Ga naar inhoud

Rowie : 24 mei 2019 : Dr. Hupkens : MFIV


Aanbevolen berichten

Gisteren was het zo ver. Ik moest me Om 11.15 melden bij het MFIV holystaete. Ik had me gemeld en kreeg nog een aantal vraagjes van de verpleegkundige.

 

Om 11.30 werd ze gebeld dat ik klaargemaakt kon worden.

Ik mocht mee en kreeg een blauw schortje, een muts en een van die schoentjes. 

Ik mocht alvast mee naar een kamertje en kreeg daar een lekkere warme deken van de verpleegdkundige, terwijl ik op de anesthesist wachtte. 

Wat een aardige man! Ik had héél veel spanning en angst, en hij was heel begaan en heeft me het heel goed uitgelegd.

 

Hij stelde me ook een paar vragen en zei dat ik goedgekeurd was.

 

Daarna kwam Hupkens alles aftekenen en vroeg welke prothesen het zouden worden, de 375cc en 400cc. Weer sloeg de twijfel toe. Hij zei dat het echt niets scheelt(25cc en 0.5 cm in de breedte) en dat het beide erg mooi word. Ik heb toen gekozen voor de 400cc!

Weer kreeg ik de warme deken over mij heen en mocht ik meelopen naar de OK.

 

Twee lieve anesthesisten namen de zorg op me en ik mocht gaan liggen op de bank. Kreeg een warme deken over mijn benen en alles werd gecheckt. (Bloeddruk, zuurstofgehalte en het infuus werd geprikt)

Hij vertelde wat ie ging doen en hield me eigenlijk aan de praat. Hij zei; laat het maar op je afkomen, alles komt goed. Je gaat lekker op vakantie. En weg was ik.

 

En toen werd ik weer wakker! Met flinke heuvels haha! Blijkbaar heb ik eerst een tijdje met mijn ogen open gelegen in bed, maar daar kan ik me niets van herrinneren. 

Eenmaal goed wakker een glaasje water, thee en een broodje gekregen.

Na 2 uurtjes mocht ik weer naar huis.

Hupkens adviseerde zelfs om de BH overdag een paar uur uit te laten, als ik wil dat ze wat gaan zakken.

Héél blij mee!

 

De autorit en alle heuvels gingen prima. Voelde me top. Totdat ik thuis was.

Ik ben vroeger ook altijd ziek geworden van de narcose en thuis begon de ellende. Alles wat ik at of dronk kwam eruit. Inclusief de medicatie. Heb gisteren dus alleen een zetpil genomen.

 

De pijn is prima te doen. Als ik platlig of zit voel ik wat steken af en toe en een drukkend gevoel. Maar dit is echt te doen.

 

Het opstaan en het lopen vind ik wel erg pijnlijk. Alsof alles van boven tot onder helemaal blauw is! Echt een beurs en spierpijn gevoel.

Hopelijk kan ik vandaag wel wat eten en drinken. En de medicatie innemen. 

De maagbeschermer is nog wel blijven zitten, dus hopelijk de rest ook.

 

Ik vind Hupkens en het MFIV echt top. Iedereen was erg lief en meegaand.

Ook de dames naast mij, waren erg gezellig!

 

  • Like 1
  • Upvote 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi verslag! Ik ben echt blij voor je dat t zo goed verlopen is zeg! Hopelijk ben je snel van misselijkheid af! 

 

Ohja! Ben wel nieuwsgierig, we hadden t er even terug over. Heeft Dr Hupkens de incisie inderdaad wat hoger gedaan? Of doet hij ze nu in de plooi? Rust maar eerst lekker uit hoor meis! 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Op 27-5-2019 om 20:06, MangaMania zei:

Wat een mooi verslag! Ik ben echt blij voor je dat t zo goed verlopen is zeg! Hopelijk ben je snel van misselijkheid af! 

 

Ohja! Ben wel nieuwsgierig, we hadden t er even terug over. Heeft Dr Hupkens de incisie inderdaad wat hoger gedaan? Of doet hij ze nu in de plooi? Rust maar eerst lekker uit hoor meis! 

 

Xx

Ik ben mijn verslag aan het teruglezen en zie dat ik hier helemaal niet meer op gereageerd heb! Wat erg ?

 

Hupkens heeft de incisie inderdaad wat hoger gemaakt. Ik moet zeggen dat ik dat niet heel storend vind en met dit warme weer heeft het veel voordelen. Zo komt er geen zweet bij mijn litteken(ik sport veel)  en gaat het met bh's ook niet snel irriteren.

 

Ik ben inmiddels 10.5 week PO.

Het gaat echt heel erg hard ?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.