Ga naar inhoud

Layna : 2019 : Dr. Keulers :


Aanbevolen berichten

Ja allemaal zeer herkenbaar!!

 

Ik heb ook (meer in mijn rechterborst) minder gevoel. Zelfs mijn tepel. Ik heb het gevoel dat dat aan het beteren is, maar het kan best dat het niet 100% terugkomt. De tijd zal het uitwijzen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Mjcls zei:

Ja allemaal zeer herkenbaar!!

 

Ik heb ook (meer in mijn rechterborst) minder gevoel. Zelfs mijn tepel. Ik heb het gevoel dat dat aan het beteren is, maar het kan best dat het niet 100% terugkomt. De tijd zal het uitwijzen...

 

Klopt inderdaad, soms blijven sommige stukken gevoelloos...  is iets wat de tijd ons zal leren ?

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal herkenbaar. Ik heb totaal geen last van mijn linkerborst maar mijn rechter daar in tegen.. my god. Die doet me toch een zeer afentoe word er helemaal gek van. Ik heb ook die steken en dan vooral bovenop en aan de zijkant, soms ook moeite met ademhalen. Was vandaag bij de verpleegkundige voor mijn hechtingen en zij vertelde dat dit er echt bij hoort. Zolang de vorm maar niet gaat veranderen, je geen koorts krijgt, je borst niet rood of ontzettend warm word dan is het goed. Helaas hoort het erbij ??. Ik vind het ook mega klote. 

 

 

JE BORSTEN ZIEN ER ECHT SUPER MOOI UIT. Nog een beetje zakken en dan zijn ze perfect!

 

??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna

 

Hoe gaat het nu met je? Zijn de pijntjes verdwenen? Of in ieder geval minder geworden?

 

Hoop het voor je...

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2019 om 07:44, Layna zei:

@Dena123 @LisaG @MissyJoy en anderen! 

Vraagje! Ik heb sochtends heel erg het gevoel dat mijn lichaam zich wil uitrekken of zo en dan verkrampen mijn borstspieren heel erg. Ik probeer het tegen te houden maar dat lukt niet. Herkenbaar? 

 

Ook heb ik de afgelopen dagen weinig pijn gehad, maar sinds gister doet het de hele tijd zeer aan de buitenkant van de borst. Precies de plek waar ik ook een steek krijg als ik iets teveel doe. Betekend dit dan dat ik teveel heb gedaan? Ik probeer zo rustig aan te doen maar soms kom je er niet onderuit om toch iets zelf te moeten pakken of doen! 

Hey! Ik herken alles wat je noemt mbt de dingen die je voelt haha. Ik moest ook in het verband trouwens. Wanneer ik wakker word moet ik altijd eerst even rechtop zitten en de girls even laten hangen haha. Door het plat liggen komt er veel druk op en dat voel je.

 

voor de rest kan ik merken dat ik harde en gespannen borsten krijg wanneer ik iets teveel gedaan heb. Verschilt trouwens ook per dag, soms sta ik er ook mee op. Ik trek me er niet veel van aan zolang je maar niet de klachten krijgt die @MissyJoy beschrijft.

 

Elke ochtend wil mijn lichaam zich ook een soort van samentrekken, net zoals jij beschrijft. Echt bizar gevoel! De eerste keren deden m’n borstspieren ook mee en deed dat best zeer. Wanneer ik het voel opkomen dan concentreer ik me op mijn buikspieren en span ik daar de boel aan zodat m’n borsten als het ware ontlast worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2019 om 07:13, MissyJoy zei:

Layna

 

Hoe gaat het nu met je? Zijn de pijntjes verdwenen? Of in ieder geval minder geworden?

 

Hoop het voor je...

 

???

 

Hee! Dag 13 PO! De tijd vliegt. 

Het gaat goed me me, pijntjes zijn zeker minder. Eigenlijk heb ik alleen last van mijn nek als ik te lang heb gelopen / gestaan. Die verkrampt dan een beetje. Mijn borsten doen echt weinig zeer meer :) dus dat is echt heel fijn. Ik voel natuurlijk wel hier en daar nog dingetjes, maar ik ben hier een stuk minder op gefocust door al jullie fijne berichten op dit forum, soortgelijke klachten die gewoon normaal blijken te zijn!

Mentaal vind ik het wel nog altijd zwaar. Hele dagen thuis zitten, soms alleen (mijn vriend werkt). Dat vreet wel aan je. Maar, aan de andere kant gaat de tijd echt wel snel voorbij en kan ik over een weekje weer lekker gaan werken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Plattepannekoek bedankt voor de buikspier tip! Wilde het vanochtend proberen maar de kramp kwam sneller dan dat mijn hoofd op dat moment werkte, haha slaperig! Maar toen de tweede kramp op kwam heb ik hem wel iets kunnen onderdrukken door mijn buikspieren aan te spannen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh fijn te horen... ja tijd gaat stiekem best snel he! Alweer bijna 2 weken voorbij... 

 

Weet nog goed dat ik aan het aftellen was tot het gesprek met de anesthesioloog en toen weer 2 weken tot de operatie... 

En nu zijn we gewoon al (bijna) 2 weken po  ???

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 16 PO. 

Gister op controle geweest bij een collega chirurg omdat dr Keulers met vakantie is. Bezoek was erg kort, eigenlijk zijn alleen mijn knoopjes verwijderd. Volgens hem zag het er verder goed uit, wel wat korstjes. 

 

Ik maak me sinds vannacht wel zorgen. De afgelopen twee nachten heb ik nauwelijks kunnen slapen van de pijn. Zodra ik ga liggen begint de pijn in mijn rechterborst. Het is een constante pijn die steeds erger lijkt te worden. Ik kan er niet door slapen, wordt ongeveer om de 2 uur wakker. Zodra ik ga zitten ebt de pijn weg en overdag heb ik eigenlijk nergens last van. Maar zodra ik weer ga liggen is het er meteen. Vanochtend was het echt ondraaglijk!! Zoveel pijn. Ik ben zo moe en wil graag verder slapen maar het kan niet... 

 

Gister tijdens mijn controle heb ik er niets van gezegd omdat het overdag zo goed ging en ik hoopte dat het eenmalig was. Helaas :( als het morgennacht nog erger is weet ik echt niet wat ik moet doen. 

Zodra ik naar de kliniek kan bellen ga ik dat doen. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna gewoon bellen meid!!!

 

Beter 10X voor niks dan 1 x te laat!!! 

Daar zijn hun voor he, je bent de enige niet die belt... en stress is een lelijk monster voor je lijf en dus je genezing... 

 

Gewoon even bellen en alles uitleggen... vinden hun ook alleen maar prettig om je te kunnen helpen/geruststellen!

 

Sterkte kanjer ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn wond, er is ook pus uit gekomen vandaag. 

 

Net gebeld met de kliniek en wordt vandaag of morgen terug gebeld. Ze vond het vooral gek dat het gister tijdens het consult niet besproken was. Is ook gek, maar toen had ik 1 nacht een beetje pijn en dacht ik dat het wel goed zou komen. 

 

Pffff niet leuk dit..

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-7-2019 om 11:38, Layna zei:

Dit is mijn wond, er is ook pus uit gekomen vandaag. 

 

Net gebeld met de kliniek en wordt vandaag of morgen terug gebeld. Ze vond het vooral gek dat het gister tijdens het consult niet besproken was. Is ook gek, maar toen had ik 1 nacht een beetje pijn en dacht ik dat het wel goed zou komen. 

 

Pffff niet leuk dit..

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

 

Oooh bah meid... denk je eindelijk gewoon lekker de goede kant op te gaan en nu dit... lijkt ook wat ontstoken als ik het zo zie (maar ik ben geen arts natuurlijk)

 

Hier sinds vannacht als ik net wat verkeerd beweeg tussen mijn borsten, naja meer erboven, pijn aan mijn borstbeen ?

Zit er ook even aan te twijfelen of ik de kliniek moet bellen of mailen... maar aan de andere kant heb ik het idee dat het er ook wel een beetje bij hoort... het is niet rood of iets dergelijks en je ziet ook niks... maar vind het raar... pijn aan mn borsten of spieren kan ik nog verklaren, maar echt mn borstbeen ??? misschien wel gewoon die spier daar... ik doe gewoon nog even rustiger aan en kijk morgen wel... nu lekker even plat... 

 

Succes meid, hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen! Dit is zo niet leuk!!!

 

Sterkte kanjer en hou je ons op de hoogte! 

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee @MissyJoy bedankt voor je altijd positieve kijk ❤️ 

 

Ik herken de pijn aan het borstbeen! Ik had het idee dat dat komt doordat ik nu extra moeite moet doen om met mijn schouders naar achteren te lopen (dus eigenlijk recht) omdat het door de borstspieren allemaal strak wordt getrokken (naar voren). Maar, dit is in jouw geval natuurlijk niet de verklaring omdat je voor de spier plaatsing hebt gehad. Maar misschien geeft het toch wat spanning of druk? Je hebt toch wat extra kilo’s aan de voorkant ?

 

Ik ben net terug gebeld door de arts. Hij vond de wond er prima uit zien (hoe dan?!) maar zei wel dat als ik me er morgen nog niet prettig bij voelde ik gerust even langs mocht komen zodat hij het in real life kon bekijken. Zo lang het niet roder/boller wordt kan het geen kwaad zei hij. 

 

Blijf me verbazen hoeveel verschillende soorten pijn en ongemakkelijkheden een lichaamsdeel kan ervaren ? soms op één dag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna:

 

Huh? Er komt pus uit, maar toch is het oké? ???

 

Dat is iets wat ik waarschijnlijk nóóit zal snappen... in mijn ogen is het zo dat als er viezigheid uit komt dat het dan ook iets van ontstoken is... (Maja ben nog steeds geen arts ??)

 

Ja ik denk ook dat de pijn bij mij komt door de zwaartekracht die zijn werk gaat doen met mijn protheses 

??????

 

Die huid daar zit toch vast aan de spieren/borstbeen dus klinkt aannemelijk dat dat nu gaat trekken... en ag, gewoon een extra waarschuwing dat ik nog meer rustig aan moet doen!

 

Ik moet daar echt constant mee bezig zijn omdat alles zo soepeltjes verloopt...

 

Best lastig, want ben nogal het type dat roept, dat doe ik wel, omdat het anders niet naar mijn zin is ??????

 

En we zijn natuurlijk pas net goed en wel de 2 weken po gepasseerd hé 

 

Wat doe je er mee? Ik zou denk ik toch even in real life er naar laten kijken... ?

 

Maja dat ben ik dan weer ?

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-7-2019 om 11:38, Layna zei:

Dit is mijn wond, er is ook pus uit gekomen vandaag. 

 

Net gebeld met de kliniek en wordt vandaag of morgen terug gebeld. Ze vond het vooral gek dat het gister tijdens het consult niet besproken was. Is ook gek, maar toen had ik 1 nacht een beetje pijn en dacht ik dat het wel goed zou komen. 

 

Pffff niet leuk dit..

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Mijn hechting ging niet goed oplossen, waardoor het ging ontsteken. Ik kreeg als advies om betadine er op te doen met een gaasje en dan dit 2x een uur erop te doen en dan gaasje vervangen.

Doordat er bij mij pus uit kwam, kreeg ik een AB kuur. 

Nu na ruim 2 weken is het wondje bijna dicht... 

Ik zou toch even het in real life laten zien...

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna

 

Hoe gaat het nu met je? Toch maar even naar laten kijken? Of gaat het weer?

 

Denk aan je ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi! 

Het wondje ziet er beter uit, maar er komt nog steeds vocht uit. Vannacht is er iets fel geels uit gekomen en nu komt er alleen doorzichtig /roze uit (dat is goed teken geloof ik?) 

 

Ik ga zo maar weer even bellen inderdaad! Better safe than sorry. :97:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-7-2019 om 10:12, Layna zei:

Hooi! 

Het wondje ziet er beter uit, maar er komt nog steeds vocht uit. Vannacht is er iets fel geels uit gekomen en nu komt er alleen doorzichtig /roze uit (dat is goed teken geloof ik?) 

 

Ik ga zo maar weer even bellen inderdaad! Better safe than sorry. 

Zeker even bellen en desnoods opnieuw foto sturen! 

Je wil nl echt niet dat het gaat ontsteken daar. 

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-7-2019 om 10:12, Layna zei:

Hooi! 

Het wondje ziet er beter uit, maar er komt nog steeds vocht uit. Vannacht is er iets fel geels uit gekomen en nu komt er alleen doorzichtig /roze uit (dat is goed teken geloof ik?) 

 

Ik ga zo maar weer even bellen inderdaad! Better safe than sorry. 

 

Doorzichtig roze zou wondvocht vermengd met wat bloed kunnen zijn. Sowieso vind ik dat je de wond echt moet laten beoordelen. De wond lijkt te 'dragen'. Ziet er in mijn ogen licht ontstoken uit. Idd zou een AB kuur de oplossing kunnen zijn. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is wat wondvocht verliezen niet zo erg, zolang het idd doorzichtig is of wat rozig dan is het gewoon wondvocht... goed in de gaten blijven houden dat de kleur niet veranderd en het wondje niet groter word, rood word of warm (of je koorts krijgt) wondje gaat vanzelf dicht... is waarschijnlijk gewoon nog wat vocht wat nu een uitweg gevonden heeft... zolang het er niet met straaltjes uitgelopen komt en het deze kleur blijft niet te druk om maken... 

Goed schoon houden vooral en zo nu en dan even aan de lucht laten drogen... 

 

De littekens zijn ook nog vers dus dat die roder zijn wil niet veel zeggen... als het maar niet erger gaat worden meid. 

 

Knuffel ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-7-2019 om 20:24, Layna zei:

@Brenda68 wat betekend dragen? 

De wond is dinsdag bekeken en gister beoordeeld met een foto. 

 

Met dragen bedoel ik in dit geval dat ik bij de randjes wat wit zie. Dat kan verweking zijn natuurlijk. Kan ook wat beslag zijn. Maar als het beoordeeld is door een arts is het prima natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 19 PO

Het gaat goed :)! Het wondje van mijn rechterborst is inmiddels dicht en ook niet meer rood. Rechts heeft wel wat last van “morning-boob” in de ochtend maar dit trekt snel weg. Verder eigenlijk geen pijn aan mijn borsten!! 

 

Merk dat mijn borsten ook echt al een stuk soepeler zijn! Als ik er nu in por met mijn vinger dan geeft het mee! Haha in plaats van zo’n harde ballon waar je op drukt. Heb wel het idee dat ze nog erg hoog zitten (heb overigens geen borstband zoals sommige van jullie). Maar vergeleken met dag 1 zijn ze zeker al een stuk gezakt (mijn littekens vallen meer en meer in de plooi). 

 

Enige last is mijn nek! Heb altijd al veel spanning aan mijn nek gehad en nu met de druk op mijn borstspieren trekken mijn nekspieren extra samen. Binnenkort bezoekje aan de fysio en dan is ook dat geregeld ?

 

Happy me!! ??♥️♥️

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.