tweedekeerbv

tweedekeerbv : 13 mei 2019 : Dr. Oostveen - Bol : Bauland Kliniek

Recommended Posts

Hallo dames,

Als member van het eerste uur (inmiddels ben ik 41) destijds veel aan dit forum gehad toen ik in 2003 een tepellift en bv heb ondergaan. Omdat ik ook nu weer veel op het forum heb gelezen wil ik graag ook kunnen helpen door mijn verhaal te delen. Mijn nickname 'tweedekeerbv' klopt alleen niet meer omdat ik voor een lift en explantatie gegaan ben.

Gisteren 13-05-2019 heb ik na lang wikken en wegen een grote borstlift (met anker litteken) laten uitvoeren en zijn mijn 16 jaar oude anatomische protheses vanachter mijn spier verwijderd. Toen ik me in 2003 liet opereren was ik eigenlijk niet op zoek naar grotere borsten, maar ik vond m'n model niet mooi. Mijn tepels stonden laag op mijn borst en mijn borsten zelf zaten ook laag. Ik had maar een b-cupje en geen overhang, gewoon een raar model. Ik heb me laten opereren bij Linea Aesthetica en kreeg een tepellift en anatomische protheses Perthese 240cc onder de spier. Dat was geen prettige ervaring, zonder in details te treden zijn er dingen mis gegaan tijdens de operatie, de pockets waren te groot waardoor mijn protheses nogal opzij vielen en ik heb vervolgens een vervelend litteken genezingstraject gehad met hypertrofische littekens. Uiteindelijk hebben corticosteroideninjecties redelijk geholpen en zijn de littekens weer platter geworden. 

Ik was altijd een magere spriet maar door de jaren heen kwam ik toch wat aan en na een aantal jaren de Yasmin pil groeiden mijn eigen borsten, die over de protheses gingen heen hangen. Toen dat weer slonk zag het er niet mooi meer uit. Ik begon me steeds meer te storen aan die dingen in m'n lichaam, het paste niet meer bij me. Toen ik veel ging sporten miste ik m'n eigen compacte tietjes. Ik ben niet meer het onzekere meisje wat ik destijds was en wilde gewoon weer terug naar mezelf. Maar dan niet met overgebleven theezakjes, die tol vond ik dan net ff te hoog ;)

Ik heb 3 consulten gehad. Lydia Bol van Faceland opperde een volledige lift. Zij hoorde mij echt voor mijn gevoel en begreep dat ik vooral niet tevreden was over de vorm en hoe er eigen weefsel over die protheses hing en dat ik het lelijk vond dat die zo vervormden tijdens het sporten. Tweede consult bij Dr. DeDoncker in Brussel liep heel anders. Hij vond m'n borsten nog prachtig, zou absoluut niet gaan snijden en hoogstens de protheses vervangen door wederom anatomisch diep achter de spier. Derde consult bij Nio gehad, ook hij zou zo min mogelijk doen want ik kon niet zoveel met mijn model borst zei hij. Hij zou dan voor een wissel gaan naar 300cc rond dual plane en een tepellift. 

Hoewel ik erg opzag tegen de littekens en de grote kans dat ik opnieuw hypertrofie zal ontwikkelen, bleef mn gevoel toch uitgaan naar Lydia Bol en heb toen besloten helemaal van de protheses af te willen. Zij klonk overtuigd dat ze een mooi klein pront borstje kon creëeren. Die overtuiging voelde ik niet bij Nio, hoewel hij aangaf uiteraard ook een lift te kunnen doen als dat was wat ik wenste. Ik ben puur op m'n gevoel afgegaan en voor Lydia gegaan.

Gisteren de operatie gehad. Ik was om 8u als eerste aan de beurt bij de Bauland kliniek in Mill. Vriendelijke verpleegster en Lydia nog gesproken vantevoren. Afgetekend, kamer ingereden, in slaap gebracht en op de uitslaap met meer pijn dan verwacht wakker geworden. Niet misselijk gelukkig. Lydia vertelde erlijk dat toch wel een zware dobber was geweest. Ik had niet zo heel veel eigen weefsel en ze heeft flink moeten wroeten van binnen om m'n borstplooi hoger te krijgen. Dat leverde ook langere littekens in de borstplooi op dan gehoopt en ze kon niet helemaal mn oude littekens daarin verwerken omdat die incisies destijds scheef gezet zijn. Mijn borsten zien er voorlopig ook nogal vierkantig uit zei ze. Echt een kwestie van geduld, maar ze was tevreden.

Kreeg een compressieverband om mn sportbh die na 24 uur los mocht en dat was fijn want had echt veel pijn en kon amper ademen. Nu nog steeds wel pijn en me toch wat op verkeken, dacht dat het zonder protheses wel mee zou vallen qua pijn. Ik zie op sommige plekken (drielandenpunt) wel flink wat rek staan en voel dat vooral binnenin in m'n borstplooi. Kan niet rechtop staan zoveel druk voel ik binnenin en ook zelf gaan liggen of omhoog komen lukt me niet. Au!

kheb m'n borsten gisteren even gezien en was zo blij om weer m'n eigen kleine cupje te zien. Hoewel ik volledig in de kreukels lig en echt wel zie dat ik flink ge(lit)tekend ben, voelt het als een verlossing. Ook al had ik geen klachten van m'n implantaten. Ik voel me veel meer vrouw ofzo nu, heel gek.

Ze heeft naast oplosbare hechtingen huidlijm gebruikt en mag over 2 weken terug komen om te zien hoe het gaat met de littekens en hechtingen, omdat mijn lichaam die dingen dus niet oplost maar naar buiten probeert te drukken. Heel fijn dat ik daarvoor een extra controle krijg. 

Ik ben komende weken bij m'n ouders en probeer me zo rustig mogelijk te houden wat betreft het genezingsproces. 

Ik zal nog een album aanmaken binnenkort, het is moeilijk om foto's te vinden van vrouwen die voor een explantatie en lift gegaan zijn had ik gemerkt. Ik ben iig blij dat ik het gedaan heb, ongeacht het resultaat :)

Tot dusver even mijn verhaal, zal snel updates plaatsen! Groetjes 'tweedekeerbv'.

• Like 1

Admin: ik zie dat de topic titel veranderd is naar Dr. Oostveen. Maar ze opereert als Dr. Bol, is getrouwd en gaat door het leven als Lydia Bol-Oostveen ;)

En hoewel de operatie in de Bauland kliniek heeft plaatsgevonden, liep het via Faceland. 

Denk dat het slimmer is om de topic titel weer terug te veranderen. Zo kunnen mensen die naar Faceland willen en met Lydia in aanraking komen beter informatie opdoen denk ik!

Oh het is Lydia Oostveen-Bol zie ik nu. Misschien dat er toch maar bijvoegen? 

Kan niet vinden of en hoe ik zelf een titel of reply aan kan passen hier, sorry!

Hoi @tweedekeerbv

Ik heb je topictitel even aangepast, nav je wens. Wij vermelden normaal gezien deze arts altijd als dr. Oostveen, maar geen probleem om het uit te breiden met Bol bij jou :)

Bedankt voor je verhaal, fijn dat je het wilt delen!

Ik wens je een heel goed herstel en hoop dat je straks tevreden bent over hoe je borsten eruit zien. Het is maar niets om te leven met iets waar je niet (meer) achter staat of dat je belemmert in je leven. 

De hechtingen die gebruikt zijn om de borstplooi vast te zetten, zeker als ze zoveel werk gehad heeft, zullen flink strak aangetrokken zijn, neem ik aan.. Dat kan je belemmeren in bewegen, maar die belemmering is er niet voor niets. :) Het moet allemaal even goed vastgroeien, dus wees voorzichtig.

Ik denk dat je in 2003 op borstenforum.nl zat. Wij bestonden toen nog niet. Wij zijn in 2009 gestart, volledig onafhankelijk van klinieken en/of pc's. Dit is anders dan de inzet van borstenforum.nl destijds. 

xx BB

Dank voor je fijne reactie BB! :) Wist inderdaad niet dat dit niet hetzelfde forum meer is als destijds. 

Vandaag erg veel pijn, het voelt zo strak allemaal en vecht echt tegen elk hoestje of nies want t lijkt net alsof alles open knapt dan, brrrrrr akelig gevoel. Blijf ook nog redelijk wat wondvocht lekken, bh maar gauw even gewassen want t was door de gazen heen gelekt en zit nu even buiten met die heerlijke compressieband om.

M'n borsten zien er bij m'n decolleté echt prachtig uit vind ik maar aan de zijkanten is het rechthoekig en breed en flubberig. Dat zal nog wel een tijdje duren voor dat op z'n plek zakt allemaal. Heel raar aangezien daar 16 jaar zo'n dikke bol aan de zijkant zat natuurlijk :D

• Like 1

Wat een moedige beslissing, @tweedekeerbv.

En je lijkt er heel positief in te staan.

Ik wens je veel sterkte met je herstel. :91::71:

Luister goed naar je lichaam en laat je verwennen bij je ouders.

Er zijn op dit forum ook wel verhalen te vinden van explantaties. Ik dacht van Francien en natural beauty.

6 uur geleden, tweedekeerbv zei:

Dank voor je fijne reactie BB! :) Wist inderdaad niet dat dit niet hetzelfde forum meer is als destijds. 

Vandaag erg veel pijn, het voelt zo strak allemaal en vecht echt tegen elk hoestje of nies want t lijkt net alsof alles open knapt dan, brrrrrr akelig gevoel. Blijf ook nog redelijk wat wondvocht lekken, bh maar gauw even gewassen want t was door de gazen heen gelekt en zit nu even buiten met die heerlijke compressieband om.

M'n borsten zien er bij m'n decolleté echt prachtig uit vind ik maar aan de zijkanten is het rechthoekig en breed en flubberig. Dat zal nog wel een tijdje duren voor dat op z'n plek zakt allemaal. Heel raar aangezien daar 16 jaar zo'n dikke bol aan de zijkant zat natuurlijk :D

Neem je je pijnstilling wel op vaste tijden? Zo niet, ik zou een schema voor je kunnen maken als je wilt?
Moet je me even laten weten (in pb!) hoe laat je je medicatie genomen hebt en wat dat was. Ook even hoeveel je van elk medicijn mag volgens je kliniek...

Ik weet niet of je in de zon gezeten hebt? Ik zou dat de eerste dagen even proberen te vermijden.. Zeker niet met blote borsten, aangezien je littekens daar nadeel van zouden kunnen ondervinden. Ik ga ervan uit dat je kleding aan had, maar wil het toch even benoemen :P 

Dat strakke is erg vervelend he.. Je moet maar denken: een paar dagen, en dan gaat het beter! En je weet waar je het voor gedaan hebt :)

xxx BB