Ga naar inhoud

iBabsx : 4 november 2019 : Dr. Donders : Kliniek Veldhoven


Aanbevolen berichten

2 hours ago, Ibabsx said:


Dankjewel! ? hahaha ja dat geloof ik direct!

Is ook een hele ervaring he! 
 

hoe gaat het zo met jou?

Het is zeker een hele happening! Eerste paar dagen zijn het meest vervelend, maar vanaf dag4 merkte ik dat het al beter ging. Heb steeds minder pijnmedicatie nodig en ben ook niet meer zo enorm opgezwollen ??

Heb er echt nog geen seconde spijt van gehad!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

1 uur geleden, Es1234567 zei:

Inderdaad! Dat spookt ook een beetje door mijn hoofd. Wat ik hier ook regelmatig lees is dat sommigen achteraf toch iets groter hadden gewild! 

 

Wat ik wel heel lastig vind is dat ik wat verschillende adviezen heb gehad. Ik heb 3 consulten gehad waarbij advies varieert van 250 cc (bergman), 295 cc moderate plus tmpx  (velthuis), 325 of 340 cc (heyendael). En alleen bij heyendael dan de Xtra high profile (thpx type). Volgens mij is dat dezelfde als die jij hebt?! En stiekem neig ik dan dus naar het grootste advies nu. Maar daarvan denk ik dan ook wel weer.. Wordt het niet te groot! En zeker omdat het de Xtra high profile is?! Dus heb heel blij dat ik even met jou kan meekijken! 

 

Ben er wel zeker van dat ik rond wil en dual plane geplaatst. 

 

Ik ben zelf 163, weeg 58 kilo. Omtrek is 75 cm. En borst breedte zat dacht ik rond 11,5 maar dat weet ik niet meer zeker. Ik heb nu maar een klein a cupje en zou graag op een mooie volle c willen uitkomen ?

Ohhh dat zijn wel hele uiteenlopende adviezen! Mij is gezegd dat je per 150cc ongeveer 1 cupmaat omhoog zal gaan. 
Ik ben iets groter dan jou en mijn borst is 12 cm breed. Belangrijk bij mij was dus dat de prothese niet breder werd dan die 12 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik lig in bed!

 

De zenuwen zijn er al een beetje maar ik probeer er nog niet te veel aan te denken.

Morgen om 08.00u mag ik nog een beschuitje met jam en een glas water/ thee drinken en dan moet ik nuchter blijven!

 

Ik ben heel excited en heb er zin in!

Ben ook benieuwd of ik drains krijg of niet? Waar ligt dat aan? Sommige krijgen dat wel, andere niet?

 

Ik zal morgen na de operatie nog posten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve meiden,

 

Nou mijn boobies zitten erin!! Ik ben super blij!

 

Ik moest me om 13:30u melden en werd ongeveer een kwartiertje later al meegenomen. Vervolgens mocht ik me omkleden, de warme sokken aan doen en kreeg ik een badjas aan. Vervolgens liep ik naar de uitslaapkamer en werd het infuus aangebracht.

Daarna kwam de anesthesist om wat zaken door te spreken en vervolgens ook de chirurg om me af te tekenen en de laatste vragen kon stellen.

Kreeg ik drains? Werden m’n borsten dichter bij elkaar gezet? Wil hij mijn tepelpiercing er onder narcose opnieuw inzetten?

Ik werd fijn gerust gesteld en ook de verpleegsters waren super aardig.

 

Daar werd ik meegenomen naar de operatie kamer; daar stonden maar liefst 5/6 man me op te wachten. Ik mocht gaan liggen en er werd nog een checklist gedaan, maar toen voelde ik me al versuffen.

Ik zei nog even dat ze er maar wat moois van moesten maken en dat ze lief voor me moesten zijn en weg was ik.

 

Eenmaal (half) wakker had ik veel pijn en wilde ik eigenlijk nog niet wakker worden. Ik was nog niet helemaal op de wereld en was me er eigenlijk niet bewust dat ik nu mijn borstjes had! Ik kreeg morfine toegediend en had het enorm koud. Via een spiegel werden mijn nieuwe vriendinnen aan mij voorgesteld. Wauw! Super mooi! Ik was er meteen heel erg blij mee! Ze waren mooi rond en stonden mooi prominent naar voren ??. Niet te groot niet te klein, perfect!

 

De morfine begon te werken en ik had wat gedronken. Eten wilde ik niet want ondanks dat ik de hele dag niks had gegeten had ik geen honger. Ik heb toen 2 dextro’s gegeten. Na het plassen ben ik weer opnieuw in slaap gevallen en toen was het tijd om te gaan. Eenmaal opgestaan werd ik ineens heel erg misselijk en heb ik flink over moeten geven... zijn er meer dames die zo’n reactie hadden?

Anyway, ik moest nog maar even blijven en kreeg weer een middeltje tegen de misselijkheid.

Ik denk ongeveer een halfuurtje later hebben we nogmaals een poging gewaagd om mij aan te kleden, deze keer wel met succes!

 

In de auto terug naar huis (35 min) voelde ik me erg suf en moe, durfde ik niet te gaan slapen omdat ik bang was voor de misselijkheid die dan wellicht terug zou komen. Eenmaal thuis heb ik nog 2 paracetamols en nog een andere pijnstiller ingenomen (weet de naam ff niet meer?)

 

Ik lig nu in bed met twee kussens achter tegen mijn rug. Denk dat ik ongeveer op een hoek van 30* graden lig; naar mijn gevoel redelijk plat maar het voelt goed. Ook kan ik zelf omhoog komen; dit is ook wel fijn, anders voel ik me wel heel erg hulpeloos haha!

 

Ook ga ik zo proberen wat te eten, in de hoop dat ik het binnen hou allemaal.

Ik ben nu echt al ontzettend blij met mijn boobies! Dat maakt veel goed.

Ik voel niet zo zeer dat er spanning op mijn hele borst (huid) staat, maar wel dat mijn borstspier flink geleden heeft (en nog natuurlijk). Ook voel ik heel veel druk op mijn borstbeen. Deze zal ook wel gekneusd zijn.

Ik heb ook gewoon gevoel in de onderkant en de zijkant van mijn borsten. Links is de zwelling erger dan rechts.

 

Over 2 dagen mogen de grote witte pleisters van het litteken af en mag ik ook weer douchen. 

 

Ik ben in ieder geval helemaal happy de peppie met mijn boobies! Misschien praat ik morgen wel anders haha gezien de dag daarna bij de meeste pijnlijker is.

Ik heb in ieder geval genoeg paracetamol, naproxen, maagbeschermers, morfine smelttabletten en pilletjes tegen de misselijkheid meegekregen.

 

Zie hieronder alvast het resultaat nog in de kliniek met de bh aan

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tiffsklein zei:

Heee meid, wat goed om te horen dat het goed gegaan is en wat fijn dat het resultaat je al bevalt! 
 

Voor nu gewoon lekker je rust pakken en een goede medicijnspiegel opbouwen, dan komt het helemaal goed! 

Heeee jaaa dankjewel!

Ik moet inderdaad mijn rust pakken. Merk dat ik toch al graag weer vanalles wil gaan doen; hoewel het natuurlijk wel fijn is gewoon zelf omhoog te kunnen komen, zelf te kunnen plassen, eten etc etc.

 

Heb jij gewoon plat geslapen of rechtop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Ibabsx zei:

Heeee jaaa dankjewel!

Ik moet inderdaad mijn rust pakken. Merk dat ik toch al graag weer vanalles wil gaan doen; hoewel het natuurlijk wel fijn is gewoon zelf omhoog te kunnen komen, zelf te kunnen plassen, eten etc etc.

 

Heb jij gewoon plat geslapen of rechtop?


Schuin, met drie kussens in m’n rug, een kussen onder m’n benen en soms nog wat voor m’n armen haha ? maar pak echt je rust goed hoor! Niet te snel dingen willen. Nu werkt de morfine en de narcose nog. Maar morgen zul je wel merken dat je gewoon rustig wilt blijven liggen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi! 

Inmiddels 2 volle dagen PO. Ik ben veel aan het rusten en ben ook erg moe.

Vandaag heb ik voor het eerst een wandeling buiten gemaakt. Hierna ook meteen als een blok in slaap gevallen haha!

Qua pijn is het wel te doen, zolang je maar niet te veel doet.
Straks mag de grote pleister van de hechting af en mag ik ook weer douchen.

Zaterdag ga ik naar de kapper zodat daar mijn haren gewassen kunnen worden.

 

Ik heb veel problemen met naar de wc gaan door de medicatie. Hebben meerdere hier last van (gehad)? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Ibabsx, fijn dat het qua pijn wel te doen is! Hopelijk wordt je snel weer wat fitter! En slim van de kapper zeg ;) hoe ervaar je de BV nu?! Lijkt me echt zo onwerkelijk!

 

@Kim1979 volgens mij heb ik bij jou ook gelezen dat je de eerste dagen een erg opgeblazen gevoel had en niet makkelijk naar het toilet kon?? Sorry als ik het verkeerd heb onthouden en je hier dus onterecht aan koppel ?? maar als het klopt dan heb jij misschien wel wat tips voor ibabsx?! ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan sinds gister weer normaal eten en ben eindelijk van mijn opgeblazen gevoel af!

duurde bij mij dus 1,5 week. Maar het ging weer goed, toen ik stopte met de tramadol en de ibuprofen.

mijn wcgebruik is daardoor weer normaal.

ligt aan de narcose en de medicijnen, komt vanzelf weer goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Es1234567 zei:

Hoi @Ibabsx, fijn dat het qua pijn wel te doen is! Hopelijk wordt je snel weer wat fitter! En slim van de kapper zeg  hoe ervaar je de BV nu?! Lijkt me echt zo onwerkelijk!

 

@Kim1979 volgens mij heb ik bij jou ook gelezen dat je de eerste dagen een erg opgeblazen gevoel had en niet makkelijk naar het toilet kon?? Sorry als ik het verkeerd heb onthouden en je hier dus onterecht aan koppel ?? maar als het klopt dan heb jij misschien wel wat tips voor ibabsx?! ?

 

Heeee!

 

Tja hoe ervaar ik het..? Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik gewoon borsten heb! Ik betrap mezelf er ook op dat ik ze af en toe even vast pak haha! Ze zijn natuurlijk nog hard, maar goed ik droeg voorheen altijd van die harde push up bh’s; dus hiermee vergeleken voelt dit nu al

zachter en warmer en lekkerder natuurlijk haha! 
Qua pijn valt het me niet tegen. Ik had me gewoon ingesteld op de ergste pijn ever en dan valt het misschien zelfs wel mee? Ik zit natuurlijk wel gewoon met de pijnstillers en schroom niet om die gewoon in te nemen. Vanaf morgen ga ik afbouwen.

 

So far ben ik al super blij en zeker met het feit dat ik weet dat het vanaf nu elke dag nog mooier gaat worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Imker zei:

Ik kan sinds gister weer normaal eten en ben eindelijk van mijn opgeblazen gevoel af!

duurde bij mij dus 1,5 week. Maar het ging weer goed, toen ik stopte met de tramadol en de ibuprofen.

mijn wcgebruik is daardoor weer normaal.

ligt aan de narcose en de medicijnen, komt vanzelf weer goed!

@Imker normaal eten?? Kon je dat direct niet na de operatie? Ik eet wel gewoon wat ik normaal ook zou eten, wel iets gezonder en veel vezels natuurlijk. Ik wil na morgen af gaan bouwen met de pijnstilling, dus kan ik hopelijk weer gewoon normaal naar de wc ja haha.

hoe gaat het zo met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, tiffsklein zei:

Ik heb ook last gehad van opstopping... heb toen drie van die zakjes laxeermiddel gehad, gekocht bij de kruidvat. Uiteindelijk werkte het? en lekker veel vezels eten! Havermout, bonen.

@tiffsklein ohhhhh gelukkig dan ben ik niet de enige haha! Heb hier ook al laxeertabletten liggen maar wil er nog even mee wachten. Hoe gaat het nu met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 dagen PO,

 

Ik heb zojuist even wat foto’s gemaakt en deze in mijn album gezet. Ik ben al redelijk blij met het resultaat, ondanks dat de nog hard en gezwollen zijn en te hoog zitten haha.

 

Vannacht heb ik ook al platter geslapen, nog op nog maar 1 kussen + voedingskussen. Vandaag voel ik me al wat beter, minder pijn en fitter.

Nog steeds veel rusten, slapen en netflixen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ibabsx zei:

@Imker normaal eten?? Kon je dat direct niet na de operatie? Ik eet wel gewoon wat ik normaal ook zou eten, wel iets gezonder en veel vezels natuurlijk. Ik wil na morgen af gaan bouwen met de pijnstilling, dus kan ik hopelijk weer gewoon normaal naar de wc ja haha.

hoe gaat het zo met jou?

Ik eet gewoon heel veel  en door dat opgeblazen gevoel zat ik zo snel vol dat ik opeens normale porties at.?

Nu eet ik weer gewoon ‘normaal’ voor mijn doen. 

 

Met mij gaat het goed! Morgen gaat het verband eraf en zie ik ze voor het eerst en mag ik eindelijk een bh aan. Denk dat dat echt een verademing is. 

 

Mijn rechterborst staat alleen iets meer gespannen, maar met koelen is ie weer wat geslonken. 

 

Maak elke dag twee rondjes buiten en hier en daar wat uitstapjes, maandag begint het gewone leven weer dus ik vind het wel fijn dat het zo goed gaat?

 

Goed dat je morgen al gaat beginnen met afbouwen! Dan ben je hopelijk begin tweede week pijnstiller vrij. Dat deed mij echt zoveel goed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Ibabsx zei:

@tiffsklein ohhhhh gelukkig dan ben ik niet de enige haha! Heb hier ook al laxeertabletten liggen maar wil er nog even mee wachten. Hoe gaat het nu met je?


ah, ja uiteindelijk begint het echt wel weer te werken allemaal! Zo’n narcose heeft toch gewoon echt wel effect op je lichaam!

 

Met mij gaat het beter en het wondje lijkt eindelijk dicht te gaan. Durf niet echt hoop te hebben maar ik ben er al veel minder mee bezig en dat geeft echt rust!

 

Je borsten zien er goed uit hoor! Gaat denk ik echt prachtig zijn als ze gezakt zijn? 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Imker zei:

Ik eet gewoon heel veel  en door dat opgeblazen gevoel zat ik zo snel vol dat ik opeens normale porties at.?

Nu eet ik weer gewoon ‘normaal’ voor mijn doen. 

 

Met mij gaat het goed! Morgen gaat het verband eraf en zie ik ze voor het eerst en mag ik eindelijk een bh aan. Denk dat dat echt een verademing is. 

 

Mijn rechterborst staat alleen iets meer gespannen, maar met koelen is ie weer wat geslonken. 

 

Maak elke dag twee rondjes buiten en hier en daar wat uitstapjes, maandag begint het gewone leven weer dus ik vind het wel fijn dat het zo goed gaat?

 

Goed dat je morgen al gaat beginnen met afbouwen! Dan ben je hopelijk begin tweede week pijnstiller vrij. Dat deed mij echt zoveel goed! 

Jeetje zit jij nog helemaal in het verband? En je hebt dus ook nog niet kunnen spieken? ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Ibabsx zei:

Jeetje zit jij nog helemaal in het verband? En je hebt dus ook nog niet kunnen spieken? ?

Aan de boven kant heb ik kunnen kijken. Daar zie ik een maximizer bh spleetje?

maar ik heb verder geen idee.

 

moet ook zeggen dat vandaag pas het nieuwsgierige kwam (en ook de angst dat ze misschien niet mooi zijn), daarvoor was ik vooral met de pijn bezig en het jeukende verband?

 

zou ik trouwens mee mogen kijken in je album? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Imker zei:

Aan de boven kant heb ik kunnen kijken. Daar zie ik een maximizer bh spleetje?

maar ik heb verder geen idee.

 

moet ook zeggen dat vandaag pas het nieuwsgierige kwam (en ook de angst dat ze misschien niet mooi zijn), daarvoor was ik vooral met de pijn bezig en het jeukende verband?

 

zou ik trouwens mee mogen kijken in je album? 

Ohhhhh nou spannend hoor! Ben benieuwd wat je er van gaat vinden! En hè bah lijkt me inderdaad wel vervelend zo’n jeukend verband. Bij mij zeiden ze dat de bh als een verband diende.

 

Volgens mij staat mijn album op openbaar dus zou je mee kunnen kijken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Vandaag 1 week PO. Ik zal vandaag nog even een fotootje schieten?.

 

Ik merk echt dat de zwelling is verminderd en dat de borstspier meer opgerekt is. Het is al een stuk zachter geworden en heb ook minder pijn aan de bovenkant van de borst waar ik vooral de eerste dagen veel last had. Aan het einde van de week leek de pijn zich te verplaatsen naar de onderkant van mijn borst en bij de hechtingen. 
Gister kreeg ik ineens een enorme pijnscheut in mijn rechterborst en die is vervolgens heel de dag roodgloeiend geweest. Daar ga ik vandaag toch even voor bellen.

 

Ik rust veel maar merk dat ik bij sommige dingen al te koppig ben en toch zelf mijn jas, sokken en schoenen aan wil doen etc.

 

Ook kan ik niet wachten om eindelijk weer op mijn zij te slapen... dat rugslapen is echt helemaal verschrikkelijk en ben helemaal uitgelegen pfffff Kan m’n draai (geen draai dus) niet meer vinden haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn 14-dagen PO controle gehad.

De pleisters zijn verwijderd. Aan één kant was het knoopje van de hechting zelfs al opgelost en alles zag er heel goed en rustig uit. Gelukkig! Tevens was ik bang dat ik een borstband moest dragen; dit heb ik bij meerdere dames op het forum gelezen. Gelukkig hoefde dit niet haha! Hoor er alleen maar negatieve verhalen over dat het geen pretje is...

 

Morgen begin ik weer met werken! Autorijden ging oké vandaag, enkel met schakelen naar de 1 en 2 een onprettig gevoel ?

 

Het formaat borsten went zooooooo snel pffff... Moet mezelf steeds aan mijn voorsituatie herinneren om te weten waar ik vanaf kom ?

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.