Ga naar inhoud

AnonymomMel : 31 mei 2019 : Dr. Oelbrandt : Singelberg Kliniek : Beveren


Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik wil mezelf even voorstellen. Ik ben 27 jaar, mama van 2 kindjes, 1m68, 58 kg en cupmaat geen idee zelfs a75 is te groot na de 2de zwangerschap en weiger nieuwe bh's te kopen. 

 

Ik heb altijd al een borstvergroting gewild omdat ik weinig borst heb, maar wou wachten tot na kindjes. Blij dat ik dat gedaan heb maar nu wil ik het des te meer. Ik had vroeger een 75a e. Die bh's zijn nu zelfs tegroot. 

Ben reeds op 1ste consult geweest bij dr houtmeyers in AZ Nikolaas. Hij raade rond en achter de borstspieren of dualplane aan. Voor de maat en keuze exacte methode diende ik een 2de consult te maken zodat ik tijd had om alles even te laten bezinken. Prijs zou 4000€ zijn zei hij. 

 

Nu vind ik online wel goedkopere artsen precies maar wil niet inboeten op het resultaat. Iemand ervaring met een pc uit het waasland voor een bv die daar de prijs van wilt delen. Ik wil nog een consult plannen bij dr oelbrandt in de singelberg kliniek in Beveren. Iemand daar ervaring mee? 

 

Wat is jullie ervaring tussen dualplane of achter de borstspier? Voor de borstspier zal het sowieso niet worden omdat ik bovenaan amper klierweefsel heb je voelt er de ribben door. 

Bedankt!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoii,

 

Tegenwoordig doen ze alleen nog maar voor de spier of dual plane. Echter achter de spier zie je volgens mij helemaal niet echt meer. 

Dual plane is heel natuurlijk en zie je het meeste hier op het forum.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Ellen125 zei:

Hoii,

 

Tegenwoordig doen ze alleen nog maar voor de spier of dual plane. Echter achter de spier zie je volgens mij helemaal niet echt meer. 

Dual plane is heel natuurlijk en zie je het meeste hier op het forum.

 

xx

Hey! 

Bedankt voor je antwoord! Oh dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat het nog steeds gedaan werd achter de borstspier. De eerste pc sprak daar ook van. Wat is de reden dat ze dat niet meer of minder doen? Volgende week afspraak bij de 2de pc benieuwd wat hij zegt. 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan.

Nou sommige pc’s zullen dat misschien nog wel doen. Anderen gebruiken achter de spier en dual plane door elkaar.

Dual plane is deels achter de borstspier (alleen bovenste gedeelte). Daardoor mooi natuurlijk overloop. Voor dames met een dunne huid/weinig vet vaak de mooiste optie. 

 

@best_boobie kun jij het beter toelichten? Ik dacht dat echt achter de spier niet meer gedaan werd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, AnonymomMel zei:

Hey! 

Bedankt voor je antwoord! Oh dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat het nog steeds gedaan werd achter de borstspier. De eerste pc sprak daar ook van. Wat is de reden dat ze dat niet meer of minder doen? Volgende week afspraak bij de 2de pc benieuwd wat hij zegt. 

Groetjes 

 

51 minuten geleden, Ellen125 zei:

Graag gedaan.

Nou sommige pc’s zullen dat misschien nog wel doen. Anderen gebruiken achter de spier en dual plane door elkaar.

Dual plane is deels achter de borstspier (alleen bovenste gedeelte). Daardoor mooi natuurlijk overloop. Voor dames met een dunne huid/weinig vet vaak de mooiste optie. 

 

@best_boobie kun jij het beter toelichten? Ik dacht dat echt achter de spier niet meer gedaan werd?

Hoi hoi

Het wordt wel nog gedaan, volledig achter de spier, maar je ziet het meer in Belgie, dan in Nederland.... (je hoort het niet zo vaak, omdat de meeste pc's dual plane alleen nog gebruiken, zelfs vaak als standaardmethode, maar er zijn nog wel enkele pc's die ermee werken)

Je hebt bij dual plane ook nog verschillende methoden, en elke pc heeft zo wel zijn voorkeur voor techniek die hij/zij gebruikt. 

Ik zou zelf de voorkeur geven aan dual plane, mits je pc er vaker mee werkt. Op de lange termijn lijkt dat me het mooiste.. Je ziet bij het ouder worden van vrouwen dat de huid toch wat minder wordt qua kwaliteit en dan kán bij een volledig achter de spier plaatsing, eerder eigen weefsel over de prothese naar beneden zakken dan bij dual plane. Niet dat dat meteen extreme vormen aanneemt, dat weefsel dat zakt, maar geleidelijk aan zouden de borsten dan wel sneller minder mooi kunnen worden dan bij dual plane. (is mijn mening he, misschien dat jouw pc een andere mening toegedaan is :) )
Ik zou even goed navragen wat hij vindt dat de voor- en/of nadelen zijn van beide technieken :)

Uhm, het Waasland... Dat is het gebied tussen... welke steden? Ik ben niet bekend in die regio.. 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, best_boobie zei:

 

Hoi hoi

Het wordt wel nog gedaan, volledig achter de spier, maar je ziet het meer in Belgie, dan in Nederland.... (je hoort het niet zo vaak, omdat de meeste pc's dual plane alleen nog gebruiken, zelfs vaak als standaardmethode, maar er zijn nog wel enkele pc's die ermee werken)

Je hebt bij dual plane ook nog verschillende methoden, en elke pc heeft zo wel zijn voorkeur voor techniek die hij/zij gebruikt. 

Ik zou zelf de voorkeur geven aan dual plane, mits je pc er vaker mee werkt. Op de lange termijn lijkt dat me het mooiste.. Je ziet bij het ouder worden van vrouwen dat de huid toch wat minder wordt qua kwaliteit en dan kán bij een volledig achter de spier plaatsing, eerder eigen weefsel over de prothese naar beneden zakken dan bij dual plane. Niet dat dat meteen extreme vormen aanneemt, dat weefsel dat zakt, maar geleidelijk aan zouden de borsten dan wel sneller minder mooi kunnen worden dan bij dual plane. (is mijn mening he, misschien dat jouw pc een andere mening toegedaan is )
Ik zou even goed navragen wat hij vindt dat de voor- en/of nadelen zijn van beide technieken

Uhm, het Waasland... Dat is het gebied tussen... welke steden? Ik ben niet bekend in die regio.. 

 

xx BB

Hallo, ja ik woon in België, vandaar misschien. Het waasland is de regio tussen Antwerpen en Gent (rond Sint-Niklaas). Zaterdag ga ik naar de 2de pc en ga dan toch eens uitdrukkelijk Dual plane vragen. Zoals je het uitlegt lijkt me dat idd het beste. ? Ik zou wel willen dat ze zo lang mogelijk mooi blijven eens gedaan. 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, AnonymomMel zei:

Hallo, ja ik woon in België, vandaar misschien. Het waasland is de regio tussen Antwerpen en Gent (rond Sint-Niklaas). Zaterdag ga ik naar de 2de pc en ga dan toch eens uitdrukkelijk Dual plane vragen. Zoals je het uitlegt lijkt me dat idd het beste. ? Ik zou wel willen dat ze zo lang mogelijk mooi blijven eens gedaan. 

Xx

Oke, in die regio vind ik het wel lastig om aan te geven.. Je hebt wel nog dr. Plovier, maar dat is oostelijk van Brussel, in Overijse. (be-clinic)
En je hebt in Gent (Sint Denijs Westrum, kliniek Artemedis) nog dr. de Meyere.. Maar hij plaatst eigenlijk altijd voor de spier en bij vrouwen die weinig eigen weefsel hebben, kan er dan minder groot geplaatst worden dan wanneer je dual plane plaatst. 
Oh ja, en dr. Vanoorbeek zit nog in Brasschaat. Ook een goede pc.

Maar nu ben ik wel door mijn kennis van dat gebied heen hihi.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2019 om 20:26, best_boobie zei:

Oke, in die regio vind ik het wel lastig om aan te geven.. Je hebt wel nog dr. Plovier, maar dat is oostelijk van Brussel, in Overijse. (be-clinic)
En je hebt in Gent (Sint Denijs Westrum, kliniek Artemedis) nog dr. de Meyere.. Maar hij plaatst eigenlijk altijd voor de spier en bij vrouwen die weinig eigen weefsel hebben, kan er dan minder groot geplaatst worden dan wanneer je dual plane plaatst. 
Oh ja, en dr. Vanoorbeek zit nog in Brasschaat. Ook een goede pc.

Maar nu ben ik wel door mijn kennis van dat gebied heen hihi.

xx BB

Geen probleem bedankt alvast voor de info! 

 

Xxx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Even geleden dat ik hier weer geweest ben maar dat komt door de drukte met school en werk. 

Ik ben begin mei op consult geweest bij Dr Oelbrandt en helemaal overtuigd. Ik ga bij hem mijn bv laten doen op 31 mei (er was nog een plaatsje vrij :D ). 

Ik heb gekozen voor 300cc Mentor hoog profiel. Wel benieuwd op welke bh maat ik zal uitkomen, volgens de pc rond de D  :D 

Hij had een 3D simulatie gedaan wat wel heel duidelijk weergaf hoe het zou worden, daarnaast heeft hij super veel uitleg gegeven en heb ik siliconen kunnen passen. Toch spannend om te zien en voelen hoe het gaat worden. 

De prothesen zullen dual plane geplaatst worden onder sedatie. 

 

Kan al niet wachten tot het zo ver is! 

Hij vertelde dat een echte medische bh niet nodig is maar een goede sportbeha is voldoende. Die mag ik zelf meenemen of een beha bij hem kopen. Nu twijfel ik wel. Ik wil gerust zelf wel eentje kopen maar welke maat dan? Iemand die hierbij kan helpen? plus iemand tips voor een goede beha post operatief? 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AnonymomMel

 

Hoi hoi,

 

Ik zie dat je een operatiedatum hebt, ik heb daarom gelijk de titel aangepast en het topic verplaatst naar operatieverslagen, hier in dit topic kun je dadelijk je verslag en alle verdere updates neerzetten, zo heb je dan alles netjes bij elkaar staan.

 

Veel plezier met aftellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, AnonymomMel zei:

Is er iemand die kan helpen uitrekenen op welke bh maat ik zou uitkomen? 

Stuur me maar een pb, wel met daarin je huidige bh maat (dus omtrek en cup). Tevens of die cup gevuld is. en de precieze info van de prothese. Dan kan ik wel eens een inschatting voor je maken

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, best_boobie zei:

Stuur me maar een pb, wel met daarin je huidige bh maat (dus omtrek en cup). Tevens of die cup gevuld is. en de precieze info van de prothese. Dan kan ik wel eens een inschatting voor je maken

 

xx BB

Pb gestuurd ? xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké de stress begint nu toch te komen. De combinatie van morgen examen en vrijdag operatie begint op mijn darmen te werken ? 

 

Kijk er wel enorm naar uit maar toch spannend om je lichaam aan iemand te te vertrouwen en pas te zien als je wakker bent hoe het er effectief uitziet. Ik heb wel een 3d simulatie gehad dus weet hoe het ongeveer gaat zijn maar toch altijd even afwachten hoe het er echt uit ziet. 

 

Nemen jullie de po beha van de kliniek of een eigen meegenomen? Indien een eigen wat is een goed merk en neem je je geschatte beha maat of toch wt groter ivm zwelling? 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen 3de dag na de operatie en moet zeggen dat het best meevalt! De eerste paar dagen wel wat pijn gehad, maar nu eerder last van gespannen borstspieren. In de po beha lijken zo niet zo groot maar als die even uit gaat lijken ze weer wel groot. ? Merk wel dat de prothesen echt nog hoog zitten wanneer zouden ze beginnen zakken? Rechts is trouwens hoger dan links die lijkt al meer gezakt. Ben wel rechtshandig mss heeft dat er iets mee te maken. Maak gemakkelijk blauwe plekken en heb dus ook nu daar best wel wat last van en nog zwelling. Wanneer mindert de zwelling? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo AnonymomMel,

 

Ik heb vorige maandag mijn operatie gehad en herken het heel hard. In mijn kleren vond ik het allemaal goed, maar als ik mijn sportbh uitdoe lijkt het zo vreselijk groot. Misschien is het een kwestie van wennen...

 

Groetjes,

Marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Mjcls zei:

Hallo AnonymomMel,

 

Ik heb vorige maandag mijn operatie gehad en herken het heel hard. In mijn kleren vond ik het allemaal goed, maar als ik mijn sportbh uitdoe lijkt het zo vreselijk groot. Misschien is het een kwestie van wennen...

 

Groetjes,

Marjan

Hey, 

Ja ik denk inderdaad dat het een kwestie van wennen is. Bij mij misschien ook nog omdat ze nogal hoog zitten en ik goed blauw ben (mss ook wel te maken doordat ik thuis een paar x flauw gevallen ben na de op en je juist impact moet vermijden). Maar hoe meer ik ze zie hoe meer ik er aan gewend geraak ?

Hoeveel cc is er bij jou in gegaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai ocharme. Hopelijk niet te hard en pijnlijk gevallen!

 

Bij mij zitten ze ook nog heel hoog.

Ik heb 270cc (twijfelde tussen dat en 255). 

Moeilijk in te schatten hoe het over de komende weken nog gaat veranderen. Ik heb ook nog van die grote plakkers waardoor ik ze feitelijk nog nooit helemaal bloot heb gezien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mjcls zei:

Ai ocharme. Hopelijk niet te hard en pijnlijk gevallen!

 

Bij mij zitten ze ook nog heel hoog.

Ik heb 270cc (twijfelde tussen dat en 255). 

Moeilijk in te schatten hoe het over de komende weken nog gaat veranderen. Ik heb ook nog van die grote plakkers waardoor ik ze feitelijk nog nooit helemaal bloot heb gezien...

Moet blijkbaar wel hard gevallen zijn want snede in mijn achterhoofd die 's avonds gehecht is op spoed. 

Moeilijk om te kiezen die maat he. Bij mij is er nu 350 in gegaan. Ik ging eerst 300 of 325 nemen. Dag van op dan 325 gekozen en de dokter zei omdat het achter de spier is en je wilt het effect van 325 dat je dan beter 350 neemt. Hij ging tijdens de OP kijken wat mooiste was en is de 350 geworden ?

 

Ik heb enkel plakkers onderaan en die haal ik er af om wonde te verzorgen dus dan zie ik ze volledig bloot. Het handige aan verpleegkundige zijn zeker zelf je wondzorg doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren toch maar eens een foto genomen en doorgestuurd naar mijn pc. De rechterborst heeft een uitgebreid hematoom tot rond de tempel ondertussen en staat meer gezwollen en ook hoger dan de linker. Morgen nuchter langs gaan. Hij vermoed een bloedklonter in de borst die er zal uit moeten. Daar had ik nu echt niet aan gedacht dat de borst misschien weer open zou moeten. Hopelijk valt het allemaal mee en moet ik niet weer onder narcose. De pijn is nu net zoveel beter. 

 

Iemand die ervaring heeft met een bloedklonter in de borst? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Mjcls zei:

Oh nee zeg! Geen ervaring mee, maar wens je veel goeie moed morgen! Ik duim dat er geen narcose nodig is ??

Dank je! Ik hoop het zo. Begin me nu net terug wat mobieler te voelen, minder pijn. Geen zin om weer van nul te beginnen. Niet simpel met 2 jonge kindjes in huis 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mjcls zei:

Hoe is het afgelopen? Hoe gaat het met je?

Hey! Ja ik had in een ander topic het verslagje geschreven zie ik maar niet hier.

Hij vond het een twijfel geval. Hematoom was groter dan hij gewoon is maar omdat de last niet veel meer was aan die kant dan de andere beslist om nog een week af te wachten. Dus blij weer naar huis gegaan en vandaag op controle geweest. Hematoom is al veel lichter (nu een beetje Geel groen uitzicht), wel nog meer zwelling aan die rechter borst en prothese zit daar nog hoger maar dat komt goed met wat meer geduld. ? Hij heeft ineens de hechtingen er dan uit gedaan. 

 

Met mij gaat het dus best goed. In de rechterborst komt nu ook meer gevoel in (links is al oké). Merk wel dat ik nog probeer te rap te veel te doen. Zeker met rechts maar lastig als je rechtshandig bent en met kindjes zit. 

 

Vandaag voor de eerste keer eens eventjes een gewone beha gepast om te kijken hoe het staat. ? Zeer blij ? 

 

Hoe gaat het met jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.