Ga naar inhoud

Gewone BH na operatie/sportbh


Aanbevolen berichten

13 uur geleden, MW1986 zei:

Joh meid, die paar weekjes zijn zo om.

Je leeft er weken naar toe, bent er zoveel mee bezig, regelt van alles en bereid alles voor, en dan ineens is je operatie en een paar uur later zit je thuis op de bank. 

Het gaat allemaal zo snel ineens.  

Ik ben vandaag 3 wkn po.  En die 3 wkn vliegen ook voorbij.   Ik blijf het gek vinden, het weken er naar toe leven, en dan ineens DE dag, waarbij ik paar uur later thuis was.

Ik moest 9:15 melden,  9:45 werd ik gehaald om om te kleden en de pc aftekenen en gesprekje met anesthesist.

Toen naar de ok, infuus en plakkers en hele wis was.  

Ik keek daar om 10:20 op de klok voor t laatst.  

En keek weer op de klok rond 11:45 in en de uitslaapkamer, 12:40 zat ik in de auto terug naar huis. 

Krijg je dual plane? 

Tip: vestjes met rits

Ik had de pech dat juist die week die extreme hitte begon.

Maandag geopereerd en Dinsdag begonnen die 38+ temperaturen pfff.   Dus voor mij geen vestjes.    

Zat thuis alleen in die bh met band en onderbroek.  

Na paar dagen wilde ik wel mee eruit ff boodschappen doen enzo, en moest me dan in kleding hijsen.  

Heb voornamelijk wat strakkere shirtjes. Dat is echt niet goed te doen, zeker niet zonder hulp.

Had wel een wat lossere tanktop of losser jurkje zonder mouwen, maar die borstband stak overal boven uit.  Heb er soms lak aan gehad, maar wat werd ik bekeken zeg?

 

Dat geloof ik gelijk want leef er echt naar toe nu haha. 

Ooh die dag vloog voorbij dus!

Ja ik krijg ook dual plane ?

Haha dat word vestjes met ritsen dus 

 

Man o man in die hitte dan ben ik blij dat ik he richting de herfst doe

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, manonn zei:

Dat geloof ik gelijk want leef er echt naar toe nu haha. 

Ooh die dag vloog voorbij dus!

Ja ik krijg ook dual plane ?

Haha dat word vestjes met ritsen dus 

 

Man o man in die hitte dan ben ik blij dat ik he richting de herfst doe

Ja voor je het weet ben je thuis.

En de tijd na operatie vliegt ook voorbij.  

Ik sta regelmatig bij alles even stil.

Dus echt het voor, tijdens en nu na proces.

Geestelijk doet t toch wel wat me. Kan t niet zo goed verwoorden.     

Weet eigenlijk ook niet of meer meiden het hebben en herkennen.  

 

Ja echt geen overbodige luxe vestjes/shirts/truitjes met voorsluiting.  

Zeker in de eerste week.  

De 2e week ben je wat minder stijf en al wat handiger met alles. 

 

Ja die extreme hitte had ook niet verwacht.  

Had de operatie ook 3 maanden daarvoor gepland.  

Zowieso in de zomervakantie, omdat mijn kinderen dan 6 weken vrij zijn van school en sport.  

Dus dat scheelde al veel en ik zelf ook 6 weken vrij kon nemen van mn werk.

Had 3 weken vakantie en heel veel verlof uren open staan, en die dus gebruikt voor extra 3 weken.  Wie wat bewaard die heeft wat?  

Had wel warmte verwacht natuurlijk in de zomer, maar die 37+..?????‍♀️

Hahaha ach heb t overleefd.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, MW1986 zei:

Ja voor je het weet ben je thuis.

En de tijd na operatie vliegt ook voorbij.  

Ik sta regelmatig bij alles even stil.

Dus echt het voor, tijdens en nu na proces.

Geestelijk doet t toch wel wat me. Kan t niet zo goed verwoorden.     

Weet eigenlijk ook niet of meer meiden het hebben en herkennen.  

 

Ja echt geen overbodige luxe vestjes/shirts/truitjes met voorsluiting.  

Zeker in de eerste week.  

De 2e week ben je wat minder stijf en al wat handiger met alles. 

 

Ja die extreme hitte had ook niet verwacht.  

Had de operatie ook 3 maanden daarvoor gepland.  

Zowieso in de zomervakantie, omdat mijn kinderen dan 6 weken vrij zijn van school en sport.  

Dus dat scheelde al veel en ik zelf ook 6 weken vrij kon nemen van mn werk.

Had 3 weken vakantie en heel veel verlof uren open staan, en die dus gebruikt voor extra 3 weken.  Wie wat bewaard die heeft wat?  

Had wel warmte verwacht natuurlijk in de zomer, maar die 37+..?????‍♀️

Hahaha ach heb t overleefd.  

Jaa ik heb gelijk wat meer vestjes met voorsluiting besteld haha.

Ow dat is wel ideaal ik ben maar 2 weken vrij van het werk maar betwijfel of het genoeg is. Scheelt dat ik vooral zit tijdens mjn werk en af en toe wat rondloop..

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, manonn zei:

Jaa ik heb gelijk wat meer vestjes met voorsluiting besteld haha.

Ow dat is wel ideaal ik ben maar 2 weken vrij van het werk maar betwijfel of het genoeg is. Scheelt dat ik vooral zit tijdens mjn werk en af en toe wat rondloop..

Ik heb ook veelal zittend werk.

Ik werk als telefoniste/receptioniste maar mijn balie is wel groot en heel druk, en heb veel verschillende werkzaamheden waarbij ik vmoet schakelen tussen diverse plekken en bijv computers en   

Dus ben echt blij dat ik deze luxe heb?

Ik denk dat het wel te doen is hoor na 2 weken.  

Maar min 3 weken zou fijner zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, MW1986 said:

Ik heb ook veelal zittend werk.

Ik werk als telefoniste/receptioniste maar mijn balie is wel groot en heel druk, en heb veel verschillende werkzaamheden waarbij ik vmoet schakelen tussen diverse plekken en bijv computers en   

Dus ben echt blij dat ik deze luxe heb?

Ik denk dat het wel te doen is hoor na 2 weken.  

Maar min 3 weken zou fijner zijn. 

Dat zal wel lukken. Ik ging na 1 week weer aan het werk, en dat was goed te doen. Bureauwerk, maar ik loop ook best wel veel rond. Komt goed!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, manonn zei:

Oh ja dat is wel fijn dan! Hmm misschien eens kijken of ik weekje extra vrij kan krijgen. 

 

Merk je nog dat het vervelend is met het optillen of iets?

Ja is denk ik wel heel erg fijn als dat lukt een weekje extra.  

@Mjcls is na een week aan t werk gegaan lees ik.   Daar had ik echt niet aan moeten denken hoor.  Had ik ook echt niet gekunt.   Was nog zo beperkt in mn beweging en afhankelijk, en mocht ook ook gewoonweg nog niet veel, ook geen niet auto rijden.   De kliniek adviseerde mij met dual plane minimaal 2 weken, maar 3 weken had de voorkeur. 

 

Na 2 weken had ik wel voorzichtig kunnen werken.. was veel soepeler en kon veel beter bewegen, maar was nog wel erg moe enzo.   Nu 3,5 week po nog steeds erg moe hoor.  

Maar alles voelt wel soepel nu qua bewegen enzo.

Ik heb niet zwaar getild nog.  Mag ook niet he.

 Vanaf deze week mag ik eigenlijk langzaam aan wat gaan doen en opbouwen.

Ik heb polyurethaan gecoate protheses en die zijn na 3 weken ingekapseld.  Dus kan sneller als met andere protheses(6weken) weer wat meer doen en rustig opbouwen.  

Heb vandaag voor t eerst de vaatwasser uitgeruimd, dat ging prima.   

Iets teveel gestrekt, maar dat voel je wel gelijk.  Deed geen pijn maar voelde wel vervelend zeg maar.   Dus je eigen lichaam corrigeert je

?

Merk wel dat ik deze week weer wat meer doe... hoe licht en voorzichtig ook... Mn borsten protesteren savonds. 

Dan zijn ze wat hard en gespannen.  

Maar dat zijn normale reactie’s volgens de kliniek. 

Pijn en branden betekenen stoppen en stapje terug.   

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, MW1986 zei:

Ja is denk ik wel heel erg fijn als dat lukt een weekje extra.  

@Mjcls is na een week aan t werk gegaan lees ik.   Daar had ik echt niet aan moeten denken hoor.  Had ik ook echt niet gekunt.   Was nog zo beperkt in mn beweging en afhankelijk, en mocht ook ook gewoonweg nog niet veel, ook geen niet auto rijden.   De kliniek adviseerde mij met dual plane minimaal 2 weken, maar 3 weken had de voorkeur. 

 

Na 2 weken had ik wel voorzichtig kunnen werken.. was veel soepeler en kon veel beter bewegen, maar was nog wel erg moe enzo.   Nu 3,5 week po nog steeds erg moe hoor.  

Maar alles voelt wel soepel nu qua bewegen enzo.

Ik heb niet zwaar getild nog.  Mag ook niet he.

 Vanaf deze week mag ik eigenlijk langzaam aan wat gaan doen en opbouwen.

Ik heb polyurethaan gecoate protheses en die zijn na 3 weken ingekapseld.  Dus kan sneller als met andere protheses(6weken) weer wat meer doen en rustig opbouwen.  

Heb vandaag voor t eerst de vaatwasser uitgeruimd, dat ging prima.   

Iets teveel gestrekt, maar dat voel je wel gelijk.  Deed geen pijn maar voelde wel vervelend zeg maar.   Dus je eigen lichaam corrigeert je

?

Merk wel dat ik deze week weer wat meer doe... hoe licht en voorzichtig ook... Mn borsten protesteren savonds. 

Dan zijn ze wat hard en gespannen.  

Maar dat zijn normale reactie’s volgens de kliniek. 

Pijn en branden betekenen stoppen en stapje terug.   

 

 

 

 

Ooh de vermoeidheid zal voor mij wel een heftig puntje worden. Ik  ben namelijk chronisch moe dus dat zal een flinke klapper zijn als ik 

 

Oef dat is wel fijn! Want welk merk is dat dan? Ik krijg de motiva smooth silk

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, manonn zei:

 

Ooh de vermoeidheid zal voor mij wel een heftig puntje worden. Ik  ben namelijk chronisch moe dus dat zal een flinke klapper zijn als ik 

 

Oef dat is wel fijn! Want welk merk is dat dan? Ik krijg de motiva smooth silk

Ja dat ken ik.  Ik ben ook altijd wel moe.  Ben een slechte slaapster en ik denk dat het daar vandaan komt.

Nu dubbel ellende snachts... dat hele nacht plat op je rug liggen terwijl je wakker licht en niet kan draaien enzo pfff.  Normaal gesproken draai ik continu en ben ik onrustig.   Tsjaaaa dat kan dus ff niet.   Nu inmiddels kan ik wat half gedraaid liggen en bewegen zonder pijn enzo.  

Maar die eerste 2 weken en vooral eerste week echt niet.  

Alleen je hoofd van links naar rechts draaien?

Achteraf gezien  ondanks het ongemak en moeheid moet ik er wel om lachen.??

 

Ik heb Polytech Microthane Diagon\Gel 4Two AO XP/M protheses.  

Hele mond vol?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

8 uur geleden, MW1986 zei:

Ja dat ken ik.  Ik ben ook altijd wel moe.  Ben een slechte slaapster en ik denk dat het daar vandaan komt.

Nu dubbel ellende snachts... dat hele nacht plat op je rug liggen terwijl je wakker licht en niet kan draaien enzo pfff.  Normaal gesproken draai ik continu en ben ik onrustig.   Tsjaaaa dat kan dus ff niet.   Nu inmiddels kan ik wat half gedraaid liggen en bewegen zonder pijn enzo.  

Maar die eerste 2 weken en vooral eerste week echt niet.  

Alleen je hoofd van links naar rechts draaien?

Achteraf gezien  ondanks het ongemak en moeheid moet ik er wel om lachen.??

 

Ik heb Polytech Microthane Diagon\Gel 4Two AO XP/M protheses.  

Hele mond vol?

 

 

 Oow dat  zijn vréselijke nachten geweest voor jou zeg bah bah.. lukt het slapen nu wel?

 

Pfoe dat is wel een mond vol inderdaad hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-8-2019 om 11:45, MW1986 zei:

Hahaha echt ook!!

En dan die maximizer bikini top, die je moet uitwringen omdat de vullingen vol gezogen met water zijn, en t water over je heen blijft stromen en vervolgens dan nog uren duurt voor t droog is??‍♀️?‍♀️

Ik moet echt lachen zo herkenbaar.Kom net uit Spanje en heb zo mijn bikinitopjes in de vuilnisbak gegooid wat een heerlijk gevoel was dat.ik word in november geopereerd dus moet nog even geduld hebben

goeie tip van die vestjes.daarom ben ik zo blij met dit forum.

ik vind het echt zo spannend maar ik kan niet wachten totdat het zover is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Redannie zei:

Ik moet echt lachen zo herkenbaar.Kom net uit Spanje en heb zo mijn bikinitopjes in de vuilnisbak gegooid wat een heerlijk gevoel was dat.ik word in november geopereerd dus moet nog even geduld hebben

goeie tip van die vestjes.daarom ben ik zo blij met dit forum.

ik vind het echt zo spannend maar ik kan niet wachten totdat het zover is.

Haha ja echt he? Volgezogen rot vullingen. 

Ik moet al mn bh’s nog weg doen.   Heb een vriendin met dezelfde maat en financieel niet veel te besteden, dus al het goede kan naar haar toe.  Al t oude gaat de BBQ op zodra ik mijn 6 weken afgesloten heb en nieuwe bh’s heb?

Ja spannend he..hoop dat de weken snel voorbij vliegen voor je.  Dan heb je met kerst leuke kerststallen??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, manonn zei:

 

 

 Oow dat  zijn vréselijke nachten geweest voor jou zeg bah bah.. lukt het slapen nu wel?

 

Pfoe dat is wel een mond vol inderdaad hahah

Die eerste week sliep ik heel goed.  Maar had toen nog oxycodon wat ik slikte.   Werk versuffend ook.   Eenmaal de 2e week werd het onrustiger.  En de 3e week ellendig.   Vannacht ook nauwelijks geslapen. Ben uiteindelijk rond 4:30 maar naar de bank gegaan en daar gaan liggen.   Beetje half op Mn zij met kussentje onder Mn borst en Mn rug tegen de rugleuning.   

Dat voelde veel beter, had ik dat paar uur eerder maar gedaan.    Loop nu lekker brak in attractie park Hellendoorn.  

 Maar ja alles voor de kids he??‍♀️?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Op 11-8-2019 om 14:02, Mjcls zei:

De eerste 6 weken moet je BH steun geven en kies je best een met verstelbare bandjes, die je dan zo lang mogelijk maakt. Zo vermijd je dat de prothesen naar boven geduwd worden.

Daarna mocht ik van mijn PC alles. Ik kies zelf voor bralettes zonder beugels, dat zit geweldig.

Ik lees dit net. Ik dacht juist dat ik ze zo strak mogelijk moest doen om te ondersteunen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/9/2019 at 6:46 PM, Forensica said:

Ik lees dit net. Ik dacht juist dat ik ze zo strak mogelijk moest doen om te ondersteunen....

Strak om alles op z’n plaats te houden, dat wel. Maar ze mogen niet omhoog geduwd worden, want ze moeten nog wat kunnen zakken de eerste weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste week moest ik het compressievest van de kliniek dag en nacht aan. Na de controle mocht ik over op nog 4 (dus in totaal 5 in tegenstelling tot de meesten hier) weken sport bh's. Omdat ik al wel prima zonder beperking m'n armen kan bewegen zonder dat het rek of druk op m'n borsten geeft, vanaf toen strakke sporttopjes gedragen. De Odlo sports bra seamless feminine zit heerlijk, ook 's nachts. Bij de Decathlon nog 3 yoga bh's gehaald ter afwisseling, 14,95 p.s.. Ik kreeg het advies bij controle om de band onderaan laag te dragen. Voor het inzakken van de prothesen denk ik. Dat gaat prima met deze sporttopjes en het is lekker zacht materiaal. Nu ben ik van een ruime B naar een kleine C gegaan, geen enorm volume dus maar misschien heeft iemand er toch wat aan. Over de littekens heb ik Micropore hechtpleister in huidskleur geplakt, zodat er niets schuurt. Volgens mij heeft de arts de littekens van de vorige twee ingrepen ook weggesneden want het ziet er nu al beter uit dan voor deze ingreep

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.