Ga naar inhoud

Onzeker over hoe en tegen wie ik het zal vertellen


Kimmeke82

Aanbevolen berichten

Maandag heb ik na heel lang twijfelen een borstvergroting gedaan. 

Ik vind het resultaat mooi maar ik verschiet toch wel hoe groot ik het vind. Terwijl ik maar 180cc heb bijgedaan... Nog even wennen dus... 

Maar mijn grootste zorg is hoe en aan wie vertel ik hierover... Tot nu weet enkel mijn man het en mijn beste vriendin. 

Ik durf het niet aan mijn ouders te zeggen en ook ben ik bang v de reacties v vrienden en kennissen mochten ze het zien of mocht ik het vertellen... 

Hoe deden jullie dat? Waren de reacties positief!?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kimmetje,

 

Wat vervelend dat je je hier zoveel zorgen om maakt. Maar ik ken het wel, ik vond het ook echt vreselijk om tegen mensen te zeggen en met name mijn ouders omdat ik daar geen geweldige band mee heb, niet op persoonlijk/prive vlak in ieder geval. Ik heb het uit praktische overwegingen wel móeten vertellen. Iedereen reageerde positief of begripvol. 

Maar onthoud dat het eigenlijk niet uit hoeft te maken wat men ervan vindt he, het gaat eigenlijk alleen jou iets aan. Ik heb ervoor gekozen om het bepaalde mensen op een zakelijke manier meer mede te delen dan echt “vertellen”. Ik hoefde het er verder niet over te hebben, zit niet te wachten op een half psychologisch gesprek. Maar dat is ook aan jou, de manier van vertellen maakt ook een beetje hoe de ander reageert. Bedenk van te voren of je het er juist wel over hebben of helemaal niet? 

Ik heb mijn vriend en een handjevol vriendinnen het verteld en ben tegen hen er echt heel open over. Mijn ouders weten het maar daar heb ik het dus meer op een zakelijke/praktische manier over en betrek ik verder zo weinig mogelijk. Mijn collega’s heb ik alleen verteld dat ik om persoonlijke redenen geopereerd word en dat ik het bij die uitleg voorlopig laat. Mijn baas weet het dan weer wel. Misschien heb je hier iets aan? Het blijft toch heel persoonlijk hoe en aan wie je zoiets vertelt..

 

Hoe gaat het met je? Herstel je een beetje oké? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kimmetje,

 

Wat lastig dat je er zo mee worstelt. Mijn operatie moet nog plaatsvinden, maar ik ben er gematigd open over. Veel meiden weten het al. Een vriendin van mij en haar vriend zijn vorig jaar ook mee geweest op consult omdat zij het ook graag wil, dus zij wisten het sowieso al. Mijn moeder heb ik het verteld en die was eerst nogal sceptisch, maar mijn oude overbuurmeisje heeft het ook laten doen en sindsdien is mijn moeder er ook gewoon positief over. Mijn broer weet het ook en zijn vriendin ook en we maken er geregeld grapjes over :P.

Ik denk dat het scheelt dat ik naar de meeste mensen er gewoon open over ben, dat ze heel begripvol reageren. Ik wissel van baan, dus daar heb ik verteld dat ik twee weken vakantie heb geboekt i.p.v. dat ik een operatie heb, omdat ik mij daar nog niet echt toe gedwongen voel om dat duidelijk te maken.

Mensen gaan het toch wel zien en er een mening over hebben, maar ik merk dat er veel meiden om mij heen, juist heel graag willen weten hoe het verloopt en hoe het eruit gaat zien. Dus voor mij werkt er open voor zijn erg positief. Iedereen biedt ook aan om te helpen omdat ik een hond heb en deze de eerste weken niet kan/mag uitlaten omdat het nogal een hyper actief beest is. 

 

Mijn ex zorgde er wel voor dat ik er stiller over was, maar sinds dat uit is, merk ik juist dat het heel erg oplucht dat ik er eerlijk over ben. En ik denk ook dat ik het ze beter zelf kan vertellen dan dat ze achter mijn rug om lopen te smiespelen. Ik doe het voor mijzelf en niet voor hen en dat doen we allemaal. Daar mag je gewoon trots op zijn hoor!

 

Vooral doen wat goed voelt voor jou! Komt allemaal goed.

Hoe gaat je herstel? Verloopt dat een beetje vlot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Kimmeke82 zei:

Maandag heb ik na heel lang twijfelen een borstvergroting gedaan. 

Ik vind het resultaat mooi maar ik verschiet toch wel hoe groot ik het vind. Terwijl ik maar 180cc heb bijgedaan... Nog even wennen dus... 

Maar mijn grootste zorg is hoe en aan wie vertel ik hierover... Tot nu weet enkel mijn man het en mijn beste vriendin. 

Ik durf het niet aan mijn ouders te zeggen en ook ben ik bang v de reacties v vrienden en kennissen mochten ze het zien of mocht ik het vertellen... 

Hoe deden jullie dat? Waren de reacties positief!?? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden

 

Heel erg bedankt om te reageren... 

Ik denk dat ik eens de stap zal moeten durven zetten om wat opener durven over te zijn. 

Ik denk dat als mijn ouders het weten er veel last v mijn schouders zal vallen. Ik heb een hele goede band met hen, maar hiervan denk ik altijd in mijn hoofd dat ze het niet geen begrijpen... Maar ja zo erg zal het wel allemaal niet zijn hé... ? 

Ik heb het idd zeer zeker voor mezelf gedaan... Komt wel goed.. 

Jullie woordjes deden mij deugd.. Thx!!! 

Mijn herstel verloopt prima. De tweede dag was ik al aan 't opruimen en aan het borstelen en heb hiernet een hele mand was geplooid... Pijn heb ik in zeer kleine mate. 

Veel succes met de operatie Imker!!! 

En Vithoufiore thx vr de lieve steun... ? 

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Kimmeke82 zei:

Maandag heb ik na heel lang twijfelen een borstvergroting gedaan. 

Ik vind het resultaat mooi maar ik verschiet toch wel hoe groot ik het vind. Terwijl ik maar 180cc heb bijgedaan... Nog even wennen dus... 

Maar mijn grootste zorg is hoe en aan wie vertel ik hierover... Tot nu weet enkel mijn man het en mijn beste vriendin. 

Ik durf het niet aan mijn ouders te zeggen en ook ben ik bang v de reacties v vrienden en kennissen mochten ze het zien of mocht ik het vertellen... 

Hoe deden jullie dat? Waren de reacties positief!?? 

Hoi, 

Wat naar dat je er zo mee zit zeg.. Het is toch jou leven. Dit bedoel ik vooral ten opzichte van je ouders. Waarom er een geheim van maken, jij beslist en het is jouw lichaam. Het is de bedoeling dat je ervan geniet❤️verder als je het lastig vind zou ik niks zeggen, tenzij ze er nasr vragen en kun je zelf beslissen of je het vertelt. Lieve groetjes Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Kim1979 zei:

Hoi, 

Wat naar dat je er zo mee zit zeg.. Het is toch jou leven. Dit bedoel ik vooral ten opzichte van je ouders. Waarom er een geheim van maken, jij beslist en het is jouw lichaam. Het is de bedoeling dat je ervan geniet❤️verder als je het lastig vind zou ik niks zeggen, tenzij ze er nasr vragen en kun je zelf beslissen of je het vertelt. Lieve groetjes Kim

Hey Kim

 

Tuurlijk ik weet dat je gelijk hebt hoor... En ik zal hopelijk wel de juiste moment vinden om het te vertellen. 

Ik ben opgegroeid in een omgeving met veel mannen rond mij. En vaak worden er nogal onaardige opmerkingen gemaakt over vrouwen met 'valse' borsten. Alsof het iets is dat je toch echt ni hoeft te doen. 

Ikzelf ben al mijn levenslang ontevreden over mijn borsten en daarom heb ik uiteindelijk besloten om het te doen. Ik weet nog niet goed wat ik van mijn nieuwe boobs vind, ze staan nog erg onnatuurlijk nu. Operatie was maandag... 

Dus ik hoop gewoon dat ze op een fijne manier gaan reageren. Wrsch zal het meer meevallen dan dat ik mij inbeeld in mijn hoofd... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meid, 

 

Ik lees dit best vaak hier en ik vind dat wel bijzonder. Ik ben er zelf heel open over en maak er geen geheim van, gewoon omdat ik het zelf als normaal voel. Ik vertel het ook aan mijn baas en andere collega's wanneer het ter sprake komt. Het is niet zo dat ik er iedere keer zomaar over begin natuurlijk. Wat anderen ervan vinden is aan hun. Bij mij reageerde vrijwel iedereen positief behalve mijn schoonmoeder. Die vond het jammer en maakte zich zorgen. Dat mag natuurlijk. Ik moet wel erbij zeggen dat ik wel al 10 jaar roep dat ik ontevreden ben en graag en BV zou willen. Mensen die dat gehoord hebben zullen dit dus een logische stap vinden. 

 

Maargoed, het is jouw lichaam, jij hebt geluisterd naar jouw behoeften en daarop actie ondernomen. Dat vind ik heel dapper en moedig! Het is allemaal niet niks. Ik vind dat je daar trots op mag zijn. En als jij de behoefte voelt om het te vertellen, zou ik zeggen: doen! Misschien vallen de reacties mee. Als iemand iets naars zegt, zegt dat waarschijnlijk iets over de angsten van diegene zelf die dat op jou projecteert... Blijf bij jezelf en voel wat voor jou goed voelt ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst gefeliciteerd met je borsten. Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar ook ik ben voorstander van open zijn over dit soort dingen. Je hoeft echt niet tegen iedereen te vertellen dat je je borsten heb laten vergroten. Ik heb 535cc gekregen en zeker met kleding hadden mensen het niet eens door. Je kijkt zelf meer naar je borsten dan dat andere het doen. Als het onderwerp toevallig ergens passeerde was ik daar open over en bijna altijd waren mensen verbaasd.

Ook nu ik ze laat verwijderen ben ik daar in mijn omgeving open over, al vind ik dat wel een stukje lastiger eigenlijk.

Ik merk wel dat als je er open over praat dan valt het achteraf vaak reuze mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Kimmeke82,

 

Ik snap je super goed! Ik krijg pas in februari een borstvergroting, maar ik ben nu ook al aan het nadenken tegen wie ik het wel/niet ga vertellen. Mijn ouders weten het en dat vond ik erg lastig om te vertellen. Je bent toch bang wat ze gaan zeggen. Omdat ik het maar niet op kon brengen om een goed moment uit te kiezen om het te zeggen, heb ik mijn moeder een bericht getypt via de telefoon. Ik legde haar ook uit dat ik er in het echt ook over wil praten, maar dat ik het moeilijk vind om erover te beginnen. Ik kreeg meteen een super lief berichtje terug en snel daarna kwam ze op de koffie om erover te kletsen. Alle spanning was dus voor niets! Vriendinnen en een paar vrouwelijke collega's weten het ook en ik merk dat de meeste vrouwen het allemaal goed begrijpen of zelfs ook erover nagedacht hebben. 

 

Ik twijfel nog wel over mijn werk.  Heb jij dat wel gedaan? Uiteraard wil ik het wel aan mijn baas vertellen, omdat ik daar niet over wil liegen tegen hem. Maar de rest van mijn collega's zijn vooral veel mannen, dus ik vind dat nog best wel een dingetje. Met vrouwen heb je toch meer dat je er wat beter over kan kletsen.. Maar goed, ik denk dat open erover zijn het belangrijkst is. Ze gaan het toch wel zien ;)  En beter dat ze het weten en er vragen over kunnen stellen, dan achter je rug om gaan roddelen of je het nou wel/niet hebt laten doen, toch? 

 

Heel veel succes met je herstel. Ik hoop dat het allemaal goed gaat!

 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het dit weekend nog aan een vriendin verteld en ze reageerde heel positief. Wat deed dat deugd... ? 

Ik ben nog aant wachten op een goed moment om het mijn mama te vertellen. Komt er zeker aan een van de daagjes... ? 

Op het werk heb ik er niets van gezegd. Maar na verloop v tijd zal ik het wel vertellen een goede collega denk ik... 

 

Echt zien doen mensen het niet in kledij. Het zicht is wat hetzelfde dan als wanneer ik een dikke pusch up droeg. Ik denk wel dat het in bikini zal opvallen. Nu draag ik nog een lelijke steunbh met band erover op alles goed op plaats te houden... Dus ik kijk er wel naar uit om binnenkort in mooie lingerie te springen of een leuk bikinietje te kiezen... 

 

Ik doe het gewoon om 't gemak en 't wijst zichzelf wel uit wie ik het wel of niet vertel. Ik voel er mij wel al een stuk minder onzeker over. Dat was vooral dankzij die vriendin die dit weekend meteen super reageerde. En effectief ook zij dacht eraan om het te laten doen. ? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-9-2019 om 20:45, lunalina zei:

Hi @Kimmeke82,

 

Ik snap je super goed! Ik krijg pas in februari een borstvergroting, maar ik ben nu ook al aan het nadenken tegen wie ik het wel/niet ga vertellen. Mijn ouders weten het en dat vond ik erg lastig om te vertellen. Je bent toch bang wat ze gaan zeggen. Omdat ik het maar niet op kon brengen om een goed moment uit te kiezen om het te zeggen, heb ik mijn moeder een bericht getypt via de telefoon. Ik legde haar ook uit dat ik er in het echt ook over wil praten, maar dat ik het moeilijk vind om erover te beginnen. Ik kreeg meteen een super lief berichtje terug en snel daarna kwam ze op de koffie om erover te kletsen. Alle spanning was dus voor niets! Vriendinnen en een paar vrouwelijke collega's weten het ook en ik merk dat de meeste vrouwen het allemaal goed begrijpen of zelfs ook erover nagedacht hebben. 

 

Ik twijfel nog wel over mijn werk.  Heb jij dat wel gedaan? Uiteraard wil ik het wel aan mijn baas vertellen, omdat ik daar niet over wil liegen tegen hem. Maar de rest van mijn collega's zijn vooral veel mannen, dus ik vind dat nog best wel een dingetje. Met vrouwen heb je toch meer dat je er wat beter over kan kletsen.. Maar goed, ik denk dat open erover zijn het belangrijkst is. Ze gaan het toch wel zien   En beter dat ze het weten en er vragen over kunnen stellen, dan achter je rug om gaan roddelen of je het nou wel/niet hebt laten doen, toch? 

 

Heel veel succes met je herstel. Ik hoop dat het allemaal goed gaat!

 

Liefs x

 

Op 27-9-2019 om 20:45, lunalina zei:

Hi @Kimmeke82,

 

Ik snap je super goed! Ik krijg pas in februari een borstvergroting, maar ik ben nu ook al aan het nadenken tegen wie ik het wel/niet ga vertellen. Mijn ouders weten het en dat vond ik erg lastig om te vertellen. Je bent toch bang wat ze gaan zeggen. Omdat ik het maar niet op kon brengen om een goed moment uit te kiezen om het te zeggen, heb ik mijn moeder een bericht getypt via de telefoon. Ik legde haar ook uit dat ik er in het echt ook over wil praten, maar dat ik het moeilijk vind om erover te beginnen. Ik kreeg meteen een super lief berichtje terug en snel daarna kwam ze op de koffie om erover te kletsen. Alle spanning was dus voor niets! Vriendinnen en een paar vrouwelijke collega's weten het ook en ik merk dat de meeste vrouwen het allemaal goed begrijpen of zelfs ook erover nagedacht hebben. 

 

Ik twijfel nog wel over mijn werk.  Heb jij dat wel gedaan? Uiteraard wil ik het wel aan mijn baas vertellen, omdat ik daar niet over wil liegen tegen hem. Maar de rest van mijn collega's zijn vooral veel mannen, dus ik vind dat nog best wel een dingetje. Met vrouwen heb je toch meer dat je er wat beter over kan kletsen.. Maar goed, ik denk dat open erover zijn het belangrijkst is. Ze gaan het toch wel zien   En beter dat ze het weten en er vragen over kunnen stellen, dan achter je rug om gaan roddelen of je het nou wel/niet hebt laten doen, toch? 

 

Heel veel succes met je herstel. Ik hoop dat het allemaal goed gaat!

 

Liefs x

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Esmeralda en Bemeltje

 

Heel erg bedankt voor jullie reacties... Dankzij jullie voel ik mij al een pak zekerder en sterker in mijn schoenen staan. Ik zal langzamerhand wel leren om er opendeur over te zijn...

Ik ben al op de goede weg... ? 

 

Je laat ze verwijderen!? Mag ik vragen wat de reden is? Veel succes in alle geval...?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kimmeke82

 

Zelf vond ik het ook spannend om het aan vriendinnen en collega’s te vertellen. Ik heb het uiteindelijk wel aardig wat mensen verteld en heb het bijv mijn vriend ook aan goede vrienden van hem laten vertellen. Dit besluit heb ik genomen omdat het toch een groot en belangrijk deel van mijn leven is en ik het ook lastig vond om erover te zwijgen. De reacties van mensen, ook mensen waar ik tegenop zag het te vertellen, zijn me eigenlijk allemaal mee gevallen! Misschien ligt het aan mijn omgeving, maar iedereen reageerde heel begripvol en ze vonden het juist heel stoer en knap dat ik de beslissing gemaakt had en zo voor mezelf heb durven kiezen. 

Ik ken jouw vrienden/familie natuurlijk niet,  dus ik wil ook geen uitspraken doen over wat zij zullen gaan zeggen. Maar, het is gewoon wel heel stoer dat we zo’n grote beslissing als deze durven nemen en zelf voor het geluk kiezen ? !! Ongeacht wat anderen daar van zullen vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Lies-L zei:

@Kimmeke82

 

Zelf vond ik het ook spannend om het aan vriendinnen en collega’s te vertellen. Ik heb het uiteindelijk wel aardig wat mensen verteld en heb het bijv mijn vriend ook aan goede vrienden van hem laten vertellen. Dit besluit heb ik genomen omdat het toch een groot en belangrijk deel van mijn leven is en ik het ook lastig vond om erover te zwijgen. De reacties van mensen, ook mensen waar ik tegenop zag het te vertellen, zijn me eigenlijk allemaal mee gevallen! Misschien ligt het aan mijn omgeving, maar iedereen reageerde heel begripvol en ze vonden het juist heel stoer en knap dat ik de beslissing gemaakt had en zo voor mezelf heb durven kiezen. 

Ik ken jouw vrienden/familie natuurlijk niet,  dus ik wil ook geen uitspraken doen over wat zij zullen gaan zeggen. Maar, het is gewoon wel heel stoer dat we zo’n grote beslissing als deze durven nemen en zelf voor het geluk kiezen ? !! Ongeacht wat anderen daar van zullen vinden. 

Ja je hebt hier heel erg gelijk in... En ik ben er uiteindelijk zeker van dat vele mensen veel positiever gaan reageren dan ik zelf in mijn hoofd denk wat ze gaan zeggen. 

Ik heb het vorig weekend aan een vriendin verteld en die was mega enthousiast ? 

Maar ik wil ook wel de juiste moment vinden om het te vertellen... Soms weet ik niet goed hoe erover te beginnen tegen iem. Ook ben ik nog maar 1,5 week verder. Zoveel mensen heb ik dus nog niet gezien. Maar dankzij jullie reacties ben ik minder en minder bang om het te vertellen... ? Thx vr de steun... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja ik herinner me ook dat ik soms voorafgaand aan een gesprek zo zenuwachtig was en gedurende het gesprek ook omdat het steeds in mijn achterhoofd zat. Uiteindelijk flapte ik het er dan maar missen in een gesprek uit ? hahaha. Ja, heel begrijpelijk wel! 

Fijn dat je wat aan onze reacties hebt!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.