Ga naar inhoud

kimmietje : 15 juli 2019 : Dr. Schellekens : CosMed Kliniek


Aanbevolen berichten

1 uur terug, kimmietje zei:

Morgen een uitgebreid verslag,

 

voor nu ik voel me eigenlijk echt prima. Ik vond het allemaal heel erg eng en wilde bijna zeggen ik doe het niet. Eigenlijk viel het reuze mee. Nu even lekker eten besteld aangezien ik de hele dag amper heb gegeten en toch wel trek begin te krijgen.

 

xxxx

 

Lekker rustig aan meid! Fijn dat het achteraf toch best mee viel! 

 

Kijk uit naar je verslag! Laat je lekker verwennen en op naar een voorspoedig herstel 

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier komt een hele lap tekst,

 

De operatiedag

Ik moest mij om 14.15 melden en was natuurlijk veelste vroeg. Mijn vriend en ik besloten een stuk te gaan wandelen zodat de zenuwen ook wat zouden zakken. Na een half uur wilden we terug naar de auto, en nu komt het, waren we verdwaald.. Dit kan ook echt alleen mij overkomen ?. Na 5 keer verkeerd te zijn gelopen hadden we de auto eindelijk weer gevonden en kwamen we precies op tijd bij de kliniek ?. Ik moest even een vragenlijstje invullen en werd al vrij snel opgehaald. Wat ze er alleen niet bij hadden gezegd is dat ik vanaf het moment dat ik meeliep mijn vriend tot na de operatie niet meer zou zien. Heb dus niet even een kus en een knuffel kunnen geven. Ik was heel angstig dus dit hielp niet echt ?. Toen moest ik me omkleden, mocht ik in bed liggen en werd het infuus geprikt. De verpleegster was heel lief. Daarna kwam dr Schellekens mij aftekenen. Hij zei dat hij tijdens de operatie ging kijken of het 360cc of 400cc ging worden. Ik zei natuurlijk dat ik het liefste de 400 wilde ?. Ik werd naar de operatie kamer gereden, mocht gaan liggen. Ik viel langzaam weg en voor ik het wist lag ik in de uitslaapkamer. Ik heb 400cc gekregen. In de uitslaapkamer werd ik bibberend wakker terwijl ik het niet koud had. Ze gaven me snel een middeltje waardoor het stopte. Ik viel daarna nog 1 keer in slaap en toen ik wakker werd was ik klaar om naar de uitslaapkamer te gaan. Normaal word je relatie opgehaald maar ze zijn aan het verbouwen waardoor mijn vriend in het andere gebouw moest wachten. Ik moest hem zelf appen dat ik klaar was heel raar. Na wat gegeten te hebben en naar de wc te zijn geweest was ik klaar om naar huis te gaan. 

 

Ik heb aan beide kanten drains gekregen dat het liftende effect moet bevorderen. Donderdag heb ik om 11.00 uur een afspraak om deze eruit te halen waar ik heel erg tegen op zie. Maar ik wil ook zo snel mogelijk van deze dingen af aangezien ik overal achter blijf haken. Tips voor anderen die drains krijgen: doe een jasje of broek met diepe zakken aan zodat je de drains daarin kunt wegstoppen.

 

Eerste nacht

Thuis nog lekker even wat eten besteld en toen het bed in gekropen. De pijn viel reuze mee maar omdat ik zo laat ben geopereerd zal de verdoving vast nog niet helemaal uitgewerkt zijn geweest. Ik had moeite met op mijn rug liggen maar ik viel al snel in slaap (rond 11 uur). Ik heb doorgeslapen tot 5 uur toen ging de wekker van mijn vriend. Daarna weer geslapen en om 9 uur mijn bed uit gegaan. Ik heb een prima nacht gehad eigenlijk.

 

???

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh wat super om te lezen!!! :43:

 

Een prettig verhaal om te lezen! Wel jammer dat ze je inderdaad niet gezegd hadden dat je je vriend pas na de ok weer zou zien... Maar alles toch goed gekomen! Die drains komt ook goed meid, alles voor een mooi herstel! (En goede tip voor diegene die drains krijgen!)

Nu goed op uur en tijd je medicatie pakken en jezelf lekker laten verwennen en rustig aan doen. 

 

Geniet ervan meid, voor je weet is het donderdag en mogen die dingen eruit! 

 

Gefeliciteerd met je nieuwe :1bouncingboobs:

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 2 PO,

 

de nacht weer prima doorgeslapen, alleen toen ik wakker werd, wat een pijn. Gisteravond ook veel pijn gehad. Het steekt vooral rond de wonden en die drains maken alles ook niet beter. 2 oxycodon tabletjes meegekregen van de  kliniek voor als de paracetamol en ibu niet meer tegen de pijn op kunnen. Nou net de eerste genomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 3 PO,

 

Ik heb het volgens mij goed getroffen qua slapen want heb weer een prima nacht gehad. Maar dan word je wakker en dat is niet zo leuk. Veel pijn en ik heb echt hulp nodig om overeind te komen. Als ik eenmaal overeind ben doen mijn borsten zo’n pijn door de zwaartekracht.

 

Om 11 uur had ik een afspraak in de kliniek voor het verwijderen van de drains. De drains zaten best vast dus het was wat getrek maar het is gelukt. Het was niet echt dat het heel veel pijn deed, maar meer gewoon een naar gevoel. De verpleegster was wel heel aardig en deed echt haar best om het zo snel mogelijk te doen. Wat ben ik blij dat ik van die dingen af ben, voel me een stuk beter nu.

 

De BH zat blijkbaar gewoon goed ondanks dat ik het gevoel heb dat ie veelste strak zit, zou wel weer aan mij liggen. Enige wat wel vervelend is, is dat ik gewoon niet kan poepen ?. Alles zit vast. Vanaf morgen ga ik denk ik afbouwen met pijnstillers, hopelijk gaat het daar onder dan ook een beetje lopen.

 

??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kimmietje Fijn dat je goed kunt slapen scheelt al heel veel als je gewoon een goede nachtrust hebt. Heerlijk dat de drains eruit zijn weer een ongemak minder en ja het niet naar de wc kunnen heb ik ook veel last van gehad sinds laatste dagen is dat weer een beetje normaal nu bij mij?

Maar we krijgen er een mooi stel borsten voor terug dus dan maar even een opgeblazen buik, ik leek zelfs wel zwanger zo een bolle buik had ik! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Ellen1997 zei:

@kimmietje Fijn dat je goed kunt slapen scheelt al heel veel als je gewoon een goede nachtrust hebt. Heerlijk dat de drains eruit zijn weer een ongemak minder en ja het niet naar de wc kunnen heb ik ook veel last van gehad sinds laatste dagen is dat weer een beetje normaal nu bij mij?

Maar we krijgen er een mooi stel borsten voor terug dus dan maar even een opgeblazen buik, ik leek zelfs wel zwanger zo een bolle buik had ik! 

 

Nou ik heb dus precies hetzelfde! Mijn buik is echt enorm en ook nog is super hard. De combinatie met niet naar de wc kunnen helpt ook niet echt mee hahaha

 

Ach we hebben het er voor over ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh fijn hé! 

 

Die opgeblazen buik is herkenbaar... en de narcose en de pijnstillers die er lekker voor zorgen dat het de eerste tijd lekker stil ligt ???

 

Véél drinken en wandelen en anders even aan de huisarts wat van die macrogol zakjes vragen... want niet naar de wc kunnen is een hell ? (weet er alles van helaas)

 

Misschien dat je bh nu wat fijner gaat zitten nu de drains eruit zijn... 

 

Op naar een mooi en voorspoedig herstel!

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 5 PO,

 

Het gaat echt met de dag beter. Ik slik geen pijnstillers meer en het lukt me al om zelf uit bed te komen ?. Gisteren even langs de ikea geweest. Eenmaal thuis moest ik wel even bijkomen. Alles kost wel veel energie. Maandag controle afspraak bij de kliniek. Ben benieuwd.. ?

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kimmietje zei:

Dag 5 PO,

 

Het gaat echt met de dag beter. Ik slik geen pijnstillers meer en het lukt me al om zelf uit bed te komen ?. Gisteren even langs de ikea geweest. Eenmaal thuis moest ik wel even bijkomen. Alles kost wel veel energie. Maandag controle afspraak bij de kliniek. Ben benieuwd.. ?

 

xxx

 

Heb je je drains nog? Ik neem aan van niet... tenminste ... naar Ikea met drains lijkt me niet echt prettig

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Brenda68 zei:

 

Heb je je drains nog? Ik neem aan van niet... tenminste ... naar Ikea met drains lijkt me niet echt prettig

 

Nee afgelopen donderdag hebben ze de drains eruit gehaald. Sinds dien gaat het supergoed. Ik moet wel zeggen, de drains waren vervelend maar moet er niet aan denken dat al dat bloed en wondvocht nog in mn borst zou zitten. Alles heeft zn voor en zn nadelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, kimmietje zei:

Nee afgelopen donderdag hebben ze de drains eruit gehaald. Sinds dien gaat het supergoed. Ik moet wel zeggen, de drains waren vervelend maar moet er niet aan denken dat al dat bloed en wondvocht nog in mn borst zou zitten. Alles heeft zn voor en zn nadelen ?

 

Ik had ook drains en precies dezelfde mening. Aan de ene kant superirritant maar als dat vocht achter in je borsten blijft, ben je ook niet blij. Fijn dat ze eruit zijn. Geniet ervan en succes met je herstel. Ik ben nu 6,5 weken PO en merk nog elke dag dat ze veranderen. In het begin was er veel verschil tussen rechts en links (dat was trouwens voor de operatie ook zo) maar met de dag gaan ze steeds meer op tweeling lijken. Alhoewel dat voor mij niet eens hoeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brenda68 zei:

 

Ik had ook drains en precies dezelfde mening. Aan de ene kant superirritant maar als dat vocht achter in je borsten blijft, ben je ook niet blij. Fijn dat ze eruit zijn. Geniet ervan en succes met je herstel. Ik ben nu 6,5 weken PO en merk nog elke dag dat ze veranderen. In het begin was er veel verschil tussen rechts en links (dat was trouwens voor de operatie ook zo) maar met de dag gaan ze steeds meer op tweeling lijken. Alhoewel dat voor mij niet eens hoeft. 

 

Ja precies! Toch lees ik hier bijna niet dat andere meiden drains krijgen, best gek.  Voor mijn gevoel veranderen ze nu al met de dag. Tuurlijk het is allemaal nog heel strak en ze zitten nog heel hoog maar toch voelen ze elke dag weer anders ☺️. Jij mag nu na die 6 weken alles weer? Ik kan niet wachten tot mijn 6 weken voorbij zijn ?

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik mag vanaf afgelopen dinsdag alles weer. Heb 3 keer op mijn racefiets een tocht genaakt en al 2 keer hardgelopen. Zwemmen mag maar de pc verwacht dat dit tegen zal vallen. Daar wacht ik dus nog even mee ? Ik ben gewend 6x per week te sporten dus ben blij dat ik alles weer rustig op mag pakken.

Ik wens je een heel goed herstel verder en geniet er maar van. Uiterlijk is zeker niet het belangrijkst maar een mooi gevulde beha geeft wel zelfvertrouwen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, kimmietje zei:

 

Jaa er zitten korstjes op en heb er geen last van.  De dag dat ze er net uit waren gehaald voelde ik nog wel soms wat steken maar dat is helemaal over ?.

 

xxx

 

Oooh fijn te horen hé!

 

Houden zo en lekker genieten van een goed herstel hoor!

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 10 PO,

 

Ik werd vanochtend wakker met steken in mn borsten. Ik heb overal op het forum al gelezen dat dit normaal is maar toch geen fijn gevoel ?. Vannacht steeds uit bed en in bed gegaan door die warmte, misschien dat ik iets teveel heb gedaan. Voor de rest gaat het prima en heb ik helemaal geen pijn meer. De meiden worden met de dag mooier ?.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Week 4 PO,

 

Even weer een update. Ondertussen al weer 4 weken verder. Afgelopen week op vakantie geweest naar mallorca. Rustige week gehad. In het zwembad en de zee geweest maar niet met de littekens onder water geweest. Ook uit de zon gebleven. Alles voor een goed herstel ?. Hier een daar steekt het nog iets. Ook zijn mijn tepels echt nog mega gevoelig. Voor de rest nergens pijn. Ik ben pas sinds 3,5 week PO begonnen met littekencreme aangezien toen pas de laatste korstjes weg waren. Morgen weer aan het werk, benieuwd hoe dat gaat.

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, kimmietje zei:

Week 4 PO,

 

Even weer een update. Ondertussen al weer 4 weken verder. Afgelopen week op vakantie geweest naar mallorca. Rustige week gehad. In het zwembad en de zee geweest maar niet met de littekens onder water geweest. Ook uit de zon gebleven. Alles voor een goed herstel ?. Hier een daar steekt het nog iets. Ook zijn mijn tepels echt nog mega gevoelig. Voor de rest nergens pijn. Ik ben pas sinds 3,5 week PO begonnen met littekencreme aangezien toen pas de laatste korstjes weg waren. Morgen weer aan het werk, benieuwd hoe dat gaat.

 

xxx

 

Wat fijn te horen dat het zo goed gaat! 

En lekker hé vakantie op/in Mallorca ????

 

Hier  vandaag 6 weken po en net bh's geshopt... (schrijf zo even update in mn eigen topic)

Kom uit op een 70/75F ????

Dat had ik dus totáál NIET verwacht... en zo zien ze er ook totaal niet uit... maar de rest was echt héél erg veel te klein...

En merkte wel het verschil nu met siliconen idd! E zat knel, dus een F... normaal zou dan een 75F gelijk moeten zijn aan een 80E maar vergeet t maar... die beugels prikte aan alle kanten in mn boobs???

(En die doos van een verkoopster snapte er geen drol van... die bleef maar met 80E aankomen... ?‍♀️?‍♀️?‍♀️

 

Maar goed, ga je daar verder niet mee vermoeien... ???

 

Geniet van het fijne herstel meid! En die tepels... geloof me, ik liep vorige week met 28 graden in n strakker hempje met stijve tepels??? die leiden hun eigen leven ???

 

??? 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.