Ga naar inhoud

Layna : 2019 : Dr. Keulers :


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Sinds een paar maanden ben ik het traject "borstvergroting" in gegaan. Hoe dichterbij het komt hoe spannender het wordt voor mij! Om die reden ben ik lid geworden op deze blog.

 

Mijn naam is Layna. Al mijn hele leven ben ik erg onzeker over mijn borsten, ik heb nauwelijks borstgroei. Al vanaf mijn puberteit is het mijn grootste onzekerheid. Vriendinnen kregen allemaal meer borst en die van mij zijn altijd klein gebleven. Elk jaar opende ik de laptop om te kijken naar borstvergrotingen en jaloers te zijn op alle vrouwen met zulke mooie borsten. Helaas, te duur voor mij. Ook dit jaar zakte mijn onzekerheid naar een dieptepunt en zocht ik opnieuw naar borstvergrotingen. Nu ik werk groeit mijn spaarrekening en een borstvergroting kon er nu nèt vanaf.

Toen las ik over een verandering van de verzekeringen en een vergoeding voor een borstvergroting van de zorgverzekering. Een vergoeding zou alles zoveel gemakkelijker maken! Ik las dat je hiervoor minder dan 1 CM klierweefsel mag hebben en geen borstplooi. Die dag heb ik mezelf wel 100 keer in de spiegel bekeken. Zijn de mijne zo klein? Zou het kunnen? 

Uiteindelijk maakte ik een afspraak bij de huisarts. Ze wist niets van de regeling af en vertelde me dat ik geen borst aplasie (ontbreken van borstweefsel) heb en weinig kans maakte op de vergoeding.Toch vroeg ik om een doorverwijzing naar de plastisch chirurg om een echo te laten maken. Een maand later zat ik bij de plastisch chirurg en bleek dat ik wel degelijk minder dan 1 cm borstweefsel heb! Nu enige tijd later is alles goedgekeurd door de zorgverzekering en heb ik over een maand een afspraak bij de plastisch chirurg om alles in gang te zetten en keuze's te gaan maken over grootte :) 

Ik heb intens gehuild na het goede nieuws! Zo onwerkelijk dat ik binnenkort eindelijk borsten ga hebben!

 

Ik laat mij opereren bij de Bernekliniek. Hebben meer mensen hier ervaring mee? 

Voor mij was het een logische keus in verband met de vergoeding van de zorgverzekering, omdat zij een ziekenhuis zijn en alles via hen geregeld kon worden.

Toch lees ik weinig over de Bernekliniek en daarom zou ik graag ervaringsverhalen horen.

 

Uiteraard wil ik ook graag iedereen's vragen beantwoorden over mijn proces en zal ik jullie op de hoogte houden!

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hallo dames,

 

Mijn naam is Layna en al sinds de puberteit onzeker over mijn "borsten", die nooit echt zijn gaan groeien.

Ik neus nu al een tijdje rond op dit forum en heb al veel van jullie verhalen gelezen en met sommige van jullie al fijn contact gehad! Eind augustus / begin september (datum nader te bepalen) zal ik geopereerd worden door dr Keulers bij de Bernekliniek in Uden. Ik zal mijn behandeling vergoed krijgen omdat ik minder dan 1 cm borstweefsel heb en geen plooi (zie album voor de foto's). Mijn prothesen zullen dual-plane geplaatst worden omdat ik weinig weefsel aan de bovenkant heb.

 

Afgelopen vrijdag had ik mijn consult waarbij we 3D-foto's hebben gemaakt. Ik had zelf in gedachten om op een kleine C uit te komen. We begonnen met 250 cc, maar dit vond ik nog net wat klein. Daarna heeft hij  350 cc laten zien en dit was ook  de maximale grootte voor in mijn lichaam (zou maximaal 12 cm in kunnen en 350 cc komt op 11,7). Volgens dr. Keulers zou 350 cc uitkomen op ongeveer een grote B / kleine C :) perfect dus! Ik vind het er zelf ook erg mooi uit zien op mijn lichaam.

Wat vinden jullie? (ook deze foto kun je vinden in mijn album).

 

Dr. Keulers gaf aan het liefst met ronde prothesen te werken omdat anatomische een kans op draaien hebben, en hij dit wil voorkomen. 

Ik heb verschillende voor- en na foto's opgezocht en vind ronde prothesen soms heel erg mooi maar soms ook absoluut niet. Ik vind het bijvoorbeeld niet mooi als je boven op de borst duidelijk een ronde rand ziet. Op mijn 3D-foto zien ze er erg natuurlijk uit, maar hoe accuraat is die foto? En hoe vaak komt het draaien van protheses echt voor?

Ik vind het jammer dat ik geen 3D voorbeeld heb van een 350 cc anatomische prothese omdat ik nu geen vergelijkingsmateriaal heb. Aan de andere kant vertrouw ik op de PC zijn kunnen. Lastig en heel spannend!

 

2 augustus staat mijn PPO afspraak gepland en daarna zal ik te horen krijgen wanneer ik precies geopereerd kan worden :) kijk er zo naar uit! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine toevoeging: Ik heb tijdens mijn consult ook geen uitleg gehad over high profile of low profile. Hij heeft me eigenlijk maar 1 implantaat laten zien en voelen. Dit was wel een ruw implantaat. Eigenlijk heeft hij alle keuze's voor me gemaakt, door aan te geven dat die zijn voorkeur hebben. Aan de ene kant is dit prettig omdat hij het beter weet dan ik en ik ook niet precies weet waarop ik anders een keuze baseer, maar het lijkt er wel heel anders aan toe te gaan dan sommige andere consulten die ik hier lees. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update, 

vandaag te horen gekregen dat ik 1 juli al aan de beurt ben!!!! Spannend. Ik wist niet wat me overkwam. Ik grapte gisteren nog dat september te lang duurde en het wel sneller mocht, nou zo snel had ik niet verwacht!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2019 om 20:57, Layna zei:

@ABS ik twijfel of ik nog even een telefonisch consult wil. Maar misschien moet ik maar vertrouwen op de arts? Blijft een lastige keus. 

Ik zou bij twijfel zeker nog een telefonisch consult aanvragen. Gaat natuurlijk wel om jouw lichaam! Ik denk ook dat ze daar alle begrip voor hebben. Heb zelf ook veel gezocht en rondgekeken en volgens mij worden bij dames zoals wij voornamelijk anatomische protheses geplaatst omdat wij zo weinig borstvorming hebben. Al moet ik zeggen dat de ergonomix van motiva me ook zeker aanspreken en die zijn wel rond... Succes met je keuze! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee @AnoukK, leuk dat je reageert :)

Het is echt super spannend. Ik kan er echt alleen maar aan denken en dan ben ik tegelijk blij en doodsbang. Bang voor de pijn die gaat komen en de dagen na de operatie. Maar dat gaat het allemaal waard zijn.

 

Ik heb geen telefonisch consult meer gehad en kan nu de dagen voorbijgaan ook beter relativeren dat ik al een goed consult heb gehad en mijn pc ook echt wel weet wat hij doet. Hij opereert ook veel vrouwen die van weinig komen en het resultaat ziet er altijd goed uit. Ook heb ik nog met meiden van het forum gesproken en ook die hebben me gerust gesteld.

 

Wanneer ben jij aan de beurt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-6-2019 om 08:55, Layna zei:

Kleine toevoeging: Ik heb tijdens mijn consult ook geen uitleg gehad over high profile of low profile. Hij heeft me eigenlijk maar 1 implantaat laten zien en voelen. Dit was wel een ruw implantaat. Eigenlijk heeft hij alle keuze's voor me gemaakt, door aan te geven dat die zijn voorkeur hebben. Aan de ene kant is dit prettig omdat hij het beter weet dan ik en ik ook niet precies weet waarop ik anders een keuze baseer, maar het lijkt er wel heel anders aan toe te gaan dan sommige andere consulten die ik hier lees. 

 Wat spannend allemaal! ? Ik heb precies hetzelfde! Ik weet dat de implantaten die ik krijg ruw zijn en ik weet het aantal cc, maar dat is het dan ook. Ik denk dat ik toch nog even ga bellen want na alle verhalen hier over vormen en maten ben ik toch erg nieuwsgierig geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een telefonisch consult met de arts gehad, was erg prettig. Hij heeft me zeker gerustgesteld met betrekking tot de ronde protheses. De vloeistof is zo zacht (cohesive 1) dat het uiteindelijk toch zal vallen als een antomische prothese, helemaal omdat ze onder de spier geplaatst zullen worden. Hiervoor moeten ze wel indalen en dit kan een half jaar of een jaar duren. Het kan dus zo zijn dat ik ze het eerste half jaar niet mooi ga vinden. Goed dat ik dit nu weet, anders was ik misschien wel erg teleurgesteld geweest volgende week.

 

Al met al heb ik heel veel zin in maandag! ❤️ ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2019 om 09:40, Layna zei:

@ABS 

mhm ja het stelt me nog niet echt gerust. Ik zal eens een extra telefonisch consult aanvragen. Of misschien kan @best_boobie me nog een beetje helpen? 

Sorry ik zie dit nu pas.. 
Heb wat problemen met mijn account dus kan niet altijd reageren als ik wil...
Pb's krijgen altijd voorrang, dus dat is altijd handiger :)
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het van je :35: 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al hoop ik dat je nog op 1 oor ligt... 

 

Nog 1 nachtjes slapen voor ons 

:43::43::43:

 

Laat die :1bouncingboobs: maar komen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, MissyJoy zei:

Al hoop ik dat je nog op 1 oor ligt... 

 

Nog 1 nachtjes slapen voor ons 

:43::43::43:

 

Laat die :1bouncingboobs: maar komen ??

Poeeee ja! Ik werd vanochtend wakker en het besef kwam gelijk. Nog maar minder dan 24 uur! 

Vanochtend nog maar even goed naar mijn kleine dames gekeken! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja raar he... over 24 uur hebben we ze gewoon al, als alles volgens plan verloopt ??

 

Geniet van vandaag en doe rustig aan... al hebben we daar de komende weken tijd genoeg voor ?

 

???

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

morgen de grootte dag! Ik lees net dat je nog een telefonisch consult hebt gehad en gerust bent gesteld. Heel fijn! Ik wens je een goede nachtrust en ben heel benieuwd naar je verslag straks! Succes meid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Slaap lekker en morgen veel succes! Zal aan je denken en we spreken elkaar morgen maybe wel als we klaar zijn en beetje bijgekomen zijn... 

 

Succes ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel allemaal!! Lief van jullie. 

Ik heb gelukkig goed geslapen! Nu wel een uur te vroeg wakker en kom niet meer in slaap. Heb minder spanning dan gisteravond, heb er eigenlijk gewoon super veel zin in :) laat het over me heen komen. 

Heb alleen wel super erge honger! Balen dat ik niets kan eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Fijn dat je wel goed geslapen hebt, is het halve werk al... 

 

Heel veel succes, plezier en al het goede voor zometeen... 

 

We spreken elkaar... hier snel nog even onder de straal water door en dan de auto in...

 

Het gekke is, normaal eet ik nooit zo vroeg en nu ook trek ??

 

Ag we zijn gelukkig snel aan de beurt!

 

Vanmiddag zijn onze meiden er kanjer! 

:1bouncingboobs:

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.