MangaMania

MangaMania : 7 juni 2019 : Dr. Hupkens : MFIV

Recommended Posts

Wat ik nog helemaal was vergeten te melden :) 

gezien we het er eerder nog over hadden of de vitamine en Arnica druppels werken.

twee weken voor de operatie was ik met de druppels begonnen en de vitamine. En na de operatie had ik maar 1 heel klein blauw plekje bij de incisie. Deze was na 3 dagen al niet meer zichtbaar. Ik ben zelf iemand die echt heel erg snel blauw wordt normaal. Lees ik lijk een tomboy zo blauw zie ik soms. En nu dus eigenlijk helemaal niet blauw/geel of paars. Of het door de manier is hoe mijn chirurg heeft gewerkt of toch door de arnica druppels, dat zullen we nooit weten. Misschien een combinatie van beide? Maar mocht ik ooit weer moeten, of iemand zou t mij vragen, dan zou ik zeker adviseren de druppeltjes en vitamine te proberen 🤗 

onderhand ben ik een weekje verder.  Mijn borsten zitten nog duidelijk wat vocht in, voelen ook nog wat gespannen. In het middenrif is al t vocht weg, voelt ook niet meer beurs daar. Ze zijn wel redelijk gelijk van formaat. Vooral vanaf de zijkant zie je het vocht nog goed. Als ik een tijdje zit/lig is opstaan nog niet fijn. Dan krijg ik een soort kramperig/stakerig gevoel. Behalve dat ben ik aardig op weg, dus ik slik nog steeds 2x naproxen en 2x2 paracetamol. En elke dag worden ze nog echt mooier, en ietsje.. zachter 🥰  Nog steeds vind ik ze niet heel groot. Maar ik was dan ook veel volume kwijt, dus begon ook wel vrij klein. 

tot zover ben ik echt onwijs blij. Fijne en goede arts is Hupkens 🤗

Hi! Leuk om jou topic te lezen en fijn dat je Zon goed herstel hebt gehad en een fijne operatie uiteraard!!!

hopen dat je gauw weer alles kunt doen.

ik heb as vrijdag 21 juni ook een operatie bij dr hupkens en was even benieuwd naar jou borstbreedte? Wat gaf hij aan bij jou als borstbreedte?

ik ben 13,5 en hij raad me 475 of 550 aan maar twijfel zo erg!!! Hij heeft ze beide besteld en dag van operatie kan ik bepalen. 

Bij het ene te bang voor te groot en de ander te bang voor te klein😱

Ik had een breedte van 14 cm, 525 of 625 cc. Terwijl Diana mij adviseerde 400/450 cc.

ik was helemaal in de war want ik wilde echt niet te grote borsten!

ik heb toen in overleg met dr Hupkens besloten om voor 13.5 550cc te gaan. 

Ik heb er echt geen spijt van!

Eindelijk het antwoord waar ik na zocht! Ik heb me pas vandaag hier aangemeld, is het mogelijk dat ik ergens je fotos kan zien als je die al hebt geplaatst dan kan ik een beetje zien wat de grootte is want denk dat ik ook voor 550 ga.. maar was eerst zo zeker van een 475😭

Wat spannend! Voor welke protheses ga jij? De Motiva ook? Mijn borst breedte is 13 cm, ik heb 500 cc high gekregen. Ze zijn nu natuurlijk nog niet hoe ze gaan worden, maar ik vind ze bij mijn postuur niet heel groot. Wel natuurlijk. Maar dat terwijl ik dacht dat het te groot zou worden. De consulente zei namelijk (waarschijnlijk) max 400 cc, misschien kan meer. Ik ben heel blij dat het die maat het niet geworden is. Bij twijfel zou ik zeker iets groter gaan dan kleiner. Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk 🤗 Ben benieuwd wat je gaat doen:)

Ik ben ook door dr. Hupkens geopereerd en heb 400cc full Motiva. Mijn borstbreedte is 12cm. 

Ik beb zolang getwijfeld over de maat, maar ze beginnen steeds mooier te worden en het oogt helemaal niet te groot.

De dagen na je operatie is het heel gezwollen en heel erg wennen maar het wordt écht steeds beter!

Hupkens is een hele fijne chirurg! Ik heb wat problemen gehad en hij houdt iedere dag contact over hoe het gaat.

Je kunt echt op hem vertrouwen!

Hoi meiden,

Zojuist heb ik net mijn eerste controle gehad van 12 dagen po. Deze was bij Diana zelf. Ik moet zeggen dat ik het een hele aardige en vrolijke dame vindt! Was een erg fijne controle. 

Ze heeft mijn nieuwe vriendinnetjes goed bekeken. De incisies zagen er top uit! Knoopjes van hechtingen zijn geknipt. 

Over 3 dagen mag ik ook weer geheel douchen. Eindelijk niet meer mijn haren laten wassen bij de kapper, maar gewoon lekker zelf 😀

Nog twee consulten te gaan (tenzij ik extra wil) de eerst volgende is met 6/7 weken po. Dan zullen ze alweer een heel stuk zachter en mooier zijn. Ben zo benieuwd!!

En morgen mag ik al shoppen voor een bikini en evt BH 💕 En weer een beetje proberen auto te rijden. 

(in de avond moet ik nog wel operatieve bh aan hoor) 

vraagje; na hoeveel weken konden jullie beginnen met smeren met litteken-crème/ siliconen pleisters plakken? Wanneer zijn ze de windjes ongeveer helemaal dicht?

Fijn weekend allemaal 😘

Hii,

ik ben ook vrijdag voor controle geweest.

alles zag er goed uit👍🏻

Wat is het effect van silicone pleisters? 

Wat voor litteken creme heb jij?

ik wilde die bij diana bestellen maar in de webshop staat hij niet meer.

ik ga wel pas smeren als de wondjes helemaal dicht zijn. Ben benieuwd hoelang dat duurt..

gister ben ik ook even gaan shoppen voor een bh ivm een feestje gisteravond.

mn nieuwe cupmaat is F75 😊

Ben helemaal blij😁

ben jij al wezen shoppen?

autorijden heb ik na 1 week eigenlijk al weer opgepakt.

moet ook eerlijk zeggen dat ik nu nagenoeg geen last meer heb van iets..

Hoe is het bij jou?

Wauw! Wat een prachtige cup maat zeg! Had je die ook ongeveer verwacht? 😀

Ik heb ook geshopt! Vond het wel eng, omdat de littekens ineens “bloot” zijn. Ik kwam uit op 75D. 

Wat leuk dat we tegelijk op controle zijn geweest! Ik heb gisteren geprobeerd om

auto te rijden. Maar t voelde nog niet fijn. Een soort ploppend gevoel ofzo ? Morgen weer eens proberen. Bij mij gaat t verder ook goed! Staat nog wel veel spanning op de borsten. Maar Diana zei al dat ze met 6 week al veel zachter zullen zijn en met 3mnd helemaal. 

Zelf ben ik vrij litteken gevoelig. Dus heb ontzettend veel gezocht over crèmes en pleisters. Maar t is toch voor iedereen verschillend. Heel veel chirurgen staan achter de siliconen crème en pleisters, dus ging hier toch verder naar op zoek. Deze pleisters worden ook (vergoed) bij bijvoorbeeld  een keizersnede. Maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar wil deze wel graag gaan proberen 🤗

Ik zal een kleine omschrijving meesturen. Ze zijn wel prijzig.. maar de crème waar je naar keek was ook niet heel voordelig 🤗

Siliconenpleister
Het aanbrengen van siliconenpleister kan het volume van een hypertrofisch litteken aanzienlijk reduceren. Het precieze werkingsmechanisme is niet bekend maar heeft waarschijnlijk ook te maken met het voorkomen van vochtverlies uit de huid. De pleister kan de gehele dag door gedragen worden. Er zijn disposable varianten verkrijgbaar, maar ook pleisters die wasbaar zijn en steeds opnieuw kunnen worden gebruikt. Voorbeelden van goede siliconenpleisters zijn 

en 
. De geadviseerde behandelduur is meestal 3-6 maanden.

Siliconen-gel
Siliconen kunnen ook in een vloeibare vorm aangebracht worden. Hierdoor sluiten de siliconen goed aan op de vorm en de oneffenheid van het litteken. Ook van deze gels zijn er meerdere soorten verkrijgbaar zoals  Bapscarcare gel en Scarban Velvet Touch siliconengel

ben heel benieuwd wat je gaat doen! En hoe snel de wondjes bij jou helemaal dicht zijn:)  

Liefs, 

MangaMania

k vind het fijn om je verslag zo uitgebreid te lezen, zelf ben ik binnenkort ook aan de beurt bij dr. Hupkens en ben erg benieuwd naar het resultaat. 

Zou ik misschien in je album mogen kijken?  Ik krijg namelijk precies dezelfde als jou haha

Wat spannend! En wat leuk :)

Ik ben echt onwijs blij met Hupkens. Ik heb helaas geen album. Misschien dat ik die binnenkort erop zet. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op 70F, klinkt groot. Maar dat valt reuze mee hoor. Maar ze zien er echt nog steeds met de dag mooier uit! Wanneer mag jij 😀?

Het klinkt heel groot, maar Hupkens zei gelijk al tegen mij dat het allemaal groot klinkt maar het bij je lichaam past en dat het in verhouding zal zijn. Ah super om te horen dat je er zo blij mee bent!

Ik mag pas begin oktober ivm werken, dan komt het beste uit qua herstel