Ga naar inhoud

Imker : 28 oktober 2019 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

2 uur geleden, vithoufiore zei:

Hi meid, 

 

Hoe gaat ie? Begint nu echt dichtbij te komen he!   Stond onder de douche vanochtend en toen moest ik denken aan dat jij bijna aan de beurt bent en werd ik weer helemaal excited voor jou, ik weet dat het nu heel spannend is enzo maar het is oprecht een leuke ervaring om mee te maken. Ook de hele operatie dag! Lekker open minded en vrolijk in proberen te gaan, het is echt leuk! Gezellig de OK op wandelen, wat grapjes maken en lachen met de verpleegkundigen enzo daar, komt helemaal goed!

Aah, wat ontzettend lief!

Ik ga maandagochtend nog echt even uitgebreid lekker douchen, daarna kan het twee weken niet haha?

Op dit moment gaat het redelijk oké. Heb expres dit weekend niks gepland, dus lekker rustig aan doen en goed slapen! Vanmiddag nog met mijn hond naar het bos geweest en morgen ook nog eens, want daarna kan ik 6 weken niks met der. 

 

Mijn voedingskussen ook al binnen en mijn moeder verklaarde mij eerst voor gek, maar toen ze gister op de bank op dat ding lag was ze helemaal verkocht haha. Ben die dus denk ik kwijt na mijn herstel?

 

Vriendin van mij die mee gaat (mijn moeder durft niet over de snelweg te rijden en mijn vader is aan het werk),  is ook heel excited voor mij. Scheelt denk ik echt dat mijn omgeving er lekker makkelijk in is, dat mijn zenuwen nu weer een beetje onder bedwang zijn.

 

Ik probeer nu ook geen 'horror'verhalen of berichten te lezen van meiden die ontevreden zijn, zodat ik er inderdaad zo relaxt mogelijk in ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wow, veel gelijkenissen. Mijn moeder heeft exact dezelfde angst, bij mij is dus ook een vriendin meegegaan heen omdat m’n vriend moest werken. Ik had juist de dagen ervoor het lekker druk gepland met werk, zodat ik niet teveel ruimte had om te stressen haha. Inderdaad maandag lekker douchen, alles nog even scheren nu het nog kan. Lijkt me wel een uitdaging twee weken niet douchen joh! Ik mocht na 24h al maar durfde het niet eerder dan dag 3, en voelde me toen al zo vies ? ?.

 

Nou, lekker het weekend doorkomen, zoek vast wat leuke series uit om te bingewatchen en bestel een boek. Je gaat tijd teveel hebben haha. Oh en als je alleen woont: ga morgen eens na wat je zoal op een dag echt gebruikt, en zet dat op maximaal borsthoogte. De eerste dag/dagen kom je echt niet hoger dan dat. 
 

Ik tel met je mee tot maandag!!! :) :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, vithoufiore zei:

Haha wow, veel gelijkenissen. Mijn moeder heeft exact dezelfde angst, bij mij is dus ook een vriendin meegegaan heen omdat m’n vriend moest werken. Ik had juist de dagen ervoor het lekker druk gepland met werk, zodat ik niet teveel ruimte had om te stressen haha. Inderdaad maandag lekker douchen, alles nog even scheren nu het nog kan. Lijkt me wel een uitdaging twee weken niet douchen joh! Ik mocht na 24h al maar durfde het niet eerder dan dag 3, en voelde me toen al zo vies ? ?.

 

Nou, lekker het weekend doorkomen, zoek vast wat leuke series uit om te bingewatchen en bestel een boek. Je gaat tijd teveel hebben haha. Oh en als je alleen woont: ga morgen eens na wat je zoal op een dag echt gebruikt, en zet dat op maximaal borsthoogte. De eerste dag/dagen kom je echt niet hoger dan dat. 
 

Ik tel met je mee tot maandag!!!   

Ja, ik ben dus net begonnen met een nieuwe baan, dus ik dacht als ik dan ook nog een weekend vol plan, ben ik helemaal kapot. Dacht doe het maar even uit voorzorg wat rustiger aan. 

 

Ja... zie ik ook echt tegenop. Morgen nog even natte washandjes halen zodat mijn moeder mij tenminste een beetje kan opfrissen haha. Vind het vooral rot dat ik mijn haren dus niet kan wassen. Dat is na 3 dagen echt een hel denk ik.

 

Ik woon sinds een jaar weer thuis met mijn hond omdat het uitging met mijn vriend. Maar denk toch even goed wel handig om alles eens na te lopen inderdaad. Ouders zijn natuurlijk ook gewoon werken haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Imker zei:

Ja, ik ben dus net begonnen met een nieuwe baan, dus ik dacht als ik dan ook nog een weekend vol plan, ben ik helemaal kapot. Dacht doe het maar even uit voorzorg wat rustiger aan. 

 

Ja... zie ik ook echt tegenop. Morgen nog even natte washandjes halen zodat mijn moeder mij tenminste een beetje kan opfrissen haha. Vind het vooral rot dat ik mijn haren dus niet kan wassen. Dat is na 3 dagen echt een hel denk ik.

 

Ik woon sinds een jaar weer thuis met mijn hond omdat het uitging met mijn vriend. Maar denk toch even goed wel handig om alles eens na te lopen inderdaad. Ouders zijn natuurlijk ook gewoon werken haha!


Wat betreft je haren: ik was ze elke dag (slecht, ik weet het), en het is dus ook echt vet als ik het 1 dag niet doe. Ik liet alleen m’n vriend me douchen, dus toen hij maandags gewoon weer naar Maastricht ging (waar we wonen), en ik achterbleef bij mijn ouders, kon ik niet meer douchen haha. Ik ben uiteindelijk na 3 dagen niet douchen uit ellende naar de kapper in het dorp gegaan en heb ze m’n haar laten wassen ?. Misschien voor jou ook een optie? Het deed me geen pijn of iets, gewoon stil in die stoel liggen. Ik had gezegd dat ik was geopereerd aan mijn schouder bij de kapper dus dat ik daardoor niet kon douchen en moeilijk liep etc. 
 

Wel heel fijn hoor, je ouders erbij. Zeker met uit bed komen, bereid je voor: dat is vreselijk. Het doet niet perse pijn, maar je mag je armen niet gebruiken en je hebt sowieso minder kracht dus ik kreeg mezelf dat bed gewoon echt niet uit de eerste paar dagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, vithoufiore zei:


Wat betreft je haren: ik was ze elke dag (slecht, ik weet het), en het is dus ook echt vet als ik het 1 dag niet doe. Ik liet alleen m’n vriend me douchen, dus toen hij maandags gewoon weer naar Maastricht ging (waar we wonen), en ik achterbleef bij mijn ouders, kon ik niet meer douchen haha. Ik ben uiteindelijk na 3 dagen niet douchen uit ellende naar de kapper in het dorp gegaan en heb ze m’n haar laten wassen ?. Misschien voor jou ook een optie? Het deed me geen pijn of iets, gewoon stil in die stoel liggen. Ik had gezegd dat ik was geopereerd aan mijn schouder bij de kapper dus dat ik daardoor niet kon douchen en moeilijk liep etc. 
 

Wel heel fijn hoor, je ouders erbij. Zeker met uit bed komen, bereid je voor: dat is vreselijk. Het doet niet perse pijn, maar je mag je armen niet gebruiken en je hebt sowieso minder kracht dus ik kreeg mezelf dat bed gewoon echt niet uit de eerste paar dagen. 

Ja, ik zat daar ook al over na te denken. De kapster van mijn moeder te vragen. Al is het maar 1x in de week haha.

 

Ik hoop eerlijk gezegd dat ik een beetje mobiel ben omdat ik in dat voedingskussen ga/wil gaan slapen. Dan kan ik hopelijk goed genoeg omhoog. Mijn moeder kwam mij niet 's nachts uit bed halen als ik moet plassen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat voedingskussen is niet perse om jezelf uit bed te krijgen, in ieder geval mij help het daar precies 0,0 mee. Het is meer om je armen wat hoger te kunnen laten rusten en minder last van je nek te krijgen. Ik had echt zo'n portable rugsteun nodig (eerste dagen in elektrisch bed van mijn ouders gelegen, maar toen ik weer naar mijn eigen huis ging) om zelf uit bed te kunnen komen. Maar wie weet gaat het jou beter af, I hope so! :) Bij mij duurde het echt een week voor ik helemaal zelf uit bed kon (met hulp van rugsteun).

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, vithoufiore zei:

Dat voedingskussen is niet perse om jezelf uit bed te krijgen, in ieder geval mij help het daar precies 0,0 mee. Het is meer om je armen wat hoger te kunnen laten rusten en minder last van je nek te krijgen. Ik had echt zo'n portable rugsteun nodig (eerste dagen in elektrisch bed van mijn ouders gelegen, maar toen ik weer naar mijn eigen huis ging) om zelf uit bed te kunnen komen. Maar wie weet gaat het jou beter af, I hope so!  Bij mij duurde het echt een week voor ik helemaal zelf uit bed kon (met hulp van rugsteun).

Ja, ik heb een heel dik kussen en nog een ander kussen, waardoor ik redelijk recht op lig met mijn voedingskussen waardoor ik amper omhoog hoef te komen. En anders ga ik gewoon op de bank slapen?

 

Ik maakte al een grap dat we mij maar gewoon een luier aan moesten trekken als ze aan het werk zijn, dan hoef ik niet op te staan hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Imker zei:

Thanks Iedereen!! Super lief?

Heb echt verrassend goed geslapen, maar nu ik wakker ben, voel ik mij wel echt weer zenuwachtig.

 

nu snel douchen voor de laatste keer en dan gaan we! 


Ik zei het je!! Heel fijn :)  Wedden dat je als je er eenmaal bent en het gaat gebeuren ook rustiger bent dan je denkt? Succes girl!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik ga een poging doen mijn verslagje te typen. Via mijn telefoon dus sorry voor tikfouten.

 

gisteren om half 8 ging de wekker, opstaan, douchen en ontzettend honger hebben? maar ja, ik mocht niets, dus ik was jaloers op het broodje van mijn moeder.

 

Om half 9 stapte ik de auto in om mijn vriendin op te halen. Ik reed zelf heen naar Diest zodat zij op haar laptop kon werken. Rond kwart voor 10 waren we daar. Ik meldde mij bij de balie en moest de standaard formulieren ondertekenen en mocht daarna plaats nemen in de wachtkamer. Ik quote mijn vriendin: ‘De grizzlybeer in Imke is los jongens.

Komen me toch een geluiden uit dat kleine meisje” zoals ik al zei ik had honger?

Iets na 11 werd ik opgepikt door een super aardige verpleegster en nam ik afscheid van mijn vriendin. 

Hup de lift in, ontzettend zenuwachtig, maar ze stelde mij goed op mijn gemak.

ik mocht mij uitkleden, werden wat foto’s van mijn voorsituaties gemaakt en toen mocht ik een badjas, slippertjes en een hoofdkapje op. 

Vervolgens werd het infuus geprikt, ik voelde mij even een beetje licht, maar sinds 19 uur geen eten en 23 uur geen drinken meer, verklaarde een hoop. Daarna kwam verdonck het aftekenen en met mij doorbespreken. Hij gaf nogmaals aan dat ik 1cm verschil heb met mijn tepels en toen zei ik lekker nuchter: was niet noemenswaardig, toch? Plus als ik natuurlijke grote borsten had, was die cm er ook”??‍♀️

 

Vervolgens kwam de anesthesist nog met mij praten en grapjes maken en toen kwam een verpleegster mij weer halen voor de operatie. Zo ijskoud was het daar haha! 

Beetje lopen kletsen en tetteren met de anesthesist tot ik het eindelijk licht begon te voelen in mijn hoofd. Ik riep nog: ‘maak er wat moois van hé’ en weg was ik.

om half 12 had ik de operatie en om half 1 lag ik helder, wakker en met honger in bed? 

direct naar de wc geweest en wat water gehad. Dr. Verdonck en de anesthesist kwamen super vaak langs om te kijken hoe het met mij ging. Ik mocht helaas niet de boterhammen van de anesthesist. Uiteindelijk was het de anesthesist die zei dat ze mij maar gauw moesten laten gaan, ik was veel te wakker?

om half 2 stond ik met een dextro weer buiten en om kwart voor 5 had ik eindelijk iets te eten! Wat heb ik daar van genoten.

 

ik gok dat ik rond 19:00 opeens een bulldozer pijn krijg. Merk ook dat de zwelling door het verband en de borstband nergens heen kan, dus dat is wel een beetje vervelend. Leef op dit moment op paracetamol en ibuprofen, dankzij een mooi schema van @best_boobie. Ik heb nog zwaardere medicatie met tramadol, maar die wil ik eigenlijk niet nemen.

 

zolang ik niet te ver naar beneden zak in bed, kan ik prima zelf opstaan, maar anders gaat dat niet.

heb een verrassend goede nachtrust gehad! Nu dus nog steeds het bulldozer gevoel, maar heb ook alweer een half uur rondjes gelopen in huis haha.

 

zit nu ook met een koelpack op mijn borst, dat helpt wel echt!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, nou gisternacht was het echt afzien. Soow lag te huilen in bed van de pijn, dus ben gister toch maar aan de tramadol/paracetamol begonnen. Beste beslissing ooit want ben gisteravond buiten geweest om een ienje mienie rondje te lopen en heb echt heel goed geslapen.

alleen opstaan uit bed lukte ook, maar gaf een lichtelijk branderig gevoel en toen net mijn moeder mij uit bed haalde, was het alleen even stijf. 

 

Heb nu dus twee goede nachten en een slechte nacht gehad. Probeer wel zoveel mogelijk te lopen, want mijn buik is bijna net zo dik als mijn borsten in verband?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Imker zei:

Hahaha, nou gisternacht was het echt afzien. Soow lag te huilen in bed van de pijn, dus ben gister toch maar aan de tramadol/paracetamol begonnen. Beste beslissing ooit want ben gisteravond buiten geweest om een ienje mienie rondje te lopen en heb echt heel goed geslapen.

alleen opstaan uit bed lukte ook, maar gaf een lichtelijk branderig gevoel en toen net mijn moeder mij uit bed haalde, was het alleen even stijf. 

 

Heb nu dus twee goede nachten en een slechte nacht gehad. Probeer wel zoveel mogelijk te lopen, want mijn buik is bijna net zo dik als mijn borsten in verband?

Ahh haha, ja het is heftig. Ik heb de Tramadol meer dan een week geslikt! Ik had het echt nodig hoor... Ik hou totaal niet van medicatie maar in dit soort situaties moet je denk ik niet jezelf kwellen met meer pijn dan nodig is. Rust voor je lijf is ook veel waard na zo'n ingreep. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.