Ga naar inhoud

Essi4 : 21 juni 2019 : Dr. van Selms : Jan van Goyen


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, essi4 zei:

@best_boobie

Ik zou voor het verwijderen niet naar een andere p.c gaan. Ik kies er dan voor om ook weer, de 3de keer dan, door de Blecourt te worden geopereerd.

Ik ben tevreden geweest bij mijn bv de eerste keer. Ook tevreden geweest bij mijn wissel door de lekkage. En ook bij deze ingreep ga ik uit van zijn expertise.

Iemand die al zo veel jaren mee gaat en aan zoveel borsten heeft geknutseld vertrouw ik wel hahaha.

Als de pijn uit de borst minder zal worden ben ik helemaal gelukkig.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Groetjes Essi4 

ah oke! Ja begrijpelijk hoor!
Blécourt staat ook goed bekend idd :35: 
Ben echt blij voor je dat je nu rust hebt en dat het in ieder geval geen alcl lijkt!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2019 om 20:20, Sippy zei:

Pfff meiden uitslag was thank god GEEN alcl !! Het vocht is ontstekings vocht ! Dus ik ben super blij dat ik dat weet nu kan ik verder gaan kijken hoe en wat verder! Sucses aan de meiden die nog in onzekerheid zitten !! 

Fijn. Gefeliciteerd met dit goede bericht. Ontstekingsvocht is ook niet iets wat je graag wil hebben, maar altijd 1000x beter dan ALCL. Ben blij voor je, meis. :tatice_04:.

 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-1-2019 om 15:53, essi4 zei:

Vandaag gesprek gehad met mijn p.c

Lekker hoor, loop 6 weken met een rechter borst flink groter dan de andere en uitgerekend vandaag denk ik....is hij nou weer even groot als die andere.

Kijken, voelen....Nee zegt de p.c niet groter dan die andere. Dus vocht is weg getrokken lijkt het. Bij ALCL zou het vocht er nog wel zitten zei hij.

Ik heb geen idee, maar geloof het wel. 

Rechts dus geen reden tot paniek.

Maar links....de borst waar ik niet voor kwam . De borst die niet pijnlijk is en waar ik dus ook geen zorgen over heb nu. Tja...dat implantaat zit volgens mij gedraaid zegt hij!

Hahaha, dat heb ik zelf ook al eens gedacht toen ik nog geen jaartje na mijn wissel zat. Maar echo gehad,  en nee hoor mevrouw die zitten goed zei het z.h

Oké,  dan zal ik wel gek zijn dacht ik nog. En volgens de p.c zit er aan die kant dan toch ook wel kapsel vorming.

Nou die kant is niet pijnlijk en dat hij gedraaid zit maakt me ook niets uit.

Voor nu ben ik tevreden en gerust gesteld.

Bij het weer groter worden van die borst of andere klachten wel meteen terug komen.

Ik had me er al op ingesteld dat ik ze zou laten verwijderen definitief. Dat ga ik als nog doen, maar nu heeft het even geen haast meer voor me.

Ik hoop dat nu de zwelling in de borst is afgenomen ook de pijn weg gaat.

De pijn was al minder geworden de laatste dagen. 

Als er nog iets veranderd  zal ik het laten weten.

Bedankt voor de interesse en lieve woorden die ik op het forum ben tergen gekomen.

Groetjes Essi4 

 

Fijn @essi4, dat er bij jou ook geen sprake is van ALCL. Gefeliciteerd met dit goede nieuws. Tja......en als je toch een explantatie van plan bent, dan zou die gedraaide prothese mij ook wel best zitten. Vooral omdat je er geen last van hebt. Geniet van je goede uitslag. Ben blij voor je :tatice_04:.

 

Xx Jaydee 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vrouw32, hebben ze bij jou al een punctie gedaan? Want daaraan kunnen ze goed afleiden om wat voor vocht het gaat. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn, want als er kanker vermoed wordt, dan gaan ze gelijk actie ondernemen en dan gaat alles heel snel. Tenminste.....wat ik uit ervaring met mijn zus (borstkanker), mijn vader (longkanker), mijn schoonzus (baarmoederhalskanker), mijn nichtje van 19 (leukemie) en mijn andere nichtje van 35 (borstkanker) heb gezien; dan wordt er gelijk actie ondernomen als ze het niet vertrouwen. En dan krijg je ineens na één dag al uitslagen, waar je normaal 10 dagen op moet wachten. Dus ik hoop dat dat in jouw geval ook zo is en dat het niet om ALCL gaat. Maar wel verstandig dat je voor een wissel gaat. Misschien is het gewoon een reactie van jouw lichaam op Natrelle implantaten. Ik heb zelf ook 23 jaar McGhan/Natrelle gehad. Heb nu sinds december 2017 Motiva en ben er erg tevreden over. Misschien is dat een optie? Die vallen onder de nieuwe generatie protheses en hebben een Nanometer structuur (Nanometer is kleiner dan 1 micrometer). Deze protheses hebben ook de minste kans op bijwerkingen ten opzichte van alle andere soorten en merken protheses. Sorry..... dit was alleen even ter informatie. Ik heb geen aandelen in Motivaprotheses hoor :38:.

Succes met je verdere beslissing en met de uitslag van wat er nu wel aan de hand is en waar dat vocht vandaan komt. Hou je ons op de hoogte?

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-1-2019 om 20:20, Sippy zei:

Pfff meiden uitslag was thank god GEEN alcl !! Het vocht is ontstekings vocht ! Dus ik ben super blij dat ik dat weet nu kan ik verder gaan kijken hoe en wat verder! Sucses aan de meiden die nog in onzekerheid zitten !! 

Wat fijn!!!! Gelukkig maar.

Maar wat is is onstekingsvocht? Wat gaan ze daar aan doen of gaat dat vanzelf weg? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Net gesprek gehad en word ik ook niet vrolijk van !

Ontstekingsvocht betekend dat ze er ook uit moeten maar dan willen ze dat ik geen nieuwe gelijk laat plaatsen moet dan aantal maanden zonder en dan opnieuw borstvergroting doen en dat kost me meer geld dan gelijk nieuwe dus de keus aan mij of kiezen toch voor schoon spoelen en gelijk nieuwe of niet gelijk nieuwe en dus met wao inkomen met 3 Kids sparen een aantal jaren voor nieuwe operatie als ik kies voor de eerste keus dan kan het zijn dat ik een infectie kan krijgen en dan moeten ze er ook weer uit ! Wel raar hij vermoed lekkage daarom ontstekingsvocht en ik heb al eerder wissel gehad door lekkage en toen werd nooit gesproken over eerst niets terug plaatsen dus vind dit allemaal heel dubbel weet gewoon niet wat ik moet doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah!

Je was toch bij je eigen p.c geweest nu of niet?

Is de druk/hardheid/pijnlijkheid/grote niet afgenomen na de punctie?

Ik heb nu dus geen grotere borst meer, maar hij doet nog steeds wel pijn. Hij was bij mij niet hard zo als bij jullie wel.

Wel raar toch, ontstekingsvocht bij lekkage...

Ik heb ook lekkage  gehad en dat kan er wel jaren hebben gezeten,  ik had ze ook al erg lang hoor. Maar bij mijn zijn de kapsels niet weg gehaald  bij mijn wissel. Bij jou wel?

Zou het anders daar door kunnen komen. Dat je reageert op de hele kleine restjes van je lekkage van voor je wissel?

Wat een gedoe ook weer zeg!

Ik wil dat de kapsels bij mij er deze keer uitgaan, begreep van mijn eigen p.c dat hij alleen de onderkant wil verwijderen. Zoek dus een arts die de klus helemaal wil klaren...

Kan je verzekering niets met het verhaal van ontstekingsvocht?

Bij lekkage vergoed de verzekeraar toch altijd wel. Het blijft altijd een dure grap hoor.

Sterkte meis met je keuze.

Dikke knuffel Essi4 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer!

Ik was hier al eens eind 2015, begin 2016.

Toen ik er achter kwam dat ik in beide borsten een lekkende implantaten had.

Heb toen veel steun hier gehad en heb voor een wissel van implantaten gekozen.

Achteraf misschien wel de stomste keuze ooit . Vervolgens kwam ik hier weer langs eind 2018 op zoek naar informatie omdat ik één grote borst kreeg.  Echo wees uit dat er vocht tussen implantaat en kapsel zat. Maar daar zal ik straks meer over vertellen.

Ik kreeg ongeveer een half jaar na de wissel pijn in mijn schouder.

Misschien te veel gesport dacht ik en is het een beetje over belast ofzo. 

Rust gehouden met die schouder, hielp niet.

Fysiotherapie gehad, hielp niet.

Echo laten maken, was niets op te zien. Geen kalk ofzo. Het is zo pijnlijk dat ik er in de nacht wakker van word en me om moet draaien.

Ik kreeg steeds meer lichamelijke mankementen, waar ik mijn vinger niet op kon leggen waar het van zou kunnen komen. Bij mijn wissel zijn de kapsels niet verwijderd en ik denk eigenlijk dat ik dus mijn lichamelijke mankementen van de implantaten heb.

Dan eind 2018, die opgezette grote borst. Ook toen weer heel veel steun hier gehad.

Toen ik opzoek ging naar informatie over vocht tussen kapsel en implantaat schrok ik me rot.

Nog nooit had ik van ALCL gehoord.

Ik las dat het weinig voor komt, ik geloof 1 op de 30.000.

Maar dat aantal gaat heel vlug omhoog naarmate je ouder bent. Ik wil het risico niet lopen.

Heb mijn lijf al een jaar of 20 aan siliconen bloot gesteld en het is mooi geweest.

Ik ga nu voor explantatie van de implantaten en kapsel verwijderen en hoop dat het rust gaat geven in mijn lijf en in mijn hoofd. Kapsels zullen voor onderzoek nog worden opgestuurd.

Ik ben 21 juni aan de beurt bij dokter van Selms.

Groetjes Essi4 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @essi4

 

Goh dus je gaat toch voor explantatie! Goede keuze denk ik hoor. Dat zal je een stuk meer rust geven. Kan me zo voorstellen dat de ellende destijds begonnen is toen je prothesen lek waren en je kapsels niet verwijderd zijn (of zijn die toen wel weggehaald?)

 

Van Selms lijkt me een goede keuze om je explantatie voor je in orde te maken. Hij doet wat ie belooft! Er wordt namelijk ook wel eens gezegd dat kapsel weggehaald worden en dan is dat achteraf toch niet zo. Maar bij van Selms kun je er van op aan dat het zeker gebeurt!! ??

 

Heel veel succes!!

Ik hoop dat je klachten straks ook minder worden!

 

Waar gaat van Selms je eigenlijk opereren? Olvg-west?

 

xxx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hij opereert niet meer in het OLVG.

Is vanaf  begin deze maand gestopt daar. Hij zit nu weer in het Jan van Goyen.

Ik had een erg goed gevoel bij hem. 

Bedankt voor je bericht. Ik zal straks ook mijn verslag hier doen.  En wie weet als ik de nieuwe dames kan omarmen? plaats ik nog voor en na foto's.

Weet alleen niet of ik daar al vlug aan toe ben. 

Groetjes Essi4 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Lieve allemaal,

Ik heb het achter de rug.

De operatie is goed verlopen en is nu twee weken geleden.

Mijn herstel gaat echt super. Ik heb bijna geen pijnstilling nodig gehad. De implantaten waren nog heel en zijn met kapsel en al (volgens en bloc methode ) verwijderd. Er zijn geen drains achter gebleven na de operatie en het litteken is maar een heel klein beetje langer gemaakt dan het oude. Kapsels zijn voor onderzoek opgestuurd  naar de anatoom patholoog.  

Ik ben vol lof over dokter van Selms en het hele team bij het Jan van Goyen in Amsterdam. 

Mijn borsten zijn natuurlijk kleiner en minder vol dan met mijn 310cc natrelle implantaten er in. Maar ze zijn weer zo zacht en zonder harde bobbels en randen van de implantaten. Ik was erg bang voor het resultaat. Na 20 jaar grote borsten en dan...? Slappe, lege vellen misschien wel?! Ik kan iedereen vertellen dat ik me beter voel dan met die hele grote borsten.  Mijn kleine borsten horen nu al zo bij mij en mijn " vage " klachten lijken al te verminderen. De rust die ik meteen al in mijn hoofd had toen ik bij kwam uit de narcose is me deze cup maat (Weet nog niet wat het is geworden) helemaal waard. Ik weet zeker dat de huid van mijn borsten,  net als de huid van een buik na een bevalling, nog wat zal herstellen en dat het nog wat verder zal bij trekken. 

Voor nu ben ik echt heel blij en tevreden. 

Als iemand verder nog vragen heeft over mijn explantatie, stel ze dan gerust. 

Ik zal proberen nog een paar voor en na foto's  te plaatsen, weet niet of het lukt, omdat ik niet zo handig ben.

Liefs Essi4 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog weer even op borstenforum.

Ik wilde een update geven over wat er in het laatste half jaar is gebeurd. 

Zoals ik begin januari al schreef was ik van plan om voor explantatie te gaan, maar had ik niet echt haast. Ik was immers bij mijn p.c geweest en die had mij voor zover gerust gesteld. Toch bleef ik me onbewust erge zorgen maken over mijn gezondheid. In mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik tot de conclusie dat ik me deze keer niet door de Blecourt zou laten opereren. Dit omdat ik ook de kapsels weg wilde hebben bij explantatie en hij alleen  het ondersre deel er van wilde weg halen. Ik vond een andere chirurg en plande een operatie datum in. Eind februari werd ik getroffen door een tia. Moest hier door bloedverdunner gaan gebruiken en op nadrukkelijk verzoek van mijn neuroloog  mijn operatie afzeggen.  Ik zat in een achtbaan van emoties. Gezondheid voor op, maar ook angst om wat er over zou blijven als ik dan uiteindelijk toch mijn explantatie ooit eens rond zou kunnen krijgen. Alles in de koelkast zetten na mijn TIA lukte niet. Ik bleef zoeken en lezen naar ervaringen van vrouwen met soort gelijke verhalen als de mijne. Vrouwen met vage klachten en hun zoektocht naar herstel. Nog voor ik mijn 3 maanden zeker niet stoppen met bloedverdunners voorbij was, was ik op concult bij nog een andere chirurg.( De arts bij wie ik mijn operatie op het laatste moment moest afblazen, werd op eens iets terug houdender met het verwijderen van de kapsels. En dat was echt mijn grote wens. Na de lekkage die ik aan beide borsten had in 2016 en de vage klachten die ik later had gekregen, leek me dat ook gewoon niet meer dan normaal.)

Ik kwam uit bij dokter van Selms. Mijn wens is uiteindelijk, ook precies zo door hem uitgevoerd. Implantaten en kapsels eruit  d.m.v en bloc methode. Kapsels opgestuurd naar anatoom patholoog  voor onderzoek op alcl.Het hele team was ook zo lief voor en na de operatie. De anesthesie heeft meerdere keren contact met mij en mijn neuroloog gehad. Om de operatie op een veilige manier te kunnen laten doorgaan. Stoppen met de bloedverdunners was geen optie i.v m de doorgemaakt TIA. Opereren met de bloedverdunners was ook geen optie. Nu was er een veilig plan opgesteld waarbij ik geen gevaarlijk liep en de operatie door kon gaan. Ik heb mezelf 5 dagen moeten spuiten en kon de dag na de operatie weer herstarten met mijn orale bloedverdunners. En dan nu... hoe voel ik me nu?!

Ik voel me top! 21 juni ben ik verlost, en het herstel gaat als een speer.

Mijn  borsten zij  kleiner en minder vol dan met 310 cc natrelle. Maar ze zijn zacht en horen bij mij.

Ik ben 49 jaar. De tijd van super grote harde borsten is voorbij en ook niet meer bij mijn leeftijd passend  vind ik. Mijn gezondheid is me alles waard en al hoewel ik nog niet weet welke cup maat het nu is, ben ik al heel blij met hoe ze er nu uit zien. En nee....het zijn geen slappe lege vellen.

Als jullie nog vragen hebben stel ze gerust.

Heel veel liefs Essi4 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi best boobie,

Ik had de update eigenlijk expres onder de topic geplaatst die rond december'18 / januari '19 was gestart naar aanleiding van het vocht tussen implantaat en kapsel.  Was bedoeld dat de dames met wie ik toen in gesprek was kunnen zien hoe het nu met me gaat.  Ik weet niet of ze dat nu nog kunnen zien, nu alles samen staat?

Liefs essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, essi4 zei:

Hoi best boobie,

Ik had de update eigenlijk expres onder de topic geplaatst die rond december'18 / januari '19 was gestart naar aanleiding van het vocht tussen implantaat en kapsel.  Was bedoeld dat de dames met wie ik toen in gesprek was kunnen zien hoe het nu met me gaat.  Ik weet niet of ze dat nu nog kunnen zien, nu alles samen staat?

Liefs essi4

Jawel hoor. Iedereen die dat topic volgt, komt nu automatisch hier terecht :35: 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Foto 1 en 4 van de collage, zijn genomen 2 dagen na de explantatie.

Foto 2 en 5 van de collage, zijn genomen 12 dagen na de explantatie

Foto 3 en 6van de collage, zijn genomen 5 a 6 weken na de explantatie.

De verschillen lijken op het oog niet zo heel erg duidelijk maar zijn er echt wel. Na 20 jaar implantaten is mijn huid toch nog in staat om terug te veren.

Ik ben bij verschillende plastisch chirurgen geweest.  Er is tegen me gezegd dat ik een lift nodig zou hebben en grotere implantaten moest nemen, een andere arts zei dat ik beter voor lipofilling kon gaan als ik dan toch de explantatie wilde laten door gaan om het nog een beetje wat te laten lijken. 

Ik koos voor niets!!!

Mijn keuze was gewoon weer back to basic te gaan.... 

Bang voor het resultaat ging ik de operatie in, maar heel blij met het resultaat zoals het nu is.  Ik heb meer borst dan ik had voor mijn borstvergroting.

Zonder lift en zonder lipofilling en zonder implantaten, zijn dit borsten van een bijna 50 jarige vrouw. Die 4 kinderen borstvoeding heeft gegeven en 20 jaar siliconen heeft gehad. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

  • Upvote 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow dat is mooi geworden.

Ik heb me altijd afgevraagd hoe een borst zich hersteld na een explantatie omdat ik ook al 50 ben en de nodige jaren protheses draag.

Niets om je voor te schamen dus, het ziet er echt prachtig en heel natuurlijk uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.