Lies-L

Lies-L : 1 juli 2019 : Dr. Keulers : Berne Kliniek

Recommended Posts

Dag 6 PO! 

En het gaat goed :) ik slik geen pijnstillers meer, alleen nog 2 paracetamol voor ik ga slapen. De enige pijn die ik ervaar is ‘s ochtends als ik wakker wordt. Sowieso doet dan mijn hele lichaam zeer van het in dezelfde houding liggen, maar ook mijn borsten. Dit trekt wel snel weg gelukkig! 

Ik ben ook begonnen met magnesiumpillen omdat ik erg veel last heb van een stijve nek. Ik denk dat dit komt omdat ik erg veel zit, lig en toch een beetje verkrampt door het leven ga nog hahaha. 

Het is interessant hoe mijn borsten met de dag veranderen. Qua uiterlijk maar ook qua gevoel. Elke dag voel ik nieuwe dingen! Vandaag voel ik iets heel aanwezig in mijn linker borst. Wie weet zit dat morgen rechts ;) ik maak me er niet druk om gelukkig. 

Het niets doen begint nu wel te vervelen. Ook zou ik graag weer mijn eigen broek omhoog doen na het plassen. Hahaha. Ben benieuwd hoe ik de komende weken ga ervaren, niets doen zit niet echt in mijn aard en het begint nu al te kriebelen om te gaan sporten en het huis te poetsen. Toch even tegenhouden en het genezen de tijd gunnen. Dan toch maar weer met Netflix op de bank. 

@Dena123 @LisaG @MissyJoy en anderen! 

Vraagje! Ik heb sochtends heel erg het gevoel dat mijn lichaam zich wil uitrekken of zo en dan verkrampen mijn borstspieren heel erg. Ik probeer het tegen te houden maar dat lukt niet. Herkenbaar? 

Ook heb ik de afgelopen dagen weinig pijn gehad, maar sinds gister doet het de hele tijd zeer aan de buitenkant van de borst. Precies de plek waar ik ook een steek krijg als ik iets teveel doe. Betekend dit dan dat ik teveel heb gedaan? Ik probeer zo rustig aan te doen maar soms kom je er niet onderuit om toch iets zelf te moeten pakken of doen! 

Dit is hoe ze er nu uit zien :) 9 dagen PO.

ik merk met insmeren dat mijn rechter borst op sommige plekken nog geen gevoel heeft. Vooral onderaan. Hopelijk trekt dit nog bij! 

• Upvote 1

6 uur geleden, Lies-L zei:

Vraagje! Ik heb sochtends heel erg het gevoel dat mijn lichaam zich wil uitrekken of zo en dan verkrampen mijn borstspieren heel erg. Ik probeer het tegen te houden maar dat lukt niet. Herkenbaar? 

Ook heb ik de afgelopen dagen weinig pijn gehad, maar sinds gister doet het de hele tijd zeer aan de buitenkant van de borst. Precies de plek waar ik ook een steek krijg als ik iets teveel doe. Betekend dit dan dat ik teveel heb gedaan? Ik probeer zo rustig aan te doen maar soms kom je er niet onderuit om toch iets zelf te moeten pakken of doen! 

Ze zien er prachtig uit meid! Wat een verschil alweer hé! 

Dat gevoel herken ik wel... hier sinds gisteren vooral een flinke steek zo nu en dan aan de binnenkant van mijn linkse borst...  en merk dat het onder mijn oksels strak getrokken is... ook een beetje dat verkrampte gevoel wat door trekt naar mijn vingers toe... 

Als je twijfelt gewoon even bellen naar de pc. 

Hier zei de arts zolang ik geen constante scherpe pijn heb, dat het er allemaal bij hoort... zolang het maar niet aanhoud en niet rood en warm word (of koorts ga krijgen)

Sterkte tjikkie... Hopelijk is het gezakt nu... en misschien toch nog proberen iets minder te doen... want stiekem doen we al snel meer dan we denken (ik wel in ieder geval🙈🙈🙈)

En soms kun je inderdaad niet anders... zolang je jezelf er maar bewust van bent dat het niet té word!

💖💖💖

En wat betreft het geen gevoel op sommige plekken is ook normaal, dat heb ik ook en daar gaf de arts ook van aan dat het bijtrekt.

Ik heb het van mijn litteken af zo door naar boven naar mijn rekels een driehoek zeg maar... van de buitenkant van mijn wonden zo omhoog in een punt naar mijn tepels... en mijn tepels zijn overgevoelig🙈🙈🙈

Ja allemaal zeer herkenbaar!!

Ik heb ook (meer in mijn rechterborst) minder gevoel. Zelfs mijn tepel. Ik heb het gevoel dat dat aan het beteren is, maar het kan best dat het niet 100% terugkomt. De tijd zal het uitwijzen...

20 minuten geleden, Mjcls zei:

Ja allemaal zeer herkenbaar!!

Ik heb ook (meer in mijn rechterborst) minder gevoel. Zelfs mijn tepel. Ik heb het gevoel dat dat aan het beteren is, maar het kan best dat het niet 100% terugkomt. De tijd zal het uitwijzen...

Klopt inderdaad, soms blijven sommige stukken gevoelloos...  is iets wat de tijd ons zal leren 🥰

💖💖💖

Helemaal herkenbaar. Ik heb totaal geen last van mijn linkerborst maar mijn rechter daar in tegen.. my god. Die doet me toch een zeer afentoe word er helemaal gek van. Ik heb ook die steken en dan vooral bovenop en aan de zijkant, soms ook moeite met ademhalen. Was vandaag bij de verpleegkundige voor mijn hechtingen en zij vertelde dat dit er echt bij hoort. Zolang de vorm maar niet gaat veranderen, je geen koorts krijgt, je borst niet rood of ontzettend warm word dan is het goed. Helaas hoort het erbij 😢😢. Ik vind het ook mega klote. 

JE BORSTEN ZIEN ER ECHT SUPER MOOI UIT. Nog een beetje zakken en dan zijn ze perfect!

💋💋

@Lies-L 

Hoe gaat het nu met je? Zijn de pijntjes verdwenen? Of in ieder geval minder geworden?

Hoop het voor je...

💖💖💖

Op 10-7-2019 om 08:44, Lies-L zei:

Hey! Ik herken alles wat je noemt mbt de dingen die je voelt haha. Ik moest ook in het verband trouwens. Wanneer ik wakker word moet ik altijd eerst even rechtop zitten en de girls even laten hangen haha. Door het plat liggen komt er veel druk op en dat voel je.

voor de rest kan ik merken dat ik harde en gespannen borsten krijg wanneer ik iets teveel gedaan heb. Verschilt trouwens ook per dag, soms sta ik er ook mee op. Ik trek me er niet veel van aan zolang je maar niet de klachten krijgt die @MissyJoy beschrijft.

Elke ochtend wil mijn lichaam zich ook een soort van samentrekken, net zoals jij beschrijft. Echt bizar gevoel! De eerste keren deden m’n borstspieren ook mee en deed dat best zeer. Wanneer ik het voel opkomen dan concentreer ik me op mijn buikspieren en span ik daar de boel aan zodat m’n borsten als het ware ontlast worden. 

Op 12-7-2019 om 08:13, MissyJoy zei:

@Lies-L 

Hoe gaat het nu met je? Zijn de pijntjes verdwenen? Of in ieder geval minder geworden?

Hoop het voor je...

💖💖💖

Hee! Dag 13 PO! De tijd vliegt. 

Het gaat goed me me, pijntjes zijn zeker minder. Eigenlijk heb ik alleen last van mijn nek als ik te lang heb gelopen / gestaan. Die verkrampt dan een beetje. Mijn borsten doen echt weinig zeer meer :) dus dat is echt heel fijn. Ik voel natuurlijk wel hier en daar nog dingetjes, maar ik ben hier een stuk minder op gefocust door al jullie fijne berichten op dit forum, soortgelijke klachten die gewoon normaal blijken te zijn!

Mentaal vind ik het wel nog altijd zwaar. Hele dagen thuis zitten, soms alleen (mijn vriend werkt). Dat vreet wel aan je. Maar, aan de andere kant gaat de tijd echt wel snel voorbij en kan ik over een weekje weer lekker gaan werken.

@Plattepannekoek bedankt voor de buikspier tip! Wilde het vanochtend proberen maar de kramp kwam sneller dan dat mijn hoofd op dat moment werkte, haha slaperig! Maar toen de tweede kramp op kwam heb ik hem wel iets kunnen onderdrukken door mijn buikspieren aan te spannen.

• Like 2

Oooh fijn te horen... ja tijd gaat stiekem best snel he! Alweer bijna 2 weken voorbij... 

Weet nog goed dat ik aan het aftellen was tot het gesprek met de anesthesioloog en toen weer 2 weken tot de operatie... 

En nu zijn we gewoon al (bijna) 2 weken po  🥰🥰🥰

Dag 16 PO. 

Gister op controle geweest bij een collega chirurg omdat dr Keulers met vakantie is. Bezoek was erg kort, eigenlijk zijn alleen mijn knoopjes verwijderd. Volgens hem zag het er verder goed uit, wel wat korstjes. 

Ik maak me sinds vannacht wel zorgen. De afgelopen twee nachten heb ik nauwelijks kunnen slapen van de pijn. Zodra ik ga liggen begint de pijn in mijn rechterborst. Het is een constante pijn die steeds erger lijkt te worden. Ik kan er niet door slapen, wordt ongeveer om de 2 uur wakker. Zodra ik ga zitten ebt de pijn weg en overdag heb ik eigenlijk nergens last van. Maar zodra ik weer ga liggen is het er meteen. Vanochtend was het echt ondraaglijk!! Zoveel pijn. Ik ben zo moe en wil graag verder slapen maar het kan niet... 

Gister tijdens mijn controle heb ik er niets van gezegd omdat het overdag zo goed ging en ik hoopte dat het eenmalig was. Helaas :( als het morgennacht nog erger is weet ik echt niet wat ik moet doen. 

Zodra ik naar de kliniek kan bellen ga ik dat doen. 

@Lies-L gewoon bellen meid!!!

Beter 10X voor niks dan 1 x te laat!!! 

Daar zijn hun voor he, je bent de enige niet die belt... en stress is een lelijk monster voor je lijf en dus je genezing... 

Gewoon even bellen en alles uitleggen... vinden hun ook alleen maar prettig om je te kunnen helpen/geruststellen!

Sterkte kanjer 💖💖💖