik ben bang dat het psychologisch een probleem gaat worden wanneer ik hem minstens 6 weken niet kan tillen, gezellig op schoot kan nemen enz. Iets met binding enzo. Hoe heb jij dat aangepakt?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Alles goed gegaan vooralsnog. Heb een 75C bh aangekregen dus prima. Voel al wel degelijk pijn en druk. Lig nog in Velthuis as we speak maar mag zo naar huis. Later mijn uitgebreidere operatieverslag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo. Hier mijn verslag.

 

Vanochtend op tijd bij Velthuis, wat maar

goed ook bleek want blijkbaar kun je niet in 1 keer €3600,- pinnen... Tip: 2x 1800 kan wel. Daar waren we dus even zoet mee.

 

Afijn, ik had 0 zenuwen en werd al snel gehaald om in het halletje tussen zaal en wachtkamer alles behalve onderbroek uit te doen om alles in een kluis te doen. Ik kreeg een mooie kimono en werd door de deur geleid. 
 

Daar kwamen we in de fabriekshal; anders kan ik het niet omschrijven. Rijen met bedden met gordijntjes er tussen. Van privacy is er nauwelijks sprake. Geen bloot natuurlijk, maar verder kun je ieder gesprek verstaan. 
De (lieve) zusters hebben allemaal een wijk, alsof het een restaurant is. Heb vaak lang op dingen moeten wachten omdat ze onderbemand waren plus het was lunchtijd. 
En als je daar zo lang ligt realiseer je je pas hoe een lopende band werk het is. Zelf lag ik met 35 minuten alweer tussen ‘mijn’ gordijntjes en heb menig dame zien komen en gaan (en weer komen..)
 

Afijn, na een misprik in mijn hand lukte het de anesthesiste op een andere plek wel en werd ik 20 minuutjes later; in totaal een uur na aankomst, de ok ingerold. Daar aangekomen wachtte mijn grote vriendin dokter Zaal mij op en was ik met 10 seconden vertrokken.

 

Half wakker weer terug in de zaal besloot ik er het beste van te maken en eens even goed uit te slapen. Ik kreeg aanvankelijk een glaasje water met rietje en later een kopje thee met een beschuitje. En nog later nog een kopje bouillon en een broodje (daar moet je zelf even om vragen).

 

Nog even had ik een flinke wegtrekker maar uiteindelijk zijn we rond half 3, zo’n 4,5 uur na aankomst, vertrokken.

 

Eenmaal thuis kwamen we erachter dat ik, na een lichte tuk, écht niet zelf overeind kon komen. Hilariteit alom om uit te vinden hoe we dat voor elkaar gingen krijgen. Gelukkig heb ik een sterke man ?.

 

Over mijn borsten valt nog weinig te zeggen behalve dat ze verrassend klein zijn; de 75C bh was toen nog niet gevuld (inmiddels wel, natuurlijk, door al het vocht). 
 

We gaan het zien. Hopelijk blijft de pijn onder controle en anders toch maar even naproxen halen bij de apotheek. 
 

Zoals ik al schreef in de chat; als je verwacht dat je door de prijs als een koninginnetje behandeld gaat worden bij Velthuis Kliniek (Amsterdam) dan moet ik je teleurstellen. De arts heb ik nauwelijks gesproken en je ligt op dat moment met minstens 15 anderen op zaal waarvan het gros cosmetisch. 

 

Als het resultaat maar mooi is, zullen we maar zeggen. Bij wijze van dagboek hou ik iedereen hier goed op de hoogte. Op naar PO dag 1?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marlies84

lees nu pas voor het eerst je berichten naar de zoektocht. 
wat heerlijk dat je alles zo eerlijk omschrijft! Daar hebben we tenminste wat aan. 
Ook dat het “lopende band effect” dus niks te maken heeft met goedkope/dure kliniek. 
ik denk dat dat voor mij ook iets is waar ik straks even aan moet wennen. Voor mij is het namelijk een heel ding dat ik dit ga doen (eigenlijk zelfde reden, na 4 kids, 4x bv is er weinig meer van over) terwijl ik het idee hebben dat sommige het kiezen als een pakje boter. Helemaal prima natuurlijk. Maar ik wil me helemaal erin verdiepen en voor 100% achter m’n keuze staan. 
 

fijn dat je operatie goed is gegaan! Hoop dat de pijn blijft meevallen. 
Lees eerder dat je ook voor heel natuurlijk wilde gaan, zodat niemand het ziet als je weer terug komt op je werk, en je uiteindelijk toch nog voor iets groter bent gegaan, omdat toch veel ze achteraf te klein vinden. Ik lees dat zelf ook veel, en denk dan, ik zal ze echt niet te klein vinden. Maar nu lees ik bij jou ook dat je ze voor nu “verrassend klein” vind voor een C cup. denk dat je er nu nog weinig over kan zeggen, maar hoop dat ze uiteindelijk wel helemaal naar wens zijn!

succes met je herstel, en benieuwd hoe het de komende dagen gaat. 
ook met Overeind komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo. Dag 4 PO. Deed alles alweer, tot aan het tillen van mijn 15 kg wegende zoontje aan toe, maar ben tot orde geroepen door de bh-winkel dame, die direct wist dat ik een borstvergroting had gehad door het type bh dat ik kocht (de Anita Extreme Control, aanradertje!). 
Ze gaf aan dat ik van binnen daar nog alles kon verpesten en dat ze dat ook met regelmatig heeft zien gebeuren, dus heb mezelf direct van de paracetamol gehaald om mijn lijf me weer even duidelijk te laten maken wat kan en wat niet. Nou... dat is me nu duidelijk. Hopelijk blijft het te doen, die pijn. 

 

Ook kon ik nu eindelijk douchen want 2e bh en man en ik hebben echt even staan kijken naar die kerstballen! Ze zien er een beetje gek uit maar zie het eindplaatje al een beetje en dat bevalt me goed! 
 

En nu weer slapen, wat ik minder chill vind omdat ik aldoor onderuit zak. Morgen kerstbrunch met m’n leerlingen. Gelukkig heb ik de laatste maanden mijn bh’s telkens meer opgevuld dus is er weinig verschil te zien. 
M’n leerlingen en collega’s denken dat ik door m’n rug ben gegaan dus dat ik blijf zitten gaat niet zoveel mensen opvallen.

Heb wel een Énorm dikke buik.. als dat geen geruchten brengt..

 

Voor de duidelijkheid; ik ben me ervan bewust dat het allemaal erg breezy klinkt, dat herstel van mij, maar vergeet niet dat ik maar een kleine vergroting heb ondergaan in borsten die al totaal gerekt waren door 2x borstvoeding geven. Daarnaast ben ik professioneel luiwammes dus mijn lijf is hier ook wel soort van aan dat niets doen gewend.. ofzo ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-12-2019 om 22:45, Marlies84 zei:

Zo. Dag 4 PO. Deed alles alweer, tot aan het tillen van mijn 15 kg wegende zoontje aan toe, maar ben tot orde geroepen door de bh-winkel dame, die direct wist dat ik een borstvergroting had gehad door het type bh dat ik kocht (de Anita Extreme Control, aanradertje!). 
Ze gaf aan dat ik van binnen daar nog alles kon verpesten en dat ze dat ook met regelmatig heeft zien gebeuren, dus heb mezelf direct van de paracetamol gehaald om mijn lijf me weer even duidelijk te laten maken wat kan en wat niet. Nou... dat is me nu duidelijk. Hopelijk blijft het te doen, die pijn. 

 

Ook kon ik nu eindelijk douchen want 2e bh en man en ik hebben echt even staan kijken naar die kerstballen! Ze zien er een beetje gek uit maar zie het eindplaatje al een beetje en dat bevalt me goed! 
 

En nu weer slapen, wat ik minder chill vind omdat ik aldoor onderuit zak. Morgen kerstbrunch met m’n leerlingen. Gelukkig heb ik de laatste maanden mijn bh’s telkens meer opgevuld dus is er weinig verschil te zien. 
M’n leerlingen en collega’s denken dat ik door m’n rug ben gegaan dus dat ik blijf zitten gaat niet zoveel mensen opvallen.

Heb wel een Énorm dikke buik.. als dat geen geruchten brengt..

 

Voor de duidelijkheid; ik ben me ervan bewust dat het allemaal erg breezy klinkt, dat herstel van mij, maar vergeet niet dat ik maar een kleine vergroting heb ondergaan in borsten die al totaal gerekt waren door 2x borstvoeding geven. Daarnaast ben ik professioneel luiwammes dus mijn lijf is hier ook wel soort van aan dat niets doen gewend.. ofzo ?

 

Als ik lees wat je allemaal al weer doet/deed, zou ik bijna denken dat je 4 weken po bent? 

fijn dat je dus zo weinig last hebt, maar denk wel verstandig dat je stapje terug doet. Alles voor het herstel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marlies, ik ben een dag na jou geopereerd en ik ben blij te lezen dat het zo goed met je gaat! Nu de vakantie is begonnen kun je ook wat meer rusten en hoef je wat minder! Ook wel fijn. Ik ga denk ik vooral veel knutselen met mijn jongste en heel veel films kijken :) ze is 9 en riep gisteren al dat ze zich zoooo verveelde! ? De vakantie was nog niet eens begonnen! Zoals je ziet ben ik lekker vroeg op omdat ik sinds mijn operatie zoveel rugpijn heb dat ik slecht slaap! In de nacht probeer ik het dan nog op te lossen met het bed omhoog doen en een kussen maar op een gegeven moment ben ik er klaar mee en sta dan maar op! Lekker stil in huis en donker buiten haha. Binnen ook want ik kan de kerstboom niet aandoen! ☹️ Ik ga trouwens straks voor het eerst douchen en mijn nieuwe aanwinsten bekijken! Mijn man en ik vinden het allebei erg spannend! Soort vervroegd kerstkado uitpakken! ? Alleen moet die slaapkop wel zo wakker worden want ik wordt ongeduldig! Het is tenslotte al 8:00 op zaterdagmorgen! ? Nou fijne dag en doe rustig aan! Zoals ik las deed je echt veel te veel al zo snel. Je moet je borsten echt de rust geven om in te kapselen en te helen. Je voelt vanzelf wat kan en wat beter niet. Groetjes en fijne dag vandaag! Danielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend hè van die rug! Ik heb dat ook enigszins maar bij ons is met name de peuter de schuldige. Die wordt opeens weer ‘s nachts wakker waarna ik daarna niet opnieuw een comfortabele houding weet aan te nemen en daardoor enorm korte nachtjes maak. Vandaag geef ik daaraan toe; ik lig nog in bed en man rent rond met de kiddos. 
Ik volg jouw (en @best_boobie en @Lady.D’s) advies nu braaf op hoor! Was even het kapsel-proces vergeten, hahaha...
 

En wat vind je van je aanwinsten? Ik vond het een enorm intense gewaarwording!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man die rondrent met de kiddo’s vind ik een super goed idee! Bij ons is alleen de jongste nog in huis en die is nu met paps winkelen. We vonden het resultaat allebei super mooi! Ik heb nog meer laten doen, als je er dan toch ligt ?.. en het ziet er allemaal prima uit. Mijn borstimplantaten zijn gewisseld en nogmaals gelift, na een gescheurd implantaat en 6 jaar zwaartekracht en afvallen, en het ziet er weer top uit! Ik merk alleen dat ik echt compleet vergeten was hoe vervelend ik het niets doen vond toen! Het klinkt heel aanstellerig maar ik vind dat zo moeilijk. Ik loop ook constant tegen dingen aan die ik dan begin te doen en dan merk dat het toch niet gaat of niet goed voelt. Je moet echt bij niks beginnen en dan kijken wat kan nog. Ik zit ook gewoon weer alle berichtjes en ervaringen te lezen net zoals toen! Alsof dit de eerste keer is! Ik begrijp nu ook waarom ik 3 kinderen heb! Ik vergeet nogal snel geloof ik! ?? Lukt het je om een beetje rustig te blijven terwijl je in huis de geluiden hoort? Vooral als de pijn niet meer zo heftig is, is dat best moeilijk. Maar wel heel belangrijk. Nou ik ga maar weer een kopje thee zetten! Ik drink me suf haha. Fijne dag!

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.