Ga naar inhoud

Havermout : 10 december 2019 : Dr. Bruekers : Diakonessenhuis


Aanbevolen berichten

Hi allemaal!

Al een lange tijd heb ik interesse in een borstvergroting. Ik ben nu 24, zit qua financiën steady & goed en heb er de tijd voor. Dus, ik ben mij afgelopen maanden wat serieuzer gaan oriënteren.

 

Ongeveer 4 jaar geleden begonnen mijn borsten enorm te veranderen als gevolg van wisseling van anticonceptie (denk ik?). Mijn gewicht is nog steeds hetzelfde, maar ik ging van een volle D cup naar een A-cupje. Helaas is dit nooit meer helemaal ''rechtgetrokken'' en ik heb al die tijd het gevoel gehad dat ik in het verkeerde lichaam zit. Maar ik vind mijn borsten niet lelijk, ik ben eigenlijk best wel trots op de vorm! Dat weerhield mij tot op heden ook om er serieus iets mee te doen. Ik ben 1.70 meter en weeg ongeveer 63 kilo.

 

Na 2 pc's gesproken te hebben, had ik bij de 3e het gevoel ''dit is de pc voor mij''. Ze waren allemaal kundig hoor, maar het geruststellende gevoel was er bij hem gewoon sterk. Nu loop ik bij dr. Bruekers in het Diakonessehuis.

 

Ik twijfel tussen de keuzes hybride borstvergroting en lipofilling.

Lipofilling omdat het ''klaar'' is na één of twee keer en het daarnaast natuurlijk is. Nadeel daarvan is dat ik 1) weinig vet heb, 2) de uitkomst onzeker is en 3) mijn borsten /lichaam zodanig ''strak'' zijn dat een tweede ronde niet veel resultaat zal geven. 

Het laatste is een argument voor waarom ik voor hybride open sta. Ik ben nog niet helemaal gerustgesteld over de veiligheid van siliconen, maar geloof ook niet dat het perse levensbedreigend is en bij iedereen voor klachten zorgt. Het interessante is dat de hybride voor mij kan betekenen dat het verschil tussen mijn twee borsten (door verschil in borstkas) rechtgetrokken kan worden, ik het resultaat kan behalen wat ik misschien wil en dat ik later de ''gecreëerde ruimte'' op kan vullen met lipofilling. 

 

Na vorige consult ging ik richting de 275cc, waarvan ongeveer 150cc siliconen. Ik heb best wel een smalle taille en wil liever geen grote borsten, dat past niet bij mij. Een volle C cup vind ik voldoende :-). Ik vond het resultaat van alleen lipofilling eigenlijk óók heel mooi. Nu was dit een eerste consult, ik heb nu voor volgende week vrijdag een passessie aangevraagd zodat ik wat beter stil kan staan bij welke grootte ik wil. Op basis daarvan wil ik de procedure kiezen.

 

Nu is het dus nog even afwachten tot volgende week vrijdag! Ik vind het erg spannend, maar heb er enorm veel zin in. Bij de hybride zou het bij mij trouwens gaan om ronde Mentor protheses, ik twijfel zelf nog of ik dan voor of achter de spier wil. Omdat dr Bruekers mijn borst dan ''kan shapen'' zal voor de spier geen onnatuurlijk resultaat geven. Ik sport graag, doe zeker 3x per week aan krachttraining en ben crossfit/bodypump fan. Zijn er sporters die kunnen vertellen hoe ze dit ervaren voor of achter de spier?

 

Liefs!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst 16 jaar voor de spier gehad en nu ruim 10 maanden dual plane en met beide methodes kan ik heel goed uit de voeten als het op het sporten aankomt.

Ik doe fitness, circuit training, squash af en toe een flinke partij en belast mijn borstspieren gewoon zonder vreemde sensaties of pijntjes.

Wel heb ik na de dual plane plaatsing mijn fysio therapeut erbij betrokken omdat ik het sporten op een verantwoordde manier wilde opbouwen, ik denk dat een hele goede zet was.

 

Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-8-2019 om 22:47, Nog even wachten zei:

Welkom @Havermout

Leuk te lezen dat je hybride overweegt. Zelf heb ik genoeg vet en dus zal bij mij het ook in overleg inn met de pc of het hybride of een normale borstvergroting wordt. 

Succes nog met wachten tot volgende week vrijdag. Ik ga as dinsdag op consult. 

 

dankjewel, wat leuk om te lezen! Hoe is het bij jou gegaan? Is er al meer duidelijk geworden voor je? :) ik heb er enorm zin in en kijk er echt naar uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-8-2019 om 15:03, Sjuul zei:

Eerst 16 jaar voor de spier gehad en nu ruim 10 maanden dual plane en met beide methodes kan ik heel goed uit de voeten als het op het sporten aankomt.

Ik doe fitness, circuit training, squash af en toe een flinke partij en belast mijn borstspieren gewoon zonder vreemde sensaties of pijntjes.

Wel heb ik na de dual plane plaatsing mijn fysio therapeut erbij betrokken omdat ik het sporten op een verantwoordde manier wilde opbouwen, ik denk dat een hele goede zet was.

 

Sjuul

 

Oooh dat klinkt wel heel goed zeg! Dankjewel voor je reactie! Ik zit er echt in dubio over, waarom in mijn spier laten snijden als het niet nodig is? Ik zie de voor en nadelen nog niet heel duidelijk denk ik. ach, eerst maar eens kijken wat ik uberhaupt wil a.s. vrijdag 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, wordt een reguliere vergroting, nou ja niet helemaal regulier omdat ik mild tubulaire borsten heb. Maar niet hybride, puur en alleen een prothese. Operatie na mijn wintersportvakantie. Omdat ik een brede borstkas heb zal het de motiva ergonomix full worden in 550 of 625 cc. Klinkt mega, maar moet ook wel wat opgevuld worden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Hi, wordt een reguliere vergroting, nou ja niet helemaal regulier omdat ik mild tubulaire borsten heb. Maar niet hybride, puur en alleen een prothese. Operatie na mijn wintersportvakantie. Omdat ik een brede borstkas heb zal het de motiva ergonomix full worden in 550 of 625 cc. Klinkt mega, maar moet ook wel wat opgevuld worden 

 

Spannend, dan kun je beginnen met de voorpret en het aftellen nu.

Lekker nadenken over de mooie nieuwe bh’s die je in de toekomst gaat kopen en alvast snuffelen op websites en in lingerie winkels.

 

Geniet ervan, en veel plezier met de voorpret.

 

Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allemaal! Hier even een update.

Ik ben gisteren wezen passen. Ik ga voor de hybride; ik wil een vergroting van ongeveer 250/275/300 cc totaal. Onduidelijke cc prothese ivm niet weten hoeveel vet hij kan oogsten en wat dan aangevuld moet worden met prothese, maar ongeveer een volle c/ nette D als uitkomst. Uitganspunt is zo veel mogelijk vet ?

 

Als ik boven de spier wilde gaan, zou ik voor een anatomische prothese moeten gaan omdat het anders te onnatuurlijk zou worden (ook met lipofilling).

Op de een of andere manier gaat mijn voorkeur uit naar rond. Ik ben een beetje huiverig voor het ''draaieffect'' en het feit dat ze 'rechtop blijven staan als je ligt'. Verder dat ze iets minder natuurlijk meebewegen. Klopt dat? Zijn er dames die mij meer over hun ervaring met anatomisch kunnen vertellen?

 

Mijn voorkeur gaat stiekem wel uit naar boven de spier, maarja, voor rond zal ik echt onder moeten gaan.. 

Ergens denk ik: alles voor het mooie resultaat toch? Het zal ''maar'' een kleine prothese worden, dus ik hoop dat de pijn dan ook te doen is.

 

Toch begin ik stiekem weer te twijfelen.. 

Anyway, maandag heb ik de pre-op check en dan ga ik ingepland worden ? Spannend!! Ik hoop echt in december te kunnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Havermout zei:

Hi allemaal! Hier even een update.

Ik ben gisteren wezen passen. Ik ga voor de hybride; ik wil een vergroting van ongeveer 250/275/300 cc totaal. Onduidelijke cc prothese ivm niet weten hoeveel vet hij kan oogsten en wat dan aangevuld moet worden met prothese, maar ongeveer een volle c/ nette D als uitkomst. Uitganspunt is zo veel mogelijk vet ?

 

Als ik boven de spier wilde gaan, zou ik voor een anatomische prothese moeten gaan omdat het anders te onnatuurlijk zou worden (ook met lipofilling).

Op de een of andere manier gaat mijn voorkeur uit naar rond. Ik ben een beetje huiverig voor het ''draaieffect'' en het feit dat ze 'rechtop blijven staan als je ligt'. Verder dat ze iets minder natuurlijk meebewegen. Klopt dat? Zijn er dames die mij meer over hun ervaring met anatomisch kunnen vertellen?

 

Mijn voorkeur gaat stiekem wel uit naar boven de spier, maarja, voor rond zal ik echt onder moeten gaan.. 

Ergens denk ik: alles voor het mooie resultaat toch? Het zal ''maar'' een kleine prothese worden, dus ik hoop dat de pijn dan ook te doen is.

 

Toch begin ik stiekem weer te twijfelen.. 

Anyway, maandag heb ik de pre-op check en dan ga ik ingepland worden ? Spannend!! Ik hoop echt in december te kunnen!

Ik heb de ergonomische prothese van motiva voor de spier. Deze zitten tussen rond an anatomisch in. Vormen mee met je beweging. Dus als je staat meer druppel en als je ligt bijv meer rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel voor jullie reacties! @Forensica Dat klinkt ook wel erg goed. Bij mij werken ze alleen met Mentor. Heb mij eigenlijk nog niet verdiept in de verschillen, aangezien hij sowieso alleen met Mentor werkt. 

Ik heb de pc toch nog maar een mail gestuurd met een paar vragen.. Misschien ga ik toch wisselen naar anatomisch op de spier. Af en toe voel ik mij zo'n twijfelkont hahah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ik heb zojuist een telefonisch consult gehad en toch mijn prothese omgewisseld naar anatomisch op de spier.

Ik twijfel zó enorm over de maat. Heb nu 225 cc en 255 cc laten bestellen i.p.v. 195 cc en 225cc. Uitgaande van dat er ongeveer 100 cc blijft zitten van lipofilling, vind ik dit denk ik een mooie maat.

Zo lastig! Nu twijfel ik wéér over of het dan niet te groot wordt ?

@best_boobie, heb jij advies over hoe hiermee om te gaan? ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-9-2019 om 16:36, Havermout zei:

Oké ik heb zojuist een telefonisch consult gehad en toch mijn prothese omgewisseld naar anatomisch op de spier.

Ik twijfel zó enorm over de maat. Heb nu 225 cc en 255 cc laten bestellen i.p.v. 195 cc en 225cc. Uitgaande van dat er ongeveer 100 cc blijft zitten van lipofilling, vind ik dit denk ik een mooie maat.

Zo lastig! Nu twijfel ik wéér over of het dan niet te groot wordt ?

@best_boobie, heb jij advies over hoe hiermee om te gaan? ? 

Zou je me deze vraag in pb willen stellen? En dan ook even je postuur erbij vermelden, en het merk en profile van de prothesen Dan kijk ik eens na welke maten de prothesen hebben....
Qua lipofilling weet ik niet precies wat het resultaat zal zijn, maar kan wel kijken hoe het met de prothesen zit :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-9-2019 om 08:59, Havermout zei:

Dankjulliewel voor jullie reacties! @Forensica Dat klinkt ook wel erg goed. Bij mij werken ze alleen met Mentor. Heb mij eigenlijk nog niet verdiept in de verschillen, aangezien hij sowieso alleen met Mentor werkt. 

Ik heb de pc toch nog maar een mail gestuurd met een paar vragen.. Misschien ga ik toch wisselen naar anatomisch op de spier. Af en toe voel ik mij zo'n twijfelkont hahah!

Dat twijfelen is heel normaal. Hebben we allemaal gehad en daarna zelfs nog. Beter een keer teveel bellen Dan een keer te weinog! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 6-11-2019 om 10:02, Havermout zei:

Jeeeh ik heb een datum gekregen! 10 december it is :-). Ik wil toch nog vlak voor de operatie een keer passen denk ik!

Hey meid

Gefeliciteerd met je datum! Ik heb je topictitel even aangepast en je verhuisd naar de operatieverslagen. Je kunt dan dit topic blijven gebruiken, ook ná je operatie, zodat alles handig en overzichtelijk bij elkaar staat :35: 

Heel veel succes nog met aftellen!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dankjewel @best_boobie! Ik heb vandaag voor het laatst gepast. Dat is maar goed ook, want ik ga twee verschillende maten krijgen ivm mijn aan een kant bolle ribbenkast (maar wel zelfde hoeveelheid borstweefsel). 190cc en 240 volgens mij! of 250.. Anyway, heel blij mee want het was mooi symmetrisch daardoor. Nu voorbereiden! Ik slik in ieder geval al vitamine C en ben nu op zoek naar kleding (bh en broekje) voor na de operatie. Drukkleding is volgens mijn pc niet verplicht, maar een corrigerende legging of dergelijke zal wel prettig zijn..

 

Iemand ervaring met bhs van femitique?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi allemaal! Nu ook een update vanuit mij, aangezien ik veel gehad heb aan het forum zal ik mijn steentjebijdragen :-).

 

Gisteren ben ik geopereerd en het verliep allemaal hartstikke prima eigenlijk. Ik vond het wel spannend, maar was er erg relaxed onder. Voordat ik naar huis mocht was ik nog een beetje misselijk van de narcose en heb ik gespuugd, dat luchtte eigenlijk wel op.

 

Vannacht heb ik heel goed geslapen. Ik heb mezelf al een tijd geleden aangeleerd om op mijn rug te slapen dus dat ging prima. Vanmorgen werd ik wakker met nauwelijks pijn, maar nam wel voor de zekerheid alvast de eerste paracetamol..

 

Ondertussen is er al wat meer vocht in mijn borst gelopen. Ook beginnen mijn benen blauw te kleuren van de liposuctie. 

Mijn benen voelen erg stijf, alsof ik enorm hard gesport heb. Mijn borst is een klein beetje rood en voelt gespannen aan door al het vocht. Ik probeer het rustig aan te doen en wacht het allemaal maar even af.. so far so good dus! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2019 om 15:32, Havermout zei:

Hi allemaal! Nu ook een update vanuit mij, aangezien ik veel gehad heb aan het forum zal ik mijn steentjebijdragen :-).

 

Gisteren ben ik geopereerd en het verliep allemaal hartstikke prima eigenlijk. Ik vond het wel spannend, maar was er erg relaxed onder. Voordat ik naar huis mocht was ik nog een beetje misselijk van de narcose en heb ik gespuugd, dat luchtte eigenlijk wel op.

 

Vannacht heb ik heel goed geslapen. Ik heb mezelf al een tijd geleden aangeleerd om op mijn rug te slapen dus dat ging prima. Vanmorgen werd ik wakker met nauwelijks pijn, maar nam wel voor de zekerheid alvast de eerste paracetamol..

 

Ondertussen is er al wat meer vocht in mijn borst gelopen. Ook beginnen mijn benen blauw te kleuren van de liposuctie. 

Mijn benen voelen erg stijf, alsof ik enorm hard gesport heb. Mijn borst is een klein beetje rood en voelt gespannen aan door al het vocht. Ik probeer het rustig aan te doen en wacht het allemaal maar even af.. so far so good dus! ?

Hey meid

Van harte gefeliciteerd met je vollere boobs en slankere benen!! 
Een heel goed herstel gewenst!! Ben erg benieuwd naar het resultaat bij jou.

Wat fijn dat je zo weinig pijn hebt!! Wel braaf zijn he, ondanks dat je weinig pijn ervaart. Goed aan de voorschriften houden :) Het niet hebben van pijn, kan ook een valkuil zijn om veel te snel weer te veel dingen te doen. Vergis je niet, je lichaam moet toch gewoon herstellen.:)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dabkjulliewel!! Mijn herstel verloopt eigenlijk hartstikke fijn. Probeer af en toe flinke stukken te wandelen (moet in beweging blijven van de pc) en neem goed rust. Mijn benen voel ik nu al een stuk minder. Mijn borst voelt nog wel wat strak, maar ik heb het gevoel dat er al een hoop zwelling weg is. Erg hè, ik was juist gewend aan de grote maat en nu voelt het wederom klein ?. Boob greed heeft ook mij te pakken nu ?. Ik ben ergens bang dat ik dezelfde maat heb gehouden, maar hoop dat het een C is geworden. 

 

Hoe werkt dat eigenlijk met voor de spier? Moeten die ook de "drop and fluff" fase doorlopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.