Ga naar inhoud

Huid steeds rood??


Aanbevolen berichten

Dames,

 

Wie kan mij helpen aan antwoorden?

Aanstaande maandag ben ik 6 weken po.

Merk eigenlijk altijd wel dat mn huid wat gevoelig is en strak staat. ( duhhh)

En vooral savonds voelt het wat gloeiender/branderiger.    

En dit neemt eigenlijk alleen maar toe... mn borsthuid en er omheen was steeds ook rood dan maar dan was t smorgens weg.

Nu merk ik vanochtenddus dat het nog steeds rood is en echt wel behoorlijk rood.

Heb fotos gemaakt alleen de roodheid valt daar erg op weg.   Het is in het echt vurig rood.  Beetje of de rode kleur alsof t zonverbrand is zeg maar.  

Heb verder geen pijn in de borsten ofzo... maar wat ik al zij, de huid is gevoelig en dan rood.   De huid voelt ook niet warm.

 

Herkent iemand dit?

kan dit misschien met huidspanning/rekken te maken te hebben?

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie... jij weet alles hahah????

Of misschien doordat ik van tubulaire borsten af kom en t rekken bij mij langer duurt?  Of dat t nu pas wat gaat beginnen eindelijk... aangezien ik vorige week pas ineens een echte verandering had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weg is t weer.....  snap er niks van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me je onrust voorstellen. Wat ik zelf zou doen in jouw situatie? Wat jij ook al doet, kijken of er geen koorts is en dat is er niet. Geen pijn dat is ook prima. En dan is t weer weg... Goed toch? Laat je niet leiden door angst, heb wat meer vertrouwen. Je bent zelf je eigen graadte meter.  Niemand is hetzelfde en reageert hetzelfde. Het ene lichaam is het andere niet. Ik denk dat je lijf langzaam aan het wennen is en jij daar zo op reageert, althans de huid aldaar. En je kunt altijd informeren waar je behandeld bent., mocht je ongerust blijven. Groetjes van Truus ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, MW1986 zei:

@best_boobie... jij weet alles hahah????

Of misschien doordat ik van tubulaire borsten af kom en t rekken bij mij langer duurt?  Of dat t nu pas wat gaat beginnen eindelijk... aangezien ik vorige week pas ineens een echte verandering had?

Stuur me ff in pb een foto van de onderkant van je borsten, dus ook je littekens. Ff kijken hoe het daar uitziet. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Truus zei:

Kan me je onrust voorstellen. Wat ik zelf zou doen in jouw situatie? Wat jij ook al doet, kijken of er geen koorts is en dat is er niet. Geen pijn dat is ook prima. En dan is t weer weg... Goed toch? Laat je niet leiden door angst, heb wat meer vertrouwen. Je bent zelf je eigen graadte meter.  Niemand is hetzelfde en reageert hetzelfde. Het ene lichaam is het andere niet. Ik denk dat je lijf langzaam aan het wennen is en jij daar zo op reageert, althans de huid aldaar. En je kunt altijd informeren waar je behandeld bent., mocht je ongerust blijven. Groetjes van Truus ?

Hoi Truus

 

Ik maak mij ook geen zorgen hoor.

Juist omdat ik geen koorts of pijn heb

Maar vroeg mij af wat het kon zijn...omdat ik het gewoon zo gek vind.

Het gevoelige huid begint savonds en smorgens direct na t opstaan lichtjes rood en kort erna is alles weer rustig...maar zoals vanmorgen hield t dus langer aan.  

Nu is er inmiddels helemaal niks meer te zien?

Maar Ik lig nog steeds op mn rug snachts.   Kan half op mn zij maar niet te lang.

 Dus voornamelijk rug liggen en dan staat mijn huid strak om de protheses...  

Mn borsten staan ook echt recht overeind en zijn hard.  Heel onnatuurlijk nog?.

Enige wat ik mij kan bedenken is dat de huid indd dan reageert door die spanning de hele nacht ofzo? 

Snachts hersteld je lichaam zich ook toch?

  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op mijn ervaring afga na mijn eerste BV heel lang geleden, weet ik 1 ding zeker. Het duurt een jaar voordat alles echt gesetteld is en je je nieuwe boobs als lichaams eigen ervaart. Zo heeft het bij mij gewerkt. Heel lang steken gehad, dan voelde ik weer dit, dan weer dat en ook wel eens pijn. Ook wat je schrijft over die spanning ook dat herkende ik. Ook de vorm werd vanzelf steeds natuurlijker en alle jaren erna heb ik ervan genoten. Totdat het tijd was voor n wissel. Tuurlijk herstelt je lichaam t s nachts. Maar vergeet ook niet dat het de laatste tijd ontzettend warm is en niet bepaald bevorderlijk voor het vochtgehalte in ons lichaam. Zeker na een operatie.... Jong en oud ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

 

Ik had/heb dat ook. Mijn huid is extreem gevoelig en was steeds lichtrood. Niemand viel het op, behalve mezelf.

 

Ik smeerde olie tegen de striemen en voor het soepel houden van de borsten.

 

Nu ik niks smeer, merk ik dat mijn huid meer tot rust komt en minder rood is.

 

Soms heb ik er nog wel last van. De eerste 6 weken continu en geleidelijk aan werd dit minder. Ook zag/zie je de aders bij mij veel beter. Maar het wordt steeds minder. Misschien het rekken van de huid?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Truus zei:

Als ik op mijn ervaring afga na mijn eerste BV heel lang geleden, weet ik 1 ding zeker. Het duurt een jaar voordat alles echt gesetteld is en je je nieuwe boobs als lichaams eigen ervaart. Zo heeft het bij mij gewerkt. Heel lang steken gehad, dan voelde ik weer dit, dan weer dat en ook wel eens pijn. Ook wat je schrijft over die spanning ook dat herkende ik. Ook de vorm werd vanzelf steeds natuurlijker en alle jaren erna heb ik ervan genoten. Totdat het tijd was voor n wissel. Tuurlijk herstelt je lichaam t s nachts. Maar vergeet ook niet dat het de laatste tijd ontzettend warm is en niet bepaald bevorderlijk voor het vochtgehalte in ons lichaam. Zeker na een operatie.... Jong en oud ......

Ohh echt een jaar?

nou dat zal bij mij wel langer zijn dan, ik kom van tubulaire borst afwijking, en in dit hele (onzekere) proces moet ik dubbel zoveel geduld hebben.  

Het eindresultaat kan zelfs al een jaar duren.   

He

Maar ik dacht dat het eigen voelen sneller gebeurde.  

Ik heb anatomische protheses, en dacht gelezen te hebben dat die zowieso wat overeind blijvrn staan als je plat licht..?? 

Zal wel al anders voelen als alles eenmaal wat zachter is. 

Ik moet zeggen dat ik weinig last heb verder van mn borsten.  

T voelde snel al rustig van binnen.

Heb voornamelijk last van beurse gevoelens aan de buitenzijdes van mn borsten waar je bh band op zit.  Maar 

mijn borstplooien zijn verlaagd,  en daar schijnt dat gevoel vandaan te komen.  De eerste 3 weken  en vooral de eerste 2 had ik daar echt felle pijn.  

En nu dus wat beurs steeds en vooral halverwege de dag.  

En ook gespannen borsten dan.   Als ik thuis ben van werken dan gaat gelijk de bh uit en alles lekker los.    

Dan trekt t allemaal weer bij gelukkig.

Ja en die huid waar ik hier over schrijf hhaha.  Maar dat is echt wel t enige eigenlijk...

Maar goed ben morgen 6 weken po, voor mijn gevoel al best ver, maar medisch gezien nog een groentje natuurlijk.   Dus heb nog ff  een poosje te gaan waarin ik nog van alles kan gaan voelen?

 

Hoelang heb je plezier gehad van je eerste borstvergroting??

En met de wissel veel

veranderd qua cc, prothese en plaatsing?

 

?

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Rowie zei:

Hey!

 

Ik had/heb dat ook. Mijn huid is extreem gevoelig en was steeds lichtrood. Niemand viel het op, behalve mezelf.

 

Ik smeerde olie tegen de striemen en voor het soepel houden van de borsten.

 

Nu ik niks smeer, merk ik dat mijn huid meer tot rust komt en minder rood is.

 

Soms heb ik er nog wel last van. De eerste 6 weken continu en geleidelijk aan werd dit minder. Ook zag/zie je de aders bij mij veel beter. Maar het wordt steeds minder. Misschien het rekken van de huid?

 

 

Ohh, maar was het bij jou ook alleen smorgens dan zo rood en gevoelig?

Ik heb verder echt geen pijn ofzo.

Merk trouwens ook dat mn huid langs mn borsten ook wat jeukerig is en soms wat droog. 

Dus ik kan mij echt niks anders bedenken als dat de huid echt werkt.  

Ik smeer trouwens olie.  Vitamine E olie van de tuinen.

Ik masseer elke dag mijn littekens ermee, 5 min per kant en vervolgens smeer ik

mijn volledige borsten ermee in.

Dit doe ik einde van de middag altijd, en savonds voor ik naar bed ga, dan douche ik altijd.  

En dan smeer ik dermatix op de littekens.  (Huid moet schoon en vetvrij zijn) 

Dus die olie blijft niet de hele nacht zitten aangezien ik afdouche.

Als ik lig plat staat het ook heel strak.. laat staan dus de hele nacht?.  Dus ja rekken..?

Ik zie ook mijn aders meer.

Hoelang po ben jij?

 

?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, MW1986 zei:

Ohh, maar was het bij jou ook alleen smorgens dan zo rood en gevoelig?

Ik heb verder echt geen pijn ofzo.

Merk trouwens ook dat mn huid langs mn borsten ook wat jeukerig is en soms wat droog. 

Dus ik kan mij echt niks anders bedenken als dat de huid echt werkt.  

Ik smeer trouwens olie.  Vitamine E olie van de tuinen.

Ik masseer elke dag mijn littekens ermee, 5 min per kant en vervolgens smeer ik

mijn volledige borsten ermee in.

Dit doe ik einde van de middag altijd, en savonds voor ik naar bed ga, dan douche ik altijd.  

En dan smeer ik dermatix op de littekens.  (Huid moet schoon en vetvrij zijn) 

Dus die olie blijft niet de hele nacht zitten aangezien ik afdouche.

Als ik lig plat staat het ook heel strak.. laat staan dus de hele nacht?.  Dus ja rekken..?

Ik zie ook mijn aders meer.

Hoelang po ben jij?

 

?

 

 

Ja dat gevoelige had ik ook vooral in de ochtend! Het rode eigenlijk de hele dag door. Ook bultjes en jeuk. 

Nu ben ik 13 weken PO en heb ik bijna nergens meer last van. Merk dat alles steeds soepeler wordt ?

 

Ik smeerde ook olie, en dat ging bij mij dus heel erg irriteren. Daar werd het bij mij roder van!

 

Nu smeer ik alleen littekencreme en nu is mijn huid veel beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, MW1986 zei:

Ohh echt een jaar?

nou dat zal bij mij wel langer zijn dan, ik kom van tubulaire borst afwijking, en in dit hele (onzekere) proces moet ik dubbel zoveel geduld hebben.  

Het eindresultaat kan zelfs al een jaar duren.   

He

Maar ik dacht dat het eigen voelen sneller gebeurde.  

Ik heb anatomische protheses, en dacht gelezen te hebben dat die zowieso wat overeind blijvrn staan als je plat licht..?? 

Zal wel al anders voelen als alles eenmaal wat zachter is. 

Ik moet zeggen dat ik weinig last heb verder van mn borsten.  

T voelde snel al rustig van binnen.

Heb voornamelijk last van beurse gevoelens aan de buitenzijdes van mn borsten waar je bh band op zit.  Maar 

mijn borstplooien zijn verlaagd,  en daar schijnt dat gevoel vandaan te komen.  De eerste 3 weken  en vooral de eerste 2 had ik daar echt felle pijn.  

En nu dus wat beurs steeds en vooral halverwege de dag.  

En ook gespannen borsten dan.   Als ik thuis ben van werken dan gaat gelijk de bh uit en alles lekker los.    

Dan trekt t allemaal weer bij gelukkig.

Ja en die huid waar ik hier over schrijf hhaha.  Maar dat is echt wel t enige eigenlijk...

Maar goed ben morgen 6 weken po, voor mijn gevoel al best ver, maar medisch gezien nog een groentje natuurlijk.   Dus heb nog ff  een poosje te gaan waarin ik nog van alles kan gaan voelen?

 

Hoelang heb je plezier gehad van je eerste borstvergroting??

En met de wissel veel

veranderd qua cc, prothese en plaatsing?

 

?

 

 

Hoi @MW1986

Van mijn 1e BV heb ik 19 jaar (Op 40 jarige leeftijd)  plezier gehad, totdat ik een knobbel voelde en tijdens dat onderzoek naar boven kwam dat de prothese aan het lekken was. De knobbel was goed en het lekken was een zoutwateroplossing. Dus geen siliconen. Gezien mijn leeftijd werd het inderdaad tijd voor vernieuwen. Maar Boerhaave kliniek gaf elke keer als antwoord, zolang ik geen klachten had konden ze blijven zitten. Nu dus niet meer. Ben inmiddels 1 week PO vandaag en het gaat fantastisch. Wat een verschil met de eerste keer. Geen drains, geen intapen. Meteen een speciale bh aan, na 3 dagen geen pijnmedicatie meer. En ook geen pijn. Vandaag voor het eerst naar buiten geweest ergens iets eten. Echt zooooo n verschil. De vorige BV was 260 cc deze BV 380 CC de Motiva ergonomics. Bij de eerste had ik monobloc. Maar als je ouder wordt of vermagerd zag dat er dan niet meer uit..... Deze BV heeft de juiste cc omdat bij zwaardere implantaten ik deze onder de spier had moeten plaatsen en een lift had moeten toepassen. Nou daar had ik geen zin in. Ben nu tevreden en hoop dat ook voor jou alles geneest zoals ik dat tot nu toe ook bij mij doet. Maar ik ben er nog niet en pas wel mijn leefwijze aan in deze conditie. En dat lukt wel tot nu toe. En ik zei een jaar, tja de eerste keer heeft het echt zo lang geduurd voordat alle steekjes, prikkeltjes en rare gevoelens definitief waren verdwenen en ik niet meer merkte dat ik ze had. Voor zover en sterkte en heeeeeeeeeeeel veel geluk 

Groetjes van Truus ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2019 om 16:13, Rowie zei:

Ja dat gevoelige had ik ook vooral in de ochtend! Het rode eigenlijk de hele dag door. Ook bultjes en jeuk. 

Nu ben ik 13 weken PO en heb ik bijna nergens meer last van. Merk dat alles steeds soepeler wordt ?

 

Ik smeerde ook olie, en dat ging bij mij dus heel erg irriteren. Daar werd het bij mij roder van!

 

Nu smeer ik alleen littekencreme en nu is mijn huid veel beter!

Oohh nee dat heb ik dus weer niet.

Maar denk zowieso niet dat de roodheid door de olie komt bij mij aangezien ik kort erna ook douche.   En smeer er niks meer erop na het douchen.  

Alleen littekengel op de littekens.

Blijft toch iets geks he dat ieder lichaam zich zo anders hersteld.  

En in geval van borsten dat die zich gewoon allebei apart van elkaar herstellen...  

13 weken po, al op eind controle geweest? Ben je tevreden met het resultaat??

Heb je ook dual plane? Zoja, kan jij al echt op je zij slapen?

 

?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-9-2019 om 17:22, Truus zei:

 

Wauw 19 jaar!

Ze hadden hun taak dus goed volbracht?

 

Fijn dat het goed met je gaat en dat ze maar weer lang plezier mogen geven?

Dankjewel voor je lieve woorden.

 

??

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2019 om 19:08, MW1986 zei:

Oohh nee dat heb ik dus weer niet.

Maar denk zowieso niet dat de roodheid door de olie komt bij mij aangezien ik kort erna ook douche.   En smeer er niks meer erop na het douchen.  

Alleen littekengel op de littekens.

Blijft toch iets geks he dat ieder lichaam zich zo anders hersteld.  

En in geval van borsten dat die zich gewoon allebei apart van elkaar herstellen...  

13 weken po, al op eind controle geweest? Ben je tevreden met het resultaat??

Heb je ook dual plane? Zoja, kan jij al echt op je zij slapen?

 

?

 

Ik denk dat de huid aan het werken/herstellen is. Het wordt toch opgerekt na zo'n operatie. Ik heb er nu al veel minder last van dan in het begin! 

Vrijdag heb ik mijn eind controle ? ik ben er heel erg blij mee! Ik heb dual plane en kon vanaf week 6 op mijn zij liggen. Op mijn buik liggen vind ik niet fijn. Dat voelt heel erg raar.

 

Hoe ervaar jij het? Nog pijntjes en ongemakjes?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Rowie zei:

Ik denk dat de huid aan het werken/herstellen is. Het wordt toch opgerekt na zo'n operatie. Ik heb er nu al veel minder last van dan in het begin! 

Vrijdag heb ik mijn eind controle ? ik ben er heel erg blij mee! Ik heb dual plane en kon vanaf week 6 op mijn zij liggen. Op mijn buik liggen vind ik niet fijn. Dat voelt heel erg raar.

 

Hoe ervaar jij het? Nog pijntjes en ongemakjes?

 

Kon je dan gewoon echt normaal

op je zij liggen zoals voor de operatie?

Ik lig echt niet lekker hoor... en dan bedoel ik met mijn arm.  Voelt heel vervelend als ik die op mijn borst laat leunen.   Moet echt een kussen voor mij hebben om hem daar op te laten leunen.  En dan is t maar voor korte duur. 

Op mijn buik liggen moet ik echt niet aan denken hahaha.   Nou ben ik zowieso

al geen buikligger dus dat scheelt.

 

Ik ben nu 6+2 po en alles voelt eigenlijk best rustig.  Al een poos. 

Die huid die werkt dan...  en gespannen borsten zo af entoe. 

Verder nu ik weer echt strek ervaar ik een soort van stijfeid in mn borstspieren en langs mn oksel.   

En merk met bepalde bewegingen dat het gek voelt.  Zoals met afzetten als je de van de bank komt ofzo... of iets weg drukken. Voelt gek en best eng ofzo.  

Ik denk dat ik het als eng ervaar omdat het al die tijd niet gemogen heeft en nu dus ineens wel en je dus van alles voelt. 

Ben net een zonnebankje gaan pakken. 

6 weken geleden voor t laatst.  1 dagje voor mn operatie. 

Lekker geklier met handdoek over mn borsten en littekens? steeds angst voor weg schuiven en vast blijven houden.  Niet echt ontspannen.  

Bedacht mij net pas dat ik beter gewoon een bh aan had kunnen houden en voor de extra safety iets over mn littekens nog heen leggen. 

Maar ja achteraf he...

Dus al met al lijd ik weer mn gewone leventje.  

Merk wel dat ik veel met mn borsten bezig ben.  Teveel eigenlijk.  Kan er de hele dag over praten en mee bezig zijn.    Zal de nieuwigheid nog zijn denk ik.  

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, MW1986 zei:

Kon je dan gewoon echt normaal

op je zij liggen zoals voor de operatie?

Ik lig echt niet lekker hoor... en dan bedoel ik met mijn arm.  Voelt heel vervelend als ik die op mijn borst laat leunen.   Moet echt een kussen voor mij hebben om hem daar op te laten leunen.  En dan is t maar voor korte duur. 

Op mijn buik liggen moet ik echt niet aan denken hahaha.   Nou ben ik zowieso

al geen buikligger dus dat scheelt.

 

Ik ben nu 6+2 po en alles voelt eigenlijk best rustig.  Al een poos. 

Die huid die werkt dan...  en gespannen borsten zo af entoe. 

Verder nu ik weer echt strek ervaar ik een soort van stijfeid in mn borstspieren en langs mn oksel.   

En merk met bepalde bewegingen dat het gek voelt.  Zoals met afzetten als je de van de bank komt ofzo... of iets weg drukken. Voelt gek en best eng ofzo.  

Ik denk dat ik het als eng ervaar omdat het al die tijd niet gemogen heeft en nu dus ineens wel en je dus van alles voelt. 

Ben net een zonnebankje gaan pakken. 

6 weken geleden voor t laatst.  1 dagje voor mn operatie. 

Lekker geklier met handdoek over mn borsten en littekens? steeds angst voor weg schuiven en vast blijven houden.  Niet echt ontspannen.  

Bedacht mij net pas dat ik beter gewoon een bh aan had kunnen houden en voor de extra safety iets over mn littekens nog heen leggen. 

Maar ja achteraf he...

Dus al met al lijd ik weer mn gewone leventje.  

Merk wel dat ik veel met mn borsten bezig ben.  Teveel eigenlijk.  Kan er de hele dag over praten en mee bezig zijn.    Zal de nieuwigheid nog zijn denk ik.  

 

Ja in het begin voelde het heel erg onwennig. Nu kan ik echt weer normaal op mijn zij liggen, net zoals voor de operatie. Ik was dus wel echt een buikslaper, maar dat ligt enorm raar.

 

Ik ben nu 13 weken en mijn huid is nu wel rustig. Tenzij ik veel gesport en gezweet heb, dan is het wat rood. Maar dat heb ik dan over mijn hele lichaam.

 

Dat gespannen gevoel heb ik niet meer, maar dat heeft wel echt een hele tijd geduurd.

 

Ik sport zo'n 4 a 5x per week en dit gaat ook super goed. Springen etc. vind ik dan wel weer vervelend voelen, omdat alles dan heen en weer schud ? verder kan ik alles weer(bouw het wel rustig op)

 

Ik herken wel wat je zegt, ik heb dat ook een hele tijd gehad. Extreem voorzichtig en alles voelde raar en eng. Nu is dat al veel minder gelukkig. Ze worden ook steeds zachter, dus dat scheelt ook wel.

 

En zonnebanken heb ik nog niet gedaan, vind dit best nog spannend met de littekens en de borsten. Toch bang dat het verbrandt ofzo.. maar met een bh aan heb je denk ik wel een goede bescherming.

 

Ook ik ben nog steeds veel met mijn borsten bezig, ook omdat ik er zo blij en trots op ben. Bij iedere spiegel even kijken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.