Ga naar inhoud

Recidiva : 22 januari 2020 : Dr. Colpaert : AZ Monica


Aanbevolen berichten

Hey @Recidiva

Ik heb aan je gedacht zaterdag. Ik had jouw afspraak in mijn agenda gezet. ? Wat fijn dat je met zo'n goed gevoel bent weggegaan. Ik ben blij dat je je gehoord voelt en er vertrouwen in hebt. ?

Bij mij is er links 800 gr en rechts 600 gr weggehaald. Ik had geen liposuctie van de oksels en had daar achteraf gezien spijt van. Maar dr C had het bij mij ook niet voorgesteld op voorhand. Ik heb wel de indruk dat hij dat nu wel doet. Er zijn voor mij 2 oplossingen: alsnog een liposuctie of een kleine chirurgische ingreep. Maar daar twijfel ik nog over.

Veel succes met je verdere traject en hou ons verder op de hoogte.

Ik duim voor je vergoeding. Mag ik weten wie jouw verzekeraar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ziektekosten verzekering loopt via het Zilveren Kruis / Achmea, voor dr. Colpaert was dit een bekende en hij wist ook precies te vertellen hoe het werkt met een Nederlandse verzekering in België, allemaal erg prettig dus.  Ik heb eigenlijk geen idee of hij die liposuctie nu meet standaard in zijn verhaal heeft maar ik kwam er zelf natuurlijk gelijk mee en toen hij keek moest hij bevestigen dat mijn eigen diagnose juist was geweest en een bvk met liposuctie de beste optie zou zijn. De kostenraming heb ik inmiddels al binnen en ingediend bij de verzekering, jemig wat werkt die man snel en efficiënt, zelfs alles gewoon in het weekend, dit zou in Nederland echt niet gebeuren!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Het totaal komt neer op een kleine €8500, echt giga veel geld vind ik als je kijkt naar de bedragen die je tegen komt op het internet. De liposuctie wordt inderdaad ook in Nederland niet vergoed. Ik moet dan waarschijnlijk ook mijn eigen deel, de liposuctie en de 25% van de rekening ook op voorhand betalen want voor het overige bedrag hebben ze dan dus de zekerheid dat mijn verzekering betaalt.

 

Maar voordat het zover is moet ik dus eerst nog goedkeuring zien te krijgen en omdat ik al een keer een bvk gehad heb ben ik erg benieuwd wat ze nu gaan doen. Ik weet nog dat ik 30 jaar geleden bij de ziekenfondsarts moest komen om te kijken of het echt wel noodzakelijk was, echt afgrijselijk was dat, en natuurlijk was dat een man. Als die goedkeuring er niet komt dan weet ik het nog effe niet hoor, het is wel heel veel om helemaal zelf te betalen.

 

Mocht ik goedkeuring krijgen dan moet ik nogmaals bij dr. C langs komen en gaan we de details bespreken. De operatie gaat na goedkeuring nog sowieso drie maanden op zich laten wachten zei hij dus dan zit ik eind dit jaar en dat zal dan waarschijnlijk wel begin volgend jaar worden hoewel het van mij ook rond de feestdagen zou mogen. Het hangt er dus vanaf hoe snel mijn ziektekostenverzekering gaat reageren. Voorlopig blijven duimen dus .... 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kreeg ik telefoon van mijn ziektekostenverzekering, het Zilveren Kruis. De bvk wordt vergoed en de liposuctie niet. Dat had ik op voorhand al wel zo ingeschat. Er was alleen nog een dingetje, je krijgt niet 75% vergoed van de rekening voor de bvk, maar 75% van het gemiddelde Nederlandse tarief als je naar een niet-gecontracteerde buitenlandse arts gaat. In dit geval is het gemiddelde Nederlandse tarief echt aanzienlijk lager dan de kostenraming die ik ontvangen heb. Dit houdt in dat ik dik 5000 zou moeten bijbetalen!

 

Maar er was ook positief nieuws, per januari mag je je zorgverzekering weer aanpassen hier in Nederland en als ik dan overstap op een andere polis (waarbij ik per maand wel iets meer ga betalen natuurlijk) dan kan ik 100% van het gemiddelde Nederlandse tarief krijgen en krijg ik 5352 vergoed en moet ik dus iets meer dan 3000 zelf betalen. Aangezien dr. C. het toch had over een wachttijd van 3 maanden voor de operatie, zou het dan dus net in het nieuwe jaar kunnen gebeuren!

 

Dat is een optie waar ik wel voor wil gaan. Dus even wachten tot ik alles zwart op wit heb en dan maar weer richting dr. C. om alles door te spreken. Jeminee, straks gaat het gewoon nog echt gebeuren ook!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als alles rond is zei je?! Het gaat ineens erg hard nu, ik heb het secretariaat gebeld van de PC dat ik akkoord heb voor de bvk en nu staan er dus gelijk twee afspraken. Zaterdag 23 november nog een keer bij dr. C langs om alles door te spreken en  af te spreken wat er nog moet gebeuren zoals een mammografie en wat ik in huis moet halen en dan woensdag 22 januari 2020 gaat het gebeuren.  :tatice_04:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

 

Wat goed nieuws zeg.  

Is ongeveer hetzelfde als mij. Ik ben ook rond die datum op 2 de consultatie geweest.  En op 21/1! Mijn operatie.  

Het zal er snel zijn.  

En je gaat zo blij zijn?

ik ben zeker benieuwd naar je verhalen hoor.  

Hou ons maar op de hoogte.  

En ook heb je een vraag stel ze maar.  Ik heb hier ook veel aan gehad  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-9-2019 om 13:20, Nog even wachten zei:

super zeg. Mooi vooruitzicht.

Behalve dan de mammografie, die had ik afgelopen maandag (ivm geconstateerde verharding in linkerborst), nou mijn borsten zijn er net van hersteld. 

Oh jee wat vervelend.

Valt niet mee die mammografie.

Na je BVK wel; maar dat weet jij waarschijnlijk ook wel.

Veel succes met verder aftellen.

:71:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Pfff kennen jullie dat, dan heb je alles geregeld en ga je over alles twijfelen. Moet ik het wel (weer) doen, zo’n gedoe allemaal, zoveel weken afwezig op werk (en ik ben ook vast van plan om niet te zeggen waar ik aan geopereerd ga worden). Is het wel zo ernstig, er zijn genoeg vrouwen die zo’n maat willen hebben etc. etc. Ik sta ‘s ochtends op met al deze gedachten en ik ga ermee naar bed.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2019 om 21:05, Recidiva zei:

Pfff kennen jullie dat, dan heb je alles geregeld en ga je over alles twijfelen. Moet ik het wel (weer) doen, zo’n gedoe allemaal, zoveel weken afwezig op werk (en ik ben ook vast van plan om niet te zeggen waar ik aan geopereerd ga worden). Is het wel zo ernstig, er zijn genoeg vrouwen die zo’n maat willen hebben etc. etc. Ik sta ‘s ochtends op met al deze gedachten en ik ga ermee naar bed.

 

 

Yep, heeeeeeeeel herkenbaar!!!
En met jou hebben nog heel veel meiden deze twijfels (gehad) voor hun operatie.. 
Geloof me, het hoort er allemaal bij....

Uiteraard beslis jij natuurlijk, en je moet doen wat voor jou goed voelt :) 

Heel veel succes!!

xx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Recidiva ik ben even zo vrij geweest je topictitel aan te passen. Zie alleen niet staan in welke kliniek/ziekenhuis je geopereerd gaat worden.. AZ Monica?

Ik hoop dat je voor jezelf een keuze kunt maken of je je operatie door wilt laten gaan. 

Wens je veel succes met het overdenken van je keuzes!

Mocht je besluiten de operatie door te laten gaan, dan kun je je updates ook ná je operatie in dit topic kwijt :35: 
 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Recidiva zei:

@best_boobie het gaat inderdaad gebeurtenis in het AZ Monica, ondanks mijn twijfels gaat het echt wel gebeuren hoor. Als ik het niet doe weet ik zeker dat ik deze zomer enorm ga balen.

 

hihi oke, dan gaat het gewoon door. 
Ga ik de kliniek nog even vermelden en jij gaat proberen rust te vinden in je beslissing ;) 
Je gaat echt zeker weten blij zijn als je de operatie achter de rug hebt (en het herstel uiteraard ook). De bvk's die hier voorbij komen, zijn allemaal blij dat ze het gedaan hebben achteraf.

Laat het maar snel 22 januari zijn!

 

xxx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Doe ik het of niet? en @Pixie1 ,

Komende vrijdagmiddag moet ik langs de anesthesist. Kunnen jullie mij vertellen wat ik kan verwachten?

En ik sta op het punt om een sportbh te bestellen, maar ik begrijp uit jouw verhaal doe ik het of niet, dat een bh totaal niet lekker zat.

Ik wil nu deze kiezen: 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Was dit de bh die goed zat bij jou? Omdat ik zelf qua omtrek tussen de 80 en 85 cm schommel denk ik dat ik maat 5 (85cm) moet nemen. Dr. C zei wel dat ik de omvang ruim moet nemen omdat het gezwollen is. Pixie, jij hebt ook een lipo van de oksel gehad, wat raad jij me aan? Toch naar een maat 6 van 90cm? 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Was bij mij ook heel wat.  

Nu ik heb dezelfde maar ze zijn nu helemaal zwart.  Ik ben naar Van Dijck en Partners geweest die dr Colpaert aanraad.  Is een zeer goede persoon en tot van service.  Nu ik heb geen grotere omtrek genomen   Dus maat 5 was met mijn omtrek 85 perfect   En eerlijk ruimer was echt niet nodig bij me. Maar zoals ik al zei   Deze mensen hebben me echt goed geholpen en ik kan ze maar alleen aanbevelen omdat je dan het juiste bh hebt 

Is echt een zeer goed sportbh.  Voor te sporten doe ik deze nog aan. ?

 

Die anesthesist van hem was echt zeer goed.  Zo een fijne man TOP. Ook gene last gehad van de narcose.  Zo zalig als ik er nog maar aan denk.  

Ik hoop dat ik je wat geholpen heb. 

Moet eens op mijn verhaal nalezen.  Ik heb ook mijn lichaam voorbereid om een goede herstel en geen al te grote bloedingen te hebben.  En was echt zo.  Zeer goede herstel.  

Dus laat maar horen en nog veel succes 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Recidiva

Dat is de BH die ik ook had/heb.

Ik zou hem zeker ruim genoeg nemen zodat hij niet naar boven kruipt, maar hij mag ook niet teveel bewegen.

En je moet hem laag genoeg dragen. Doordat ik pads in die BH had gestoken (uit voorzichtigheid) en de BH te hoog zat/kroop heb ik mijn complicatie gekregen (volgens Dr. C.).

Ik heb de mijne nog liggen (5 B/C). Als je wil stuur ik je in een PB een foto en dan kan je hem overnemen.

Ook rekening houden met de cup die Dr. C. voorspelt.

Ik ben bij Van Dyck in Merksem geweest.

 

Haha @Pixie1 idd die narcose. ?Zalig. Je voelt je in slaap vallen en het lijkt alsof je 10 seconden later je ogen weer open doet en alles is al voorbij.

En dat bezoekje aan de anesthesist stelt niet veel voor Recidiva. Wat vragen beantwoorden en (op voorhand) een medische vragenlijst invullen. Ik denk dat ik binnen de 20 minuten weer buiten stond. Je kan daar wel eventuele vragen stellen die je hebt over de narcose of uitspreken of je bang bent. Ik heb daar bvb ook gevraagd of ik mijn bril tot in de operatiezaal mocht aanhouden.

 

Het was een boeiende, spannende, soms enge, twijfelachtige maar ook fijne tijd. Je lekker laten verzorgen.

Ik word er weer helemaal blij van. Ik denk dat ik mijn eigen verhaal ook nog eens ga lezen. :45:

 

Blijf maar komen met je vragen of eventuele twijfels hoor.

We helpen je graag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi @Recidiva

Jij sprak in het begin van je verhaal over de breedte van je borsten.

Ik heb net je foto's bekeken en mijn vorige borsten leken wel wat op die van jou.

Heb je dat ook met Dr. C. besproken? Ik betwijfel namelijk of hij iets aan die breedte kan doen.

Hopelijk maak ik het nu niet nog lastiger voor jou maar je kan er maar beter goed geïnformeerd in gaan.

?

Ik zal ondertussen eens kijken of ik een foto van mijn "dog ears" heb - dan stuur ik je die via een PB.

Dan kan je aan Dr. C. zeker vragen om dat te voorkomen. :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi @Doe ik het of niet?

 

Ja ik heb dat duidelijk laten zien en gezegd tegen hem en heb dus ook zelf meteen liposuctie genoemd. Hij zag het meteen en zei dat ik de juiste diagnose gesteld had en dat een liposuctie dat zou kunnen verhelpen. Je maakt het me dus niet lastiger hoor, ik heb het besproken! Het is trouwens inderdaad een bvk met lift en liposuctie. Nu weet ik zelf niet zo wat dan die lift nog inhoudt eigenlijk want volgens mij gebeurt dat bijna automatisch met zo’n verkleining.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.