Ga naar inhoud

Layna : 2019 : Dr. Keulers :


Aanbevolen berichten

 hoi, hoi,

 

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe boobs. Hoe is het met je? Is het je allemaal meegevallen, de operatie?

Laat je maar lekker vertroetelen en doe lekker rustig aan. Zorg er ook voor dat je lekker veel drinkt; is goed om de narcose uit je lijf te spoelen en zorgt er ook voor dat vocht, dat je vasthoudt, sneller wordt afgevoerd. 

Ik wens je een heel fijn herstel toe. 

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee lieve allemaal! Bedankt voor de berichten ?

Ik moet zeggen dat ik erg zware dagen achter de rug heb. Veel pijn en misselijkheid! Vooral veel pijn aan de borst spieren waardoor ik mijn armen nauwelijks kan bewegen en echt in alles beperkt ben. Ik beweeg als een stijve puffende hark door het huis. 

 

De operatie is goed verlopen! Ik was op de dag zelf niet echt zenuwachtig en omdat het personeel super lief voor me was, zijn die zenuwen ook niet meer gekomen. Elke verpleegster was super aardig en ook dr Keulers stelde me volledig gerust toen ik afgetekend werd. Daarna Werd ik lekker in slaap gebracht en voor ik het wist werd ik wakker. 

Helaas werd ik niet zo fijn wakker, ik wist niet goed waar ik was en had het erg benauwd. Ineens kwamen alle emoties los! Maar ook hier weer een drietal super lieve verplegers die me weer helemaal op mijn gemak hebben gesteld. 

 

Eenmaal terug op mijn privé kamer heb ik het rustig aan gedaan en extra pijn medicatie gekregen. Rond half 1 ging het wel prima en trok ik mijn kleding aan. Daarna een intense zweet aanval gekregen waarbij ik toch weer moest gaan liggen! Om half 4 mocht ik eindelijk naar huis :) in een rolstoel ben ik door het ziekenhuis gereden. 

 

Zoals ik in het begin omschreef heb ik sindsdien veel pijn. Vooral opstaan en gaan liggen is pijnlijk! Dan doet de zwaartekracht goed zijn werk. Ik kan natuurlijk meer pijn medicatie nemen maar omdat ik daar misselijk van word is het kiezen tussen twee kwaden. 

 

Vandaag mag mijn band eraf en de sport BH aan! Kan ik mijn dames eindelijk in de spiegel bewonderen! Heb er nu nog niet van kunnen genieten, het voelt echt nog niet of ik borsten heb... 

hopelijk verlicht de sport BH ook de benauwdheid en voel ik me wat comfortabeler. 

 

Hopelijk is mijn volgende update iets positiever gestemd!!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Hey lieverd, heb je verslag even gelezen... heb net natuurlijk ook al via pb even een berichtje gestuurd... wat vervelend dat je jezelf zo ellendig voelt... 

Als je zo misselijk word van de medicatie kun je daar ook wat voor vragen meid! Want overmatig pijn lijden is niet nodig he! 

En hopelijk geeft de bh wat meer verlichting dan die band/verband!

 

Alle liefs en vele virtuele knuffels van de wereld en hopelijk mag je snel gaan genieten van je nieuwe meiden! 

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens nog wel een praktische vraag aan dames die hun BV al ondergaan hebben; hoe gaan jullie om met 6 weken je armen niet omhoog en dus 6 weken je haar niet doen?! Ik wil na 3 weken weer aan het werk, maar mijn vriend kan nog geen paardenstaart maken ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Lies-L zei:

Ik heb trouwens nog wel een praktische vraag aan dames die hun BV al ondergaan hebben; hoe gaan jullie om met 6 weken je armen niet omhoog en dus 6 weken je haar niet doen?! Ik wil na 3 weken weer aan het werk, maar mijn vriend kan nog geen paardenstaart maken ????

Hai, herkenbaar dit verhaal hahaha. 

Ik ben nu 4 weken PO en mijn vriend wast nog altijd mijn haren. 

Borstelen doet hij of mijn dochters en af en toe doe ik het ook al wel :)

Mbt handen niet hoog houden...alles voor een goed herstel. Je laat het wel, want ik voel het nl wel.

Soms vergeet ik het, maar ben me er wel bewust. 

6 weken toch beetje afhankelijk zijn van anderen...

Hoe verloopt verder je herstel?

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt een misselijk bent door de medicatie. Zorg dat je veel water drinkt. Dat werkt ook vaak heel goed als je misselijk bent door medicijnen. En cola wil ook nog wel eens een goed middel zijn tegen misselijkheid. 

En wat haren wassen betreft; als je maar zorgt dat je ellebogen niet boven je schouders uitkomen kom je best nog wel een heel eind. Ik ben pas aan mijn schouder geopereerd  en mocht dus ook mijn arm niet omhoog doen, maar met veel kunst- en vliegwerk lukte het me toch mijn eigen haar te doen. Gewoon zorgen dat je bovenarmen tegen je bovenlichaam aan blijven en bewegen met de onderarmen en de nek flink buigen. 

Ik wens je een fijn herstel toe en hoop dat je snel wat opknapt. 

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dames! Vandaag dag 3 PO. De pijn is een stuk minder gelukkig! Heb de pijnstillers een heel stuk afgebouwd (behalve paracetamol en de ontstekingsremmer).  Erg fijn dus!! Sinds gister ook de BH aan en dat zit toch een stuk beter dan het verband. Sinds vanochtend heb ik alleen wel het idee dat mijn borsten nog strakker in hun vel zitten dan vorige dagen. Erg oncomfortabel maar gelukkig heb ik dus nauwelijks pijn. 

Zo even een foto maken om te vergelijken of ze niet meer gezwollen zijn vergeleken met gister. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Layna,

 

Wat fijn om te lezen dat je pijn een stuk minder is. Dat is echt een opluchting. Ook ik vond het met de bh veel fijner na het drukverband en was ook veel minder benauwd. Mijn borsten voelden een paar dagen later ook veel strakker aan en waren groter dan de dagen ervoor, maar dat is al snel weggetrokken. Geen zorgen nog over maken hoor ?

 

En over je praktische vraag: ik heb mezelf na 8 dagen geloof ik gewoon weer gedoucht en als je je nek scheef houdt kun je prima je haar zelf wassen. Ik mocht na twee weken al langzaam mijn armen boven m’n schouders bewegen zo lang het maar comfortabel voelt. Morgen ben ik drie weken PO. Ik kan heel veel doen zonder mijn armen boven m’n schouders te doen, maar als ik nu mijn haar was houd ik mijn nek redelijk recht, dus komen m’n armen wel wat boven m’n schouders uit. Zo krijgt iedereen een ander advies, dus hou je maar wel gewoon aan die zes weken. Maar over een paar dagen kun je echt prima zelf douchen en je haren wassen. Ook borstelen ging mij goed af terwijl ik altijd veel knopen heb na het douchen. Je moet er gewoon wat meer tijd voor nemen dan normaal en dan gaat het goedkomen ?

 

Wil je nog een heel fijn herstel wensen en geniet van je nieuwe borsten ? bij mij veranderen ze echt met de dag voor m’n gevoel en zijn ze zoveel zachter dan 2,5 week geleden. Echt leuk dat je dit ook allemaal nog gaat meemaken. Het ergste heb je in ieder geval gehad!

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna hey! Wat fijn dat het vandaag al wat beter gaat. Zelf had ik bedacht om mijn haar bij de kapper te laten wassen en dan twee invlechten te laten maken. Dan laat ik die gewoon een paar dagen zitten en dan weer opnieuw invlechten. Of door mijn moeder of vriendinnen. Ik heb wel het geluk dat mijn haar niet snel vettig wordt. Succes met het herstel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna

 

Oooh super om te horen dat het beter met je gaat! Dat verband lijkt me ook een hell hoor... en die zwelling is echt normaal... zolang het niet rood word, gaat gloeien/warm aanvoelt en je geen koorts hebt, dan geen zorgen maken!

Hier veel baat bij die traumeel zoals ik volgens mij al gezegd had... gewoon een homeopathisch middel wat ik samen gebruik met Vit. C bruistabletten... voel me dan echt stukken beter daarna.

 

Ze veranderen écht elke dag... hier merk ik dat ze nog hard zijn en nog niet "geland" maar de zwelling is op een beetje onder mijn oksels na zowat helemaal weg... 

 

Hier ga ik nu proberen mijn haren te wassen... misschien wel het geluk dat mijn haar niet zo lang is... dat het makkelijker te wassen is...

 

Een vriendin die in kan vlechten of de kapster zou inderdaad een optie zijn zoals @Bemeltje zegt! Dan blijft het ook een paar dagen zitten. Beetje pluis wat er eventueel uit komt is makkelijk bij te werken met een tandenborstel en wat lak...

 

Echt fijn te lezen dat je ook met de dag vooruit gaat! Houden zo kanjer!

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 4 PO!

Vroeg wakker maar geslapen als een roosje :) lig wel nog steeds in het voedingskussen maar hierdoor krijg ik geen last van mijn nek dus dat houd ik even zo! Vanochtend opgestaan met nauwelijks pijn! Gaat de goede kant op. Ook eindelijk naar de wc geweest, na gister wat laxerend spul te hebben gebruikt. Werd tijd ?

 

Gister was een goede dag, ook weinig pijn gehad. Alleen soms een gek gevoel in mijn borsten, alsof alles een plekje zoekt. Dat is natuurlijk ook zo! Gister ook haren gewassen en laten invlechten! Dan kan ik er even mee vooruit. 

 

Ik begin ook eindelijk te wennen aan het feit dat ik nu borsten heb. Toen het verband er na twee dagen af moest voelde het niet als mijn lichaam, die twee grote gezwollen en pijnlijke maar toch gevoelloze obstakels. Ik wilde er ook liever niet naar kijken. Dat is nu anders, ik kan er echt van genieten :) misschien ook omdat ze minder pijn doen! Super benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, waarom duurt dat zooo lang!! Kan niet wachten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi Layna

 

Oooh super om te horen dat het beter met je gaat! Ik schrijf net in een ander topic naar je over je wc verhaal ??

 

Oeps... maar gelukkig ben je geweest! Dat telt! 

 

Ja die voedingskussens he heerlijk!

 

Fijn dit bericht te lezen meid :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens! Wel het idee dat mijn lichaam moest afkicken van de Oxycodon. Ik nam er echt niet veel, lang niet het maximum (6). Had al wel gehoord dat deze verslavend werken maar zo snel?? Vannacht had mijn lichaam steeds rare kriebels of rillingen.. maar niet van de kou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ze!!!

Goed om te lezen dat het alweer zoveel beter met je gaat!

En ik heb je foto gezien,  nu al mooi!

 

Moet eerlijk zeggen dat ik wel tegen de eerste paar dagen opzie.  Tot nu toe alleen maar verhalen gelezen van meiden (in vergelijkbare situaties; van niks naar borsten) die de eerste dagen veel pijn hebben gehad. Aan de andere kant houd ik dus nu rekening net veel pijn, dan kan het alleen maar meevallen.

 

Succes met het herstel! En ook genieten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AnoukK ja de eerste dagen waren wel af zien :( ik ben er maar heel eerlijk over, zelf had ik het onderschat. In die dagen heb ik ook echt spijt gehad, waarom zoiets heftigs ondergaan als je gezond bent? Ook vond ik het erg eng toen het verband er af mocht op dag 2 PO. Het deed nog zo’n zeer. Ik vond ze toen ook helemaal niet mooi en samen met de spijt die al ik voelde was dit geen succes. 

 

Maar goed, toen het op dag 3 beter ging was die spijt ook meteen weg. Ik denk dat wij ook de mentale kant van deze ingreep niet moeten onderschatten! Voor mij is het in ieder geval wel iets waar ik al jaren mee liep, en we hadden echt niets! Ook ben je erg moe van de narcose en voel je je gewoon niet fit. Voordeel daarvan is dat je erg veel kan slapen dus die eerste twee dagen zijn ook zo voorbij!!

 

Wanneer was jij ook alweer aan de beurt?

 

Ik lig nu in een bed dat deels omhoog kan, ‘s-nachts lig in dan met mijn hoofdeinde een stuk omhoog en dan daar het voedingskussen op in een omgekeerde V. Geen andere kussens! En dan lig ik er half in en met mijn schouders erop. Dan vallen je borsten niet zo naar beneden als je ligt, want dit is echt gevoelig (of ja, ze kunnen niet naar beneden vallen want staan stijf! Maar de zwaartekracht probeert het wel). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je snelle antwoord!

 

Wat betreft het mentale stuk snap ik het helemaal hoor.  Ik ben zelf 35 dus loop al zo'n 20 jaar met die onzekerheid. Zal zoooo gek zijn straks! Aan de andere kant kan ik niet wachten om straks met schouders naar achteren in een zwembad of op het strand te durven lopen (en daar sowieso met (meer) plezier heengaan). MAAR die 2 platte dingen hebben wel mn 2 kids de eerste periode grootgebracht,  dat blijft nog zo bijzonder. Hoe dan?! :D

Ik ben as donderdag aan de beurt in Amsterdam bij Velthuiskliniek. Weet nog geen tijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AnoukK geloof me, je gaat er echt naar lopen ? ik merk dat nu al... liep eerst altijd voorovergebogen (altijd de grootste geweest en dat vond ik al een ramp en dan ook nog eens bh's hebben die bedekt moesten worden met strakke sporttopjes omdat ze anders open stonden... na een operatie om een cystecomplex weg te laten halen had ik nog maar anderhalve theezak? dus 3xdubbel ingebouwde kipfilets)

En nu loop ik echt al veel rechter... iedereen zegt het tegen me... en dan is het nu echt nog niet eens op zijn mooist!

 

(Vind ze nu nog wat puntig door de sport bh ?)

 

Dus komt helemaal goed! 

En zo'n voedingskussen is echt fijn! Hier helemaal ingebouwd in die kussens... heb een grote voor in mijn nek net als Layna en een kleintje die ik onder mijn borsten leg en dan nog een grotere die ik onder mn knieholte leg langs mijn billen omhoog... waar mijn armen dus op kunnen rusten... (lig er net opgebaard bij ??????) maar slaap wel goed.

 

Succes met aftellen! Is al snel

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 6 PO! 

 

En het gaat goed :) ik slik geen pijnstillers meer, alleen nog 2 paracetamol voor ik ga slapen. De enige pijn die ik ervaar is ‘s ochtends als ik wakker wordt. Sowieso doet dan mijn hele lichaam zeer van het in dezelfde houding liggen, maar ook mijn borsten. Dit trekt wel snel weg gelukkig! 

 

Ik ben ook begonnen met magnesiumpillen omdat ik erg veel last heb van een stijve nek. Ik denk dat dit komt omdat ik erg veel zit, lig en toch een beetje verkrampt door het leven ga nog hahaha. 

 

Het is interessant hoe mijn borsten met de dag veranderen. Qua uiterlijk maar ook qua gevoel. Elke dag voel ik nieuwe dingen! Vandaag voel ik iets heel aanwezig in mijn linker borst. Wie weet zit dat morgen rechts ;) ik maak me er niet druk om gelukkig. 

 

Het niets doen begint nu wel te vervelen. Ook zou ik graag weer mijn eigen broek omhoog doen na het plassen. Hahaha. Ben benieuwd hoe ik de komende weken ga ervaren, niets doen zit niet echt in mijn aard en het begint nu al te kriebelen om te gaan sporten en het huis te poetsen. Toch even tegenhouden en het genezen de tijd gunnen. Dan toch maar weer met Netflix op de bank. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dena123 @LisaG @MissyJoy en anderen! 

Vraagje! Ik heb sochtends heel erg het gevoel dat mijn lichaam zich wil uitrekken of zo en dan verkrampen mijn borstspieren heel erg. Ik probeer het tegen te houden maar dat lukt niet. Herkenbaar? 

 

Ook heb ik de afgelopen dagen weinig pijn gehad, maar sinds gister doet het de hele tijd zeer aan de buitenkant van de borst. Precies de plek waar ik ook een steek krijg als ik iets teveel doe. Betekend dit dan dat ik teveel heb gedaan? Ik probeer zo rustig aan te doen maar soms kom je er niet onderuit om toch iets zelf te moeten pakken of doen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is hoe ze er nu uit zien :) 9 dagen PO.

ik merk met insmeren dat mijn rechter borst op sommige plekken nog geen gevoel heeft. Vooral onderaan. Hopelijk trekt dit nog bij! 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2019 om 07:44, Layna zei:

@Dena123 @LisaG @MissyJoy en anderen! 

Vraagje! Ik heb sochtends heel erg het gevoel dat mijn lichaam zich wil uitrekken of zo en dan verkrampen mijn borstspieren heel erg. Ik probeer het tegen te houden maar dat lukt niet. Herkenbaar? 

 

Ook heb ik de afgelopen dagen weinig pijn gehad, maar sinds gister doet het de hele tijd zeer aan de buitenkant van de borst. Precies de plek waar ik ook een steek krijg als ik iets teveel doe. Betekend dit dan dat ik teveel heb gedaan? Ik probeer zo rustig aan te doen maar soms kom je er niet onderuit om toch iets zelf te moeten pakken of doen! 

 

Ze zien er prachtig uit meid! Wat een verschil alweer hé! 

 

Dat gevoel herken ik wel... hier sinds gisteren vooral een flinke steek zo nu en dan aan de binnenkant van mijn linkse borst...  en merk dat het onder mijn oksels strak getrokken is... ook een beetje dat verkrampte gevoel wat door trekt naar mijn vingers toe... 

 

Als je twijfelt gewoon even bellen naar de pc. 

 

Hier zei de arts zolang ik geen constante scherpe pijn heb, dat het er allemaal bij hoort... zolang het maar niet aanhoud en niet rood en warm word (of koorts ga krijgen)

 

Sterkte tjikkie... Hopelijk is het gezakt nu... en misschien toch nog proberen iets minder te doen... want stiekem doen we al snel meer dan we denken (ik wel in ieder geval???)

 

En soms kun je inderdaad niet anders... zolang je jezelf er maar bewust van bent dat het niet té word!

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat betreft het geen gevoel op sommige plekken is ook normaal, dat heb ik ook en daar gaf de arts ook van aan dat het bijtrekt.

 

Ik heb het van mijn litteken af zo door naar boven naar mijn rekels een driehoek zeg maar... van de buitenkant van mijn wonden zo omhoog in een punt naar mijn tepels... en mijn tepels zijn overgevoelig???

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.