Ga naar inhoud

Bemeltje : 30 september 2019 : Dr. Ortiz : Belgian breast clinic


Aanbevolen berichten

Afgelopen donderdag voor de tweede keer bij Verdonck geweest met mijn vriend en nu ook mijn moeder erbij. Maandag ga ik nog naar Veldhoven Kliniek maar ik heb gewoon een goed gevoel bij Verdonck. Nog een keer gepast en we zijn uitgekomen op 295/315 cc Motiva Ergonomix. Wanneer ik voor hem kies zou hij tijdens de operatie kijken of 315 past, anders wordt het toch 295. Ook zou hij dan de linker borstplooi iets verlagen zodat de symmetrie beter zou worden.

Even maandag bij dr. Schiettecatte afwachten en anders maak ik dinsdag een afspraak bij BBC :63:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, na mijn afspraak bij Schiettecatte was ik een beetje verward. In principe beschreef hij hetzelfde probleem als Verdonck, assymmetrie door de botstructuur. Schiettecatte adviseerde net zoals Verdonck dat voor het beste resultaat siliconen en lipofilling nodig zijn. Het verschil is dat Schiettecatte meteen zei dat hij met twee verschillende groottes zou gaan werken omdt er zeker een maat verschil in cup zit nu. Dat zei Verdonck niet, sterker nog, hij wilde echt liever twee dezelfde maten kiezen. Ook adviseerde Schiettecatte anatomisch, waarvan ik meteen duidelijk gemaakt heb dat ik die niet wil ivm draaien. Prima, dan maar rond. Ook wilt Schiettecatte VOOR de spier plaatsen omdat dual plane ervoor zorgt dat met het spannen van de borstspier de borst meebeweegt. Ik lees juist overal dat ze tegenwoordig heel vaak dual plane doen. OVerigens zeggen beide pc´s wel dat ze de linker borstplooi iets zouden verlagen. En dan het aantal cc. Volgens Schiettecatte kan er maximaal 255cc in, terwijl Verdonck op mijn aanvraag 315 wilt proberen, anders gewoon 295cc. En zoals ik hier lees is Verdonck niet iemand die voor grote, onnatuurlijke borsten zal gaan? Ik snap dus het verschil tussen beide adviezen niet. Mijn gevoel zegt dat ik voor Verdonck moet gaan, ook omdat ik heel graag Motiva wil. 

 

Ik heb vandaag Verdonck een email gestuurd met de vraag waarom hij niet twee verschillende groottes erin wilt zetten.

 

Ik ben gewoon een beetje teleurgesteld. Ik dacht: Ik ga er nu eindelijk voor. Gewoon 2 siliconen erin, waarschijnlijk de een iets groter dan de ander, en dan is het goed. Dan ben ik tevreden. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het niet mooi zou worden zonder lipofilling. Zo misvormd is het toch niet? Of ben ik dan zo naief? Dat ik gewoon iemand ben die snel tevreden is. Ik wilde altijd gewoon grotere borsten, geen perfecte... Ik heb me nooit gestoord aan de assymmetrie. 

 

Iemand nog tips? Of enig idee waarom Verdonck twee dezelfde wilt plaatsen? @best_boobie misschien? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh no? kan me goed voorstellen dat dit niet helemaal geleid heeft naar wat je had gehoopt. Kut zeg. Maar denk dat het desondanks niet verkeerd is om verschillende meningen te hebben voordat je iets onderneemt. Kan me goed voorstellen dat dit enorme twijfel geeft. Hopelijk krijg je alsnog de antwoorden wat leidt tot de juiste oplossing.

 

slapen gaat redelijk btw. Heb veel hoofdpijn maar denk dat dit een van de afkickverschijnselen is van de medicatie. 

 

Rustig aan meid? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bemeltje zei:

Nou, na mijn afspraak bij Schiettecatte was ik een beetje verward. In principe beschreef hij hetzelfde probleem als Verdonck, assymmetrie door de botstructuur. Schiettecatte adviseerde net zoals Verdonck dat voor het beste resultaat siliconen en lipofilling nodig zijn. Het verschil is dat Schiettecatte meteen zei dat hij met twee verschillende groottes zou gaan werken omdt er zeker een maat verschil in cup zit nu. Dat zei Verdonck niet, sterker nog, hij wilde echt liever twee dezelfde maten kiezen. Ook adviseerde Schiettecatte anatomisch, waarvan ik meteen duidelijk gemaakt heb dat ik die niet wil ivm draaien. Prima, dan maar rond. Ook wilt Schiettecatte VOOR de spier plaatsen omdat dual plane ervoor zorgt dat met het spannen van de borstspier de borst meebeweegt. Ik lees juist overal dat ze tegenwoordig heel vaak dual plane doen. OVerigens zeggen beide pc´s wel dat ze de linker borstplooi iets zouden verlagen. En dan het aantal cc. Volgens Schiettecatte kan er maximaal 255cc in, terwijl Verdonck op mijn aanvraag 315 wilt proberen, anders gewoon 295cc. En zoals ik hier lees is Verdonck niet iemand die voor grote, onnatuurlijke borsten zal gaan? Ik snap dus het verschil tussen beide adviezen niet. Mijn gevoel zegt dat ik voor Verdonck moet gaan, ook omdat ik heel graag Motiva wil. 

 

Ik heb vandaag Verdonck een email gestuurd met de vraag waarom hij niet twee verschillende groottes erin wilt zetten.

 

Ik ben gewoon een beetje teleurgesteld. Ik dacht: Ik ga er nu eindelijk voor. Gewoon 2 siliconen erin, waarschijnlijk de een iets groter dan de ander, en dan is het goed. Dan ben ik tevreden. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het niet mooi zou worden zonder lipofilling. Zo misvormd is het toch niet? Of ben ik dan zo naief? Dat ik gewoon iemand ben die snel tevreden is. Ik wilde altijd gewoon grotere borsten, geen perfecte... Ik heb me nooit gestoord aan de assymmetrie. 

 

Iemand nog tips? Of enig idee waarom Verdonck twee dezelfde wilt plaatsen? @best_boobie misschien? 

Stuur me dit even in pb meid, dan ga ik met je meekijken. Dat praat wat makkelijker.. Schrijf je er ook even bij welk merk prothesen en welk profile Schiettecatte wilde plaatsen?
Ik denk dat in jouw geval beide pc's niet ideaal zijn.. maar daar kunnen we verder over praten in pb, als je dat goed vindt :)

 

xxx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh @Bemeltje dit is inderdaad erg verwarrend, maar ben er van overtuigd dat bb je goed mee op weg kan helpen!

 

Ik heb enorm veel aan haar gehad.

 

Hopelijk kom je eruit meid!

 

??? 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

hey @Bemeltje

Ik zit even te denken.. Jij had toch ondertussen een datum en kliniek?
Wil je het hier nog eens vermelden, dan passen we je titel aan en verhuizen je naar de operatieverslagen. Dan kun je dit topic ook na je operatie blijven gebruiken :) Zo staat alles dan handig bij elkaar en hebben anderen weer iets aan jouw ervaring :)

 

Laat maar ff weten.. Kan zijn dat je dat in pb al geschreven had, maar heb er dan niet bij nagedacht iets aan te passen op dat moment...

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Bemeltje zei:

Hey @best_boobie

Nope, nog niks definitief. Maandag consult bij Dr. Ortiz in de Belgian Breast Clinic waar ik eerder bij Verdonck was. Hopelijk kan ik je daarna een datum en een arts doorgeven. En anders moet ik nog een weekje wachten want dan heb ik nog een consult bij Dr. Straten. Keep you posted!! 

oeh spannend dus nog steeds!!!
Succes!

xxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evelien86 Hey! Oh wat toevallig.. ik ga dus maandag naar Ortiz. Ben benieuwd of die hetzelfde zegt en wat voor gevoel ik erbij krijg. Ik had nog met Verdonck gebeld daarover en hij zijn antwoord erop was: als je voor een grotere prothese gaat dat wordt de diameter ook groter en dan is hij bang dat de borst aan de bovenkant te ver uit komt. Dat je dan dus een ongelijkheid aan de bovenkant krijgt. Dat klonk voor mij als een logische verklaring. Hij zei daarna: Als je toch het verschil in groottes wat recht wilt trekken dan zou ik eerder gaan voor verschillende projectie dus bijvoorbeeld Motiva full en demi of full en corse. Daar konden we het dan altijd nog over hebben. Toen begreep ik hem wel meer. Ik heb eerder gelezen hier op het forum dat hij voorheen wel verschillende prothesen heeft geplaatst en ik hoorde dat hij wel eens ongelijke boobies heeft gemaakt. Dus ik dacht, misschien heeft hij wel geleerd van zijn 'fouten' en doet hij nu dus daarom geen verschillen in diameter meer in deze gevallen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evelien86Hou op! Die extra kosten voor de lipofilling had ik ook niet op gerekend...ik twijfel ook nog of ik het wel wil. Ze zeiden dat het ook altijd nog erna kan, in een aparte operatie. Alleen is het dat nog duurder. Mijn vriend en ik denken dat ik al tevreden ga zijn met alleen siliconen. Maar misschien is dat te naief gedacht...  

Ah jij ook morgen!  Misschien zien we elkaar morgen wel. Ik moet om 15:00 daar zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BemeltjeSerieus!? Ik heb afspraak om 14.30! Wat toevallig! Misschien plannen ze die dag "de extreme asymmetrie meisjes" ? ?

Als ik de lipofilling doe doe ik het wel direct, liever "perfectie" dan nét niet om 900,- te besparen. Sinds Dr. Verdonck me vertelde over mijn "extreme asymmetrie" is dat het enige wat ik nog zie in de spiegel ? het was me nooit opgevallen, wel ietje verschil maar niet extreem ? ik wil niet riskeren dat dat verschil ná de BV nog groter is... Nog tips voor me om te vragen?? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat toevallig! ik ben woensdag op consult geweest (wel andere pc etc) en kreeg hetzelfde te horen. Mij werd de combi aangeraden, omdat ik te slank ben voor ronde protheses  en je daardoor de lijnen hoogstwaarschijnlijk goed gaat zien. Verder heeft het volgens de pc een positief effect op vermindering van veel soorten complicaties, voelt het natuurlijker en "warmer". Een bijkomend voordeel is dat kleinere protheses (je combineert het immers met lipofilling) vaak wat langer meegaan, niet uitpakken en mocht je ze weg willen halen je het makkelijker op kan vullen met nog lipofilling sessie. Dit in mijn geval tenminste, omdat het dan rond de 150-175 cc zou zijn.. 

 

Het verschil veroorzaakt door mijn borstkas zou trouwens wel rechtgetrokken worden door verschillende prothesematen te gebruiken.. Ik denk dat lipofilling de borst mooi sculptuurt en het daardoor minder zichtbaar is ofzo?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evelien86 Hahahah misschien is het dat ja! Speciaal vandaag allemaal. Ik moet zeggen dat ik ergens wel blij ben te lezen dat ik niet de enige ben. Er stond op mijn formulier inderdaad ook "Ernstige asymmetrie". Ik zag dat en dacht echt: Wat?? Dat is mij nooit eerder opgevallen! Ik wilde gewoon grotere borsten, en ja, eentje was wat kleiner dan de ander. Maar ik dacht dat dat normaal was en dat iedereen verschil heeft. Dus eigenlijk had ik precies hetzelfde als jij. Daarna kwam ik thuis, en sindsdien zie ik alleen nog maar de asymmetrie. En het is nog erger als je op de foto dan in de spiegel! En dan lees ik allerlei verhalen van meiden die ontevreden zijn hier, terwijl ik hun borsten echt prachtig vind.. en dan ben ik dus u bang dat ik ook zo'n soort van focus ontwikkel die alleen maar let op asymmetrie en ongelijkheid terwijl ik eigenlijk best happy was met mij borsten, behalve dan de grootte. 

Ik bedenk me dan steeds maar dat een PC met een ander oog kijkt ernaar...zij zien meteen hoe het helemaal in elkaar zit. Wij zien gewoon twee borsten die een beetje van elkaar verschillen. Tips voor vragen.. ik had een hele vragenlijst samen gesteld voor mijn eerste consult, die kan ik je wel sturen maar die kun je ook hier op het forum vinden geloof ik. Staat alleen niet heel veel in over lipofilling. 

 

@Havermout Toevallig hoor, jij ook! Die voordelen heb ik allemaal niet echt gehoord (of niet willen horen toendertijd) maar ik geloof ze zeker. Ik kwam bij het passen wel uit op plusminus 300 cc, ik wil graag 315cc maar als het niet past mag het ook 295cc zijn. Eens kijken wat Ortiz vandaag zegt. Wilden ze bij jou wel twee verschillende maten gebruiken? En weet je al of je het gaat doen en bij wie? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evelien86 Ja, ik vond het al raar. Ze kwamen vertellen dat ik een half uur later aan de beurt was omdat Dr. Ortiz nog in operatie was. Toen dacht ik even.. huh Evelien had toch consult? Haha..ik was er dus wel gewoon. Ik vond het een super lieve, vriendelijke vrouw en heb er een erg goed gevoel bij. Ik sta nu voor 18 november maar ik ga morgen even vragen of het nog in september kan. Wanneer is jouw D-day? Had je dezelfde vragen gesteld als bij Verdonck? En ga je de lipofilling gewoon doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bemeltje ja ik heb er ook een goed gevoel bij dr. Ortiz. Ik ga voor 350 cc van Motiva Full mét lipofilling. 1 hele zone (rug/taille) wordt 'alles' weggehaald en dan bij 1 borst erbij. Op mijn buik had ik niet genoeg vet. Haha, zie mezelf toch anders in de spiegel ?

Ik heb niet heel veel taille dus met de liposuctie erbij is het soort van winwin-situatie ? smallere taille + vollere borsten.

 

Had bijna dezelfde vragen als bij dr. Verdonck ja. Nog eens die vragen overschillende maten gesteld ect. Ik ben bang dat 350cc te veel is, maar gezien mijn lengte zeiden ze beide dat dit echt heel natuurlijk wordt.

 

Ik heb afspraak op 30 september, over 7 weken al ?. Volgens mij was er nog plek op 7 oktober en verder vol. Ik zou straks gelijk even bellen!

 

Jij gaat ook voor lipfilling bij dr. Ortiz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evelien86 Oooh, ik ben ook ingepland voor 30 september! @best_boobie Dan weet je dat ook meteen: 30 september bij Dr. Ortiz in de BBC. Snel he!!! Over 7 weken inderdaad, ik heb nu al de kriebels haha. 

Super chill, die win-win situatie :P vond ik ook al. Ja grappig hoe anders je naar jezelf kijkt he. Ze zei bij mij ook alleen maar  "ooh, is niet genoeg vet!!". Toen ik bij de receptie kwam zei die mevrouw: "Dus borstvergroting met prothesen, lipofilling en 4 zones liposuctie, dat is dan een meerprijs voor 4 zones". Ik zei dat ik niet liposuctie wilde voor de lol of omdat ik mezelf te dik vind, maar puur en alleen voor de lipofilling. Toen begreep ze het en zei ze dat we bij de eerder afgesproken prijs bleven. Als er in 1 zone te weinig vet is en ze hebben meer vet nodig, kan ik er toch niks aan doen dat ze in meerdere zones moeten gaan graven? Of wel? Moet ik dan bijbetalen? Iemand ervaringen?

 

Nou goed, verder wil ik Motiva Ergonomix 315cc, maar ze wist net als Verdonck niet zeker of het zou passen. Anders wordt het 295cc. En dan dus ook lipofilling. Hoe groot ben je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Bemeltje zei:

@Evelien86 Oooh, ik ben ook ingepland voor 30 september! @best_boobie Dan weet je dat ook meteen: 30 september bij Dr. Ortiz in de BBC. Snel he!!! Over 7 weken inderdaad, ik heb nu al de kriebels haha. 

Super chill, die win-win situatie :P vond ik ook al. Ja grappig hoe anders je naar jezelf kijkt he. Ze zei bij mij ook alleen maar  "ooh, is niet genoeg vet!!". Toen ik bij de receptie kwam zei die mevrouw: "Dus borstvergroting met prothesen, lipofilling en 4 zones liposuctie, dat is dan een meerprijs voor 4 zones". Ik zei dat ik niet liposuctie wilde voor de lol of omdat ik mezelf te dik vind, maar puur en alleen voor de lipofilling. Toen begreep ze het en zei ze dat we bij de eerder afgesproken prijs bleven. Als er in 1 zone te weinig vet is en ze hebben meer vet nodig, kan ik er toch niks aan doen dat ze in meerdere zones moeten gaan graven? Of wel? Moet ik dan bijbetalen? Iemand ervaringen?

 

Nou goed, verder wil ik Motiva Ergonomix 315cc, maar ze wist net als Verdonck niet zeker of het zou passen. Anders wordt het 295cc. En dan dus ook lipofilling. Hoe groot ben je? 

Ik pas het meteen ff aan!

gefeliciteerd met je datum!!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bemeltje en @Evelien89 wat spannend en fijn dat jullie al zo snel aan de beurt zijn!

En ben erg benieuwd hoe het bij jullie gaat worden. Ik heb zelf ook asymmetrische borsten (1 tubulaire borst dus anders dan bij jullie denk ik) maar krijg twee verschillende proteses. En moet zeggen dat de combi met vet weg bij een zone naar keuze helemaal niet zo verkeerd klinkt ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bemeltje oooh wat bizar! Ook de 30e!! Super toevallig zeg! 

Hahaha! Bij mij heeft ze wel genoeg aan 1 vet zone ?? bizar dat ze bij jou 4 zone nodig denkt de hebben. Als ze echt 4 zones gebruiken is dat wel een heftig herstel denk ik. Bij welke zone wil je dat ze beginnen??

Ik ben me nu helemaal aan het verdiepen in liposuctie enzo ? nooit gedacht dat ooit te laten doen..

Kom je uit ook Nederland? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.