Ga naar inhoud

Pelle : 19 november 2019 : Dr. van der Meulen : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Pelle (dit is niet mijn echte naam), ik ben 21 jaar, 1.77 meter lang, 79 kilo en ik heb cupmaat AA.

 

Vanaf dat ik een jaar of 16 was ben ik mij zorgen gaan maken om het formaat van mijn borsten en ieder jaar praatte ik mijzelf de smoes aan dat ze "nog wel zullen komen". Niet dus. Over 2 weken wordt ik 22 en aangezien er nog steeds in borstomvang niets veranderd is sinds mijn 16e vond ik het tijd om een bezoek te brengen aan de huisarts. Zo gezegd zo gedaan, daar zat ik dan vanmiddag. Buiten dat ik nauwelijks borsten heb is ook mijn ongesteldheid zeer onregelmatig en is er bij mij sprake van PCOS. Ik heb mijn huisarts gevraagd of dit samen kan hangen met het achterwege blijven van mijn borstgroei en of hormoontherapie eventueel mij nog kan helpen. Zij zou zich er voor mij in gaan verdiepen maar schat de kans erg klein. Volgende week vrijdag word ik door haar gebeld of er qua hormonen nog iets voor mij te doen valt. Wanneer dit dus niet het geval is wordt ik door haar doorverwezen naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis. Hier ga ik dus al stiekem een beetje van uit.

 

In de tussentijd zoek ik een manier om de tijd te doden en kwam ik uit op dit fijne forum! Wat een goede sfeer hangt hier, het is fijn om al jullie verhalen te lezen en hoeveel jullie elkaar hier gunnen. In mijn omgeving is er niemand die met hetzelfde "probleem" loopt en om dan hier te kunnen komen is een hele verademing.

 

Ik heb al hier en daar wat rondgekeken en hoop hier snel mijn draai te kunnen vinden (ik ben niet zo bekend met forums). Wel heb ik alvast een vraag. Ik lees namelijk een heleboel over vergoeding, aplasie, borstplooi enzovoorts. Zelf zou ik het wel willen proberen bij mijn zorgverzekeraar (DSW) maar ik vraag mij af of ik in aanmerking kom. (Een "normale" A cup kan ik absoluut niet vullen en zelfs de "super push-up" BH's van de H&M staan nog open als ik ze aanheb) Is er iemand die ervaring heeft met vergoeding (bij de DSW)? En durven jullie mijn situatie in te schatten?

 

Ik hoop snel van jullie te horen, alvast bedankt!

 

Groetjes Pelle

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Pelle zei:

@Doe ik het of niet?

Dankjewel!

Andersom lijkt me net zo niet prettig. Ben blij dat jij je behandeling achter de rug hebt. Ben je bij met het resultaat?

Ik ben nog steeds superblij.

Ondertussen anderhalf jaar later.

Maar ik ben nog helemaal :123: op mijn kleinere :1boobs:.

Heb er wel een forumverslaving aan overgehouden en fijne vriendschappen.

Dat, behalve de forumverslaving, wens ik jou ook.

:48:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Pelle zei:

Hoi!

 

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Pelle (dit is niet mijn echte naam), ik ben 21 jaar, 1.77 meter lang, 79 kilo en ik heb cupmaat AA.

 

Vanaf dat ik een jaar of 16 was ben ik mij zorgen gaan maken om het formaat van mijn borsten en ieder jaar praatte ik mijzelf de smoes aan dat ze "nog wel zullen komen". Niet dus. Over 2 weken wordt ik 22 en aangezien er nog steeds in borstomvang niets veranderd is sinds mijn 16e vond ik het tijd om een bezoek te brengen aan de huisarts. Zo gezegd zo gedaan, daar zat ik dan vanmiddag. Buiten dat ik nauwelijks borsten heb is ook mijn ongesteldheid zeer onregelmatig en is er bij mij sprake van PCOS. Ik heb mijn huisarts gevraagd of dit samen kan hangen met het achterwege blijven van mijn borstgroei en of hormoontherapie eventueel mij nog kan helpen. Zij zou zich er voor mij in gaan verdiepen maar schat de kans erg klein. Volgende week vrijdag word ik door haar gebeld of er qua hormonen nog iets voor mij te doen valt. Wanneer dit dus niet het geval is wordt ik door haar doorverwezen naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis. Hier ga ik dus al stiekem een beetje van uit.

 

In de tussentijd zoek ik een manier om de tijd te doden en kwam ik uit op dit fijne forum! Wat een goede sfeer hangt hier, het is fijn om al jullie verhalen te lezen en hoeveel jullie elkaar hier gunnen. In mijn omgeving is er niemand die met hetzelfde "probleem" loopt en om dan hier te kunnen komen is een hele verademing.

 

Ik heb al hier en daar wat rondgekeken en hoop hier snel mijn draai te kunnen vinden (ik ben niet zo bekend met forums). Wel heb ik alvast een vraag. Ik lees namelijk een heleboel over vergoeding, aplasie, borstplooi enzovoorts. Zelf zou ik het wel willen proberen bij mijn zorgverzekeraar (DSW) maar ik vraag mij af of ik in aanmerking kom. (Een "normale" A cup kan ik absoluut niet vullen en zelfs de "super push-up" BH's van de H&M staan nog open als ik ze aanheb) Is er iemand die ervaring heeft met vergoeding (bij de DSW)? En durven jullie mijn situatie in te schatten?

 

Ik hoop snel van jullie te horen, alvast bedankt!

 

Groetjes Pelle

Hoi,

 

We zitten niet helemaal in dezelfde ‘voor’ situatie, maar ik ben ook zo blij met dit forum?

Ik heb volgende week nog één consult en dan ga ik mijn keuze maken. Ik ben vooral heel bang voor de narcose/ operatie, maar ik moet nu gewoon doorzetten?.

 

Ik kom niet in aanmerking voor vergoeding, maar volgens mij zijn er veel dames op dit forum die jou hier iets over kunnen vertellen.

 

Heel veel succes, ik ga jou volgen.

groetjes Nmk

Je kunt mij verhaal bij kliniek/ ziekenhuis? lezen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎15‎-‎5‎-‎2019 om 22:58, Pelle zei:

Hoi!

 

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Pelle (dit is niet mijn echte naam), ik ben 21 jaar, 1.77 meter lang, 79 kilo en ik heb cupmaat AA.

 

Vanaf dat ik een jaar of 16 was ben ik mij zorgen gaan maken om het formaat van mijn borsten en ieder jaar praatte ik mijzelf de smoes aan dat ze "nog wel zullen komen". Niet dus. Over 2 weken wordt ik 22 en aangezien er nog steeds in borstomvang niets veranderd is sinds mijn 16e vond ik het tijd om een bezoek te brengen aan de huisarts. Zo gezegd zo gedaan, daar zat ik dan vanmiddag. Buiten dat ik nauwelijks borsten heb is ook mijn ongesteldheid zeer onregelmatig en is er bij mij sprake van PCOS. Ik heb mijn huisarts gevraagd of dit samen kan hangen met het achterwege blijven van mijn borstgroei en of hormoontherapie eventueel mij nog kan helpen. Zij zou zich er voor mij in gaan verdiepen maar schat de kans erg klein. Volgende week vrijdag word ik door haar gebeld of er qua hormonen nog iets voor mij te doen valt. Wanneer dit dus niet het geval is wordt ik door haar doorverwezen naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis. Hier ga ik dus al stiekem een beetje van uit.

 

In de tussentijd zoek ik een manier om de tijd te doden en kwam ik uit op dit fijne forum! Wat een goede sfeer hangt hier, het is fijn om al jullie verhalen te lezen en hoeveel jullie elkaar hier gunnen. In mijn omgeving is er niemand die met hetzelfde "probleem" loopt en om dan hier te kunnen komen is een hele verademing.

 

Ik heb al hier en daar wat rondgekeken en hoop hier snel mijn draai te kunnen vinden (ik ben niet zo bekend met forums). Wel heb ik alvast een vraag. Ik lees namelijk een heleboel over vergoeding, aplasie, borstplooi enzovoorts. Zelf zou ik het wel willen proberen bij mijn zorgverzekeraar (DSW) maar ik vraag mij af of ik in aanmerking kom. (Een "normale" A cup kan ik absoluut niet vullen en zelfs de "super push-up" BH's van de H&M staan nog open als ik ze aanheb) Is er iemand die ervaring heeft met vergoeding (bij de DSW)? En durven jullie mijn situatie in te schatten?

 

Ik hoop snel van jullie te horen, alvast bedankt!

 

Groetjes Pelle

Hoi hoi

Welkom op het forum! Zo te lezen heb je al aardig wat topics bekeken voor je je voorstelde. Alleen maar goed om je goed in te lezen voor je voor een borstvergroting gaat :35: 

PCOS is wel een dingetje zeg.. Ik weet niet hoe ernstig het bij jou is en of je er veel klachten van hebt, maar het lijkt me toch wel een vervelende diagnose... Zeker op je 21ste.....

Ik durf niets te zeggen over of DSW vaker een vergoeding goedkeurt, maar je moet sowieso, ongeacht de verzekeraar, voldoen aan twee eisen:
1. Borstweefsel moet minder dan 1 cm zijn, en dit moet adhv een echo vastgesteld worden
2. Er mag geen zichtbare borstplooi zijn.
Dit kan een pc beoordelen. 
Ik denk, dat wij als leken, je alleen maar valse hoop kunnen geven, waar je weinig aan hebt effectief :)

Afhankelijk van je wens qua cupmaat, is het wel belangrijk om even te kijken waar je straks terecht wilt komen... Uiteraard kun je je door laten sturen naar een pc bij jou in de buurt, en als je daar goede reviews over kunt vinden, en hij kan aan je wensen voldoen, is alles natuurlijk prima. Ik ben zelf voorstander ervan om niet van 1 consult uit te gaan, maar toch even iets verder te kijken.. Het aantal cc zegt niet altijd iets namelijk.. Vooral vorm (anatomisch of rond) en profile zijn belangrijk in verhouding met het aantal cc. 
Mocht je een consult gehad hebben, dan mag je me altijd een pb sturen, met het merk prothesen, het profile en het aantal cc, zodat ik eens voor je kan kijken welke afmetingen er in de catalogus staan.
Geef wel goed aan wat je graag wilt bereiken, neem evt voorbeeldfoto's mee. Dat wordt vaak gedaan :) 

Heb je vragen, stel ze gerust hier in dit topic!! 
En zoals ik al zei, mag je me altijd een pb sturen.

Succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nkm

Erg herkenbaar over je angst voor de narcose. Mij lijkt het ook niets. Ik ben als kind wel eens onder narcose geweest en dat ging prima. Maar nu ik ouder ben vind ik het toch spannend. De angst dat het niet goed gaat o.i.d., ik moet er niet aan denken!

 

Ik denk dat mijn voorkeur zoiezo naar het ziekenhuis uitgaat. Ik vind de platische chrirurgie wereld een beetje luguber en vind het prettiger me te laten opereren in een ziekenhuis waarnaar mijn huisarts mij heeft doorgestuurd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie

Ik heb niet zo heel erg last van mijn PCOS, alleen dat ik heel onregelmatig ongesteld ben en dat ik wanneer ik zwanger zou willen worden hulp nodig heb. 

 

Ik ga het gewoon proberen met de vergoeding. Wie niet waagt, die niet wint!

 

Als mijn consult achter de rug is zal ik je zeker een berichtje sturen! Thanks!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pelle

Ik vind het echt zo’n spannend traject. Ook omdat je het niet zomaar iedereen kunt/ wilt vertellen en dat met zoveel twijfels in je hoofd?.

Ik ga deze week mijn keuze maken.

Heel veel succes! En veel plezier met passen..dat is echt heel leuk!?

Groetjes nmk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pelle,

Welkom op het forum! ? ik begrijp dat jij een poging wil wagen om een vergoeding te kunnen krijgen voor je borstvergroting. Erg spannend! Ik zie dat @best_boobie je al informatie heeft gegeven over aan welke twee eisen je moet voldoen. Ik ben zelf 21 jaar en snap je echt ontzettend goed. Ik ben zelf het vergoedingstraject ingegaan in januari. Eerst naar de huisarts geweest, toen een echo laten maken van het klierweefsel en toen een afspraak gemaakt met een plastisch chirurg. Uit de echo kwam dat ik minder dan 1 cm klierweefsel had en de plastisch chirurg stelde vast dat ik ook geen borstplooi had. Ik kan over mezelf zeggen dat ik vrijwel plat ben. Waarom zeg ik vrijwel? Dat komt doordat ik om mijn tepel wel een kleine, lichte welving heb. Eigenlijk is het niks, maar toch iets als je snapt wat ik bedoel. Uiteindelijk heeft de plastisch chirurg een aanvraag gedaan bij Anderzorg en deze is goedgekeurd in maart. ? Je leest op dit forum zoveel verschillende verhalen over de vergoeding. Ik dacht ook dat het me nooit zou lukken, maar toch krijg ik het vergoed. Ik zou als ik jou was dus zeker weten een poging wagen. Als jij voldoet aan die twee eisen mag de verzekering je eigenlijk niet weigeren voor een vergoeding. Gebeurt dat wel, kun je bezwaar maken. Ik weet zelf zo niet meer wie het ook vergoed heeft gekregen, maar ik heb wel eens contact gehad met een vrouw op dit forum die ook een vergoeding goedgekeurd heeft gekregen van DSW, dus misschien geeft dat je een beetje hoop.

Zelf ben ik dus in januari het traject ingegaan en word 14 juni geopereerd. Ik krijg 300 cc anatomische protheses van Mentor achter de spier. Ik heb er trouwens ook voor gekozen om in het ziekenhuis geopereerd te worden. Mijn plastisch chirurg werkt overigens ook bij Velthuis kliniek, dus dat vond ik wel een fijn idee. Vind het wel echt enorm spannend!

Hierbij wil ik je heel veel succes wensen met dit traject en ik hoop dat je de vergoeding krijgt. Ik zal je gaan volgen zodat ik je traject kan volgen. Ik hoor snel meer van je als je nieuws hebt.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pelle,

Ikzelf ben dinsdag begonnen op dit forum, ook helemaal nieuw hier, net als jij :)

Zelf heb ik dinsdag te horen gekregen dat mijn borsten klein genoeg zijn om aan de vergoeding te voldoen. Super blij! Ik hoop echt dat het voor jou ook zo ver komt.

Het lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden omdat we ongeveer in hetzelfde schuitje zitten en we er denk ik veel aan kunnen hebben. Je mag mij in ieder geval alles vragen!

Liefs!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@daphnedaphne

Wat goed om jouw verhaal te horen! En wat fijn dat je het vergoed hebt gekregen!

300CC heb je het over, op welke cupmaat komt dat bij jou neer?

 

Wat ik mij afvraag is of de plastisch chirurg al kan zien of het het waard is om een echo te laten maken van het weefsel. Ik heb echt geen idee wat ik mij bij 1cm voor moet stellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Layna Wat fijn om te horen dat het ook bij jou goedgekeurd is!

Voor jou dezelfde vraag als voor daphnedaphne, kan de plastisch chirurg al bepalen of het het waard is om een echo te laten maken van het weefsel? Ik heb geen enkel idee wat ik mij bij 1 cm moet voorstellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pelle 

Herkenbaar, ik had ook echt geen idee of ik nou minder dan 1 cm had of niet en op internet zijn amper foto's te vinden. Ik ben toen eerst naar de huisarts gegaan om een doorverwijzing van de plastisch chirurg te krijgen. Mijn huisarts gaf meteen aan dat ik geen aplasie had (geen borstgroei) maar ze kon niet inschatten of ik minder dan 1 Cm had. Om die reden heb ik toch een doorverwijzing naar de PC gekregen. De PC nam vluchtig een kijkje en zei meteen dat ik wel kans maakte en uiteindelijk zat ik op 9 mm, dus echt op het randje!! Ik gok dat een PC het dus aardig goed kan inschatten.

Woon je in het zuiden? Ikzelf ben naar de Bernekliniek in Uden gegaan voor de PC en de echo en daar zal ik ook geopereerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Pelle zei:

@daphnedaphne

Wat goed om jouw verhaal te horen! En wat fijn dat je het vergoed hebt gekregen!

300CC heb je het over, op welke cupmaat komt dat bij jou neer?

 

Wat ik mij afvraag is of de plastisch chirurg al kan zien of het het waard is om een echo te laten maken van het weefsel. Ik heb echt geen idee wat ik mij bij 1cm voor moet stellen...

Cupmaat is lastig in te schatten, maar de plastisch chirurg gokt op een 75C of 75D. De afstand van mijn hals tot mijn tepel schijnt kort te zijn voor een gemiddelde vrouw, dus mijn implantaten hebben minder ruimte om zich te 'verdelen' als het ware. Ik heb dus ook sportbeha's in beide maten besteld zodat ik er na de operatie eentje kan ruilen. Ik hoop stiekem toch de 75D, omdat iedereen zegt zo snel te wennen aan de grootte ? Ik ben zelf 172 cm en 59 kg.

En super herkenbaar dat je geen idee hebt wat 1 cm is. Ik was vrijwel plat zoals ik al zei, maar toch zat er wel heel iets. Moeilijk te zien, maar het zat er wel. Ik vond dat dus ook vet lastig om in te schatten. 1 cm is gewoon zo klein. Ik heb gewoon maar een echo laten maken in het ziekenhuis. Niet geprobeerd is altijd mis denk ik dan maar. Of je krijgt erdoor de vergoeding of je bent gewoon 70 euro kwijt ongeveer. Dat is te overzien. Ik weet niet precies hoeveel mm ik had, maar dus wel onder de 1 cm. Daarnaast moet je rekening houden dat het kan zijn dat jouw huid net wat dikker is, dat je spier net wat dikker is of dat je juist wat meer vetweefsel hebt. Dat nemen ze niet mee met het berekenen van je klierweefsel. Daarom dacht ik eerst ook dat ik wel boven de 1 cm zou zitten omdat dat al zo klein is, maar dus toch niet.

Hou ons op de hoogte van je volgende stappen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Layna

Ik zal het, als ik 25 juni op consult ga, ook voorleggen bij de PC. Neem inderdaad aan dat hij het wel goed in kan schatten!

Ik ben echt zo blij voor je dat het bij jou vergoed wordt, ik kan me helemaal voorstellen hoe het voelt als je dat te horen krijgt.

Ik woon in het westen en zal waarschijnlijk geopereerd worden in het Vlietland Ziekenhuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@daphnedaphne

Ik hoor inderdaad van veel dat de grootte snel went.. toch zit ik voor mijn gevoel echt niet te wachten op grote borsten. Sommigen zeggen tegen mij "als je het doet, doe het dan goed", maar grote borsten lijkt mij toch eigenlijk ook niet alles...

25 juni ga ik op consult en zal ik meteen met de PC overleggen of er een kans is dat ik het vergoed krijg, vind het superspannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ABS

Hoi Marcia,

 

Welkom! Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van je echo, ik duim met je mee!

Veel vrouwen hier op het forum hebben een kleine omvang i.s.m. kleine/geen borsten. Mag ik vragen wat jouw omvang is?

 

Groetjes, Pelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh! Ik duim ook heel hard voor jullie allebei! Ik raad wel aan om er niet vanuit te gaan, dan is de teleurstelling zo groot als het niet blijkt te lukken :( volgens mijn PC konden zorgverzekeraars soms streng zijn namelijk. 

Maar wie weet :) houd ons op de hoogte! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pelle dank je voor je reactie! Spannend allemaal he? Ik durf je mijn borstomvang in cm niet te geven. Nog nooit opgemeten eigenlijk. Ik was vroeger altijd extreem dun en compleet plat. Een 70AA Was nog te groot. Inmiddels wel aangekomen en nu een 80AA maar de cups zijn nog net zo leeg als toen. Heb het idee dat er enkel een klein laagje vet bij is gekomen over de jaren heen...

 

Man wachten duurt lang nu ? dat terwijl ik natuurlijk al jaren zo door het leven ga... 

 

Hoe is jouw omvang als ik vragen mag? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna wat lief van je! Ik lees dat jij de aanvraag rond hebt. Wat fijn voor je zeg! Wat een herkenning hier ook. Altijd gedacht de enige te zijn... Ik kom ook uit Brabant, ga jouw kliniek in Uden misschien ook maar eens bekijken! Mag ik vragen waar jij verzekerd bent? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ABS

Mijn omvang is 85cm en mijn borstomvang 89cm. Het scheelt elkaar dus maar heel erg weinig. Ik heb dit laatst opgemeten omdat ik eigenlijk altijd als ik een Hunkemöller zie er naar binnen ga om het "toch even te proberen", maar ik er altijd verdrietig naar buiten loop, zonder een roze/zwart gestreept tasje... Ik ging dus laatst op zoek naar de matentabel van de Hunkemöller en inderdaad, bij een omvang van 85cm begint een AA cup pas bij de 95cm, terwijl ik toch echt maar 89 cm heb. 

En wat betreft het lange wachten snap ik je helemaal! Ik heb 25 juni een consult bij de PC in het ziekenhuis en heb al een 2 weken terug een aftelkalender gemaakt. Ben nu als een klein kind dat aan het aftellen is voor zijn verjaardag hokjes aan het afstrepen! :D

Vraag me alleen wel af hoe het dan zit met mijn echo die gemaakt moet worden, lees dat jij eerst een echo krijgt en dan je consult. Terwijl mijn huisarts toch echt zei dat ik dit bij de plastisch chirurg moest voorleggen voordat ik een echo kon laten maken? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Layna

Dankjewel, dat is lief van je! Ik heb het idee dat ik er net boven zit omdat ik het idee heb dat iedereen die het hier vergoed heeft nog platter is dan ik. Alleen twijfel ik daaraan omdat bijna iedereen hier een kleine omvang heeft en ik van mijzelf wat steviger ben. Ik hoop daarom dat er bij mij meer vetweefsel zit dan klierweefsel. Voor het eerst dat ik hoop dat ik veel vetweefsel heb haha!

Moet ik bij die echo ook nog vertellen dat het om klierweefsel gaat (of is het borstweefsel?) en niet om vetweefsel enz.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.