Ga naar inhoud

Pelle : 19 november 2019 : Dr. van der Meulen : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

@Pelle

ik kreeg eerst een consult met de PC en die ging beoordelen of hij dacht dat ik kans maakte. In het eerste consult werd dus eigenlijk beslist of een echo nodig was. Daarna werd een afspraak gemaakt om een echo te laten maken. Maar de Bernekliniek waar ik geweest ben zit aangesloten bij een ziekenhuis. Ik weet niet hoe dit bij vrijgevestigde klinieken gaat en of degene die de echo maakt weet dat het alleen om klierweefsel gaat. Je kunt het altijd aangeven :) voor de zekerheid! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ABS

 

hee wat toevallig en leuk! Nog een Brabo. Voor mijn gevoel zijn we in de minderheid hier. Ik ben verzekerd bij het zilveren kruis en wist binnen 2 dagen na indienen dat de aanvraag goedgekeurd was. Ze zijn dus erg snel! Ik raad de Bernekliniek tot dusver aan, maar ben nog niet geopereerd natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Woops te vroeg enter)

Wachten duurt inderdaad zo lang! Ik heb de 21e het consult waarbij er een 3D foto gemaakt gaat worden en we het gaan hebben over grootte en cc’s. Ik kijk echt zo uit naar die dag! Zoveel zin in. Helaas is de wachttijd wel twee maanden dus moet ik daarna nog even geduld hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna  zo he. Wat fijn dat het zo snel geregeld is allemaal! Echt zo fijn dat er erkenning is voor je probleem.

 

Ik heb zojuist wat foto's geupload (overigens wel echt heel raar om mezelf zo op het internet te zien, maar ala, toch onherkenbaar ?). Ben zo benieuwd of ik er voor in aanmerking kom. Stom om te vragen misschien, maar zijn mijn foto's vergelijkbaar met jouw situatie? 

 

Ik ga inderdaad maar nergens vanuit. Kan het alleen maar meevallen en heb besloten dat ik het anders zelf ga betalen. 

 

Succes dames. @Pellejij ook he! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ABS Ja heel fijn! Maar ik had inderdaad ook besloten het anders zelf te betalen. Echt een rib uit mijn lijf qua geld maar als je er eenmaal zo mee bezig bent als nu is het ook lastig om los te laten. 

 

Ik zal vanavond naar je foto’s kijken! Wat ik overigens geen rare vraag vind. Had zelf toentertijd ook graag voorbeeld foto’s of zoiets dergelijks gehad. 

Ik heb nu weinig bereik omdat ik een weekend weg ben maar vanavond kan ik ze bekijken! 

 

Ik merk trouwens dat ik het heel fijn vind dat er meer dames in hetzelfde schuitje zitten en ook nu ongeveer even ver in het proces zijn als mij. Denk dat we veel aan elkaar kunnen hebben :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pelle ik zie dat ik je vraag ben vergeten te beantwoorden. Ik ben eerst in gesprek gegaan met de huisarts (telefonisch) en heb haar gevraagd om een doorverwijzing naar de radioloog. Ze gaf toen aan dat ik waarschijnlijk eerst naar de pc zou moeten gaan. Ik had echter al contact gezocht met mijn verzekeraar en begreep dat de radioloog de eerste stap zou moeten zijn dus kreeg ik dan ook gelijk een doorverwijzing naar de radioloog. Huisarts heeft mij verder ook niet bekeken. Heb enkel aangegeven echt plat te zijn. Misschien kan je toch alvast een verwijzing vragen voor een echo? Bij de bauland kliniek en velthuis kliniek kreeg ik te horen dat ze dat niet kunnen en ik dus naar het ziekenhuis moest gaan. Mocht je die gegevens namelijk al in je bezit hebben kan de pc direct een aanvraag versturen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna

Ik word waarschijnlijk geopereerd door de plastisch chirurg van het ziekenhuis, denk dat die echo daarom ook geen probleem kan zijn, moet vast goed komen! 

Jouw consult is ook al snel, spannend hoor!

Ik heb ook besloten dat ik het zelf ga betalen wanneer de zorgverzekering het niet vergoed, ik kan me nu echt niet meer voorstellen dat het hele feest niet doorgaat omdat de zorgverzekering dat vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ABS

Ik word waarschijnlijk geopereerd in het ziekenhuis door de pc die daar werkzaam is, ik denk dat het wel goed moet komen met de echo die gemaakt gaat worden.

Ik heb je foto's bekeken maar kan mij lastig met jou vergelijken. Zoiezo omdat jij veel slanker bent dan ik en ik daarom ook een hele andere bouw heb. Als ik het zo zie zou ik zeggen dat ik meer borst heb dan jij maar dat kan ook uit vetweefsel bestaan. Wel denk ik dat jij sneller in aanmerking komt dan ik... De echo zal het ons vertellen, laten we in ieder geval duimen! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna

Wat knap van je dat je dat gedaan hebt! Denk dat heel veel vrouwen, waaronder ik, hier zeker iets aan hebben. Mijn situatie is inderdaad met die van jou te vergelijken. Alleen denk ik dat ik nét iets meer borst heb, al is het lastig te vergelijken vanaf een foto. Ik weeg ook 20 kilo meer dus zal ook iets meer vetweefsel hebben dan jij! Nogmaals bedankt voor het delen van je foto's, vind het erg dapper van je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,  ik sluit mij even hier bij jullie aan want ook ik zit in hetzelfde schuitje. Ben bij dsw verzekerd en het wordt bij mij vergoed. Ben trouwens 1.81m en 67 kg.

Ik was eerst naar de huisarts gegaan, heb toen een echo laten maken (was 6 of 7 mm op verschillende plekken, beide kanten) en daarna heb ik een consult gehad. Heb maar 1 consult gehad en 11 juli word ik geholpen door dr Zaal  (Velthuiskliniek). Na mn consult (en het vaststellen van geen borstplooi) deed de kliniek de aanvraag bij dsw. 

Ik krijg 330 cc dual plane anatomisch. Groter ging ze bij mij sowieso niet doen en hoeft ook niet van mij hoor :) Ben al zo benieuwd hoe het is om meer dan AAAAA te hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AnoukK

Nou, welkom bij de club! Ik ben ook bij de DSW verzekerd dus heb nu weer een beetje meer hoop! Jij kunt al best wel snel geholpen worden zeg! Ik heb dinsdag mijn consult en ben benieuwd wanneer ik geopereerd kan worden. Op de site van het ziekenhuis waar ik hoogstwaarschijnlijk geholpen wordt staat een wachttijd van bijna 5 maanden...

Welke maat ga je ongeveer krijgen? en welke omvang heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

Hier ook een Brabantse ? zit dan wel niet in hetzelfde schuitje, maar wil jullie veel succes wensen vast aankomende week.

 

Hopelijk verloopt alles goed en kan een vergoeding geregeld worden... (spaar je dat geld mooi uit voor leuke setjes nadien! ?)

 

Groetjes MJ ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ben geweest hoor! Dokter was erg kundig en vriendelijk. 9 juli wordt er een echo gemaakt, alleen schat de PC de kans klein dat het minder dan 1 cm is. (ondanks dat hij constateerde dat ik inderdaad cup AA heb) Maar, we gaan het toch proberen, zo hoef ik achteraf niet te denken "misschien was het toch vergoed als ik die echo wel had laten maken...". De week erna 16 juli mag ik terugkomen bij de PC voor de uitslag en ik denk dat ik dan ook gelijk mag passen en dat ik dan een operatiedatum kan prikken. PC gaf aan dat het uit zou komen op 250-300 cc voor de spier. Dat voor de spier vind ik nog een beetje vreemd, omdat ik veel dual plane of achter de spier voorbij zie komen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Hij vertelde dat hij de ruimte die er is goed wilde benutten en hem daarom voor de spier wilde plaatsen. Ik vroeg hem ook wanneer ik ongeveer geopereerd zou worden en hij vertelde dat dat zoiezo na de zomer zou worden omdat hij al helemaal vol zit in de zomer. Maar ook dat is geen probleem, alles voor nieuwe boobs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-6-2019 om 13:33, Layna zei:

Ik heb net te horen gekregen dat ik maandag 1 juli al geopereerd ga worden! Dat is wel even anders dan begin september. De spanning loopt nu erg hoog op!! 

Oh spannend zeg! Wel fijn, hoe eerder hoe beter toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2019 om 20:00, Pelle zei:

@AnoukK

Nou, welkom bij de club! Ik ben ook bij de DSW verzekerd dus heb nu weer een beetje meer hoop! Jij kunt al best wel snel geholpen worden zeg! Ik heb dinsdag mijn consult en ben benieuwd wanneer ik geopereerd kan worden. Op de site van het ziekenhuis waar ik hoogstwaarschijnlijk geholpen wordt staat een wachttijd van bijna 5 maanden...

Welke maat ga je ongeveer krijgen? en welke omvang heb je?

 

Ik denk dat het niet echt afhangt van je verzekering. Als je maar aan de voorwaarden voldoet..

Ik had mijn echo op 5 maart (was doorgestuurd door de huisarts en was nog niet bij een pc geweest) en kreeg toen gelijk te horen terwijl de arts aan het meten was hoeveel het was. Ik kon dat die dag erna op papier ophalen bij mn huisarts. 29 maart had ik toen een afspraak bij de pc voor een consult. Zij constateerde geen borstplooi en heeft toen de aanvraag naar dsw gedaan. Een week later kreeg ik van dsw te horen dat het was goedgekeurd en heb ik met Velthuiskliniek een operatiedag gepland. Dat kon wel al eerder, maar voor mij komt dit beter uit. 

Ze zeggen niks over de maat die je gaat krijgen, het is 330 cc. Ik vind dat moeilijk om in te schatten, ben erg benieuwd! Heb nu nog geeneens een AA. Heb net mn omvang gemeten en dat is 81 cm op tepelhoogte. 

 

Goed dat je wel de echo laat maken, je weet maar nooit! Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-6-2019 om 13:43, Pelle zei:

Nou, ben geweest hoor! Dokter was erg kundig en vriendelijk. 9 juli wordt er een echo gemaakt, alleen schat de PC de kans klein dat het minder dan 1 cm is. (ondanks dat hij constateerde dat ik inderdaad cup AA heb) Maar, we gaan het toch proberen, zo hoef ik achteraf niet te denken "misschien was het toch vergoed als ik die echo wel had laten maken...". De week erna 16 juli mag ik terugkomen bij de PC voor de uitslag en ik denk dat ik dan ook gelijk mag passen en dat ik dan een operatiedatum kan prikken. PC gaf aan dat het uit zou komen op 250-300 cc voor de spier. Dat voor de spier vind ik nog een beetje vreemd, omdat ik veel dual plane of achter de spier voorbij zie komen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Hij vertelde dat hij de ruimte die er is goed wilde benutten en hem daarom voor de spier wilde plaatsen. Ik vroeg hem ook wanneer ik ongeveer geopereerd zou worden en hij vertelde dat dat zoiezo na de zomer zou worden omdat hij al helemaal vol zit in de zomer. Maar ook dat is geen probleem, alles voor nieuwe boobs!

 

Hee @Pelle! Spannende dagen! 

Goed dat je toch een echo laat maken, dat "wat als" gevoel raak je anders nooit meer kwijt. Mij vertelden ze ook dat ik de uitslag 1 a 2 weken na de echo zou krijgen, maar net zoals bij Anouk vertelde de dokter het me terwijl hij aan het meten was. Misschien heb je de uitslag sneller dan je denkt!!

 

Voor de spier is niet perse vreemd! Er wordt geloof ik vooral voor dual-plane gekozen bij vrouwen die weinig (vet)weefsel hebben aan de bovenkant. Bij mij zie je bijvoorbeeld mijn ribben tussen mijn borsten, als ze dan boven de spier zouden plaatsen zou je de randen van de prothesen zien. Wellicht heb jij wel genoeg weefsel aan de bovenkant! Alleen maar fijn toch? Boven de spier is een minder zware operatie.

 

Nog even geduld hebben voor jou! Maar kan me voorstellen dat het heel spannend is allemaal. ❤️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Layna @ABS

Opzich heb ik heel goed nieuws, beide borsten hebben minder dan 1 cm klierweefsel! :D (En dat terwijl ik ging om het uit te laten sluiten dat het meer dan 1 cm was omdat de PC de kans heel klein schatte) (Denk toch dat ik gewoon iets meer vet in m’n borsten heb?)

Alleen... de PC heeft tijdens mijn eerste consult gezegd dat hij wel een borstplooi ziet. Ik ben dus benieuwd hoe dit nu verder gaat... 

Volgende week dinsdag heb ik mn 2e consult en krijg ik er vast meer over te horen. De opluchting wat betreft de echo is in ieder geval heel groot, nu nog duimen dat het vergoed wordt!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pelle

 

:43: yeah, stap 1 is binnen! 

 

Hopelijk doet de pc je ook een plezier ? zeg maar tegen de pc dat ie nog met t vorige paar in zijn/haar hoofd zat ???

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.