Ga naar inhoud

tweedekeerbv : 13 mei 2019 : Dr. Oostveen - Bol : Bauland Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

 

Als member van het eerste uur (inmiddels ben ik 41) destijds veel aan dit forum gehad toen ik in 2003 een tepellift en bv heb ondergaan. Omdat ik ook nu weer veel op het forum heb gelezen wil ik graag ook kunnen helpen door mijn verhaal te delen. Mijn nickname 'tweedekeerbv' klopt alleen niet meer omdat ik voor een lift en explantatie gegaan ben.

 

Gisteren 13-05-2019 heb ik na lang wikken en wegen een grote borstlift (met anker litteken) laten uitvoeren en zijn mijn 16 jaar oude anatomische protheses vanachter mijn spier verwijderd. Toen ik me in 2003 liet opereren was ik eigenlijk niet op zoek naar grotere borsten, maar ik vond m'n model niet mooi. Mijn tepels stonden laag op mijn borst en mijn borsten zelf zaten ook laag. Ik had maar een b-cupje en geen overhang, gewoon een raar model. Ik heb me laten opereren bij Linea Aesthetica en kreeg een tepellift en anatomische protheses Perthese 240cc onder de spier. Dat was geen prettige ervaring, zonder in details te treden zijn er dingen mis gegaan tijdens de operatie, de pockets waren te groot waardoor mijn protheses nogal opzij vielen en ik heb vervolgens een vervelend litteken genezingstraject gehad met hypertrofische littekens. Uiteindelijk hebben corticosteroideninjecties redelijk geholpen en zijn de littekens weer platter geworden. 

 

Ik was altijd een magere spriet maar door de jaren heen kwam ik toch wat aan en na een aantal jaren de Yasmin pil groeiden mijn eigen borsten, die over de protheses gingen heen hangen. Toen dat weer slonk zag het er niet mooi meer uit. Ik begon me steeds meer te storen aan die dingen in m'n lichaam, het paste niet meer bij me. Toen ik veel ging sporten miste ik m'n eigen compacte tietjes. Ik ben niet meer het onzekere meisje wat ik destijds was en wilde gewoon weer terug naar mezelf. Maar dan niet met overgebleven theezakjes, die tol vond ik dan net ff te hoog ;)

 

Ik heb 3 consulten gehad. Lydia Bol van Faceland opperde een volledige lift. Zij hoorde mij echt voor mijn gevoel en begreep dat ik vooral niet tevreden was over de vorm en hoe er eigen weefsel over die protheses hing en dat ik het lelijk vond dat die zo vervormden tijdens het sporten. Tweede consult bij Dr. DeDoncker in Brussel liep heel anders. Hij vond m'n borsten nog prachtig, zou absoluut niet gaan snijden en hoogstens de protheses vervangen door wederom anatomisch diep achter de spier. Derde consult bij Nio gehad, ook hij zou zo min mogelijk doen want ik kon niet zoveel met mijn model borst zei hij. Hij zou dan voor een wissel gaan naar 300cc rond dual plane en een tepellift. 

 

Hoewel ik erg opzag tegen de littekens en de grote kans dat ik opnieuw hypertrofie zal ontwikkelen, bleef mn gevoel toch uitgaan naar Lydia Bol en heb toen besloten helemaal van de protheses af te willen. Zij klonk overtuigd dat ze een mooi klein pront borstje kon creëeren. Die overtuiging voelde ik niet bij Nio, hoewel hij aangaf uiteraard ook een lift te kunnen doen als dat was wat ik wenste. Ik ben puur op m'n gevoel afgegaan en voor Lydia gegaan.

 

Gisteren de operatie gehad. Ik was om 8u als eerste aan de beurt bij de Bauland kliniek in Mill. Vriendelijke verpleegster en Lydia nog gesproken vantevoren. Afgetekend, kamer ingereden, in slaap gebracht en op de uitslaap met meer pijn dan verwacht wakker geworden. Niet misselijk gelukkig. Lydia vertelde erlijk dat toch wel een zware dobber was geweest. Ik had niet zo heel veel eigen weefsel en ze heeft flink moeten wroeten van binnen om m'n borstplooi hoger te krijgen. Dat leverde ook langere littekens in de borstplooi op dan gehoopt en ze kon niet helemaal mn oude littekens daarin verwerken omdat die incisies destijds scheef gezet zijn. Mijn borsten zien er voorlopig ook nogal vierkantig uit zei ze. Echt een kwestie van geduld, maar ze was tevreden.

 

Kreeg een compressieverband om mn sportbh die na 24 uur los mocht en dat was fijn want had echt veel pijn en kon amper ademen. Nu nog steeds wel pijn en me toch wat op verkeken, dacht dat het zonder protheses wel mee zou vallen qua pijn. Ik zie op sommige plekken (drielandenpunt) wel flink wat rek staan en voel dat vooral binnenin in m'n borstplooi. Kan niet rechtop staan zoveel druk voel ik binnenin en ook zelf gaan liggen of omhoog komen lukt me niet. Au!

 

kheb m'n borsten gisteren even gezien en was zo blij om weer m'n eigen kleine cupje te zien. Hoewel ik volledig in de kreukels lig en echt wel zie dat ik flink ge(lit)tekend ben, voelt het als een verlossing. Ook al had ik geen klachten van m'n implantaten. Ik voel me veel meer vrouw ofzo nu, heel gek.

 

Ze heeft naast oplosbare hechtingen huidlijm gebruikt en mag over 2 weken terug komen om te zien hoe het gaat met de littekens en hechtingen, omdat mijn lichaam die dingen dus niet oplost maar naar buiten probeert te drukken. Heel fijn dat ik daarvoor een extra controle krijg. 

 

Ik ben komende weken bij m'n ouders en probeer me zo rustig mogelijk te houden wat betreft het genezingsproces. 

 

Ik zal nog een album aanmaken binnenkort, het is moeilijk om foto's te vinden van vrouwen die voor een explantatie en lift gegaan zijn had ik gemerkt. Ik ben iig blij dat ik het gedaan heb, ongeacht het resultaat :)

 

Tot dusver even mijn verhaal, zal snel updates plaatsen! Groetjes 'tweedekeerbv'.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Admin: ik zie dat de topic titel veranderd is naar Dr. Oostveen. Maar ze opereert als Dr. Bol, is getrouwd en gaat door het leven als Lydia Bol-Oostveen ;)

 

En hoewel de operatie in de Bauland kliniek heeft plaatsgevonden, liep het via Faceland. 

 

Denk dat het slimmer is om de topic titel weer terug te veranderen. Zo kunnen mensen die naar Faceland willen en met Lydia in aanraking komen beter informatie opdoen denk ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @tweedekeerbv

Ik heb je topictitel even aangepast, nav je wens. Wij vermelden normaal gezien deze arts altijd als dr. Oostveen, maar geen probleem om het uit te breiden met Bol bij jou :)

Bedankt voor je verhaal, fijn dat je het wilt delen!

Ik wens je een heel goed herstel en hoop dat je straks tevreden bent over hoe je borsten eruit zien. Het is maar niets om te leven met iets waar je niet (meer) achter staat of dat je belemmert in je leven. 

De hechtingen die gebruikt zijn om de borstplooi vast te zetten, zeker als ze zoveel werk gehad heeft, zullen flink strak aangetrokken zijn, neem ik aan.. Dat kan je belemmeren in bewegen, maar die belemmering is er niet voor niets. :) Het moet allemaal even goed vastgroeien, dus wees voorzichtig.

Ik denk dat je in 2003 op borstenforum.nl zat. Wij bestonden toen nog niet. Wij zijn in 2009 gestart, volledig onafhankelijk van klinieken en/of pc's. Dit is anders dan de inzet van borstenforum.nl destijds. 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je fijne reactie BB! :) Wist inderdaad niet dat dit niet hetzelfde forum meer is als destijds. 

 

Vandaag erg veel pijn, het voelt zo strak allemaal en vecht echt tegen elk hoestje of nies want t lijkt net alsof alles open knapt dan, brrrrrr akelig gevoel. Blijf ook nog redelijk wat wondvocht lekken, bh maar gauw even gewassen want t was door de gazen heen gelekt en zit nu even buiten met die heerlijke compressieband om.

 

M'n borsten zien er bij m'n decolleté echt prachtig uit vind ik maar aan de zijkanten is het rechthoekig en breed en flubberig. Dat zal nog wel een tijdje duren voor dat op z'n plek zakt allemaal. Heel raar aangezien daar 16 jaar zo'n dikke bol aan de zijkant zat natuurlijk :D

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een moedige beslissing, @tweedekeerbv.

En je lijkt er heel positief in te staan.

Ik wens je veel sterkte met je herstel. :91::71:

Luister goed naar je lichaam en laat je verwennen bij je ouders.

Er zijn op dit forum ook wel verhalen te vinden van explantaties. Ik dacht van Francien en natural beauty.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, tweedekeerbv zei:

Dank voor je fijne reactie BB! :) Wist inderdaad niet dat dit niet hetzelfde forum meer is als destijds. 

 

Vandaag erg veel pijn, het voelt zo strak allemaal en vecht echt tegen elk hoestje of nies want t lijkt net alsof alles open knapt dan, brrrrrr akelig gevoel. Blijf ook nog redelijk wat wondvocht lekken, bh maar gauw even gewassen want t was door de gazen heen gelekt en zit nu even buiten met die heerlijke compressieband om.

 

M'n borsten zien er bij m'n decolleté echt prachtig uit vind ik maar aan de zijkanten is het rechthoekig en breed en flubberig. Dat zal nog wel een tijdje duren voor dat op z'n plek zakt allemaal. Heel raar aangezien daar 16 jaar zo'n dikke bol aan de zijkant zat natuurlijk :D

Neem je je pijnstilling wel op vaste tijden? Zo niet, ik zou een schema voor je kunnen maken als je wilt?
Moet je me even laten weten (in pb!) hoe laat je je medicatie genomen hebt en wat dat was. Ook even hoeveel je van elk medicijn mag volgens je kliniek...

Ik weet niet of je in de zon gezeten hebt? Ik zou dat de eerste dagen even proberen te vermijden.. Zeker niet met blote borsten, aangezien je littekens daar nadeel van zouden kunnen ondervinden. Ik ga ervan uit dat je kleding aan had, maar wil het toch even benoemen :P 

Dat strakke is erg vervelend he.. Je moet maar denken: een paar dagen, en dan gaat het beter! En je weet waar je het voor gedaan hebt :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo dames, hier even een update voor de geïnteresseerden. Ben bijna 3 weken post-up en helaas is het herstel helemaal niet voorspoedig gegaan :(

 

Heb veel pijn gehad en druk ervaren op de wonden de eerste week. Toen kreeg ik tot overmaat van ramp een zware luchtweginfectie, productieve hoest dus mocht t niet onderdrukken. Dat deed de wonden zeker geen goed. Tweede week dus ook ziek op bed gelegen.

 

Na 1,5 week waren de steristrips wel echt los aan t raken en toen ik ze eraf haalde onder de douche schrok ik me wild. De littekens rondom m'n tepelhoven zijn helemaal uitgerekt, m'n tepelhoven zelf ook terwijl die verkleind zouden worden maar ze zijn veel te groot nu in verhouding tot m'n kleine nieuwe borsten. Overal kwamen oplosbare hechtingen omhoog en zaten er opgedroogde propjes lijm in m'n wonden en gaatjes met pus. Drielandenpunt rechterborst was ook open gescheurd. 

 

Ben afgelopen woensdag op controle geweest bij Lydia en zij schrok ook wel. Vanwege m'n verleden met oplosbare hechtingen was en nu voor bovenhuids hechten via huidlijm gekozen maar dat is niet goed gegaan. Die lijm verfrommelde helemaal tot korreltjes en die kwamen onder de steristrips in m'n wonden terecht en hebben daar voor wijkende wondranden gezorgd. Plus het is niet stevig genoeg gebleken en er is dus teveel druk geweest op de wonden. Heb juist voor de anker methode gekozen omdat destijds teveel druk op m'n tepel stond na een tepellift en ik van die grote pannenkoek tepels af wilde. :(

 

Ze zei "we hebben op het verkeerde paard gewed". Ik vind dat niet helemaal fair, ik heb enkel zo goed mogelijk meegedacht gezien m'n geschiedenis qua littekens maar ben niet degene die de beslissingen hoort te maken.

 

Zoals het er nu uitziet moet ik tzt een littekencorrectie ondergaan. Nu is het zaak te zorgen dat de wonden zo snel mogelijk dicht gaan, dan start ik met Embrace Scar Therapy wat ik via Amazon besteld heb. Hopelijk voorkomt dat dat het nog erger wordt. Half jaar geduld hebben en dan bekijken wat er gedaan kan worden en hoe dat financieel opgelost gaat worden. Daarin zal FaceLand me dan hopelijk wel tegemoet gaan komen. 

 

De vorm is echt wel mooi, al was t gelijk na de operatie echt veel.mooier vanwege de zwelling, nu zijn ze toch wel slapper en kleiner dan ik hoopte. Maar die littekens, ik vind het echt heel heftig.

 

Zal binnenkort wat foto's plaatsen. Doodeng. Maar het is anoniem en misschien kan het andere vrouwen helpen. 

 

Groetjes!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, tweedekeerbv zei:

Hallo dames, hier even een update voor de geïnteresseerden. Ben bijna 3 weken post-up en helaas is het herstel helemaal niet voorspoedig gegaan :(

 

Heb veel pijn gehad en druk ervaren op de wonden de eerste week. Toen kreeg ik tot overmaat van ramp een zware luchtweginfectie, productieve hoest dus mocht t niet onderdrukken. Dat deed de wonden zeker geen goed. Tweede week dus ook ziek op bed gelegen.

 

Na 1,5 week waren de steristrips wel echt los aan t raken en toen ik ze eraf haalde onder de douche schrok ik me wild. De littekens rondom m'n tepelhoven zijn helemaal uitgerekt, m'n tepelhoven zelf ook terwijl die verkleind zouden worden maar ze zijn veel te groot nu in verhouding tot m'n kleine nieuwe borsten. Overal kwamen oplosbare hechtingen omhoog en zaten er opgedroogde propjes lijm in m'n wonden en gaatjes met pus. Drielandenpunt rechterborst was ook open gescheurd. 

 

Ben afgelopen woensdag op controle geweest bij Lydia en zij schrok ook wel. Vanwege m'n verleden met oplosbare hechtingen was en nu voor bovenhuids hechten via huidlijm gekozen maar dat is niet goed gegaan. Die lijm verfrommelde helemaal tot korreltjes en die kwamen onder de steristrips in m'n wonden terecht en hebben daar voor wijkende wondranden gezorgd. Plus het is niet stevig genoeg gebleken en er is dus teveel druk geweest op de wonden. Heb juist voor de anker methode gekozen omdat destijds teveel druk op m'n tepel stond na een tepellift en ik van die grote pannenkoek tepels af wilde. :(

 

Ze zei "we hebben op het verkeerde paard gewed". Ik vind dat niet helemaal fair, ik heb enkel zo goed mogelijk meegedacht gezien m'n geschiedenis qua littekens maar ben niet degene die de beslissingen hoort te maken.

 

Zoals het er nu uitziet moet ik tzt een littekencorrectie ondergaan. Nu is het zaak te zorgen dat de wonden zo snel mogelijk dicht gaan, dan start ik met Embrace Scar Therapy wat ik via Amazon besteld heb. Hopelijk voorkomt dat dat het nog erger wordt. Half jaar geduld hebben en dan bekijken wat er gedaan kan worden en hoe dat financieel opgelost gaat worden. Daarin zal FaceLand me dan hopelijk wel tegemoet gaan komen. 

 

De vorm is echt wel mooi, al was t gelijk na de operatie echt veel.mooier vanwege de zwelling, nu zijn ze toch wel slapper en kleiner dan ik hoopte. Maar die littekens, ik vind het echt heel heftig.

 

Zal binnenkort wat foto's plaatsen. Doodeng. Maar het is anoniem en misschien kan het andere vrouwen helpen. 

 

Groetjes!

 

Wat balen zeg van die littekens! Hopelijk wordt het met de tijd minder opvallend. Je schreef hopelijk dat Faceland tegemoet komt in de kosten voor een eventuele littekencorrectie. Hebben ze daar nog niets over toegezegd? Wel fijn dat je blij bent met de vorm. Misschien als de littekens straks zijn weggetrokken, dat je dan tevreden bent. I hope so!!

 

Ik herken best veel in jouw verhaal. Ook ik ben bij mijn eerste BV geopereerd bij Linea Aesthetica (anatomische perthese). En hield daar eveneens hypertrofische littekens aan over. Kort daarna ben ik bij een arts in Nederland geweest die een littekencorrectie met prothesewissel heeft gedaan. Littekens zijn daarmee zoveel beter geworden!! Weet niet wat ze doen bij Linea, maar ik vind het wel opvallend dat ik op zich prima littekens kreeg bij een andere kliniek en jij dit probleem ook had bij Linea Aesthetica.

 

Bij mijn laatste wissel ben ik ook door Lydia Oostveen-Bol geopereerd. Resultaat is niet volgens afspraak, maar helaas neemt de arts weinig verantwoordelijkheid hiervoor. Dit herken ik ook wel bij jou: ''dat WE op het verkeerde paard hebben gewed'. Dan wordt de verantwoordelijk toch een stukje bij jou gelegd, terwijl wat je zegt... uiteindelijk is de arts degene die de beslissing heeft gemaakt. Ik hoop dat ze je tegemoet zullen komen in eventuele extra kosten (dat was bij mij helaas niet het geval, maar is ook een andere situatie).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @tweedekeerbv

 

Jeetje meid, wat een heftig herstel heb je achter de rug. En dan ook nog een pc die niet echt verantwoordelijkheid wil nemen. Heel zwak van haar hoor. Zij is de professional, zij is diegene die het beleid bepaalt, dus jou balt niks te verwijten!!

Als ze niet zelf inziet dat ze een foute keuze gemaakt heeft, of dat het niet uitgepakt heeft zoals ze hoopte, op basis van haar kennis als pc!, dan kun je een klacht indienen tzt om die littekencorrectie vergoed te krijgen. Zorg dan dat je het meteen op de goede manier doet, win informatie in en blijf ten allen tijde netjes. 

 

Zij is verantwoordelijk voor het eindresultaat, laat het haar niet gooien op esthetiek.

 

Heel veel succes en uiteraard hoop ik mee dat je littekens nog mooi bijtrekken zonder correctie. 

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Rosanna123 zei:

 

Wat balen zeg van die littekens! Hopelijk wordt het met de tijd minder opvallend. Je schreef hopelijk dat Faceland tegemoet komt in de kosten voor een eventuele littekencorrectie. Hebben ze daar nog niets over toegezegd? Wel fijn dat je blij bent met de vorm. Misschien als de littekens straks zijn weggetrokken, dat je dan tevreden bent. I hope so!!

 

Ik herken best veel in jouw verhaal. Ook ik ben bij mijn eerste BV geopereerd bij Linea Aesthetica (anatomische perthese). En hield daar eveneens hypertrofische littekens aan over. Kort daarna ben ik bij een arts in Nederland geweest die een littekencorrectie met prothesewissel heeft gedaan. Littekens zijn daarmee zoveel beter geworden!! Weet niet wat ze doen bij Linea, maar ik vind het wel opvallend dat ik op zich prima littekens kreeg bij een andere kliniek en jij dit probleem ook had bij Linea Aesthetica.

 

Bij mijn laatste wissel ben ik ook door Lydia Oostveen-Bol geopereerd. Resultaat is niet volgens afspraak, maar helaas neemt de arts weinig verantwoordelijkheid hiervoor. Dit herken ik ook wel bij jou: ''dat WE op het verkeerde paard hebben gewed'. Dan wordt de verantwoordelijk toch een stukje bij jou gelegd, terwijl wat je zegt... uiteindelijk is de arts degene die de beslissing heeft gemaakt. Ik hoop dat ze je tegemoet zullen komen in eventuele extra kosten (dat was bij mij helaas niet het geval, maar is ook een andere situatie).

 

Hoi Rosanna, dank voor je reactie. Echt heel toevallig dat we in dezelfde klinieken geweest zijn! Bij Linea hadden ze bij mij destijds eigenlijk een permanente hechting moeten gebruiken, combinatie tepellift en vergroting staat erom bekend dat de tepelhoven en littekens kunnen uitrekken. Denk dat t m daarin gezeten heb want heb daarna ook nooit meer zulke lelijke littekens gehad.

 

Vervelend zeg dat je resultaat bij Faceland niet naar wens is :( Ik ben wel echt blij met het resultaat, Lydia heeft toch nog wat moois gemaakt van t hoopje vel en beetje weefsel wat ik van mezelf had. Maar heb inmiddels info ingewonnen en seconden opinions gehad en de manier van hechten had gezien mijn geschiedenis toch anders gemoeten. Zij meende dat ik ws allergisch was voor monocryl, terwijl het juist veel vaker vicryl is wat problemen heeft met hechtingen die omhoog komen. Ik zit werkelijk vol met gaatjes nu waar stukjes hechting uit omhoog gekomen zijn. En huidlijm en pleisters is leuk, maar dan wel met een wekelijkse controle. Het had voorkomen kunnen worden.

 

Het lijkt me dat dit resultaat voor niemand goeie reclame is ;) en daarom ga ik ervan uit dat er wel een regeling getroffen zal kunnen worden. Anders hebben ze aan mij een verkeerde haha. Heb nog altijd een goed gevoel over de pc en over de kliniek dus dat zal vast wel goed komen. Ik hou jullie daarvan op de hoogte!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, best_boobie zei:

Hey @tweedekeerbv

 

Jeetje meid, wat een heftig herstel heb je achter de rug. En dan ook nog een pc die niet echt verantwoordelijkheid wil nemen. Heel zwak van haar hoor. Zij is de professional, zij is diegene die het beleid bepaalt, dus jou balt niks te verwijten!!

Als ze niet zelf inziet dat ze een foute keuze gemaakt heeft, of dat het niet uitgepakt heeft zoals ze hoopte, op basis van haar kennis als pc!, dan kun je een klacht indienen tzt om die littekencorrectie vergoed te krijgen. Zorg dan dat je het meteen op de goede manier doet, win informatie in en blijf ten allen tijde netjes. 

 

Zij is verantwoordelijk voor het eindresultaat, laat het haar niet gooien op esthetiek.

 

Heel veel succes en uiteraard hoop ik mee dat je littekens nog mooi bijtrekken zonder correctie. 

 

Xxx BB

Beste BB, dank voor je reactie en begrip :) Ik had wel het gevoel dat ze me serieus nam en ook haar verantwoordelijkheid nam, al liet ze wel iets vallen dat Faceland niet volledig hiervoor op zou draaien. Dat dat niet hun beleid is oid. Maar goed, het betreft hier idd geen ongewenst esthetisch resultaat, het is gewoon een niet kloppend resultaat. Zo zouden littekens er niet uit moeten zien, het is heel duidelijk dat er teveel spanning op de wonden gestaan heeft door de manier van hechten en ik denk ook dat de post-op bh die een maat kleiner had gemoeten niet voldoende steun gegeven heeft. Dat hoesten heeft t niet beter gemaakt en daar kunnen zij niks aan doen. 

 

Ik ga er gewoon vanuit dat dit netjes afgehandeld wordt tzt en dat ik dan een prachtresultaat heb. Zij zien hier ook liever mooie foto's terug dan een slagveld lijkt me ;) Hopelijk kan ik zelf met Embrace erger voorkomen en is het over een jaar maar een kleine ingreep. 

 

Aan de ene kant baal ik als een stekker want ik moet er wel mee rondlopen natuurlijk, maar hou me vast aan goede hoop en medewerking van de kliniek! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tweedekeerbv zei:

Beste BB, dank voor je reactie en begrip :) Ik had wel het gevoel dat ze me serieus nam en ook haar verantwoordelijkheid nam, al liet ze wel iets vallen dat Faceland niet volledig hiervoor op zou draaien. Dat dat niet hun beleid is oid. Maar goed, het betreft hier idd geen ongewenst esthetisch resultaat, het is gewoon een niet kloppend resultaat. Zo zouden littekens er niet uit moeten zien, het is heel duidelijk dat er teveel spanning op de wonden gestaan heeft door de manier van hechten en ik denk ook dat de post-op bh die een maat kleiner had gemoeten niet voldoende steun gegeven heeft. Dat hoesten heeft t niet beter gemaakt en daar kunnen zij niks aan doen. 

 

Ik ga er gewoon vanuit dat dit netjes afgehandeld wordt tzt en dat ik dan een prachtresultaat heb. Zij zien hier ook liever mooie foto's terug dan een slagveld lijkt me ;) Hopelijk kan ik zelf met Embrace erger voorkomen en is het over een jaar maar een kleine ingreep. 

 

Aan de ene kant baal ik als een stekker want ik moet er wel mee rondlopen natuurlijk, maar hou me vast aan goede hoop en medewerking van de kliniek! 

Ah oké, ja snap ik. Maar zou toch kijken dat faceland hier een groot deel van gaat vergoeden. Het is niet jouw fout. 

 

Ik ga voor je duimen!! ????

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, tweedekeerbv zei:

Hoi Rosanna, dank voor je reactie. Echt heel toevallig dat we in dezelfde klinieken geweest zijn! Bij Linea hadden ze bij mij destijds eigenlijk een permanente hechting moeten gebruiken, combinatie tepellift en vergroting staat erom bekend dat de tepelhoven en littekens kunnen uitrekken. Denk dat t m daarin gezeten heb want heb daarna ook nooit meer zulke lelijke littekens gehad.

 

Vervelend zeg dat je resultaat bij Faceland niet naar wens is :( Ik ben wel echt blij met het resultaat, Lydia heeft toch nog wat moois gemaakt van t hoopje vel en beetje weefsel wat ik van mezelf had. Maar heb inmiddels info ingewonnen en seconden opinions gehad en de manier van hechten had gezien mijn geschiedenis toch anders gemoeten. Zij meende dat ik ws allergisch was voor monocryl, terwijl het juist veel vaker vicryl is wat problemen heeft met hechtingen die omhoog komen. Ik zit werkelijk vol met gaatjes nu waar stukjes hechting uit omhoog gekomen zijn. En huidlijm en pleisters is leuk, maar dan wel met een wekelijkse controle. Het had voorkomen kunnen worden.

 

Het lijkt me dat dit resultaat voor niemand goeie reclame is ;) en daarom ga ik ervan uit dat er wel een regeling getroffen zal kunnen worden. Anders hebben ze aan mij een verkeerde haha. Heb nog altijd een goed gevoel over de pc en over de kliniek dus dat zal vast wel goed komen. Ik hou jullie daarvan op de hoogte!

 

 

 

Fijn dat je tevreden bent met het resultaat! Hopen dat het goedkomt met de littekens, en met de vergoeding vanuit Faceland. Ik ben het daarin wel met best boobie eens, zeker gezien het niet jouw fout is. De kliniek had jou al wel wat concreets kunnen aanbieden.

 

Even ter vergelijking: bij Linea Aesthetica kreeg ik dus ook grote littekens. Zij namen daar echter direct verantwoordelijkheid voor: ik kreeg kosteloos littekenbehandelingen aangeboden. Ik heb ervoor gekozen toen om met laserbehandelingen te starten en dit werd 100% door hen vergoed inclusief de reiskosten. Als dit niet zou helpen, zou er met de kliniek verder gezocht worden naar een oplossing. Toen de laser onvoldoende hielp, kon het in NL via de verzekering worden opgelost, dus toen ben ik daarvoor gegaan.

 

Ik zeg niet dat Linea Aesthetica een goede kliniek was, maar even ter vergelijking, hoe een kliniek er ook op kan reageren...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Jeetje meid wat heftig zeg. Hoe staat het er nu voor?

Ik zou het eigenlijk niet meer dan normaal vinden dat de kliniek het herstellen van je littekens vergoed.

Zelf ga ik ook voor een lift tijdens mijn explantatie en vind de lift en het herstel daarvan heel erg spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.