Ga naar inhoud

Xritt : 17 september 2019 : Dr. Oostveen-Bol : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Ik lijk nu helemaal een twijfel kont. Ik heb een derde afspraak staan voor een operatie. Maar nu gaat hij door! Ik heb er super veel zin in. Ook al klinkt dat wat raar. 

 

Ik had eerst een all in consult bij Diana Gabriels. Er werd toen gelijk een operatie datum ingepland. Ik had bij alles rondom Diana Gabriels een vervelend gevoel. De dag dat ik er was, was het ontzettend chaotisch. Ik was een beetje overvallen. 

Uiteindelijk naar Faceland gegaan. Daar was het een stuk rustiger en voor mijn gevoel, beter georganiseerd. Ik had wederom een all in consult. Achteraf had ik bij de arts niet zo’n fijn gevoel. Ik weet niet of ik dit mag en kan zeggen. Het is een beetje lullig. Maar ik had moeite met zijn rook handen/vingers. Hij kwam daarnaast ook wat laconiek over. Dit zegt uiteraard niks over zijn werk als chirurg. Omdat ik alles al geregeld had en ik vond dat ik niet moest zeuren. Heb ik alles gewoon door laten gaan. Ongeveer twee weken voor de operatie brak mijn dochter haar arm tijdens de wintersport. Na twee dagen met een huilend kind. Besloten om de operatie voor dat moment te annuleren. Gelukkig waren ze heel begripvol bij FL. 

 

Nu kon ik eindelijk weer ruimte in onze agenda’s vinden. En staat mijn operatie ingepland op 17 september bij Lydia Oostveen-Bol. Ik had een hele leuke en lieve consulent. Ik heb nog even de maat gepast die mij toen was aangeraden. Ik was daar nog steeds heel blij mee. Voorheen twijfelde ik heel erg. Is dit wel de juiste maat......Nu ik mijzelf in de spiegel zag, voelde ik kriebels van blijdschap in mijn buik. Al leek het iets kleiner dan dat ik had verwacht. Maar wel heel mooi. Ik ging met een Big smile de deur uit. 

Ik heb gekozen voor 380 cc ergonomix. Max aantal cc zou bij mij op 425 uitkomen. Ik heb nog zitten twijfelen of ik die niet moest nemen. Ik heb een paar x gelezen dat bij de ergonomix eerder voor meer cc wordt gekozen. 

Dat moet ik over twee weken nog even met de pc overleggen. Ik wil absoluut niet te groot. 

 

Ik ben heel benieuwd. 

 

Liefst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haaai, 

 

vandaag ben ik voor een consult bij de chirurg geweest. Lydia heeft me nog een keer opgemeten. Ze gaf aan dat mijn gekozen maat(380 cc ergonomix) prima ging passen. Ik zou ruim twee maten groter krijgen dan dat ik nu heb. Dat Klonk wel goed! Ook al gaan er dan wel wat twijfels door mijn hoofd. Vooral de twijfel wordt het niet te groot. Ik ben niet super slank. En door twee zwangerschappen heb ik ook geen strakke buik. Ik vind zelf dat ik een bolle blubberbuik heb?  Ik ben daardoor beetje bang dat ik heel dik ga lijken in kleding. Herkent iemand dit....

 

Ik heb voor nu vitamine c gekocht. Magnesium, zink, calsium en Anica druppels. Ik heb bij mijn zus een Voedingskussens geregeld. Mis ik nog iets.? 

Iemand verder nog tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist doordat de borsten groter worden lijkt je buik dunner. Dat klinkt raar maar is wel zo. Ken mensen die voller zijn maar alles op de juiste plaats met de juiste hoeveelheid en persoonlijk vind ik dat dan heel mooi uitzien. Ken iemand die heel flink was en had grote borsten, na de verkleining vond ik het niet meer uitzien. Zij zelf ook niet meer maar het kwaad was geschied..... Dus heb vertrouwen in je keuze.

Groetjessssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik dat ik er "voller" uitzie met mijn borsten (500cc) met wat wijdere kleding. Heb een maat 36 en alleen als ik strakke kleding draag dan vind ik mezelf er slank uitzien maar grotere borsten maken je sowieso wel wat voller eruit zien maar dat is mijn persoonlijke mening :) 

 

Ik slikte ook dezelfde dingen die jij noemt maar nam ook nog bcaa's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, nou zo nooi zijn als mijn buik minder opvalt. 

Mij ben zo benieuwd hoe mijn borsten er uit gaan zien. Bij het consult met de consulent ben ik vergeten een foto te maken van het passen. Zo dom. 

 

Ik ben wel blij dat ik FL ven gegaan en niet voor DG. De sfeer bij fl is ook meer ontspannen. 

 

Ik zou eerst door Dr Jansen worden geholpen. Vast een goede chirurg. Maar ben vooral op mijn gevoel af gegaan. Ook al gaat mijn gevoel ook nog wel eens met me aan de haal??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
9 uur geleden, Truus zei:

Ik heb ook de ergonomix, 380 cc en geen foto s geplaatst. Maar ben wel super tevreden. Lees maar eens bij mijn verslag. Groetjesss

Ik ga je even op zoeken! 

Ik ben heel benieuwd wat mensen van de ergonomix vinden. Ik Google wat af. Hihi

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Evelien86 zei:

Hey @Xritt Heb je 380 cc Full? Hoe lang en zwaar ben je?

Die twijfel of het te groot gaat worden heb ik ook hoor. Ik heb 4 maten van Motiva laten bestellen en kan ze voor de operatie nog zien, voelen, voorhouden om dan te kiezen. 

Twijfel tussen de 360 en 380 Demi en 355 en 375 Full. 

 

Ik weet niet exact mijn lengte en gewicht. Ik denk dat ik rond de 1,75 ben en 72 kiko weeg. Ik twijfel heel erg tussen de 360 cc en de 380cc Demi. We hebben het nu op 380 cc staan. Waar ik erg tevreden mee was tijdens het passen. Ik heb ook gekozen voor de ergonomix. Mij is vertelt dat normaal gesproken ze een maat groter nemen als je gaat voor de ergonomix. Die zou optisch kleiner lijken. Of dit zo is, weet ik niet. Miss dat ik ook maar vraag of ze twee maten willen bestellen. Ik vind het denk ik ook wel een fijn idee om voor de operatie nog een keus te kunnen maken. 

 

Hoe groot en zwaar ben jij? Word jij ook binnenkort geopereerd? Bij welke maat voelde jij je het fijnst tijdens je consult? 

 

Ik dacht dat ik niet zo’n twijfelkont zou zijn. Nou wel dus, Hihi 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-8-2019 om 23:05, Xritt zei:

Ik weet niet exact mijn lengte en gewicht. Ik denk dat ik rond de 1,75 ben en 72 kiko weeg. Ik twijfel heel erg tussen de 360 cc en de 380cc Demi. We hebben het nu op 380 cc staan. Waar ik erg tevreden mee was tijdens het passen. Ik heb ook gekozen voor de ergonomix. Mij is vertelt dat normaal gesproken ze een maat groter nemen als je gaat voor de ergonomix. Die zou optisch kleiner lijken. Of dit zo is, weet ik niet. Miss dat ik ook maar vraag of ze twee maten willen bestellen. Ik vind het denk ik ook wel een fijn idee om voor de operatie nog een keus te kunnen maken. 

 

Hoe groot en zwaar ben jij? Word jij ook binnenkort geopereerd? Bij welke maat voelde jij je het fijnst tijdens je consult? 

 

Ik dacht dat ik niet zo’n twijfelkont zou zijn. Nou wel dus, Hihi 

 

 

Hey @Xritt

Ik heb daar niks over gehoord dat een maatje groter kiezen beter zou zijn. Ik ga eens googlen vanavond.

Ik ben 1.86 en 75 kilo dus wel wat groter, dan zal dezelfde maat bij mij wat kleiner ogen denk ik. Hij stelde de 350 cc voor. Maar wil denk ik liever de demi dan de full. Ik word 30 sept geopereerd. 

Ik ben heeel erg benieuwd wat je gaat kiezen en hoe dat gaat worden!

Keep me posted!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Haaai,

 

vandaag heb ik mijn operatie tijd door gekregen. Ik word om 08:00 geopereerd en moet mij om 07:30 melden?

lekker vroeg, Hihi. 

Ik ben nog niet nerveus. Toen ze belde om de tijd door te geven. Had ik wel even een momentje van spanning. 

 

Ik twijfel nog steeds tussen twee maten. Wel ben ik qua cc iets omhoog gegaan. 380cc of 425cc. 425 is wel mijn max. Ik heb gevraagd of ze beiden maten willen bestellen. Hoop dat dit gelukt is. 

 

Ik ben nu op zoek naar een fijn huispak of joggingpak. Dat wordt toch mijn tweede huis de eerste dagen 

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of er iemand mee leest☺️ Maar vind het sowieso wel fijn om even van me af te schrijven. 

 

Maandag werd ik gebeld door FL of ik nijn operatie wilde verzetten baar de 30ste. Ik vond dit best een vreemde vraag, een week voor de operatie. De meeste mensen hebben toch al alles geregeld. Maarja, vragen mag. Nu ik toch iemand van FL aan de lijn had. Gevraagd of ze misschien toch ook de 425 cc ergonomix wilde bestellen. Tijdens mijn consult twijfelde ik of 380cc oké zou zijn. De pc gaf aan dat als ik bleef twijfelen, ik ook een andere maat erbij kon bestellen. Zodat we voor de operatie nog een keer konden kijken en beslissen. De vrouw die ik aan de lijn had zou dit oppakken. 

 

Woensdag werd ik gebeld om mijn operatie tijd door te geven. 08:00 werd ik geopereerd, 07:30 aanwezig. Toen ik ophing bedacht ik me nog, dat ik misschien had moeten vragen of de 425cc ook besteld was. Vandaag werd ik weer gebeld omdat mijn operatie tijd was verander naar 12:30 uur. Ik baalde best een beetje. Ik had alles al geregeld met oppas. Ook een hotel geboekt vlakbij. Ik was bang dat het maandagochtend erg druk zou zijn op de weg.

Nu bleek ook dat de 425cc niet besteld was. Dus ik Fl gelijk gebeld. De vrouw aan de lijn probeerde via Motiva zelf nog een spoed bestelling te plaatsen. Dit ging helaas niet meer lukken. Ja, als ik 130,- betaalde kon het maandag nog geleverd worden. Ik was daar best boos over. Ik heb ook benoemd dat ik een klacht ga indienen.  

Nu heeft de vrouw aan de lijn nog wel geregeld met Bauland dat ze een 425cc demi rond reserveren. Dus niet de ergonomix die ik eigenlijk echt wil! 

 

Pfff, vind het best tegenvallen hoe ze dit allemaal geregeld hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me voorstellen dat je boos en teleurgesteld bent door steeds wisselende afspraken en ook dat de door jou gewenste prothesen er niet zijn. Dat is echt niet fijn en terecht dat je een klacht gaat indienen. Maar laat je wel wel doorgaan dan? En ik snap niet dat zij dan niet de 130 euro voor spoedlevering betalen.

Ala het wel doorgaat dan kun je in ieder  geval lekker rustig aan doen en rustig opstaan in hotel. Dat is ook wel lekker toch 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Xritt zei:

Ik weet niet of er iemand mee leest☺️ Maar vind het sowieso wel fijn om even van me af te schrijven. 

 

Maandag werd ik gebeld door FL of ik nijn operatie wilde verzetten baar de 30ste. Ik vond dit best een vreemde vraag, een week voor de operatie. De meeste mensen hebben toch al alles geregeld. Maarja, vragen mag. Nu ik toch iemand van FL aan de lijn had. Gevraagd of ze misschien toch ook de 425 cc ergonomix wilde bestellen. Tijdens mijn consult twijfelde ik of 380cc oké zou zijn. De pc gaf aan dat als ik bleef twijfelen, ik ook een andere maat erbij kon bestellen. Zodat we voor de operatie nog een keer konden kijken en beslissen. De vrouw die ik aan de lijn had zou dit oppakken. 

 

Woensdag werd ik gebeld om mijn operatie tijd door te geven. 08:00 werd ik geopereerd, 07:30 aanwezig. Toen ik ophing bedacht ik me nog, dat ik misschien had moeten vragen of de 425cc ook besteld was. Vandaag werd ik weer gebeld omdat mijn operatie tijd was verander naar 12:30 uur. Ik baalde best een beetje. Ik had alles al geregeld met oppas. Ook een hotel geboekt vlakbij. Ik was bang dat het maandagochtend erg druk zou zijn op de weg.

Nu bleek ook dat de 425cc niet besteld was. Dus ik Fl gelijk gebeld. De vrouw aan de lijn probeerde via Motiva zelf nog een spoed bestelling te plaatsen. Dit ging helaas niet meer lukken. Ja, als ik 130,- betaalde kon het maandag nog geleverd worden. Ik was daar best boos over. Ik heb ook benoemd dat ik een klacht ga indienen.  

Nu heeft de vrouw aan de lijn nog wel geregeld met Bauland dat ze een 425cc demi rond reserveren. Dus niet de ergonomix die ik eigenlijk echt wil! 

 

Pfff, vind het best tegenvallen hoe ze dit allemaal geregeld hebben. 

Nou dat klinkt echt als een zooitje! Zou er dan persoonlijk niet heel veel vertrouwen meer in hebben. Ga je dan nu voor die 425cc demi rond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vertrouwen is ook een beetje weg. Ik merk dat ik niet meer zo relaxed ben. Ik vraag me steeds af “wat gaat er straks weer fout”. Ik vertrouw nu maar op de kunde van de arts. 

 

Ik ben ook nog niet door de amnestisist gebeld. Ze vertelde mij dat hij/zij mij 24 uur van te voren belt ik neem aan dat ze niet op zondag bellen. Ik heb vrijdag constant mijn mobiel bij mij gehouden.  Dus ook geen gesprek gemist. 

 

Ik denk dat ik voor de ergonomix 380cc ga. Maar ga nog even met de arts overleggen. Haar advies weegt voor mij wel zwaar. 

 

Spannend allemaal.....ben blij als het voorbij is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het gaan cancelen... of voor de ergonomix 380 gegaan, want die heb je gepast, en gezien, dan weet je zeker wat je krijgt.

En met 380cc krijg je sowieso prachtige borsten.  

 

Het is niet even een tshirtje die je op de gok besteld en als t niet goed zit weer retour stuurt....

Snap niet dat ze zo makkelijk doen daar!

 

 

Denk goed na meid?

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste gedachten was wel ‘ik wil niet meer’.  Vooral omdat er nu al vest wat mis is gedaan. Dan ben je toch bang dat de operstie of het herstel ook niet goed gaat. 

Tot nu toe zijn ze totaal niet behulpzaam bij FL.  Als ik mijn operatie zou cancelen ben ik sowieso 500,- kwijt. Ik kijk morgen even hoe het gaat en wat de arts zegt. 

Ik ga morgenochtend gelijk even bellen. Ik vind het nog steeds raar dat ik niet gebeld ben door een amnetisist. 

 

Ja precies. Ik snap ook niet dat ze zo makkelijk doen. Dit is geen goede reclame. Ik ga tot nu toe ieder geval nooit meer naar FL. Ik had nog wel wat kleine dingen op de planning staan. Maarja, wie weet reageren ze wel goed en behulpzaam op mijn klacht. 

 

Ik denk ook dat de 380cc mooi gaat worden. Ben alleen bang dat het iets te klein is. 

 

Ik zie trouwens dat ik geschreven heb dat ik de 17de wordt geopereerd. Maar dat moet de 16de zijn. Lekker blond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lig nu heerlijk op bed. Nouja, heerlijk. Vooral mijn boven rug doet mega veel pijn. Iemand tips???

 

mijn operstie verslag:

in de auto heen werden we gebeld dat een van de operaties voor mij, een uur was uitgelopen. Shit, nog langer zonder eten. 

We waren al in de buurt dus we konden verder ook niks. We zijn nog wel even naar de supermarkt geweest. In de wachtruimte  hebben ik nog dik een uur moeten wachten. Ik vond het steeds spannender worden. Uiteinde werd ik rond uur of kwart voor 2 opgehaald. Dit was bijna 2 uur later dan ik was ingepland. Ik moest er eigenlijk om Half12 zijn. Iedereen bij Bauland was super vriendelijk en behulpzaam. 

Toen ik klaar lag, ver onder de zenuwen. Kwam amnestisist nog alles checken. Na 10min kwam ook Lydia. Het was erg fijn om nog even met haar te praten. Ze stelde me heel erg gerust. Dit nam ook een stukje spanning weg. We hebben toch voor 380cc ergonomix gekozen. 

 

In de operatiekamer ging alles heel snel. Ik weet alleen nog dat ik iets ingespoten kreeg en dat ik iedereen heel gek vond praten Hihi. Toen ik dat zei, was ik weg. 

Ik heb echt heerlijk geslapen. Ik wilde niet wakker worden, zo lekker lag ik. Het voelde heel fijn en vredig ofzo. 

Toen ik eenmaal echt wakker werd. Werd ik overvallen door de pijn. Lydia kwam kijken en gaf aan dat ik extra medicatie kreeg omdat mijn borstspieren super strak stonden. De extra medicatie hielp voor mijn gevoel niet echt. Uiteindelijk kreeg ik nog iets. Ik heb het 1a2 uur echt zwaar gehad. De pijn in mijn rug was ook hels. 

Toen ik eenmaal de bh aan had ging het beter. Aan een kant voel ik het litteken ontzetten pijn doen, wanneer ik iets doe. Ik lees dat dit vaker voorkomt.  

Ik heb door de spanning en de narcose zowat 2uur liggen trillen. 

 

Nu gaat het gelukkig een stuk beter. De pijn is voor nu te doen. 

Heeft iemand ook tips tegen de zwelling van mijn borsten. Ze zijn echt van begon nu. De verpleegster zei dat een coolpack kon helpen. Maar volgens mij heb ik gelezen dat je ook een bepaalde thee kon drinken en dat er een zalfje was?!

 

oja, het belangrijkste. Mijn birsten zien er nu al heel mooi uit?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik een coolpack en ga schuin in bed liggen. Kun je thuis je bed niet omhoog zetten bij t hoofdeind, er bestaan online voor n paar tientjes hoofdsteunen die verstelbaar zijn en waar je kussens op kunt leggen. Ik lig hier al n paar weken op te slapen na de operatie. Gaat goed, sterkte en van harte beterschap :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coolpack voelt heel fijn?

Ik merk dat ze vandaag vooral aan de zijkant zeer doen. Ik voel niet echt pijn. Meer heel veel druk. Ik ben volop thee aan het drinken voor het vocht maar ook voor de reiniging van mijn lichaam. 

 

Ik twijfel nog of ik een album ga aanmaken. De albums van andere leden hebben mij enorm geholpen. Ik zou ook wel graag andere willen helpen. Maar voel me er wel een beetje ongemakkelijk bij. ?

 

ik zou graag een sportbh willen kopen voor erbij. Wanneer zijn jullie over gegaan op een sportbh? Ik heb liever een sportbh dan een postoperatieve bh. Ik loop veel hard. Dus dan is het gelijk handig voor straks. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog een extra sportbh aangeschaft maar teruggestuurd, van de Triumph. Die steunde wel goed, maar bedacht dat ik al 2 stuks had en liever na die 6 weken de juiste bh kan kopen. Die ik dan ook echt koester. Een goede BH is ja ook geen koopje tegenwoordig.....Doe die 6 weken met de postoperatieve bh. Niet altijd prettig en soms de neiging om m van mijn lijf te trekken grrrrr. Maar nog ff volhouden. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.