Ga naar inhoud

Es1234567 : 5 mei 2020 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Hierbij stel ik mij even voor ? Ik ben Es, 35 jaar en sinds deze week dit forum gevonden omdat ik me ben gaan verdiepen in een BV. Iets wat al heel lang in mijn hoofd zit... eigenlijk al sinds een tiener omdat mijn a cupje nooit meer werd. Heel frustrerend! Heel lang heb ik gedacht.. het is goed zoals het is! En probeerde ik het te accepteren voor mezelf. Maar die onzekerheid bleef maar. Naar de sauna? No way! Eigenlijk hartstikke zonde want ik zit alleen maar mezelf in de weg. Maar ook gedachtes als wat als mijn collega's het ineens zullen zien! Vind ik best wel lastig.

 

Nu toch maar eens de stap genomen om me er in te verdiepen. En toen vond ik dit forum. Echt heel blij mee! Al die ervaring van jullie geven me veel informatie. Maar ook het verdiepen in welke PC ik dan zou willen. Want er is zo veel! Mijn eerste gedachte ging naar de Bergman kliniek. Want het is een bekende naam! Dat moet vast betrouwbaar en goed zijn. Na een beetje research een consult aangevraagd voor PC van Engeland. Op 2 oktober mag ik daar naar toe!

 

Door dit forum viel mijn oog eigenlijk ook op Van Straten! Rechtstreeks via Heyendaal. Daar dan ook maar een afspraak gemaakt en daar kan ik terecht op 26 september. Ik ben zo benieuwd!! Wat gaan ze me adviseren? Hoeveel cc? Om een beetje beeld te krijgen. Ik ben 163 cm, 58 kilo en heb een maatje 36. Stiekem hoop ik op een mooie C ? Maar aangezien hier veel in cc's wordt gesproken weet ik niet echt waar ik op uit zal komen. Ben vooral heel benieuwd naar het advies. Met wat ik nu heb gelezen neig ik naar dual plane. Ik dacht altijd dat anatomisch het meest natuurlijk is maar als ik het nu zo hoor en lees nog best grote kans dat het rond gaat worden? Nouja, eerst maar eens kijken wat de PC gaan zeggen want zoals gezegd. Ik ben me net gaan verdiepen hier in en voel me nog echt een leek :-). Vind het stiekem ook wel heel spannend! Ik ben best een perfectionist en wil natuurlijk dat ze er heel mooi uit komen te zien! Dat vind ik wel eng... Probeer daarom ook veel foto's te bekijken met wat ik mooi vind. Maar ik heb het idee dat het ook gewoon heel erg van je eigen borst afhangt hoe het er uit komt te zien? En dat je niet echt tegen een PC kan zeggen: Ze moeten worden zoals op deze foto!

 

Ik hoop dat de keuzes voor Van Straten en Van Engeland een beetje goed zijn! Heb eventueel ook bij Nio geinformeerd maar die heeft pas plek vanaf december. Of vanaf oktober maar dan via vd Putten waarbij Nio ook even langs komt en uiteindelijk wel de operatie zelf kan uitvoeren. Overigens ook nog even Boerhave gekeken, maar niks gepland. Is dat wat?

 

In ieder geval leuk om me hier verder in te gaan verdiepen, en fijn dat ik jullie ervaringen en tips kan lezen! Mochten jullie tips voor mij hebben hoor ik het ook graag ?

 

Fijne zaterdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, welkom hier. Ja is een hele wereld zo waar je in terecht komt. Zelf mag ik nog geopereerd worden. Dr van Straten lees je idd veel goede berichten over. Zelf ga ik naar Blooming in Haarlem. Daar blijf je standaard een nachtje in ziekenhuis, dat vind ik zelf wel erg fijn. 

Succes met inlezen en ik zou zegen wacht eerst deze 2 consult af, kun je daarna altijd nog een 3e kiezen.

ik had wel voorbeeldplaatjes mee van wat ik mooi vind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, leuk dat je je gaat verdiepen in nieuwe borsten! 

Ik ben geholpen door dr Straten ruim 3 maanden geleden. 

Ben zeer tevreden en ze zijn heel mooi geworden. 

Zo mooi dat ze op de website en social media van de kliniek gebruikt gaan worden als voorbeeld voor andere dames. 

Mijn mapje is openbaar, dus je mag altijd een kijkje nemen. 

Ik heb 390 CC, high profile gehad, anatomisch.

Mijn voor foto's staan er ook...

Mijn advies is ... kijk eerst bij deze 2 klinieken en dan kijken of je een 3e wilt. 

Ik heb er ook 3 gehad, en Heyendael was de laatste en beste gevoel bij. 

Daar viel alles op z'n plek! 

Succes met je afspraken!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie! :)

 

Ik hou het inderdaad eerst maar even op deze 2 klinieken. Alhoewel ik wel wat twijfel over bergman omdat ik daar zo weinig over kan terug vinden! 

 

Straten geeft me al wel een goed gevoel met alles wat ik lees. En wat mooi geworden @Patries78! Dat is echt een heel mooi compliment :). Het ziet er heel natuurlijk uit! 

 

Ben ook wel benieuwd naar de hersteltijd. Ik lees dames die binnen een week al veel kunnen en dames die echt weken nodig hebben.

 

Is de cupmaat eigenlijk goed te bepalen adhv het aantal cc's wat je krijgt?! 

 

Fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Es1234567 

ik ben in februari in de bergmankliniek geopereerd. Wel door een andere arts, dokter Koopmann. Zelf ben ik goed te spreken over beide. Ontvangst in de kliniek is fijn, en de verpleegsters en artsen stellen je op gemak. Enige is alleen dat Bergmankliniek meerdere filialen heeft en de borstvergrotingen alleen in Hilversum opereren. Ik kom uit Den Haag en de rit was voor mij goed te doen na de operatie. 

Succes met alle beslissingen.

liefs MenM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie @MenM! Goed om te horen dat je hier een goede ervaring mee hebt! Waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Zodra ik weet wat ze mij gaan adviseren (26-09 Heyendaal en 02-10 Bergman) laat ik het weten!

 

Waar ik nog wel even zoekende naar ben is dat ik dacht dat ik eerder voor rond zou gaan, maar als ik op de website van Heyendaal kijk dan vind ik juist de foto's anatomisch mooier. Oh oh! Hier op dit forum vind ik juist weer vooral de ronde mooier die ik tegen kom.... keuzestress ?

 

En heeft iemand misschien ook ervaring met de Mentor Xtra of de Mentor Cohesive I of II ? Wat het verschil hier tussen is? Volgens mij is de Xtra extra rond? Maar wat zegt de II of II dan? En is het verstandig om voor extra nazorg te kiezen, 3 of 5 jaar?

 

Sorry allemaal vragen die in mij opkomen nu ik op onderzoek uit ben! Ik hoop dat iemand hier wat over kan vertellen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Es1234567 zei:

Bedankt voor je reactie @MenM! Goed om te horen dat je hier een goede ervaring mee hebt! Waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Zodra ik weet wat ze mij gaan adviseren (26-09 Heyendaal en 02-10 Bergman) laat ik het weten!

 

Waar ik nog wel even zoekende naar ben is dat ik dacht dat ik eerder voor rond zou gaan, maar als ik op de website van Heyendaal kijk dan vind ik juist de foto's anatomisch mooier. Oh oh! Hier op dit forum vind ik juist weer vooral de ronde mooier die ik tegen kom.... keuzestress ?

 

En heeft iemand misschien ook ervaring met de Mentor Xtra of de Mentor Cohesive I of II ? Wat het verschil hier tussen is? Volgens mij is de Xtra extra rond? Maar wat zegt de II of II dan? En is het verstandig om voor extra nazorg te kiezen, 3 of 5 jaar?

 

Sorry allemaal vragen die in mij opkomen nu ik op onderzoek uit ben! Ik hoop dat iemand hier wat over kan vertellen ?

 

Ik heb de mentor. 300cc en 325 cc. Cohesive 1. De verschillen kan ik je niet vertellen tussen de mentor Xtra en de andere. Alleen dat cohesive 1 gladde protheses zijn en zachter dan de twee. De cohesive 2 heeft een lichte textuur volgens mij... Dr Koopmann plaatst graag de gladde, maar ik weet niet welke voorkeur dr van England heeft natuurlijk. Ikzelf wilde zo zacht mogelijk, dus kwam mij goed uit dat het de 1 werd. 

Ik heb zelf geen nazorg, de laatste controle was na drie maanden. Je kan natuurlijk wel altijd contact opnemen als er iets is.

mijn protheses zijn rond, maar wel dual plane geplaatst. Daardoor vallen ze heel natuurlijk bij mij. Geen ronde schijven, maar net als een natuurlijke borst zijn ze. En dan zonder hang op mijn leeftijd? 

Nogmaals ik ben er heel blij mee. Doe goed je eigen onderzoek, en luister vooral naar je eigen gevoel. En bij welke arts je het prettigst voelt.

succes! 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste consult gehad! Dat was wel even wennen hoor. Ik vond het er vooral heel gek uitzien... 

 

Eerste pas sessie was iets van 270 dacht ik, die vond ik echt te klein. Toen 300 en 350 gepast. 350 vond ik nog best fors, maar vooral omdat het er zo gek uitzag voor mijn gevoel! Uiteindelijk is het advies Mentor memory gel xtra high profile geworden waarbij ik kan kiezen tussen 325, 340 of 365. Omdat de 350 wat groot voelden en 300 te klein neig ik nu heel erg naar de 340. 

 

Is er iemand die ervaring heeft met deze prothesen? Ben benieuwd! :)

 

En volgende week dan een consult bij bergman kliniek!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi !

 

ik heb sinds afgelopen dinsdag 370 cc met de mentor die je benoemt.

Er is nu nog niet veel van te zeggen maar vind mijn boobs nu al best mooi. Sinds gister staan ze ook niet meer zo gek strak van vocht . 

Ik heb in ieder geval tot nu toe goede ervaringen met de mentor en Heyendael .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Jellie, wat spannend! Is alles goed gegaan? Van welke voor situatie kwam je af? ?

En waar hoopte jij op uit te komen (ook al worden cupmaten niet gegarandeerd, wat was jouw beeld daarbij)?

 

Ik kom nu van een a cupje en wil graag op een mooie volle c uitkomen (voor het zicht)!

 

@Marlies84, ik ben afgelopen week geweest bij Bergman en zal de update hieronder even zetten!

 

Het gesprek met de PC van Engeland was echt super fijn, ze gaf een hele duidelijke uitleg en ik voelde me direct prettig bij haar. Het advies daar schrok ik wel een beetje van. Vooraf aangegeven dat ik graag op een mooie c wil uitkomen. Eerste passessie vond ik te klein, daarna zag het er goed uit. Toen zijn we verder gegaan met de 3d scan en hoorde ik dat ik een 250 cc had gepast! Ik snapte er helemaal niks van omdat dit zoveel kleiner klinkt dan 325 of 340 cc. Daarnaast heeft ze de high profile niet genoemd, het ging om de zachte ronde variant van Mentor. Ik weet het type helaas niet, ga ik nog wel even opvragen. Uiteindelijk met de 3d scan heb ik wel doorgevraagd en heeft ze op mijn verzoek de maten 350 cc mentor rond zachte variant ingevoerd en omdat ik er naar vroeg een 300 cc mentor rond high profile. Eerlijk gezegd vind ik de verschillen heel moeilijk te zien op de 3d scan. Ik heb er wel even 2 dagen heel erg over gepiekerd. Niet wetende hoe nu verder omdat het advies zo uit elkaar lag (voor mijn gevoel). Ook zelfs wel even slecht van geslapen die eerste avond, was helemaal van slag ?

 

Bij Heyendaal hoorde ik overigens dat 160cc 1 cupmaat is dus obv daarvan heb ik inmiddels wel bedacht dat ik er minimaal 320 cc in wil. Dan wordt de vraag dus 325 of 340 cc obv advies Heyendaal. En ik ben er ook over uit dat het rond en dual plane gezet gaat worden. Het enige waar ik nog over twijfel is nu de memory gel xtra high profile of toch een zachtere variant (juist omdat Bergman daar niks over zei). Dus ben heel benieuwd naar dames die hier wel of niet bewust een keuze voor hebben gemaakt en waarom! ?

 

Kortom, Bergman heel fijn consult gehad! Schrok alleen dus wel van het aantal lage cc's en vraag me daarom af of deze PC misschien wat conservatiever is? Alhoewel ik het verschil op de 3d scan dus weer nauwelijks zie wat het dan weer lastig maakt. Want misschien is het verschil ook maar minimaal! Daarom ook de hulp gekregen van Best_Boobie die me wat meer informatie geeft via een prive bericht (super fijn). 

 

Maar ik denk dat ik voor nu uit ga van de stelregel 160 cc is 1 cupmaat en ik wil er iig 2 omhoog (mijn voorsituatie is ook niet bijster veel te noemen dus daar kan het ook niet aan liggen).

 

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit is mijn ervaring zo ver!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Es1234567 Ja daar heb ik zeker veel aan! Ik ging er allemaal veel onbevangener in, maar ik zie wel dat ik zeker even moet gaan uitzoeken hoe of wat. Ik heb volgende week een afspraak bij Bergman staan. Ben benieuwd met welke arts en of ze ook wat terughoudender zijn. Ik ga nu ook nog naar Boerhaave. Velthuis had geen plek in de enige week dat ik kan, helaas...

Ben benieuwd naar je keuze!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is goed gegaan . De pleisters zijn eraf en ik moet nu tot aan eind deze maand een band dragen.

 

Ik kwam van een lege hangende B/c cup af en die cup kreeg ik door alles goed omhoog te doen. 

Ik heb nu een lift gehad en 370 cc erin en kom nu uit op grote e cup zo. De rechterborst is al aardig in vorm en qua omvang valt het echt mee de linkerborst  is nog wat groter en daar zit nog wat vocht in. 

Ik heb de xtra high profile erin 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is goed gegaan . De pleisters zijn eraf en ik moet nu tot aan eind deze maand een band dragen.

 

Ik kwam van een lege hangende B/c cup af en die cup kreeg ik door alles goed omhoog te doen. 

Ik heb nu een lift gehad en 370 cc erin en kom nu uit op grote e cup zo. De rechterborst is al aardig in vorm en qua omvang valt het echt mee de linkerborst  is nog wat groter en daar zit nog wat vocht in. 

Ik heb de xtra high profile erin 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi, 

Ik ben 27 september geholpen bij Bergmanclinics, drs. Van Dam. Super aardig, erg kundig en weet wat ze doet. Bergmanclinics is vooral van de meest natuurlijke look, daarom zullen ze kwa cc zelf niet gauw hoger gaan zitten. Uiteraard blijft de keus altijd van jou. Ik ben super tevreden over bergmanclinics, de art, de verpleegkundige, tijdens opname, de nazorg. Ik ben 1.69 en 64 kilo, 375cc dual plane geplaatst mentor middel high profile cohesive 1. Dat is de zachte variant dan de 2 om zo de natuurlijke look te behouden, want dat vond ik erg belangrijk. Kijk gerust in mijn fotoalbum, die is openbaar. Succes met je keuze. Het is belangrijk dat het goed voelt. Groetjes Kim 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
55 minuten geleden, Es1234567 zei:

Hoi Kim, nog bedankt voor je reactie! Ik heb je ook even gevolgd de afgelopen periode. Wat wordt het resultaat mooi hé! ? super leuk om te zien!

Hey!!! 

Leuk dat je mij gevolgd hebt. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. De littekens zijn bijna niet meer te zien. Mijn borsten voelen heel zacht en soepel. Je raakt snel gewend aan het formaat. Toen ik bh's ging passen, kreeg ik te horen dat ik nu maat 80E heb en schrok best, maar als ik mijn eigen borsten zie vind ik ze absoluut niet groot, ze hadden van mij nog wel wat groter mogen zijn, hahahha 

 

Hoe is het met jou? En je keuzes voor kliniek en maat etc.. Ben erg benieuwd..

Groetjes Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

80E!! Haha dat klinkt als nogal wat ? kun je daar een beetje leuke bh's in vinden? Dat is iets wat ik me echt afvraag met de maten die ik hier op het forum hoor langskomen! Is een tripje naar de hunkemoller dan nog leuk bijv?! ? maar het resultaat is mooi hoor! Fijn dat je er zo blij mee bent! 

 

En leuk dat je het vraagt! Ik wilde dat als volgende berichtje typen maar er kwam wat tussendoor ?

 

Hierbij alsnog! Want ik ben er inmiddels uit wat het gaat worden... En ik heb vandaag de afspraak gemaakt! Spannend ?

 

Woensdag 8 april krijg ik dan eindelijk mijn BV!! Ik heb uiteindelijk gekozen voor van Straten / Heyendael. Ik zie daar gewoon zoveel mooie resultaten van langskomen op dit forum en zijn advies komt denk ik het beste in de buurt wat ik uiteindelijk wil bereiken. Het wordt mentor high profile Xtra memory gel (thpx type). Zijn advies is 325 of 340cc. Ze worden allebei besteld maar ik neig naar de 340 cc. ?

 

Spannend!!! Het feit dat ik de afspraak nu definitief heb gemaakt voelt al als een volgende stap. Ik kan haast niet wachten, alhoewel als de datum straks dichterbij komt zal ik het vast nog spannender gaan vinden en er misschien een beetje tegen op zien?! Ik moet me binnenkort maar even goed gaan verdiepen in voorzorg en al dat soort dingen! 

 

@best_boobie wil jij mijn topic verplaatsen nu de datum bekend is? Alvast bedankt! Ook voor al je informatie via privé berichten. Die hebben me enorm geholpen!! ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Es1234567 zei:

Nog even samengevat:

 

- Woensdag 8 april bij Straten / Heyendael.

- Mentor memorygel xtra high profile (type thpx).

- 325 of 340 cc.

- dual plane geplaatst.

Heerlijk dit, ik houd van overzichtelijkheid :45: 
Ik lach je dus niet uit, maar ik kan hier wel echt lekker om lachen omdat ik het zelf had kunnen schrijven :45: 

Zal je topictitel aanpassen :43: 

Lekker aftellen nu! 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik zit niet meer zoveel op dit forum; maar ik heb op 10 juli de Mentor Xtra 340 cc gekregen, via kliniek Heyendaal.

Ik kon kiezen tussen 340 of 365cc, ik heb op de dag zelf van Straten laten kiezen.

Als je in mijn album wilt kijken hoor ik het wel.

Ik ga jou volgen?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, best_boobie zei:

Heerlijk dit, ik houd van overzichtelijkheid :45: 
Ik lach je dus niet uit, maar ik kan hier wel echt lekker om lachen omdat ik het zelf had kunnen schrijven :45: 

Zal je topictitel aanpassen :43: 

Lekker aftellen nu! 

xxx BB

 

 

Haha ? ik denk dat gestructureerd ergens vooraan in mijn woordenboek staat ?? 

 

Hihi dankjewel voor het aanpassen!! ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.