Ga naar inhoud

Ben ik echt de enige?


Aanbevolen berichten

Hallo @Paulientje

Lang geleden dat ik nog op het forum zat.

Nog eens even bijgelezen.

Je afspraak bij Nio was op 2 oktober las ik.

 

Hoe is het geweest? Als je dat wil delen uiteraard.

En wat gaat er nog gebeuren?

 

Ik hoop in ieder geval dat het goed met je gaat.

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo doe ik het of niet.

Nou ik ga het voor de tweede keer doen op 3 maart 2020. 

Dr .Nio kon er heel kort over zijn: er is te weinig weefsel  weggehaald! Ongeveer een derde deel van wat had gemoeten. Hij heeft direct een machtiging aangevraagd bij mijn verzekering en was er best stellig in dat er ook goedkeuring voor zou worden gegeven. Ik voldoe immers nog steeds aan de voorwaarden van de zorgverzekering. Dr.Nio kreeg per kerende post vragen en heeft die meteen beantwoord. En toen was het afwachten. Na een paar weken ontving ik een uitnodiging om bij de medisch adviseur te verschijnen. Nou,eerlijk gezegd verwachtte ik dat de verzekering een reden zocht om onder een tweede goedkeuring uit te komen. Maar niets van dat alles. Vorige week woensdag moest ik bij VGZ in Arnhem verschijnen en binnen 10 minuten was de goedkeuring rond! Ik was volkomen beduusd. En blij! Ook hier een korte zin: er is cosmetisch geopereerd,maar het moest om medische redenen. 

Ik hoefde me niet eens uit te kleden. De aanvraag was uit het systeem gerold,omdat er 2x in één jaar een bvk was aangevraagd. Dus wilden ze toch even zien wie ze voor zich hadden. De antwoorden die Dr.Nio gaf en mijn verschijnen bij de adviseur waren genoeg om toestemming te verlenen... Natuurlijk ben ik ontzettend gelukkig dat ik uiteindelijk toch nog van mijn klachten af kom. Dr.Nio wil nog ongeveer 230 gram per kant weghalen. Samen met de 135 en 140 gram van de eerste OP begint het er dan toch op te lijken.

Maar bijna nog gelukkiger ben ik met de erkenning. Dat mijn gevoel de hele tijd klopte en dat die eerste PC mij schandelijk heeft behandeld. 

De verzekering gaat gewoon betalen en zij "zorgen wel voor de financiele kant". Voor mijn persoonlijke klachten t.a.v de PC,kan ik een klacht tegen hem indienen. En reken maar dat ik dat doe! Hij kan post verwachten,het bestuur van het ziekenhuis,(niks klachtenformulier invullen) en de vereniging van PC's ook. Dat doe ik voor mezelf,maar ook voor vrouwen die in handen vallen van een arts die blijkbaar meer met zichzelf bezig is dan met de patienten. Als ik de operatie in Rotterdam achter de rug heb,wil ik op het forum nog eens wat dingen op een rijtje zetten. Want ik heb ondertussen wel persoonlijke berichten met Best Boobie gewisseld,dus het verslag is hier niet volledig. 

Bedankt dat je nog eens aan mij dacht!

Hopelijk gaat het met jou ook goed? 

Groetjes van Paulien

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nu even een update, met een happy end!

Onverwacht kon ik op 12 dec. De tweede b.v.k. ondergaan bij dr.Nio. De operatie is goed verlopen en ik ben heel erg blij met het resultaat. Als ik nú nog rug/schouderklachten zou houden dan,dan eet ik een bezem met een steel. 

Het is te gek voor woorden dat er artsen zijn die de arrogantie bezitten om een patient niet te zien,te horen of serieus te nemen. 

Op mijn zoektocht naar vrouwen die dezelfde ervaring hebben gehad met een PC,kwam ik op dit forum terecht. En wat was ik blij om hier mijn verhaal kwijt te kunnen. Maar ook de steun die ik voelde,maakte dat ik niet bij de pakken neer ben gaan zitten. Zoals in de vorige berichtjes staat beschreven,ging de eerste b.v.k. niet goed. Er was te weinig weefsel weggehaald,waardoor mijn klachten bleven. De PC wilde "er niets meer aan doen" anders werd het een amputatie! Wel ja,tussen cup F en ampitatie zit geen E,D enz. 

Op aanraden van jullie ging ik voor een second opinion naar dr. Nio in Rotterdam. Hij zag meteen dat hier niet voldoende weefsel was verwijderd. En hij gaf,tot mijn grote verbazing,aan dat de zorgverzekering het opnieuw zou vergoeden. Dat had ik nooit gedacht. Hij vroeg de 2e operatie aan. Wel moest ik naar de medisch adviseur van mijn zorgverzekeraar. Deze gaf vrijwel onmiddelijk toestemming voor de 2e b.v.k. Ongelovelijk. Ik was helemaal beduusd. 

En nu heb ik de operatie al gehad. 

Toen ik afgelopen donderdag weer wakker was,had ik veel pijn. Dit bleek te komen door de drains. Die had ik vorige keer niet gehad. Nu is de pijn zoals ik die in maart voelde. 

Tussen de eerste en tweede operatie zit bij mij 9 maanden. Er hoeft dus niet altijd een jaar tussen te zitten,zoals wel eens wordt gezegd. 

Als ik een tip mag geven: Als je denkt dat iets niet goed is gegaan,geef dan niet op! Ook een zorgverzekeraar is voor rede vatbaar.

Omdat de operatie nu heel onverwacht snel kwam,heb ik nog geen klacht kunnen neerleggen bij de eerste PC en het ziekenhuis,maar dat ga ik zeker doen. 

Mocht iemand meer info willen,dan stuur gerust een PB. 

Groetjes van Paulien

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Paulientje zei:

Nu even een update, met een happy end!

Onverwacht kon ik op 12 dec. De tweede b.v.k. ondergaan bij dr.Nio. De operatie is goed verlopen en ik ben heel erg blij met het resultaat. Als ik nú nog rug/schouderklachten zou houden dan,dan eet ik een bezem met een steel. 

Het is te gek voor woorden dat er artsen zijn die de arrogantie bezitten om een patient niet te zien,te horen of serieus te nemen. 

Op mijn zoektocht naar vrouwen die dezelfde ervaring hebben gehad met een PC,kwam ik op dit forum terecht. En wat was ik blij om hier mijn verhaal kwijt te kunnen. Maar ook de steun die ik voelde,maakte dat ik niet bij de pakken neer ben gaan zitten. Zoals in de vorige berichtjes staat beschreven,ging de eerste b.v.k. niet goed. Er was te weinig weefsel weggehaald,waardoor mijn klachten bleven. De PC wilde "er niets meer aan doen" anders werd het een amputatie! Wel ja,tussen cup F en ampitatie zit geen E,D enz. 

Op aanraden van jullie ging ik voor een second opinion naar dr. Nio in Rotterdam. Hij zag meteen dat hier niet voldoende weefsel was verwijderd. En hij gaf,tot mijn grote verbazing,aan dat de zorgverzekering het opnieuw zou vergoeden. Dat had ik nooit gedacht. Hij vroeg de 2e operatie aan. Wel moest ik naar de medisch adviseur van mijn zorgverzekeraar. Deze gaf vrijwel onmiddelijk toestemming voor de 2e b.v.k. Ongelovelijk. Ik was helemaal beduusd. 

En nu heb ik de operatie al gehad. 

Toen ik afgelopen donderdag weer wakker was,had ik veel pijn. Dit bleek te komen door de drains. Die had ik vorige keer niet gehad. Nu is de pijn zoals ik die in maart voelde. 

Tussen de eerste en tweede operatie zit bij mij 9 maanden. Er hoeft dus niet altijd een jaar tussen te zitten,zoals wel eens wordt gezegd. 

Als ik een tip mag geven: Als je denkt dat iets niet goed is gegaan,geef dan niet op! Ook een zorgverzekeraar is voor rede vatbaar.

Omdat de operatie nu heel onverwacht snel kwam,heb ik nog geen klacht kunnen neerleggen bij de eerste PC en het ziekenhuis,maar dat ga ik zeker doen. 

Mocht iemand meer info willen,dan stuur gerust een PB. 

Groetjes van Paulien

:43::43::43:

Maar wees voorzichtig met die uitspraken over die bezem :45: Ik heb er ooit eentje moeten eten :45: 
Gelukkig was ie versierd met chocoladerepen :P 

Een heel goed herstel gewenst!!!!! (Dat was ik in de pb nog vergeten! Oeps....)
Liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.