Ga naar inhoud

Sannetje: 18 augustus 2011 : Dr. Nio : SLAZ


Aanbevolen berichten

Dat je zo'n pijn hebt in je rug komt omdat je stijf bent, probeer een beetje van houding te wisselen.

Probeer wat te wandelen als het kan, hoeft niet lang hoor maar dat maakt de spieren weer losser.

Heb je net een pb gestuurd met wat tips lieverd.

Knuff :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste Reactie

wat balen meis van je eerste dag aan het zuurstof en flauwvallen!

Ik heb de tweede dag po ook als ergste dag ervaren. Ik heb zelfs het ziekenhuis gebeld de eerste hulp om te vragen om meer pijnstilling :(

Het was gewoon niet leuk meer.

Heb jij wel dicoflenac gehad? Of een recept?

Ik mocht dus na 2 dagen 400 mg ibuprofen extra slikken naast de paracetamol.

HEEL VEEL STERKTE LIEVERD!!!

het komt goed echt waar, geduld is het toverwoord.

liefs, Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdag 18 augustus:

Om kwart over vijf gaat de wekker, ik stap nog een keer lekker onder de douche en om zes uur vertrekken we naar het SLAZ in Amsterdam waar ik me om zeven uur moet melden. Ik hoor gelijk dat ik als eerste aan de beurt ben, yes!

Na wat uitleg en me te hebben omgekleed komt dokter Nio langs om de boel af te tekenen en definitief de maat te bepalen. Hij vertelt dat 290cc medium profile ook past, en dat ik echt niet wakker wordt met een d-cup. (wat ik te groot vind voor mezelf). Ik besluit voor 290cc te gaan.

Het is haasten, want Nio is laat, dus ik moet gelijk daarna worden klaargemaakt voor de operatie. Ik kan mijn mannetje nog een kus geven en weg ben ik, naar de ruimte waar infuus wordt aangelged etc. Het rare is, het infuus kan ik me nog wel herinneren, maar daarna niks meer...

Ik wordt wakker, voel of er wat zit, en val gelijk weer in slaap. Ik krijg een spuitje extra morfine, maar reageer daar verkeerd op (overgevoeligheidsreactie, dus al mijn spieren verkrampen langere tijd). Rond half twaalf wordt ik terug naar zaal gebracht, ik ben dan al 2 uur voorzien van nieuwe boobs..

Ik heb zuurstof in mijn neus, de hele middag nog tot half vier, omdat ik lastig uit de narcose kom. Rond twaalf uur moet ik plassen. er gaat een verpleegster mee. Het plassen lukt niet (naweeen narcose) en bij het terug willen lopen gaat alles draaien van de pijn en slapheid. Ik kan nog net gaan zitten op de wc en val flauw tegen de (zachte)boezem van de verpeegkundige. er komen 2 andere verpleegkundigen bij. mijn bed wordt naar de wc gereden en ik wordt in bed gelegd. Mijn bloeddruk is erg laag, 100 om 54.

Ik ben dizzy.. Om vijf uur komt mijn mannetje weer bij me. We wachten op dokter Nio die tegen half zes even langskomt. Hij vertelt dat alles goed is gegaan, en dat ook de ok assistenten vonden dat ik een goede keuze van cc had gemaakt. Volgende week maandag terug op controle. Om zes uur kleed mijn mannetje me aan en vertrekken we naar huis. Thuis aangekomen gelijk naar bed, de eerste onrustige nacht tegemoet...

wordt vervolgd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels 5 dagen po. Pittige dagen geweest met veel pijn, niet alleen enorm gewollen borsten en buik (ik leek wel zwanger) maar ook zere rug, armen en benen. Gewoon helemaal in de prak. Eerste dagen moet ik overal mee geholpen worden, zelfs mijn onderbroekje weer over mijn billen heen doen haha. Sinds gisteren is mijn vriend weer aan het werk, dus dat betekent zelf douchen en opstarten, daarna ben ik helemaal bekaf. Ik slik 4 maal daags 2 paracetamol en daarnaast 2x daags diclofenac, anders is het niet te houden. Viel het me de eerste dagen niet helemaal tegen omdat ik op een zwaar herstel had gerekend, nu valt het me niet helemaal mee omdat het herstel zo traag gaat.. Ik hoop de komende dagen steeds meer pijnvrij te worden, want nu is het nog echt bikkelen.

Ik las net bij Esthers topic dat de eerste weken eigenlijk aleen bloesjes etc zijn toegestaan, dus dat wordt even wat shoppen via het net. Ook moet ik nodig nog wat beha's hebben, want ik zweet zo enorm 's nachts, en heb er maar 2.

De nachten vind ik pittig, maar gaan wel beter als de eerste dagen, mede door tips van Femmy, die me geholpen heeft. Bedankt daarvoor lieverd!

Nu op naar een goed herstel met hopelijk gauw veel verbetering, zodat ik kan gaan genieten van mijn borsten! O ja... vind ze nog wel steeds groot, maar wel steeds beter bij mijn lijf passen. Er staat alleen zoveel spanning op dat ik het gevoel heb dat ik twee kilo aan de voorkant heb hangen haha..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 dagen po:

Als ik het over de hele week genomen bekij, gaat het elke dag een stukje beter. Wel zit ik nog steeds flink aan de pijnstilling, maar goed.. wat dat betreft heb ik mijn gezondheid gewoon niet helemaal mee.

Herkennen jullie het gevoel dat je je soms afvraagt waar je in hemelsnaam aan begonnen bent?

Ik heb dat gelukkig niet veel, maar zo af en toe komt het wel in me op. Ik heb hier wel van tevoren rekening mee gehouden, wist dat deze gevoelens op zouden kunnen spelen als je in de prak ligt, en kan het gelukkig ook wel relativeren, maar ben wel benieuwd of de meesten de tweede week po echt alweer een stuk meer konden als 1 week po.

Mijn borsten voelen nog niet eigen, ze voelen enorm terwijl dat in kleding echt niet zo is. Ze hebben al een mooie vorm dus het gaat zeker mooi worden, ik merk wel dat links al veel verder is met indalen. Rechts blijft achter en geeft ook meer pijn. Is dit bij veel vrouwen zo? want ik denk nu al, o jee als het verschil maar niet groter wordt!

Wat een miep als het over mijn eigen tieten gaat, bij anderen kan ik zo goed relativeren, maar als het over jezelf gaat, dan wil je het perfect!

En dat gevoel van zoveel gewicht aan de voorkant te hebben hangen, herkennen jullie dit??

Mijn vriend zag er van tevoren best tegenop, als ze maar niet te nep zouden ogen etc.. maar ook hij vind ze mooi, en steeds mooier worden. Ben erg benieuwd hoe lingerie straks zal staan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieve Sanne,

Klinkt als een pittig herstel en hoop dat alles snel beter gaat lieverd! Nog even echt doorbikkelen en dan zal je zien dat het het meer als waard is geweest en dan ken je lekker genieten van je boobies!!!

Je hoeft niet alleen bloesjes te dragen hoor, mogen ook gewoon strakke hemdjes zijn. Lekker met veel stretch en daar stap je dan zo in en werkt de top/hemdje omhoog ;) Zeemand en de Coolcat hebben erg leuk spul :D

Gelukkig heb je wat gehad aan men tips lieverd en graag gedaan hoor meid. Daarvoor zijn we hier, om elkaar te helpen en door het herstel heen te slepen.

Dat ze enorm voelen komt echt omdat je nog moet wennen, is ook een heel proces apart. Het zijn 2 aparte wonden, dus ook een apart herstel. Vaak daalt er één sneller in als de ander, na 3 maandjes is dit allemaal wel zo ongeveer gelijk :D Je mag lekker miepen hoor, zijn jou boobs, jou gevoel en je eigen herstel maak je toch anders mee qua gevoel ed. dan als je kijkt naar het herstel van andere. Komen toch meer zorgen bij kijken en gedachten. Komt goed :D

Dat gewicht wat je zo voelt hangen wordt minder, ik had dit ook. Heel eng vond ik dat met douche ed. maar na 2 weken was ik daar al aan gewend. Gaat erg vlot en hoop bij jou ook.

Ben benieuwt naar de foto’s meid :D

Knuff en sterkte met je herstel :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels 10 dagen po.

Het gaat elke dag een stukje beter, maar wel met ups en downs. Pijnstilling heb ik nog steeds flink nodig.

Mijn linkerborst is echt prachtig, rechts verandert niet, die zit nog zo hoog, echt balen.

Ben erg benieuwd wat dr Nio er morgen van zegt. ook in kleding begint het verschil wat op te vallen, omdat rechts de bolling aan de bovenkant meer is.

Ik hoop echt dat dit er gewoon bijhoort, kan niet wachten tot ze gelijk trekken!

Mijn tepels zijn echt overgevoelig, heeft iemand tips? Ze doen pijn bij alles, en nu had ik van die nipple covers gekocht, maar dat was helemaal drama om ze er weer af te halen, ik kon het wel uitgillen.

Vanavond weer foto's maken, dan zal ik morgen eens proberen wat te rommelen zodat ik ze kan plaatsen. Alleen veel problemen met de computer, die steeds zomaar uitslaat dus ben benieuwd hoe vaak ik online kan komen. Had het vandaag ook al 8x geprobeerd haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Sannetje

Die rechterborst gaat ook nog wel zakken hoog...die heeft gewoon wat meer tijd nodig.

Het is ook pas 10 daagjes geleden: duurt meestal wel een week of 6 voordat het allemaal goed op de plek zit!

Als je PC ineens uitvalt kan het zijn dat hij te warm wordt!

Moet je maar eens het programmaatje : speedfan downloaden: kun je de temperatuur van je pc meten!

http://www.zdnet.nl/downloads/40949/speedfan-4-18/

als de temperatuur te hoog is kun je hem een keertje openmaken en van eventueel stof ontdoen: stofzuiger (met plastic zuigmond) op laagste stand zetten en voorzichtig terwijl je af en toe eens flink blaast het stof bij de ventilators weg halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van een controle bij dokter Nio:

Hij vond het er goed uitzien. De pleisters zijn verwijderd, altijd weer een prettig idee.

Omdat rechts meer moeite heeft met zakken heb ik de beruchte band gekregen, baad het niet schaad het niet volgens de arts. Nu 6 weken dag en nacht dragen, (of ik moet voor die tijd tevreden zijn dat mijn rechterborst genoeg gezakt is)

Echt een paar maanden de tijd geven om gelijk te komen, dat gaat vaak niet gelijk op.

Over drie maanden terug op controle, ben benieuwd hoe ik er dan bijloop! :-)

Over een dag of 10 mag ik gaan smeren met bv bio-oil, tot die tijd nog even wachten.

Beugelbeha mag na 6 weken.

Ik merk wel dat ik nog veel pijnklachten heb, vooral rug!! maar ook word ik 's nachts geregeld wakker van mijn zere borsten.Gelukkig vertelde Nio dat het er allemaal bij kan horen, dat het herstel bij iedereen verschillend is. In ieder geval voelde mijn borsten goed aan, dus dat is super!

Ikk59: ik zal het eens proberen met dat programmaatje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh balen dat je toch een band hebt gekregen.

Maarja als je er maar mooie borsten van krijgt dan is het pijn lijden het wel even waard denk ik.

Ik hoop wel voor je dat de pijn wel wat af gaat nemen, kan je geen betere medicatie krijgen?

Ik ben heeel beniewd naar een foto!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

21 dagen po.

Inmiddels 3 weken na mijn operatie. wat worden ze mooi! Gisteren toch uit nieuwsgierigheid een bh gepast, is een 70D geworden, ik denk dat ik normaal gesproken op een mooie 75C zit.

Helaas heb ik nog steeds veel pijnklachten. Ik ben nog niet medicatievrij en wordt nog ettelijke keren per nacht wakker van erg pijnlijke borsten. Ik merk wel dat ik door de weken heen steeds wat meer kan doen, maar vraag me af hoe lang het kan duren voordat de pijn weg gaat trekken.

Nu heb ik natuurlijk ook een probleem met mijn spieren, dus is het aannemelijk dat het langer duurt, maar toch.. ik wil sneller!

Ook met lopen etc. is het gewoon nog erg gevoelig, en mijn tepels, jeetje.. die zijn echt superpijnlijk.

Geduld, geduld, geduld, ik weet het...

Over het algemeen heb ik dat ook wel, alleen ben ik er wel een beetje klaar mee..

Zijn er meer meiden waar de pijn langer aanhoudt???

Gisteren begonnen met het smeren van bio-oil. Heerlijk dat ik ze nu in ider geval kan verzorgen!

De band draag ik 20 uur per dag. Alleen 's avonds gaat hij even af, als de pijn te gortig wordt. Mijn ene borst is nog steeds verder als de andere, maar ik zie mijn rechterkant ook wel veranderen. Het lijkt gewoon wel of links een paar stappen voorloopt.

Ik kan echt niet wachten tot over een paar weken, lingerie kopen!! EINDELIJK!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

inmiddels bijna 3 maanden po.

Ik moest eigenlijk aankomende maandag terug voor controle, maar de tijd werd verzet omdat dr Nio 's morgens niet beschikbaar is. Nu moest ik eind van de middag, en dat ga ik zelf niet redden. Afspreek verzet naar 9 januari. Hij gaat eerst op vakantie, en omdat het gewoon een eindcontrole is luistert het niet zo nauw.

Het gaat goed! Mijn borsten zijn mooi geworden, nog wel wat verschil, maar niet storend meer.

Geen klachten meer, alleen 's nachts af en toe nog wat last. Ik draag nog geregeld een sportbeha in bed, vooral rond mijn ongesteldheid, dan zijn mijn borsten gevoeliger.

Littekens genezen langzaam, mijn behamaat is nu 70E of 70D. Ik vermoed dat het nog ietsje minder gaat worden, omdat ze soepeler worden, dus dan ook soepeler in hun mandje vallen.

Ik ben erg tevreden, en happy met het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks meiden.

Caressa, ik hoop vanavond eens een foto te maken. Ben daar zo lui in, heb alleen de eerste twee weken foto's gemaakt, daarna niks meer.

Wanneer mag je je borsten echt stevig gaan masseren?? na 3 maanden?? want het inkapselen is nu toch zo'n beetje voltooid?? betekent dit dat eigenlijk alles weer mag en kan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Sanne,

Wat fijn dat alles nu goed!

Ik las net al jouw strubbels en had wel met je te doen zeg...

Wanneer mag je je borsten echt stevig gaan masseren?? na 3 maanden?? want het inkapselen is nu toch zo'n beetje voltooid?? betekent dit dat eigenlijk alles weer mag en kan??

Na 3 maanden mag je inderdaad alles weer doen (en als het niet goed voelt gewoon niet doen ^_^ )

Inkapselen is na 6 maanden echt op z'n einde (vandaar dat je nog geen push-up bh's aan mag voor die tijd).

Maar qua sporten mag alles weer :35:

Heb je de foto's ook in een album staan?

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dr. Nio jouw droomboobs heeft verwezenlijkt... :36:

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kiki,

Ben er ook heel blij mee! Merk wel dat ik de afgelopen dagen weer last heb van mijn rechterborst. Dat gaat met ups en downs. een soort spierpijn. Volgens mij begonnen na het tillen van onze hond..

Nu wat vaker de sportbeha aan voor extra steun en wat meer opletten.

Volgens mij horen zo nu en dan pijntjes er ook gewoon bij he, het eerste jaar..

er is nog wel een stuk huid gevoelloos onder de tepel, maar ook dat is heel normaal he, dat had jij toch ook?

Hoop dat dat nog bijtrekt.

Ik beloof bij deze dat ik deze week echt eens foto's ga maken!! en dan geef ik wel een seintje, zet ik het op mijnalbum oid.

Gaat met jou ook alles goed??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.