Ga naar inhoud

Beginnende ontsteking?


Minion19

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! Ik ben nu 3 weken PO en ik heb een klein korstje die nogal lelijk begint te kleuren. Is dit een beginnende ontsteking? Wat kan ik er tegen doen? Het prikt heel af en toe maar doet verder geen pijn!

 

hopelijk kunnen jullie me helpen!

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tiffsklein ik zie niet persé iets verkeerd.

Heb je koorts of voelt het warm aan er rond? 

Steken zijn normaal en hoeft niet altijd te betekenen dat er iets mis is. Stekeb kan je zelfs tot een jaar PO krijgen (sommigen zelfs langer). 

Vraag anders even of best_boobie met je meekijkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook niet gauw iets van een ontsteking. Na 2 weken mochten bij mij mn pleisters eraf en vanaf dat moment moest mijn huid weer ademen door de zuurstof die erbij kwam. Misschien dat je huid daarop reageert en je dat voelt. Jeuk betekend genezing en branderig gevoel vaak wel ontsteking, maar je voelt steken/prikjes. Het is pas 3 weken geleden dus het geneest nog. Ik zie ook dat je korstjes hebt. Probeer sowieso niks erop te smeren om irritatie te voorkomen. Als je geen korstjes meer hebt (meestal na 5 tot 8 weken, ligt er maar echt aan) kan je wel smeren met littekencreme of bio oil om je huid soepel te houden. Kijk het ff'tjes aan. Als het echt gaat branden en het word echt vuurrood, zal ik ff je arts of huisarts inlichten. 

 

Is je operatie goed gegaan? Wat heb je gekregen?

 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Anon zei:

@tiffsklein ik zie niet persé iets verkeerd.

Heb je koorts of voelt het warm aan er rond? 

Steken zijn normaal en hoeft niet altijd te betekenen dat er iets mis is. Stekeb kan je zelfs tot een jaar PO krijgen (sommigen zelfs langer). 

Vraag anders even of best_boobie met je meekijkt. 

Ter aanvulling ook!: Ik heb tot 6 maanden wel steken of gevoeligheden gehad rondom en op mijn litteken. Deze maand ben ik 1 jaar PO, bijna dus. Ik voel in mn borsten zelf nog wel heeeeel soms lichte steekjes, maar het litteken is niks meer mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, tiffsklein zei:

Hoi allemaal! Ik ben nu 3 weken PO en ik heb een klein korstje die nogal lelijk begint te kleuren. Is dit een beginnende ontsteking? Wat kan ik er tegen doen? Het prikt heel af en toe maar doet verder geen pijn!

 

hopelijk kunnen jullie me helpen!

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Hoi hoi

Smeer jij al met littekencreme? Zo ja, zou ik daar meteen mee ophouden.. Het lijkt alsof je korstjes wat verweekt zijn, maar dat kan ook liggen aan hoe de foto genomen is natuurlijk. Niets om je druk over te maken, maar om de korstjes heen lijkt de huid ook wat geirriteerd.
Hoeft allemaal geen probleem te zijn, maar zou het wel even een beetje in de gaten blijven houden. 
Zolang de roodheid niet uitbreid, en de huid rondom je litteken niet warmer gaat aanvoelen dan de rest van de huid, is het goed, maar houd het wel ff in de gaten.
Komt er vocht uit je litteken, krijg je koorts (verhoging) of wordt het roder/warmer, dan wel meteen advies vragen aan de kliniek. Je kunt beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig. 
Hier op het forum krijg je niet altijd antwoord van iemand die medisch onderlegd is, en dan kun je de beoordeling net zo goed door je moeder of zus laten doen. Ik bedoel dat niet verkeerd naar anderen toe, maar het is beter om het iemand te vragen die medisch onderlegd is, en nog liever, om het even voor te leggen aan de kliniek.

Ik ben opgeleid als verpleegkundige en vind het op deze foto moeilijk te beoordelen.
Vertrouw je het niet, bel dan de kliniek :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, het is inmiddels een klein gaatje geworden. Er kwam ineens wat troep uit en nu is het een open wondje met een heel klein beetje wondvocht af en toe eruit.

 

Vanmiddag kan ik het laten checken in de kliniek, maar zijn er toevallig meiden die dit ook hebben gehad en me een beetje kunnen geruststellen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tiffsklein zei:

Hey meiden, het is inmiddels een klein gaatje geworden. Er kwam ineens wat troep uit en nu is het een open wondje met een heel klein beetje wondvocht af en toe eruit.

 

Vanmiddag kan ik het laten checken in de kliniek, maar zijn er toevallig meiden die dit ook hebben gehad en me een beetje kunnen geruststellen? 

Hey meid

 

Oke dus toch een klein beetje open gegaan. 
afhankelijk van hoeveel vocht eruit komt en hoe de huid er omheen uitziet, zullen ze in de kliniek zeggen dat je het moet verzorgen met betadine en een gaasje, of je krijgt daarbij een ab-kuur. Meestal volstaat het om twee maal daags met betadine te verzorgen, maar soms (dat ligt dus aan hoe de rest uitziet of aan de visie van je pc) kan er een kuurtje bij uit geschreven worden. 
 

Goed dat je gebeld hebt nu het toch open gegaan is!

Houd je ons op de hoogte?

Je mag me ook de komende dagen steeds een foto sturen in pb, als je wilt dat ik even met je meekijk. 
 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, best_boobie zei:

Hey meid

 

Oke dus toch een klein beetje open gegaan. 
afhankelijk van hoeveel vocht eruit komt en hoe de huid er omheen uitziet, zullen ze in de kliniek zeggen dat je het moet verzorgen met betadine en een gaasje, of je krijgt daarbij een ab-kuur. Meestal volstaat het om twee maal daags met betadine te verzorgen, maar soms (dat ligt dus aan hoe de rest uitziet of aan de visie van je pc) kan er een kuurtje bij uit geschreven worden. 
 

Goed dat je gebeld hebt nu het toch open gegaan is!

Houd je ons op de hoogte?

Je mag me ook de komende dagen steeds een foto sturen in pb, als je wilt dat ik even met je meekijk. 
 

xx BB

 

Dankjewel voor het lieve berichtje! Ik zie wel vooruitgang ten opzichte van gister, het is nu nog dit:

 

Het is niet warm en het irriteert totaal niet gelukkig. Heb meer last van het litteken zelf die vrij hard is. Maar ik ga toch vanavond inderdaad, voor de geruststelling en een eventueel kuurtje ?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.