Ga naar inhoud

Burlesque : datum volgt in 2019 : Arts en kliniek onbekend


Aanbevolen berichten

Mijn vraag is of iemand negatieve effecten heeft ervaren van het plaatsen via de dual plane techniek. Dus qua uiterlijk, pijn of andere lichamelijke gevolgen. 

 

Ik vraag me dit af door het volgende:

 

Over een maand heb ik een operatie gepland staan voor de wissel van mijn prothesen die ik ruim 15 jaar geleden heb laten plaatsen. Ik ga wisselen van 250 cc Mentor rond hoog profiel naar 440 cc Monobloc hydrogel rond hoog profiel. Ik kwam ooit van maat 75AA.

 

Nu raadt mijn pc (dezelfde als bij de vorige operatie) aan om de implantaten, net al de vorige keer, in z'n geheel achter de borstspier te plaatsen. 

Omdat bij plaatsing achter de borstspier de implantaten opzij worden geduwd bij spieraanspanning, vind ik dit zelf een iets minder mooi resultaat geven. Voor de borstspier is echt niet mogelijk omdat ik van mijzelf te weinig weefsel heb. Daarom dacht ik zelf aan de dual plane techniek. 

 

Maar mijn pc raadt dit af.

Hij zegt dat er steeds meer mensen van terugkomen en dat zij klagen over aanhoudende borstspierpijn.

Ook zou bij spieraanspanning een horizontale lijn midden op de borsten ontstaan door de spier die daar dan aangespannen is en dit zouden vrouwen erger vinden dan hoe het er bij gehele plaatsing achter de borstspier uitziet wanneer je je spieren aanspant.

Daarnaast zou in het dagelijks leven, een gedeelte van mijn huid met een omweg (dus minder effectief) voorzien worden van bloed. Dit zou het gevolg zijn van het losknippen van een stukje van de spier (dual plane techniek) i.c.m. de grootte van mijn nieuwe implantaten (440 cc). Deze minder effectieve bloedtoevoer zou lichamelijke problemen kunnen opleveren. 

 

Ik lees alleen nergens op het internet nadelen van, of complicaties/ klachten door de dual plane techniek. Ik lees alleen dat het veelvuldig wordt toegepast en hoe blij iedereen ermee is. 

Om die reden heb ik een second opinion aangevraagd bij een andere pc. Dit consult heb ik over een week. 

 

Jullie zouden me erg helpen door even te reageren wat jullie ervaringen zijn. Dan kan ik dit ook meenemen in mijn overwegingen. 

 

Alvast heel erg bedankt! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, Burlesque zei:

Mijn vraag is of iemand negatieve effecten heeft ervaren van het plaatsen via de dual plane techniek. Dus qua uiterlijk, pijn of andere lichamelijke gevolgen. 

 

Ik vraag me dit af door het volgende:

 

Over een maand heb ik een operatie gepland staan voor de wissel van mijn prothesen die ik ruim 15 jaar geleden heb laten plaatsen. Ik ga wisselen van 250 cc Mentor rond hoog profiel naar 440 cc Monobloc hydrogel rond hoog profiel. Ik kwam ooit van maat 75AA.

 

Nu raadt mijn pc (dezelfde als bij de vorige operatie) aan om de implantaten, net al de vorige keer, in z'n geheel achter de borstspier te plaatsen. 

Omdat bij plaatsing achter de borstspier de implantaten opzij worden geduwd bij spieraanspanning, vind ik dit zelf een iets minder mooi resultaat geven. Voor de borstspier is echt niet mogelijk omdat ik van mijzelf te weinig weefsel heb. Daarom dacht ik zelf aan de dual plane techniek. 

 

Maar mijn pc raadt dit af.

Hij zegt dat er steeds meer mensen van terugkomen en dat zij klagen over aanhoudende borstspierpijn.

Ook zou bij spieraanspanning een horizontale lijn midden op de borsten ontstaan door de spier die daar dan aangespannen is en dit zouden vrouwen erger vinden dan hoe het er bij gehele plaatsing achter de borstspier uitziet wanneer je je spieren aanspant.

Daarnaast zou in het dagelijks leven, een gedeelte van mijn huid met een omweg (dus minder effectief) voorzien worden van bloed. Dit zou het gevolg zijn van het losknippen van een stukje van de spier (dual plane techniek) i.c.m. de grootte van mijn nieuwe implantaten (440 cc). Deze minder effectieve bloedtoevoer zou lichamelijke problemen kunnen opleveren. 

 

Ik lees alleen nergens op het internet nadelen van, of complicaties/ klachten door de dual plane techniek. Ik lees alleen dat het veelvuldig wordt toegepast en hoe blij iedereen ermee is. 

Om die reden heb ik een second opinion aangevraagd bij een andere pc. Dit consult heb ik over een week. 

 

Jullie zouden me erg helpen door even te reageren wat jullie ervaringen zijn. Dan kan ik dit ook meenemen in mijn overwegingen. 

 

Alvast heel erg bedankt! 

 

Ik heb een dual plane plaatsing, ben van voor de spier naar dual plane gegaan na een wissel.

 

De omschreven klachten herken ik niet, mijn borst vorm is mooi geleidelijk.

Spierpijn heb ik ook niet.

Het enige wat ik af en toe heb is dat ik bij het sporten de prothese voel, vooral tijdens opwaartse bewegingen, het is niet pijnlijk maar dan voel ik dat er een prothese zit. Ik heb 310 cc medium profile dus ongeveer 4 cm projectie naar voren toe.

 

Ten opzichte van de voor de spier plaatsing die ik dus 16 jaar heb gehad kan ik alleen maar zeggen dat de dual plane plaatsing het wint op vele punten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-6-2019 om 16:33, Burlesque zei:

Mijn vraag is of iemand negatieve effecten heeft ervaren van het plaatsen via de dual plane techniek. Dus qua uiterlijk, pijn of andere lichamelijke gevolgen. 

 

Ik vraag me dit af door het volgende:

 

Over een maand heb ik een operatie gepland staan voor de wissel van mijn prothesen die ik ruim 15 jaar geleden heb laten plaatsen. Ik ga wisselen van 250 cc Mentor rond hoog profiel naar 440 cc Monobloc hydrogel rond hoog profiel. Ik kwam ooit van maat 75AA.

 

Nu raadt mijn pc (dezelfde als bij de vorige operatie) aan om de implantaten, net al de vorige keer, in z'n geheel achter de borstspier te plaatsen. 

Omdat bij plaatsing achter de borstspier de implantaten opzij worden geduwd bij spieraanspanning, vind ik dit zelf een iets minder mooi resultaat geven. Voor de borstspier is echt niet mogelijk omdat ik van mijzelf te weinig weefsel heb. Daarom dacht ik zelf aan de dual plane techniek. 

 

Maar mijn pc raadt dit af.

Hij zegt dat er steeds meer mensen van terugkomen en dat zij klagen over aanhoudende borstspierpijn.

Ook zou bij spieraanspanning een horizontale lijn midden op de borsten ontstaan door de spier die daar dan aangespannen is en dit zouden vrouwen erger vinden dan hoe het er bij gehele plaatsing achter de borstspier uitziet wanneer je je spieren aanspant.

Daarnaast zou in het dagelijks leven, een gedeelte van mijn huid met een omweg (dus minder effectief) voorzien worden van bloed. Dit zou het gevolg zijn van het losknippen van een stukje van de spier (dual plane techniek) i.c.m. de grootte van mijn nieuwe implantaten (440 cc). Deze minder effectieve bloedtoevoer zou lichamelijke problemen kunnen opleveren. 

 

Ik lees alleen nergens op het internet nadelen van, of complicaties/ klachten door de dual plane techniek. Ik lees alleen dat het veelvuldig wordt toegepast en hoe blij iedereen ermee is. 

Om die reden heb ik een second opinion aangevraagd bij een andere pc. Dit consult heb ik over een week. 

 

Jullie zouden me erg helpen door even te reageren wat jullie ervaringen zijn. Dan kan ik dit ook meenemen in mijn overwegingen. 

 

Alvast heel erg bedankt! 

Ik heb al heel lang dual plane (raak de telling kwijt maar nu met mijn wissel erbij 14 jaar ofzo) en nooit last gehad van aanhoudende spierpijn e.d. Het enige wat ik jammer vind is dat als ik mijn borstspier aanspan, mijn borsten opzij trekken. Dat ziet er echt niet uit, maar verder geen klachten. Wat bijzonder ook dat stuk met die minder effectieve bloedtoevoer, echt nog noooit gehoord terwijl dual plane zoveel gebruikt wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Rosanna123 zei:

Ik heb al heel lang dual plane (raak de telling kwijt maar nu met mijn wissel erbij 14 jaar ofzo) en nooit last gehad van aanhoudende spierpijn e.d. Het enige wat ik jammer vind is dat als ik mijn borstspier aanspan, mijn borsten opzij trekken. Dat ziet er echt niet uit, maar verder geen klachten. Wat bijzonder ook dat stuk met die minder effectieve bloedtoevoer, echt nog noooit gehoord terwijl dual plane zoveel gebruikt wordt...

Ik dacht dat het opzij of omhoog duwen van de prothesen door de spier bij de dual plane techniek juist meeviel t.o.v. helemaal achter de spier. 

In een YouTube filmpje van dr. Stevens is dit te zien. 

Zou je kunnen zeggen waar het bij jou mee vergelijkbaar is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Burlesque zei:

Ik dacht dat het opzij of omhoog duwen van de prothesen door de spier bij de dual plane techniek juist meeviel t.o.v. helemaal achter de spier. 

In een YouTube filmpje van dr. Stevens is dit te zien. 

Zou je kunnen zeggen waar het bij jou mee vergelijkbaar is? 

Haha nou ik vind het niet meevallen hoor. Zelfs als ik bijvoorbeeld een lagere hals aan heb en ik was mijn handen, dan zie je mijn borsten al naar de zijkant gaan. Ik moet er dan op letten dat ik kracht zet vanuit mijn polsen.

Bij aanspannen tja waar vergelijk je het mee... het trekt dan opzij en maakt de randen ribbelig en mijn borstkas plat. Ik stuur je anders even een foto in een pb. Foto zegt meer dan 1000 woorden. Dan stuur ik je voor en na want anders denk je dat ik de gekste borsten ooit heb gekregen ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2019 om 22:00, Rosanna123 zei:

Haha nou ik vind het niet meevallen hoor. Zelfs als ik bijvoorbeeld een lagere hals aan heb en ik was mijn handen, dan zie je mijn borsten al naar de zijkant gaan. Ik moet er dan op letten dat ik kracht zet vanuit mijn polsen.

Bij aanspannen tja waar vergelijk je het mee... het trekt dan opzij en maakt de randen ribbelig en mijn borstkas plat. Ik stuur je anders even een foto in een pb. Foto zegt meer dan 1000 woorden. Dan stuur ik je voor en na want anders denk je dat ik de gekste borsten ooit heb gekregen

Thanks voor je foto's. Ik begrijp wat je bedoelt. Al vind ik het bij mezelf wel een stuk 'erger'. Op het filmpje van dr. Stevens zie je de botsten van de vrouw met dual plane nagenoeg niet bewegen. Is dat dan zo anders dan bij die van jou?

Overigens vind ik dat je hele mooi botsten hebt! Mag je trots op zijn! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-6-2019 om 19:40, Burlesque zei:

Thanks voor je foto's. Ik begrijp wat je bedoelt. Al vind ik het bij mezelf wel een stuk 'erger'. Op het filmpje van dr. Stevens zie je de botsten van de vrouw met dual plane nagenoeg niet bewegen. Is dat dan zo anders dan bij die van jou?

Overigens vind ik dat je hele mooi botsten hebt! Mag je trots op zijn! 

Dank je wel :)

Ik zie wat je bedoelt in dat filmpje van dr. Stevens! Geen idee hoe dat kan, maar daar bewegen de borsten idd nauwelijks bij spieraanspanning. Bij mij ziet het er heel anders uit. Misschien is het niet zo erg als bij achter de spier, maar dat opzij bewegen is alsnog heel duidelijk zichtbaar.

Nu weet ik niet welke techniek dr. Stevens precies gebruikt, of hij daarin nog iets speciaals doet om dit effect te krijgen. Is volgens mij nogal een innovatieve arts;) Ga je nog bij hem op consult? Dan ben ik wel benieuwd hoe het kan wat hij laat zien in het filmpje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi @Burlesque

Ik heb je topictitel alvast aangepast en je verhuisd naar de operatieverslagen. 
MIsschien leuk om je topic even te updaten? En straks misschien een verslag te schrijven?
Er zijn niet heel veel verhalen over de monobloc en sommige info die je van je pc gehad hebt, is misschien ook wel interessant om hier te beschrijven, als je wilt?
Geen móeten uiteraard, maar misschien vind je het leuk om te doen :)

 

Succes met aftellen!
xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.