Ga naar inhoud

Evaa85 : 29 mei 2019 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik ben nieuw op het forum en zal me even voorstellen. Ik ben 33 jaar en altijd al heel onzeker geweest over mijn borsten. Ze zijn eigenlijk gewoon onderontwikkeld (kleine cup A)
Jarenlang denk ik al over een BV. Laatste maanden heb ik me veel ingelezen en denk er nu over om het eindelijk te laten doen!

Vorige week ben ik op consult geweest bij Dr. van der Weij bij de Boerhaave kliniek. Ik vond het best spannend, maar Dr. van der Weij was heel professioneel, heel kundig en stelde me gerust. 

 

Ik gaf aan dat ik graag een natuurlijke BV wil (anatomisch) en dat het bij mijn lichaam moet passen. Dus absoluut niet te groot. Graag zou ik een volle B/ kleine C willen.

Van te voren dacht ik (aangezien ik hele kleine borsten heb) dat hij mij de dual plane zou adviseren. Na mij te hebben opgemeten, stelde Dr. van der Weij voor om het voor de borstspier te doen en raadde me 300cc aan.

Dr. van der Weij vertelde dat hij dual plane adviseert wanneer je een dunne huid hebt van onder 2 cm. Na de pintch-test bleek dat ik 5 cm had en is volgens hem de beste methode om het voor de borstspier te plaatsen. 

 

Na mn gesprek met de PC had ik nog een gesprekje met de consulent. Ik heb nu een optie staan voor 28 mei! Ik zal morgen definitief laten weten of ik het wil laten doorgaan. Anders wordt het pas na mijn zomervakantie eind augustus. 

 

Hebben meer mensen ervaring bij Dr. van der Weij die zelf een kleine cup hebben, maar het voor de borstspier hebben laten plaatsen? 

 

Liefs, Eva

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evaa85

 

Hoi hoi,

 

Aangezien ik een datum zie, heb ik de titel aangepast en topic verplaatst naar operatieverslagen, hier kun je dadelijk zowel je verslag als alle verdere updates neer gaan zetten, zodat je dan alles netjes op 1 plaats bij elkaar hebt staan.

Mocht de datum alsnog veranderen, dan kun je dit in dit topic even doorgeven en passen we het aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Desert-Rose zei:

@Evaa85

 

Hoi hoi,

 

Aangezien ik een datum zie, heb ik de titel aangepast en topic verplaatst naar operatieverslagen, hier kun je dadelijk zowel je verslag als alle verdere updates neer gaan zetten, zodat je dan alles netjes op 1 plaats bij elkaar hebt staan.

Mocht de datum alsnog veranderen, dan kun je dit in dit topic even doorgeven en passen we het aan.

Ok, dank je wel voor het verplaatsen van de topic! 

 

Ik denk dat ik de datum van 28 mei morgen definitief maak :). Heel spannend!

 

Zijn er dames die ondanks ze een kleine cup hebben het voor de borstspier hebben laten plaatsen?

Waarom doen tegenwoordig zoveel PC's het juist achter de spier? Ik ging ervan uit dat het mij ook aanbevolen zou worden met een kleine borstomvang...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Even snel een berichtje hoe het is gegaan. Schrijf later wel meer. 

Operatie zelf is goed gegaan, maar heb ontzettend last gehad van de narcose en pijnstilling. Ben nu nog steeds aan het overgeven en hou niks binnen. Denk nu zeker wel 9x.

Straks huisarts bellen, want Mn maag is helemaal van slag. Vandaag heb ik daarom ook maar geen pijnstilling genomen, maar begin nu wel meer pijn te voelen daardoor.

 

Slapen is wel goed gegaan. Maar wordt alleen heel misselijk wakker. Eigenlijk vind ik de misselijkheid het ergste.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Evaa85 zei:

Even snel een berichtje hoe het is gegaan. Schrijf later wel meer. 

Operatie zelf is goed gegaan, maar heb ontzettend last gehad van de narcose en pijnstilling. Ben nu nog steeds aan het overgeven en hou niks binnen. Denk nu zeker wel 9x.

Straks huisarts bellen, want Mn maag is helemaal van slag. Vandaag heb ik daarom ook maar geen pijnstilling genomen, maar begin nu wel meer pijn te voelen daardoor.

 

Slapen is wel goed gegaan. Maar wordt alleen heel misselijk wakker. Eigenlijk vind ik de misselijkheid het ergste.

 

Hey!

Ik herken me heel erg in je berichtje.

Ik ben de 25e geopereerd en ben ook heel ziek geweest van de narcose.

En heb zelfs gisteren nog moeten overgeven(helaas verergerd de naproxen de misselijkheid bij mij)

 

Geef je maag wat rust door luchtige dingen te eten en drinken. Niet gekruid etc.

 

Ik gebruik nu paracetamol zetpillen 1000mg als pijnstiller! Dat werkt bij mij prima.

 

Hopelijk voel je je snel beter.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus niet de enige. Ik baal hier echt enorm van. Was van te voren al bang voor de misselijkheid, en idd, overkomt het me ook nog. 

 

Vandaag heb ik vanaf 5 uur vanochtend geen pijnstilling meer ingenomen. Omdat ik denk dat medicijnen het verergeren. Ik gebruikte naproxen 2x per dag en 4x per dag 1000mg paracetamol. 

 

Ik denk dat ik vandaag even niks inneem en kijk hoe het gaat. Of ik neem net als jij een zetpil. Dat is wel een goed idee. Thx voor de tip! 

 

Eten ging eerst niet door de misselijkheid, maar heb nu net een broodje gehad met jam. Hopelijk hou ik dat binnen. 

 

Heb jij nog veel last? Ik merk dat ik erg moe ben en snel buiten adem raak.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend is het! De misselijkheid werd bij mij versterkt door de naproxen! Daar ben ik dus mee gestopt.

 

Het gaat nu stukken beter. Zolang ik niet te veel em gekruid eet. Ik zit nu ook snel vol, dus pak gewoon meerdere porties per dag.

 

En hoe voel jij je nu? De eerste dag is echt het ergste. Hopelijk kun je al wat binnen houden.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Rowie zei:

Vervelend is het! De misselijkheid werd bij mij versterkt door de naproxen! Daar ben ik dus mee gestopt.

 

Het gaat nu stukken beter. Zolang ik niet te veel em gekruid eet. Ik zit nu ook snel vol, dus pak gewoon meerdere porties per dag.

 

En hoe voel jij je nu? De eerste dag is echt het ergste. Hopelijk kun je al wat binnen houden.

 

Xx

 

Ik ben gister gestopt met alle medicatie, zowel naproxen als paracetamol en voel me meteen stukken beter! Vanaf gistermiddag heb ik gelukkig niet meer overgegeven. Hoop dat het zo blijft.

 

Eten gaat ook iets beter. Gister kon ik zelfs avondeten. Vandaag ook kunnen ontbijten. Maar idd wel kleine porties. Ben al blij dat ik het binnen kan houden. 

 

Ik kan nog niet helemaal rechtop staan. Het geeft een beetje een drukkend gevoel. Ben ook snel buiten adem. Maar het zal denk ik elke dag beter gaan! Ga vandaag proberen stukje buiten te wandelen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Syzm zei:

@Evaa85 en gaat t al beter met je? Hoe vind je t resultaat tot nu toe? 

Ik had geen melding gehad dat je al gereageerd had onder mijn bericht ?

 

Ik voel me vandaag vrij goed. Afgelopen dagen was ik nog beetje duizelig. Denk dat het hoger slapen niet zo goed voor mijn evenwichtsorgaan was. 

 

Aan de rechterzijde heb ik helemaal geen last, linkerkant voel ik wel wat steken. Maar dat schijnt heel normaal te zijn. 

 

Ik vind het resultaat tot nu best mooi! Vergeleken met voorsituatie heb ik nu gewoon borsten ?

 

Mijn linkerborst was voor de operatie ietsjes groter dan de rechterzijde. De PC zei dat het minimaal was en dat ik in de rechterzijde geen grotere maat moest nemen. Ik heb aan de beide zijden 300cc anatomisch gekregen. 

Echter merk ik nu dat linkerzijde ietsjes voller is. Vind dit wel jammer. 

 

A.s donderdag heb ik Mn eerste controle. Zal het dan wel aan de PC aangeven. 

 

Hoe gaat het met jouw herstel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Evaa85 zei:

 

Ik voel me vandaag vrij goed. Afgelopen dagen was ik nog beetje duizelig. Denk dat het hoger slapen niet zo goed voor mijn evenwichtsorgaan was. 

 

Aan de rechterzijde heb ik helemaal geen last, linkerkant voel ik wel wat steken. Maar dat schijnt heel normaal te zijn. 

 

Ik vind het resultaat tot nu best mooi! Vergeleken met voorsituatie heb ik nu gewoon borsten ?

 

Mijn linkerborst was voor de operatie ietsjes groter dan de rechterzijde. De PC zei dat het minimaal was en dat ik in de rechterzijde geen grotere maat moest nemen. Ik heb aan de beide zijden 300cc anatomisch gekregen. 

Echter merk ik nu dat linkerzijde ietsjes voller is. Vind dit wel jammer. 

 

A.s donderdag heb ik Mn eerste controle. Zal het dan wel aan de PC aangeven. 

 

Hoe gaat het met jouw herstel? 

Fijn te horen dat het beter gaat!

Ik heb inderdaad ook dat mijn linker groter lijkt dan de rechter, was eerst ook minimaal, ik hoop dat het ook nog zwelling is die dan links meer is dan rechts maar dat zullen we pas echt over 4 weken kunnen zien.

 

met mij gaat het super goed, kan alles weer eigenlijk geen last heel soms met slapen en ik maak een beweging voel ik een beetje een branderig gevoel maar verder geen bijzonderheden, litteken is ook heel mooi aan het genezen. Vind nog dat ze wel erg recht vooruit staan haha. Maar ze moeten ook nog wat zakken natuurlijk. Ben echt benieuwd naar t resultaat na 6 weken.

 

succes nog even met je herstel!! 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Syzm zei:

Fijn te horen dat het beter gaat!

Ik heb inderdaad ook dat mijn linker groter lijkt dan de rechter, was eerst ook minimaal, ik hoop dat het ook nog zwelling is die dan links meer is dan rechts maar dat zullen we pas echt over 4 weken kunnen zien.

 

met mij gaat het super goed, kan alles weer eigenlijk geen last heel soms met slapen en ik maak een beweging voel ik een beetje een branderig gevoel maar verder geen bijzonderheden, litteken is ook heel mooi aan het genezen. Vind nog dat ze wel erg recht vooruit staan haha. Maar ze moeten ook nog wat zakken natuurlijk. Ben echt benieuwd naar t resultaat na 6 weken.

 

succes nog even met je herstel!! 

X

 Was jou linkerborst voor de operatie ook ietsjes groter? Ik merk het verschil als ik aan de bovenkant van mijn borsten (decolleté) ga voelen. De bolling is bij de linkerborst iets hoger. Ik hoop dat het straks nauwelijks merkbaar is.

 

Wat fijn dat het zo goed gaat! Heb jij nog last met opstaan en met je armen gebruiken?
hahah, mijne staan ook nog wel wat strak en recht vooruit. Kan niet wachten tot het volledig genezen is!

 

thxxx, jij ook succes met herstel XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Syzm zei:

Heb jij trouwens alleen een bh gekregen of bh en zon borstband? 

Nee gelukkig geen borstband, alleen een sport bh. Ik heb de onderstaande bh gekregen in maat S. Echter vind ik hem ongelooflijk strak zitten. Vooral de band onder mijn borsten. Het doet gewoon pijn dat ik wat zakdoekjes onder de band doe ter verlichting.

 

Mijn omvang onder mijn borsten is 73 cm. Nu vraag ik mij af of niet gewoon maat M nodig heb?
 
Welke BH draag jij?

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Evaa85 zei:

 Was jou linkerborst voor de operatie ook ietsjes groter? Ik merk het verschil als ik aan de bovenkant van mijn borsten (decolleté) ga voelen. De bolling is bij de linkerborst iets hoger. Ik hoop dat het straks nauwelijks merkbaar is.

 

Wat fijn dat het zo goed gaat! Heb jij nog last met opstaan en met je armen gebruiken?
hahah, mijne staan ook nog wel wat strak en recht vooruit. Kan niet wachten tot het volledig genezen is!

 

thxxx, jij ook succes met herstel XX

Ja het was een minimaal verschil van te voren en vind dat t verschil wel groter is, inderdaad de bolling aan de bovenkant, maar dat kan natuurlijk ook echt nog zwelling zijn, dus moeten nog even geduld hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Miracle79 zei:

Hier ook links groter dan rechts 3,5 week po. Links was al iets groter maar niet zoveel voor mijn gevoel. Links zit ook nog wat hoger dan rechts. Hoop dat het nog wat zwelling is idd en dat het wegtrekt

Bij jou dus ook. Bij mij zit de bolling links ook iets hoger. Ik hoop ook dat het allemaal wat bijtrekt en niet zo opvalt. 
Had ze graag volledig symmetrisch gehad, maar dat is niet haalbaar hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Evaa85 zei:

Nee gelukkig geen borstband, alleen een sport bh. Ik heb de onderstaande bh gekregen in maat S. Echter vind ik hem ongelooflijk strak zitten. Vooral de band onder mijn borsten. Het doet gewoon pijn dat ik wat zakdoekjes onder de band doe ter verlichting.

 

Mijn omvang onder mijn borsten is 73 cm. Nu vraag ik mij af of niet gewoon maat M nodig heb?
 
Welke BH draag jij?

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Ik ben sportief gebouwd mijn omvang is 83 en heb wel een maat M , zo ziet t er bij mij uit. Vind m overigens niet mega straks zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Evaa85 zei:

Bij jou dus ook. Bij mij zit de bolling links ook iets hoger. Ik hoop ook dat het allemaal wat bijtrekt en niet zo opvalt. 
Had ze graag volledig symmetrisch gehad, maar dat is niet haalbaar hahah

Nou sinds vandaag lijk het eindelijk wat meer gelijk te trekken. Ben nu 25 dagen po. Ik heb trouwens ook deze bh in maat M en hij rolt bij mij ook steeds op aan de onderkant. Ze hadden mij maat M aangeraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.