Ga naar inhoud

Ilo1988 : 12 september 2019 : Dr. Smulders : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Ik ben ilonca en heb voor 9 mei de operatie gepland staan als het 2e2ceonsukt naar wens verloopt. Ik ben namelijk zo'n controle freak die op internet alles zoekt wat er mis kan gaan. Nu maak ik mij vooral zorgen om de klachten die zo vaag zijn waarvan mensen denken dat het door de silliconen komen. Is de operatie verantwoord de afgelopen jaren of is er nog echt veel risico dat er van alles mis kan gaan? En zijn er mensen die dit ook op jonge leeftijd hebben gedaan en dus nog een keer onder het mes gaan of zijn geweest? Hoe is dit verlopen?

Kan iemand mij helpen een goede beslissing te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Ilo1988 zei:

Hoi allemaal, 

 

Ik ben ilonca en heb voor 9 mei de operatie gepland staan als het 2e2ceonsukt naar wens verloopt. Ik ben namelijk zo'n controle freak die op internet alles zoekt wat er mis kan gaan. Nu maak ik mij vooral zorgen om de klachten die zo vaag zijn waarvan mensen denken dat het door de silliconen komen. Is de operatie verantwoord de afgelopen jaren of is er nog echt veel risico dat er van alles mis kan gaan? En zijn er mensen die dit ook op jonge leeftijd hebben gedaan en dus nog een keer onder het mes gaan of zijn geweest? Hoe is dit verlopen?

Kan iemand mij helpen een goede beslissing te maken?

Hoi hoi

Welkom hier!

Allereerst wil ik even zeggen dat je zeker niet de enige bent met dit soort twijfels :) Er zijn hier zat meiden die eerst een hele tijd gezocht hebben of ze het wel wilden, toen een consult gehad hebben en daarna weer nog erger begonnen te twijfelen. Ook zij kwamen de verhalen op internet tegen en bekeken de programma's op tv die gingen over de prothesen en de klachten die vrouwen ervan (zouden kunnen) ervaren.

Ik heb zelf ondertussen bijna 7 jaar mijn prothesen en ben er nog steeds heel erg blij mee.. Ervaar geen klachten, ben me er alleen maar beter door gaan voelen. Kleren staan mooier enz enz.. 

Om niet je hele topic meteen te bevuilen met allerlei links, wil ik je graag verwijzen naar de zoekbalk hier bovenaan op het forum. Tik daar in 'nvpc' en er rollen aardig wat topics uit die je eens zou kunnen lezen. Daarin staat eerlijke informatie geschreven (de officiële artikels bedoel ik dan) en uiteraard staan er ook meningen van onze leden en van mij bij. Misschien dat je na het lezen van deze topics, iets meer zekerheid hebt?

Mag ik vragen bij wie je op consult geweest bent? 

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust in dit topic!! 
Verder hoop ik dat er nog wat meiden hun ervaring hier willen delen met jou :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!! Ik heb die al gelezen net toevallig. Ja het blijft een gok voor mijn gevoel. Ben gewoon zo bang spijt te krijgen. 

 

Ik ben bij het Veldhuis kliniek in Enschede geweest bij Yvonne Smulders. Daar lees ik hier verder niets over. Tot nu toe prima bevallen. De 24e weer een consult.

 

Ik denk nergens anders meer aan en om de paar uur veranderd mijn mening naar wel of niet doen?.

 

Ik ben nu 30 jaar dus ben ook wel benieuwd hoe het is als je voor een 2E keer moet. Ik lees ook dat mensen ervoor kiezen ze helemaal te verwijderen... dan denk ik dat ik straks mee ook met lege borsten en n litteken zit. Ik heb nu 70a trouwens. Bedankt voor het reageren!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Ilo1988 zei:

Dank je!! Ik heb die al gelezen net toevallig. Ja het blijft een gok voor mijn gevoel. Ben gewoon zo bang spijt te krijgen. 

 

Ik ben bij het Veldhuis kliniek in Enschede geweest bij Yvonne Smulders. Daar lees ik hier verder niets over. Tot nu toe prima bevallen. De 24e weer een consult.

 

Ik denk nergens anders meer aan en om de paar uur veranderd mijn mening naar wel of niet doen?.

 

Ik ben nu 30 jaar dus ben ook wel benieuwd hoe het is als je voor een 2E keer moet. Ik lees ook dat mensen ervoor kiezen ze helemaal te verwijderen... dan denk ik dat ik straks mee ook met lege borsten en n litteken zit. Ik heb nu 70a trouwens. Bedankt voor het reageren!!!

Ah oke, mooi!!

Ik weet dat ik zelf 7 jaar geleden ook een tijd getwijfeld heb.. Het was zelfs zo dat ik 2 jaar eerder nog dacht dat ik nooit van mijn leven mijn borsten zou laten vergroten.. Hoe kan een mens veranderen? hihi
Stel je krijgt spijt, dan kunnen ze er altijd nog uit.. Klinkt misschien gek, maar het is gewoon wel een mogelijkheid.. Dan is het; verlies incasseren en door.. 
De littekens zie je na verloop van tijd niet meer, die zijn ook niet heel groot hoor, en zitten op een plek waar niet zomaar iedereen ze gaat zoeken ;)
Verder herstelt een huid heel goed, dus je hoeft meestal niet echt bang te zijn, dat als je ze na een jaar of 2 jaar laat verwijderen, omdat je toch spijt had, dat het er meteen heel lelijk uit is gaan zien! Heb foto's gezien van explantaties, waarbij de borsten echt heel mooi herstelden en na een jaar zag je haast niet meer dat er wat gebeurd was.
Laat dat je er dus niet van weerhouden.....

Heb je al gezocht op 'smulders' in de zoekbalk? Ik dacht dat er toch een paar topics te vinden zijn over haar... 
Ze is volgens mij van het 'natuurlijk', dus je zult bij haar niet gauw te groot uit gaan komen, denk ik....

Als je straks voor een wissel zou gaan, dan is dat ongeveer gelijk aan een eerste operatie.. Zeker als beide keren dezelfde methode gebruikt wordt (dus als beide keren bijvoorbeeld de prothesen dual plane geplaatst worden) 
Dan is de spier al opgerekt en als je borsten niet veel zijn gaan verslappen in de tijd dat je je prothesen hebt gehad, dan hoeft er ook niet meteen een echt grotere prothese in tzt.
Verslappen van de borsten kan natuurlijk wel gebeuren, maar dat heb je ook zelf wel een beetje in de hand. Consequent zijn in het dragen van een bh, en niet uren rond gaan lopen zonder bh. In bed kan de bh gerust uit hoor, maar ik bedoel overdag en in de avond. Verder is van invloed of je veel in gewicht bijkomt of weer afvalt.. Dat is natuurlijk niet goed voor de kwaliteit van je huid, maar dat is het ook niet als je geen prothesen hebt ;) Uiteraard is de zwaartekracht wel belangrijk om rekening mee te houden. Maar dit is prima te ondervangen met het dragen van bh's :)
Ik heb mijn prothesen nu 7 jaar zoals gezegd, en heb in die tijd niet veel hang gekregen. Ben wel erg consequent in het dragen van een bh.. 


Heel veel succes met het maken van een keuze... Probeer ook te relativeren.. Je doet dit uiteindelijk voor jezelf.. Je wilt je goed voelen.. In de meeste gevallen gebeurt dit ook. :)
 

xx BB


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Sta er vandaag weer volledig achter. Ik ben gewoon nogal een controle freak en bang voor alles waar ik geen controle over heb. Dat 2e consult  maar afwachten en dan 9 mei ervoor gaan.

 

Is er een groep met mensen die ook in mei worden geopereerd waar ik in toegevoegd kan worden?

 

Super ik heb inderdaad dingen over Smulders gelezen. Geeft toch wat extra vertrouwen, helemaal nadat ik een keer een slechte recensie was tegen gekomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, 

 

Niet om je nog meer keuzestress te geven,  maar als je bang bent vanwege de siliconen kun je ook eens kijken naar monoblock hydrogel. Ik was ook zenuwachtig door alle verhalen over siliconen. Ik heb nu al dik een jaar de hydrogels en ben dolgelukkig met mijn borsten nu. Heel natuurlijk ook! 

Veel succes met je keuze!

 

Gr gastmama 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, 

Dat klinkt erg goed idd. Alleen als ik dan ook op internet zoek lees ik daar ook weer mindere dingen over.  Het zal sowieso niet heel goed voor je zijn, het is toch wat vreemds in je lichaam. Voor mn gevoel is het dan gewoon hopen dat ik er niks van krijg, maar voelt ook een beetje als mn kop in t zand steken. Ik wacht mijn 2e consult maar af en kijk wat voor gevoel ik dan heb. Is voor mij sowieso lastig, ben nogal een controle freak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Ilo1988,

 

Ik heb al ruim 16 jaar protheses en ben in november voor een wissel gegaan.

Ruim 16 jaar heb ik met Eurosillicone (met silliconen erin dus) voor de spier rondgelopen en ik heb helemaal nergens last van gehad in al die jaren ..

Nu heb ik een dikke hydrogel erin en zelfs een dual plane plaatsing en ook nog steeds nergens last van ..

 

Mijn arts wees me op de kans dat Asia kon ontstaan omdat ik fibromyalgie heb, iets wat met symptomen blijkbaar redelijk gelijk loopt aan Asia echter had ik al fibromyalgie lang voordat ik protheses kreeg (dit is rond mijn 10 levensjaar ontstaan, protheses kreeg ik op mijn 33e levensjaar)

Fibromyalgie is niet verergerd sinds dat ik protheses heb maar zelfs enorm verbeterd sinds dat ik ben begonnen met regelmatig sporten ..

 

Asia is als je het mij vraagt nog niet genoeg onderzocht om er iets van te weten. Er zijn klachten die niet echt samenhangen en in de richting van een aandoening wijzen en er zijn protheses, dan plakken ze er al heel gauw de stempel Asia op zonder verder te zoeken .. Het is een beetje zoals met fibromyalgie, de zusjesvariant maar dan voor vrouwen zonder protheses ..

 

Als je zoekt op klachten kom je ze zeer zeker tegen, vaak ongenuanceerd en enorm uitvergroot .. Belangrijk is het dus om je te richten op no nonsense neutrale officiële bronnen die dus ook goed onderbouwde en onderzochte informatie plaatsen en het stukje paniekvoetbal overslaan ..

 

Succes met je zoektocht. 

 

Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ilo1988 zei:

Hoi hoi, 

Dat klinkt erg goed idd. Alleen als ik dan ook op internet zoek lees ik daar ook weer mindere dingen over.  Het zal sowieso niet heel goed voor je zijn, het is toch wat vreemds in je lichaam. Voor mn gevoel is het dan gewoon hopen dat ik er niks van krijg, maar voelt ook een beetje als mn kop in t zand steken. Ik wacht mijn 2e consult maar af en kijk wat voor gevoel ik dan heb. Is voor mij sowieso lastig, ben nogal een controle freak?

 

Wat het vreemds in je lichaam betreft, zo gauw een prothese geplaatst wordt gaat het lichaam dit als het ware verpakken.

Dit heet het kapsel en dat is te vergelijken met een zakje van lichaamseigen stoffen, dit is enorm sterk en elastisch .. Zelfs als een prothese scheurt blijft de inhoud van de prothese in verweg de meeste gevallen in het kapsel zitten en komt niet in het lichaam terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Ilo1988 zei:

Sjuul. Bedankt voor je woorden. Dit doet mij erg goed! Ik kijk er steeds meer naar uit. 9 mei zal t zover zijn.. de spanning begint te komen nu. Ik wil het gewoon ook heel graag.

 

Spannend Ilo, maar ook heel leuk die voorpret. 9 mei is het al heel gauw, de tijd vliegt ..

Geniet van de voorpret en vooral van het idee dat jij je straks eindelijk een volwaardige vrouw voelt als je jezelf in de spiegel bewondert met je nieuwe borsten .,

 

Het is het echt allemaal waard als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, best_boobie zei:

Huh? Jij hebt toch geen hydrogel? :kez_11:

 

sorry dat ik me er even mee bemoei haha, maar hydrogel? :75:

 

Je hebt helemaal gelijk, een hoog cohesieve gel moet het zijn .. 

Ik pleeg die 2 nogal eens te verwisselen ? .. Zal wel de leeftijd zijn of zo ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Ilo1988

 

Hoi hoi,

 

Ik zie dat er een operatiedatum bekend is, daarom heb ik de titel aangepast en topic verplaatst naar operatieverslagen, hier in dit topic kun je dadelijk je verslag neerzetten, en ook alle verdere updates, zo heb je dan alles netjes op 1 plek bij elkaar staan.

 

Veel plezier met aftellen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Ilo1988 zei:

Mijn chirurg heeft een gebroken been????. Nu pas na de zomer aan de beurt.

Oh nee toch!!! En er is geen pc die het kan over nemen?

Dit is echt balen!! :(

Succes met dit even een plekje geven!!

 

Is er geen optie om ergens anders te gaan trouwens?

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze had het niet over een vervangende chirurg. Eerste plekje was 27 juni maar dat gaat niet lukken ivm vakantie en andere plannen. Dus nu sept of oktober. 

Ik heb de andere kliniek in Enschede gebeld maar die had een wachtlijst.  Ik baal zoooooooo erg!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend ?, ik zou dan ook heel teleurgesteld zijn. Je stelt je er toch op in en het moet ook allemaal maar in je eigen planning passen. 

 

Ga je bij deze arts blijven en wachten tot sept/okt? Of nog verder kijken? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, ik lees dit toevallig even mee omdat ik zag staan dat jij ook geopereerd zou worden door dokter Smulders. Ik zou ook geopereerd worden door haar op 11 juni in het ziekenhuis van Hengelo... gelukkig is er met mij mee gedacht en kan ik geopereerd worden door dokter Wijbenga. Hij is ook werkzaam bij Velthuis kliniek, net als dokter Smulders en opereert dus ook in het ziekenhuis, net als dokter Smulders. Heb 17 mei een kennismakingsgesprek en 14 juni staat mijn nieuwe operatie gepland. Wellicht dat jij ook nog kan proberen om door hem geopereerd te worden op korte termijn? Of bij Velthuis kliniek of misschien dan in het ziekenhuis?

 

Heel erg balen in ieder geval... ik schrok ook heel erg toen ik het hoorde. ☹️

 

Succes!! ? xx

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.